Jucciz 10.08.2018 23:15:57 | |
---|
hallu: khyyllä mä saattaisin PRS:stä tykätäkin. Oletko itse koskaan sellaista kokeillut? Oon testannut vuosien varrella lukuisiakin PRS:iä, siis niitä oikeita, kalliita. Päällimmäiseksi on jäänyt joka kerta semmoinen fiilis, että kyllä nämä laadukkaasti tehtyjä soittimia ovat, mutta en vaan oikein keksi, mitä juuri minä niillä tekisin. Tavallaan en vaan pääse oikein kiinni siihen ideaan, mitä suunnittelija itse on ajanut takaa - ongelmahan on siis ilman muuta minussa. Ehkä se on se, että mulla on tosi selvät sävelet sen suhteen, mitä haluan tehdä vaikkapa Stratocasterin, Telecasterin, Les Paulin, ES-335:n, ES-175:n tai vaikkapa Rickenbackerin kanssa. En vain oikein saa omassa päässäni synnytettyä mielikuvia siitä, mitä PRS-tyyppisellä kitaralla tulisi soittaa, sillä sen soundi ja tuntuma eivät vain oikein ole sillä tavalla tuttuja niin kuin näiden klassikoiksi muodostuneiden mallien kohdalla on. Näähän on tosi vahvasti fiilisjuttuja, ja PRS:n kohdalla mää en vaan näytä voivani tavoittaa semmoista oikeanlaista fiilistä - tulee vähän semmoinen olo, että "joo, tää on hyvin tehty kitara ja tässä on äänet samoissa paikoissa kuin mun omissakin kitaroissa, mutten vaan keksi, mitä tällä pitäisi tehdä ja missä tää olisi erityisen hyvä". Kitaran pitää jollain tavalla puhutella soittajaansa, ja jos näin ei ole, ehkä vaan on kokeiltava jotain muuta. Onneksi tosiaan soittimia ja muitakin laitteita on tänä päivänä tarjolla yllin kyllin. |
Guitarfreak 11.08.2018 09:50:31 | |
---|
En jaksa lainata kaikkea ... edellisiin PRS kommentteihin viitaten. Toi liika hierominen on mun mielestä vähän vienyt sitä persoonaa pois soittimesta :) ei oo koskaan mullekaan kolahtanut vaikka joskus kaasutin ihan täysillä McCartya. Sit lespa ja strato omine kömmähdyksineen on hyviä soittimia mun tassuun. Nyt tullu semmonen fiilis et täytyis tele hommata tai sitten musarin morse Y2D... ehkä jälkimmäinen koska ulkonäkö kutittaa silmää hyvin (se violetti + matching headstock)... ei vaan kehtais ku ei osaa soittaa nii hyvin :D Ibanezin JPM ku oli keikoilla joskus nii kyl se aiheutti pientä painetta soitella nimimiehen kitaralla jotain omaa mitäsattuu... se on kyl vaan oman pään sisällä. (Ja rokkipoliisien ;)) jos sitä ois jo kasvanu tarpeeks aikuiseks... Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Krice 11.08.2018 10:50:13 | |
---|
PRS sopii varmaan hyvin tekniikkatiluttajalle tyyliin Petrucci, jonka kitarassa kaikki pitää olla täsmälleen oikein. Itse olen Fender strato -omistaja, koska se on vaan niin räkäinen soitin, ja jokin aika sitten hankin Squier Contemporaryn, koska minusta Classic Player '50 oli jo liian laadukas. Stratossa ideana on mahdollisimman räkäinen, mutta silti vielä soittokelpoinen kitara. Kalliit custom shop stratot vesittää koko straton idean, vaikka niitäkin tehdään relikoituna yms. mutta se ei ole sama asia. |
Snapo 11.08.2018 21:54:08 | |
---|
Krice: PRS sopii varmaan hyvin tekniikkatiluttajalle tyyliin Petrucci, jonka kitarassa kaikki pitää olla täsmälleen oikein. Itse olen Fender strato -omistaja, koska se on vaan niin räkäinen soitin, ja jokin aika sitten hankin Squier Contemporaryn, koska minusta Classic Player '50 oli jo liian laadukas. Stratossa ideana on mahdollisimman räkäinen, mutta silti vielä soittokelpoinen kitara. Kalliit custom shop stratot vesittää koko straton idean, vaikka niitäkin tehdään relikoituna yms. mutta se ei ole sama asia. Hellittääkö contemporary-sarjalaisella volapotikkahuolet? Hienoa että tuollainen sarja on olemassa vaikka kaikista eroavaisuuksista en olekaan perillä. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Krice 11.08.2018 23:15:29 | |
---|
Snapo: Hellittääkö contemporary-sarjalaisella volapotikkahuolet? Ei, mutta se on pieni hinta niin hienosta kitarasta. Oikeastaan tuossa volumepotikka on vieläkin ärsyttävämpi kuin 3-nappisessa, koska välimatka on juuri sopiva, että käsi jää siihen mikin ja potikan väliin, ja sehän herkästi pyörittää potikkaa. Joskus on tullut mieleen, että olisi kiva jos potikka toimisi päinvastaiseen suuntaan, niin sitten se ei voisi pyöriä pienemmälle ainakaan. |
delarco 12.08.2018 12:14:31 | |
---|
Krice: olisi kiva jos potikka toimisi päinvastaiseen suuntaan, niin sitten se ei voisi pyöriä pienemmälle ainakaan. Mikäs estää muuttamasta sitä? Mulla oli yhdessä kitarassa tuo sama ongelma ja muutatin sen toiminnan juurikin päinvastaiseksi. Problem solved. |
Shredator 22.08.2018 09:35:47 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
ibnz 22.08.2018 09:58:58 | |
---|
delarco: Mikäs estää muuttamasta sitä? Mulla oli yhdessä kitarassa tuo sama ongelma ja muutatin sen toiminnan juurikin päinvastaiseksi. Problem solved. Teoriassa kai logaritmisen potikan vaikutus muuttuu sitä käännettäessä, jos toiminnan suuntaa muuttaa. Ehkä lineaarinen potikka olisi parempi (jos se haittaa siis) Huomenna sitten! |
Muovinen 30.08.2018 20:08:20 | |
---|
Mooerin Preamp Live vaikuttais aika pätevältä vehkeeltä ihan äänityshommiin. Metallikitaroita varten taas kutkuttelis Fortinin Nameless Suite, jossa on juuri sopivasti ominaisuuksia. Hmm hmm. |
Krice 07.09.2018 16:48:59 | |
---|
|
Milkop 07.09.2018 19:15:06 (muokattu 07.09.2018 19:15:44) | |
---|
Krice: Mini Laney Lionheart Tuo sininen versio olisi ihan hieno. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
parek 09.10.2018 16:08:22 | |
---|
|
ibnz 10.10.2018 12:24:30 | |
---|
Huomenna sitten! |
Snapo 10.10.2018 12:35:55 | |
---|
ibnz: Joku rikas jo vei, mikäs siellä oli? Joku outo kellertävä ihmestrato oli parilla tonnilla. Vipua ja vipstaakkia löytyi "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
ibnz 10.10.2018 12:40:03 | |
---|
Snapo: Joku outo kellertävä ihmestrato oli parilla tonnilla. Vipua ja vipstaakkia löytyi Kuulostaa juu himoittavalta :> Tartteisin kyllä kitaran, jossa on 10 kykintä ja nupikkaa, mutta joista vain yksi tekee jotain Huomenna sitten! |
Jucciz 10.10.2018 13:23:59 | |
---|
|
LaMotta 10.10.2018 13:28:45 | |
---|
Jucciz: Kieltämättä ihan veikeä ilmestys, hieno värikin. Joku siis maksoi tuollaisesta pari tonnia? Ziisus. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
toivase 10.10.2018 13:31:35 | |
---|
LaMotta: Joku siis maksoi tuollaisesta pari tonnia? Ziisus....että sai upean kitaran halvalla! |
Jucciz 10.10.2018 14:09:38 | |
---|
LaMotta: Joku siis maksoi tuollaisesta pari tonnia? Ziisus. Pyydäthän sinäkin vielä isompaa summaa kitarasta, joka ei ole puoliksikaan yhtä hieno. |
iec 10.10.2018 14:15:51 (muokattu 10.10.2018 14:26:41) | |
---|
Jucciz: Pyydäthän sinäkin vielä isompaa summaa kitarasta, joka ei ole puoliksikaan yhtä hieno. Kauneus on katsojan silmissä. Mulle tulee lähinnä BeeGees ja haaroista liian kireät farkut mieleen tuosta kellertävän kimaltelevasta stratontapaisesta kitarasta ;) En vaihtaisi omaa pärssistä tuohon, ellen sitten saisi pari tonnia välirahaa. EDIT: Mutta tämän Telen minä kyllä voisi ottaa itselleni: https://www.fmicassets.com/Damroot/ … 10002/0114212750_gtr_frt_001_rr.jpg Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |