Aihe: Ran Guitars
1 2 3 4 531 32 33 34 3568 69 70 71 72
joukov
15.07.2006 20:04:57
No enhän minä nyt sitä vielä tilaamassakaan. Mutta voisiko joku pistää jotain tyyliin eri puulajien ominaissaundeja?

Lue vaikka soitinrakennuksen puolelta tai Warmothin sivuilta. Lisäksi ota huomioon ettei jokainen saman lajin puupala välttämättä soi juuri samalla tavalla. Ei ole noin vaikeaa itse tehdä jotain asian hyväksi.
"...can't be king of the world if you're slave to the grind..."
C thul
16.07.2006 02:38:47
Tuli tuollainen Ran sitten tilattua tässä reilu viikko sitten. Hirveä odotuksen tuska nyt pukkaa päälle kun yli 6kk toimitusaika. T-paita tosin Ranilta tuli jo nyt, joka on todellakin positiivista. En odottanut saavani sitä näin nopeasti tilauksen jälkeen. Ja jos aivan totta puhutaan, ajattelin, että Dariusz jopa mahdollisesti unohtaa kyseisen pikkuasian. Speksejä tuskin kukaan kitarastani haluaa kuulla, joten niitä en tähän pistä (ellei joku välttämättä halua kuulla).
Ben_D
16.07.2006 09:14:25 (muokattu 16.07.2006 09:15:13)

Speksejä tuskin kukaan kitarastani haluaa kuulla, joten niitä en tähän pistä (ellei joku välttämättä halua kuulla).

Tiivistettynä kiitos.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
C thul
16.07.2006 10:30:57
Tiivistettynä kiitos.

Body Shape Cruiser
Material Alder w/quilted maple top
Construction Neck Thru Body
Finish See-thru Black burst w/black back
Neck Material 3P Maple
Fingerboard Ebony
Number of Frets/Size 24 Dunlop 6110
Side Inlays Aluminium Dots
Hardware Color Black
Bridge System Schaller Floyd Rose tremolo
Pickups EMG 81 - EMG 85 w/rings

Jäikö jotain tärkeää uupumaan? Minkälainen keppi sinulle oli tuolta Puolasta päin tulossa?
villeh
16.07.2006 10:31:09 (muokattu 16.07.2006 10:32:21)

saako sieltä jonkun tpaidankin, mulla on menny ohi.

aika samanlainen meitsilläkin mikit vaan dunkkanit ja dotsit diamond
C thul
16.07.2006 10:39:48
saako sieltä jonkun tpaidankin, mulla on menny ohi.

aika samanlainen meitsilläkin mikit vaan dunkkanit ja dotsit diamond

Itehän ainakin sain sieltä paidan kun keksin pyytää tilausta tehdessä.

Mietin tässä, että olisiko liian rivoa ja mautonta ottaa otelautaan 12. nauhan kohdalle tyylikäs laattaupotus jossa lukisi miehekkäästi, että: "PERKELE"? :D
Muuta blingblingiä otelautaan ei tule muutakuin tuohon sivulle noi alumiiniset pisteet.
If juu nou wat ai miin.
villeh
16.07.2006 10:43:18 (muokattu 16.07.2006 10:43:55)

no meikä laitatti blokkiin 12 nauhan kohdalle notta VH-1, aika porvari meininkin mutta menköön kun kerrankin vasuri saa mitä tilaa
Ben_D
16.07.2006 10:59:12

Minkälainen keppi sinulle oli tuolta Puolasta päin tulossa?

Ihan perus King V kiinteellä tallalla ja yhdellä mikillä. Musta valkosilla viisteillä. Tollanen paitsi talla on stoptail -> http://www.cs.helsinki.fi/u/jhentila/ran_custom_jani.jpg
-Prokitaristi-
16.07.2006 11:57:38 (muokattu 16.07.2006 11:57:58)
E: Ei mitään.
-Prokitaristi-
16.07.2006 12:03:11
Lue vaikka soitinrakennuksen puolelta tai Warmothin sivuilta. Lisäksi ota huomioon ettei jokainen saman lajin puupala välttämättä soi juuri samalla tavalla. Ei ole noin vaikeaa itse tehdä jotain asian hyväksi.

Ymmärsin Warmothin sivujen tekstistä, että painava puu sopii humbuckereille paremmin, kuin single coileille, koska single coileilla saundi muuttuu mutaisemmaksi. Sitten on jotain "keskivaihe"-puulajeja, jotka menevät sopivasti tuohon luokituksen keskelle ja on perushyvä vaihtoehto tjms.
BMF
18.07.2006 00:30:49 (muokattu 18.07.2006 00:31:15)
Ihan perus King V kiinteellä tallalla ja yhdellä mikillä. Musta valkosilla viisteillä. Tollanen paitsi talla on stoptail -> http://www.cs.helsinki.fi/u/jhentila/ran_custom_jani.jpg

Ristus, että on nätti, missäs hinniossa tuommonen kaunotar Ranilla noin suurimpiirtein liikkuu?

e: typo
BAD MOTHER FUCKER
Ben_D
18.07.2006 10:13:32 (muokattu 18.07.2006 10:14:34)

Ristus, että on nätti, missäs hinniossa tuommonen kaunotar Ranilla noin suurimpiirtein liikkuu?

e: typo

Toi oli laukun kanssa about puoltoistatonnia..
aptoriar
18.07.2006 22:18:37
"...as a one piece maple neck wouldn't really work as a neck-thru."

Taman nappasin tuolta metaltabsin puolelta. Voisiko joku kertoa vahan enemman tuosta lauseesta. Miksi tuo ei toimisi?
How fortunate the man with none
Jormaz
18.07.2006 22:23:07
"...as a one piece maple neck wouldn't really work as a neck-thru."

Outoa.. Jacksonit on normaalisti yhdestä kappaleesta.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
aptoriar
18.07.2006 22:32:52
Outoa.. Jacksonit on normaalisti yhdestä kappaleesta.

No niinpa muuten taitaa tuossa omassakin olla, ainakin nain Jacksonin sivut sanovat. Meinasi jo tulla itku kun tuo RANi on jo loppusuoralla. Hyva etta talla kertaa nain pain.
ReBeat
18.07.2006 22:33:57

Samoin Carvinit ovat soineet yksipalaisella vaahtera neck thrulla hyvin jo ainakin parikyt vuotta.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Ben_D
18.07.2006 22:34:27

No niinpa muuten taitaa tuossa omassakin olla, ainakin nain Jacksonin sivut sanovat. Meinasi jo tulla itku kun tuo RANi on jo loppusuoralla. Hyva etta talla kertaa nain pain.

Ei kannata uskoa kaikkee, mitä yläastefyysikot kirjoittelevat ;)
aptoriar
18.07.2006 22:41:01
Ei kannata uskoa kaikkee, mitä yläastefyysikot kirjoittelevat ;)

Jeah, voit varmaan kuvitella kuinka pumppu hyppasi kurkkuun kun tuon luin. Sita paremmalta tuntuu nyt :).
Laupias Tuoni
28.07.2006 12:17:15

Minä sain oman Ran customini viikko sitten, kuva oma kuvassa. Kitara on 7-kielinen RR, jossa on
- kaula läpi rungon -rakenne
- mahonkirunko
- vaahterakaula
- ABM:n kiinteä tällä
- EMG:n mikit (81-7 ja 707)
- Sperzelin lukkovirittimet

Itse kitara oli juuri sitä, mitä tilasin, mutta pari ongelmaakin valitettavasti ilmeni.

Ensimmäisenä mätti kotiinkuljetus. Kuljetuksen hoitava UPS lähetti kyllä sähköpostiini nettilinkin, jonka kautta kuljetuksen tilaa pystyi seuraamaan, mutta mitään tarkkaa kotiinkuljetusaikaa tai muutakaan suoraa yhteydenottoa en UPS:lta saanut. Koska asun kerrostalossa, jonne pääsee sisään vain avaimella tai ovikoodilla, niin kuljettaja oli käynyt kotitaloni edessä, todennut tilanteen, ajanut pois ja seurantasivuille tuli viesti "toimitus epäonnistunut, vastaanottaja ei paikalla". Olin tietysti ollut koko päivän kotona odottamassa pakettia ja kollin päällä olevassa osoitetarrassa oli myös puhelinnumeroni, johon kuljettaja ei älynnyt/viitsinyt soittaa. Jouduin sitten itse hakemaan kitaran UPS:n Vantaan toimipisteestä. Vituttihan tuollainen, mutta sain silti kitarani vielä saman päivän aikana.

Seuraava ikävä yllätys oli kitaran säädöt. Olin jo kitaraa tilatessani toivonut kitaraan tietyn paksuiset kielet - ja tuo kirjattiin myös kitaran spekseihin pro forma -laskuun. No, kitarassa oli tietenkin ohuemmat kielet ja ikäväkseni huomasin, että Sperzelin virittimeen ei mahdu haluamani 0.62 h-kieli. Mulla on yksi ESP:n 7-kielinen Sperzeleilla, joten tiesin, että näin saattaa käydä. Toisaalta tiesin myös sen, että tuon virittimen reiän suurentaminen ei ole iso juttu - Musamaailma teki tuon ESP-kitaraani takuutyönä - joten oletin automaattisesti, että tekevät tuon Ranilla. Eivät tehneet, joten jouduin viemään kitarani heti huoltoon täällä Suomessa, koska itselläni ei ole tarvittavia työkalua tuohon hommaan. Dariusz lupasi kyllä fiksata kitaran kuntoon, jos lähettäisin sen takaisin Puolaan (Ranin laskuun, totta kai), mutta en viitsinyt sitten vaivautua. Mahdollisesta kompensaatiosta on vielä neuvottelut käynnissä, joten ei niistä tässä sen enempää... Sain kitaran tänään takaisin Levytukusta huollosta ja nyt se on juuri sellaisissä säädöissä, kun sen olisi pitänyt olla jo Puolasta tullessaan.
N33m0
28.07.2006 12:28:15

Kerro ny miten se soi
slow music for slow people
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)