svilo 03.08.2013 02:03:04 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
jyrkalt 03.08.2013 12:49:36 | |
---|
Does Marcellus Wallace look like a bitch?! |
kojones 04.08.2013 16:46:56 | |
---|
Mooerin Triangle Buff on erinomainen, laulaa mainiosti jo pienilläkin gaineilla. Triangle-era Muffiinhan tuo taitaa perustua, ettei nyt sikäli yllätä. |
Laulava Kylätohtori 05.08.2013 13:31:04 (muokattu 05.08.2013 14:19:16) | |
---|
Onko kenelläkään kokemuksia Guitarsystemsin BenderToolista? http://www.guitarsystems.nl/#/tonys-bendertool/4547658735 Miten lähellä ollaan aitoa ja alkuperäistä? edit. Suomesta ei löydy kuin junioria. Taitaa olla turha edes kysyä, jos jollain olisi kokemuksia juniorin ja standardin eroista? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Muovinen 05.08.2013 13:44:35 (muokattu 05.08.2013 13:55:00) | |
---|
Humppasonni: Itellä on nyt ollut noin kolmisen kuukautta Blackout effectorsin Crystal Dagger. Antaa juutuup -klipin puhua puolestaan ;) http://www.youtube.com/watch?v=R-QgtbeuOC0 Kiitos tästä! Aika makian kuulonen ainakin videossa käytettävillä kamoilla! Minkälaisen skitan ja vahvarin kanssa olet itse tuota käyttänyt ja kuinka pelittää? Minä ehdin jo tässä välissä hävittää omat fuzzit, kun ei ne ollu semmosia ku pitäis :( edith: myös svilon vimosin on toudella maukas! kiva kun oli välillä vähän enemmänkin gainia siellä meille rokkirunkuille ;) |
tommijk 05.08.2013 13:57:49 | |
---|
Boss FZ-2 Hyper Fuzz matkalla Suomeen. Kohta lähtee Electric Wizard -pörinät käden käänteessä. Tehnee eetvarttia! Mistäs löysit? Itse myös yrittänyt metsästää, mutta aika vähän ainakin suomessa pyörii käytettyjä. |
Terry Pantheras 05.08.2013 14:11:45 | |
---|
|
jumara 05.08.2013 14:12:09 (muokattu 05.08.2013 14:14:32) | |
---|
Boss FZ-3 on melkoisen mainio laitos. Yksinään ajaa tonen asennosta riippuen (ainakin keikkatilanteeseen) riittävän uskottavasti Naamafutsi Ge-Si-akselin ja vähän kun buustaa edestä niin johan pörisee, rutisee ja naukuu. Hitto kun olen tyytyväinen että säästin Mini-FF:ään budjetoimani rahat tähän! Alkaa olla mukavasti Fruscianten Californication-eran sointi hallussa... ;-) "Jengillä on käynyt joku arvostelukyvyn joukkomurha." -Steen1 |
Humppasonni 05.08.2013 18:14:05 | |
---|
Muovinen: Kiitos tästä! Aika makian kuulonen ainakin videossa käytettävillä kamoilla! Minkälaisen skitan ja vahvarin kanssa olet itse tuota käyttänyt ja kuinka pelittää? Minä ehdin jo tässä välissä hävittää omat fuzzit, kun ei ne ollu semmosia ku pitäis :( edith: myös svilon vimosin on toudella maukas! kiva kun oli välillä vähän enemmänkin gainia siellä meille rokkirunkuille ;) Vaffarina Fenderin DRRi, johon vaihettu Weberin 50w ämyri ja paremmat putket. Kitarana käytän eniten ihan Gibsonin stankku lespaa BKP:n VHII -mikeillä ja muikeeltahan tuo piru vie kuulostaa. Hienoa on mun mielestä kuitenkin se, että vaikka soittimena ois sitten strato tai tele niin itse kitaran ominaissoundi pääsee läpi sopivan tunnistettavasti fuzzin omaan soundiin liikaa vaikuttamatta. Tai jotain. En osaa hienolla termistöllä selittää, mutta tiivistetysti ainakin omaan korvaan soundaa hyvältä kitarasta riippumatta. Ainakin noilla "perinteisemmillä" kitaramalleilla soitettaessa. Säätövaraahan tuosta löytyy kyllä pikkuruttusista oikeen överiin mörköilyyn, jolloin voi kitaran ja mikkien mukaan hienosäätää. Ite vetelen yleensä aika miedoilla ja "smootheilla" pörötyksillä. Svilo on kyllä hieno mies. Pelastanut monta iltapäivää kun on päässyt töistä kotiin vitutuspäissään ja youtube ilmoittaa käyttäjä svilon julkaisseen uutta kamamehustelua :) Let the music be your master. Will you heed the master's call? |
Muovinen 05.08.2013 20:38:48 | |
---|
Humppasonni: Vaffarina Fenderin DRRi, johon vaihettu Weberin 50w ämyri ja paremmat putket.... Voispa siis pelata meikäläisenkin kamoilla. Heräspä aikamoinen GAS tohon purkkiin perkule, pakko kai tollanen on saada. Mistä sinä tuon muuten ostit? Svilo on kyllä hieno mies. Pelastanut monta iltapäivää kun on päässyt töistä kotiin vitutuspäissään ja youtube ilmoittaa käyttäjä svilon julkaisseen uutta kamamehustelua :) Pistinpä minäkin Svilon kanavan tilaukseen :) |
Terry Pantheras 05.08.2013 21:06:20 | |
---|
Humppasonni: Vaffarina Fenderin DRRi, johon vaihettu Weberin 50w ämyri ja paremmat putket. Kitarana käytän eniten ihan Gibsonin stankku lespaa BKP:n VHII -mikeillä ja muikeeltahan tuo piru vie kuulostaa. Hienoa on mun mielestä kuitenkin se, että vaikka soittimena ois sitten strato tai tele niin itse kitaran ominaissoundi pääsee läpi sopivan tunnistettavasti fuzzin omaan soundiin liikaa vaikuttamatta. Tai jotain. En osaa hienolla termistöllä selittää, mutta tiivistetysti ainakin omaan korvaan soundaa hyvältä kitarasta riippumatta. Ainakin noilla "perinteisemmillä" kitaramalleilla soitettaessa. Säätövaraahan tuosta löytyy kyllä pikkuruttusista oikeen överiin mörköilyyn, jolloin voi kitaran ja mikkien mukaan hienosäätää. Ite vetelen yleensä aika miedoilla ja "smootheilla" pörötyksillä. Svilo on kyllä hieno mies. Pelastanut monta iltapäivää kun on päässyt töistä kotiin vitutuspäissään ja youtube ilmoittaa käyttäjä svilon julkaisseen uutta kamamehustelua :) Kysynpäs näin ohimennen kun oon sillä silmällä kahtellu, että tuo BKP VHII lie kelpo mikki? Samaa mieltä Svilosta; herra jaksaa sonnanjauhamisen sijaan keskittyä olennaiseen, vaikka onhan se jauruaminenkin ihan hauskaa... :) |
Humppasonni 06.08.2013 00:56:00 | |
---|
Muovinen: Voispa siis pelata meikäläisenkin kamoilla. Heräspä aikamoinen GAS tohon purkkiin perkule, pakko kai tollanen on saada. Mistä sinä tuon muuten ostit? Ostin Custom Soundsista, jolla ei ainakaan nettisivujen nopean selaamisen perusteella taida olla enää kyseistä purnukkaa myymälässä. Tosin muita Blackout Effectorsin kamaa tuntuu olevan, joten tilaaminen varmaan on mahdollista. Kannattaa kysellä! Tuntuu tuo palvelu siinä liikkeessä toimivan ainakin omien kokemusten mukaan :) Tosin testaaminen vaan ei taida silloin luonnistua. Terry Pantheras: Kysynpäs näin ohimennen kun oon sillä silmällä kahtellu, että tuo BKP VHII lie kelpo mikki? Itse en ole mikään humbucker -asiantuntija koska vertailupohjaa ei ole ihan mahdottomasti, mutta kitarassa oli torilta sen ostettuani aktiivimikit kiinni, joten harppaus niistä oli ainakin todella suuri ja nimenomaan positiiviseen suuntaan. Pitkään pohdiskelin eri vaihtoehtoja kun passiivimikit rupesivat kuumottamaan ja nettitiedustelun perusteella tuntui mulle buenolta vaihtoehdolta. Vielä kun torilta löysin kyseisen setin hyvään hintaan niin eipä siinä kauaa tarvinnut pohtia. Todella tyytyväinen olen ollut hankintaan ja tuntuvat taipuvan todella moneen. "Kuumuutensa" ansiosta menee ihan raskaammatkin jutut. Ja kyllä noilla BKP:n mikeillä tuntuu ihan isot pojatkin soittavan Gary Mooresta Stevie Stevensiin. Kulunut fraasi , mutta Youtubesta löytyy kyllä hyviä klippejä aiheesta :) Perskule taas venähti selitykset, mutta hyvät o! Let the music be your master. Will you heed the master's call? |
Terry Pantheras 06.08.2013 10:56:41 | |
---|
Humppasonni: Itse en ole mikään humbucker -asiantuntija koska vertailupohjaa ei ole ihan mahdottomasti, mutta kitarassa oli torilta sen ostettuani aktiivimikit kiinni, joten harppaus niistä oli ainakin todella suuri ja nimenomaan positiiviseen suuntaan. Pitkään pohdiskelin eri vaihtoehtoja kun passiivimikit rupesivat kuumottamaan ja nettitiedustelun perusteella tuntui mulle buenolta vaihtoehdolta. Vielä kun torilta löysin kyseisen setin hyvään hintaan niin eipä siinä kauaa tarvinnut pohtia. Todella tyytyväinen olen ollut hankintaan ja tuntuvat taipuvan todella moneen. "Kuumuutensa" ansiosta menee ihan raskaammatkin jutut. Ja kyllä noilla BKP:n mikeillä tuntuu ihan isot pojatkin soittavan Gary Mooresta Stevie Stevensiin. Kulunut fraasi , mutta Youtubesta löytyy kyllä hyviä klippejä aiheesta :) Perskule taas venähti selitykset, mutta hyvät o! Ok, kiitos! Melkein mikä tahansa vaihtoehto aktiiveille on mielestäni parempi... ;) Olen ymmärtänyt ettei aktiivit vissiin oikein edes toimi fuzzien kanssa? Itellä on BKP:tä yhdessä Guildissani (Black Dog -setti) ja Lesterissä Nailbomb. Hurjimus Warpig on tullut myös testattua, mutta se meni SG:n myynnin myötä. Taitaa olla tuo VHII seuraava hankinta... Sori offari. |
the-Antero 06.08.2013 11:19:02 | |
---|
Terry Pantheras: Hurjimus Warpig on tullut myös testattua, mutta se meni SG:n myynnin myötä. Taitaa olla tuo VHII seuraava hankinta... Sori offari. Sori offarin jatkosta :D mulla on toisessa SG:ssä Warpigit ja ne on kyllä hurjat! Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Humppasonni 06.08.2013 12:46:07 | |
---|
Terry Pantheras: Ok, kiitos! Melkein mikä tahansa vaihtoehto aktiiveille on mielestäni parempi... ;) Olen ymmärtänyt ettei aktiivit vissiin oikein edes toimi fuzzien kanssa? No joo onhan nuo aktiivit mitä on, mutta sattui olemaan kitarassa kiinni kun sen osti niin oli pakko tyytyä hetkellisesti siihen mitä oli ;) Ei sykähdyttänyt fuzzin kanssa taikka ilman :P Jos tuo Crystal Dagger nappaa niin kannattaa myös tsekata Wamplerin Velvet Fuzz mitä aikasemmin ketjussa jo mainitsinkin. Melko smoothia pörinää! Hintakaan ei niin suolainen.. Tosin ei tule sitten ring modia tai octave up mahdollisuutta messissä. Let the music be your master. Will you heed the master's call? |
Aivoproteesi 06.08.2013 16:25:12 | |
---|
Jos tuo Crystal Dagger nappaa niin kannattaa myös tsekata Wamplerin Velvet Fuzz mitä aikasemmin ketjussa jo mainitsinkin. Melko smoothia pörinää! Hintakaan ei niin suolainen.. Tosin ei tule sitten ring modia tai octave up mahdollisuutta messissä. Tähän lisäten, onhan Wamplerilla myös Leviathan Fuzz, joka tarjoaa pehmeää ja järeämpää pörinää. Katohan, löytyy myös torilta sopulihintaan! ;-) |
Ziggy Bubba 06.08.2013 20:18:04 (muokattu 06.08.2013 20:33:09) | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 13.08.2013 13:01:54 (muokattu 13.08.2013 13:52:14) | |
---|
Kysytäänpä vielä kerran, jos jollain olisi kokemusta Guitarsystemsin Tony's BenderToolista: http://www.guitarsystems.nl/#/tonys-bendertool/4547658735 Ja minkähänlaisia eroja tuossa on FuzzTool jr:ään verrattuna? Kovasti kuumottelisi tuo Tonin Väännin, muttei uskalla ostaa 300 pedaalia uutena sikana säkissä... edit. Terry Pantheras: Olen ymmärtänyt ettei aktiivit vissiin oikein edes toimi fuzzien kanssa? Tuossa linkittämässäni Tony's BenderToolissa olisi ratkaisu tähän(kin). Tosin mulla ei ole aktiivimikkejä eikä tule... Guitarsystems: Impedance Conversion Interface (on/off) - converting an active input signal (EMG pickups, Wireless system) and thus retaining the character of the effectGyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
svilo 13.08.2013 13:52:23 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Laulava Kylätohtori 13.08.2013 14:10:08 | |
---|
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |