Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 531 32 33 34 3574 75 76 77 78
Laulava Kylätohtori
04.09.2019 11:41:32
Pauli Lappalainen: Laitoin Jämsään menevän paketin Otavan asiamiespostiin josta se kuskattiin Kuopioon, Kuopiosta Tampereelle, Tampereelta se on edennyt Jyväskylään. Ehkä seuraavaksi se jää kyydistä Jämsässä jossa se on matkatessaan käynyt todennäköisesti kolme kertaa.

Logistiikka kohdallaan.

Sen verran huippuprosessit on postilla, että kyllä on postin johto miljoonapalkkansa ansainnut. :D

Ja kelpaa mainostaa "vihreää postia", kun kaikki matkat ajetaantäysin turhaan 3-5 kertaisina.

Itselle lähti eilen Saksasta paketti Suomeen, samalla tuli viesti (johon oli aikaa vastata 4-5 tuntia), jossa käskettiin valita toimitustapa toimitukselle, jota ollaan toimittamassa minulle oletettavasti siis 1-2 viikon päästä.

Ei vittu, mikä farssi posti on nykyään.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Metalkallo
04.09.2019 17:03:19
Niitä harvoja kertoja, kun on samaa mieltä joidenkin kansanedustajien kanssa.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.501061

Muttaa.. Pääministeri Antti Rinteen (sd.) heitto ei kyllä anna kovi realistista näkemystä postin työstä.

"Joku kävisi kolkuttamassa ovelle ja kysyisi, onko kaikki kunnossa ja tarvitsetko huomenna jotain." -Rinne

Työntekijän pitää kohta tehdä myös vanhusten hoitotyöt ruohonleikkuun ja minkä muun lisäksi, aivan naurettavaa!
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Mpox
04.09.2019 20:48:46
Metalkallo:Työntekijän pitää kohta tehdä myös vanhusten hoitotyöt ruohonleikkuun ja minkä muun lisäksi, aivan naurettavaa!

Mm. Eihän siinä sit mitään jos on koulutus, palkkiot ja aikataulutus kohdillaan, mutta tuskin kukaan täysjärkinen voi hetkeäkään edes kuvitella että postimiehet vois tehdä hoitotyötä omien hommiensa ohella. Ainakaan yhtään enempää, kuin että kotihoitajat vois jaella postia siinä kylillä mummolta toiselle suhaillessaan.
Laulava Kylätohtori
05.09.2019 12:33:52
Mpox: Ainakaan yhtään enempää, kuin että kotihoitajat vois jaella postia siinä kylillä mummolta toiselle suhaillessaan.

Rinnehän visio postin yhdistämisestä soteen. Eli hoitajat voisivat hyvin viedä postin samalla, kun käyvät vanhusten luona. Sen verran vaan kikyä, että tulevat aikaisemmin töihin lajittelemaan postin. Samalla palkalla tietenkin, elämmehän keskellä kriisiä ja jokaisen on tehtävä osansa talkoissa. Postin johtajakin luopui jo kahden kuukauden palkasta...

Mitenkäs noin muuten se posteljooni tietää, että onko se vanhus kuolleena lattialla vai pelaamassa naapurissa bingoa, jos koputukseen ei vastata?
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Jucciz
05.09.2019 13:55:53 (muokattu 05.09.2019 13:55:59)
Aku Ankka tuli tänään. Tänään ei ole keskiviikko. Kenen syy?
p130
05.09.2019 14:14:31

Seurannan mukaan lähetys oli aamulla Helsingissä ulkomaaanterminaalissa.

Onneksi kurkkasin seurantaa vielä puolilta päivin. Matkaa oli taittunut muutama sata kilometriä ja "Lähetystä ei noudettu. Palautettu lähettäjälle." Minulle ei saapumisesta siis oltu ilmoitettu.

En edes yrittänyt jonottaa chat- tai puhelinpalveluun. Ajoin lähipostiin, jossa asiasta ei tiedetty mitään mutta ohjattiin paikkakunnan postikeskukseen. Paketti löytyi lopulta sieltä, henki oli toki se että asiakas on nyt tehnyt virheeen ja miksi heidän pitää nähdä vaivaa. Kuulemma hyvä tuuri, kun ei vielä ollut ehtinyt lähteä paluumatkalle.

Asiakkaan vika, normaalisti.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Jucciz
05.09.2019 14:20:26
p130: Seurannan mukaan lähetys oli aamulla Helsingissä ulkomaaanterminaalissa.

Onneksi kurkkasin seurantaa vielä puolilta päivin. Matkaa oli taittunut muutama sata kilometriä ja "Lähetystä ei noudettu. Palautettu lähettäjälle." Minulle ei saapumisesta siis oltu ilmoitettu.

En edes yrittänyt jonottaa chat- tai puhelinpalveluun. Ajoin lähipostiin, jossa asiasta ei tiedetty mitään mutta ohjattiin paikkakunnan postikeskukseen. Paketti löytyi lopulta sieltä, henki oli toki se että asiakas on nyt tehnyt virheeen ja miksi heidän pitää nähdä vaivaa. Kuulemma hyvä tuuri, kun ei vielä ollut ehtinyt lähteä paluumatkalle.

Asiakkaan vika, normaalisti.

Luulen, että palvelun taso nousisi, jos postin toimitusjohtajalle maksettaisiin riittävän hyvää palkkaa.
Metalkallo
05.09.2019 14:34:16
Jucciz: Luulen, että palvelun taso nousisi, jos postin toimitusjohtajalle maksettaisiin riittävän hyvää palkkaa.

Luulen, että näin tapahtuisi jos sille ei maksettaisi näin hyvää palkkaa.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Pauli Lappalainen
05.09.2019 14:41:28
Jucciz: Luulen, että palvelun taso nousisi, jos postin toimitusjohtajalle maksettaisiin riittävän hyvää palkkaa.

Jos toimari tekisi töitä palkkansa eteen, eikä pelaisi kolopalloa pitkin päiviä, voisi kehitystä tapahtuakkin.
Decadetroll
05.09.2019 15:57:21
Jännitys alkakoot. Thomannin paketti tuli suomeen todella nopeasti ja pysähtyi sitten helsinkiin ja siellä se on nyt ollut reilun vuorokauden saatesanoilla "The addressee have been tried to contact by email for a delivery method". Ja totisesti, roskapostin seasta löytyi sähköposti, jossa oli melko tiukka aikataulu vastaamiseen ja posti totesikin, että aikaraja on mennyt umpeen.

Seuraavaksi sitten ihmetellään, että kauankos menee postilta tuoda paketti helsingistä ouluun... Meneekö kauemmin, kuin DHL:la, joka kuskasi sen saksasta suomeen.
Tokkopa! Tai no tokkopa n0kkoset tokkivat nokkopa niimpäkö ökköset pökköset pölöpölplöttö hirnau iihahaa! -NHR
TheMurno
05.09.2019 16:51:00
Eilen lähti paketti tulemaan Ylöjärveltä ja tänään oli pakettiautomaatissa. Tällai kun toimisi aina.
Fake and gay
Kotilokeijo
06.09.2019 00:41:28
Decadetroll: Jännitys alkakoot. Thomannin paketti tuli suomeen todella nopeasti ja pysähtyi sitten helsinkiin ja siellä se on nyt ollut reilun vuorokauden saatesanoilla "The addressee have been tried to contact by email for a delivery method".

Tuo ei omien T-kaupan tilauskokemusteni perusteella tarkoita, että itse paketti olisi vielä Suomen kamaralla. Luullakseni Posti on vain saanut Saksasta elektronisesti tiedon saapuvasta lähetyksestä ja lähettää vastaanottajalle tuon toimitustapakyselyn etukäteen paikkakunnalta Helsinki. Itse paketti ei siis ole vielä Helsingissä. Seurantaan tulee selväsanainen tieto sitten, kun paketti on saapunut maahan.
Laulava Kylätohtori
06.09.2019 08:13:20
Kotilokeijo: Tuo ei omien T-kaupan tilauskokemusteni perusteella tarkoita, että itse paketti olisi vielä Suomen kamaralla. Luullakseni Posti on vain saanut Saksasta elektronisesti tiedon saapuvasta lähetyksestä ja lähettää vastaanottajalle tuon toimitustapakyselyn etukäteen paikkakunnalta Helsinki. Itse paketti ei siis ole vielä Helsingissä. Seurantaan tulee selväsanainen tieto sitten, kun paketti on saapunut maahan.

Joo, näin se meni itsellä. Tuo viesti tuli samana päivänä kuin paketti lähti Saksasta. Suomeen paketti saapui kaksi päivää myöhemmin. Tämä siis seurannan mukaan. Nyt jännitetään, koska paketti pääse perille asti.
Urban Baboon
06.09.2019 12:56:03

Kotilokeijo: Tuo ei omien T-kaupan tilauskokemusteni perusteella tarkoita, että itse paketti olisi vielä Suomen kamaralla. Luullakseni Posti on vain saanut Saksasta elektronisesti tiedon saapuvasta lähetyksestä ja lähettää vastaanottajalle tuon toimitustapakyselyn etukäteen paikkakunnalta Helsinki. Itse paketti ei siis ole vielä Helsingissä. Seurantaan tulee selväsanainen tieto sitten, kun paketti on saapunut maahan.

Thomannin paketit tulee Finnlinesin lautalla Travemündestä Vuosaareen. Laivamatka kestää 30 tuntia, eli kolmessa päivässä paketin pitäis olla Suomessa. Jos aamulla laittaa tilauksen ja Thomann laittaa lähetyksen heti eteenpäin, niin se on kahdessa päivässä täällä. En oo aikoihin tilannut sieltä mitään, mut ennen paketilla kesti viikko tilauksesta kotiovelle.
Decadetroll
06.09.2019 13:48:40

No tuo lienee kyllä totta!

Sitten en kyllä täysin ymmärrä tuota hiton tiukkaa aikataulua tuon toimitustavan valinnan kanssa...
Tokkopa! Tai no tokkopa n0kkoset tokkivat nokkopa niimpäkö ökköset pökköset pölöpölplöttö hirnau iihahaa! -NHR
Laulava Kylätohtori
07.09.2019 23:14:11
K.Hill
08.09.2019 00:12:48
Vaimoni osti tuotteen Japanista, josta se tuli kahdessa päivässä Suomeen. Täällä se pyöri kaksi viikkoa ennen kuin oli noudettavissa. Osoite oli oikea. Ehkä niistä noin 35:stä Postin johtajasta ei ollut kukaan erikoistunut Japanista tulevaan postiin...
Decadetroll
09.09.2019 15:03:05
Nyt on viikko mennyt tilauksesta, eikä paketti ole seurailun mukaan vieläkään suomessa. *Peukku*
Puavali
10.09.2019 17:50:59
Pauli Lappalainen: Jos toimari tekisi töitä palkkansa eteen, eikä pelaisi kolopalloa pitkin päiviä, voisi kehitystä tapahtuakkin.

Kehitystä on tapahtunut, toimarin tasoitus on lähes ammattilaistasoa.
Decadetroll
10.09.2019 21:11:56
Liekköhän tuo rahtipaatti uponnu mereen tai jotain? "Priority-paketti" ei ole vieläkään prioriteetti kuskauksessa, selvästikkään. Ei siis edelleenkään suomessa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)