jarmo vh 08.12.2019 15:36:24 | |
---|
Kontiak: En meinannut. Kirjanpito paljastaa eron: "Yksityisen elinkeinonharjoittajan on pidettävä elinkeinotoiminnastaan kirjanpitoa. Elinkeinotoiminta on pidettävä erillään yksityistaloudesta ja siksi kirjanpitoon merkitään vain ne tapahtumat, jotka liittyvät elinkeinotoimintaan." https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksit … en_elinkeinonharjoittaja#Kirjanpito Olen niin tyhmä, että nyt ei valkene mitä oikein meinaat. Miten kirjanpito liittyy asiaan? Miksi viittasit ensimmäiseen sääntöön? Arveletko, että täällä on paljonkin elinkeinonharjoittajia bisnestä tekemässä, vai mikä on juju? Tämä kiinnostaa, joten voisitko hieman avata ajatuksiasi. Mitä vanhempi, sitä vanhempi. |
Kontiak 08.12.2019 16:28:49 (muokattu 08.12.2019 16:41:38) | |
---|
jarmo vh: Miten kirjanpito liittyy asiaan? Se paljastaa arvonmuodostuksessa työmäärän, kulut, yms. ja sitä kautta sen "persneton" ja sen "halvemman", esim. on eri asia myydä päivätyökseen kuin käydä päivätöissä ja myydä vapaa-ajallaan. Arveletko, että täällä on paljonkin elinkeinonharjoittajia bisnestä tekemässä, vai mikä on juju? Minusta näyttää harvinaisen selvältä, ettei elinkeinonharjoittajia ole bisnestä tekemässä täällä. Tuskin kukaan yksityinen elinkeinonharjoittaja teeskentelisi, ettei ymmärrä kirjanpitovelvoitteesta mitään. Ja kun vielä bisnestoimijoille on (tietyin reunaehdoin) Torin säännöissä esto. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Gary the pine 08.12.2019 16:53:05 | |
---|
No minä en ainakaan tarvitse kirjanpitoa sen ymmärtämiseen / todentamiseen, että jos myyn kapineen 450e:lla, jonka olen ostanut 500e:lla, tulee persnettoa 50e ja semmosta helmitaulua ei ole olemassa joka tuon vääräksi todistaisi, edes yksityishenkilöllä ilman kirjanpitoa. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Kontiak 08.12.2019 17:32:21 (muokattu 08.12.2019 17:34:44) | |
---|
Gary the pine: No minä en ainakaan tarvitse kirjanpitoa sen ymmärtämiseen / todentamiseen, että jos myyn kapineen 450e:lla, jonka olen ostanut 500e:lla, tulee persnettoa 50e ja semmosta helmitaulua ei ole olemassa joka tuon vääräksi todistaisi, edes yksityishenkilöllä ilman kirjanpitoa. Siis jos myyt 500 euron tuotteen 450 eurolla, niin mikä siinä on oikein? Eikös sinun olisi pitänyt myydä se 500 eurolla? "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Gary the pine 08.12.2019 17:41:52 | |
---|
Kontiak: Siis jos myyt 500 euron tuotteen 450 eurolla, niin mikä siinä on oikein? Eikös sinun olisi pitänyt myydä se 500 eurolla? Nyt mulla puolestaan alkaa toi ymmärrys sakkaamaan... Olis tietty mut jos ei kauppa käynyt taikka eroon piti päästä, anoppi uhkaili tai orava söi hesarin, mistä minä tiedän, syitähän on monia, usein saman verran kuin persreikiä, mutta eihän tässä siitä ollut kyse vaan persneton määrittämisestä, tai niin minä ainakin asian ymmärsin. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Kontiak 08.12.2019 18:18:01 (muokattu 08.12.2019 18:21:08) | |
---|
Gary the pine: Olis tietty mut jos ei kauppa käynyt taikka eroon piti päästä, anoppi uhkaili tai orava söi hesarin, mistä minä tiedän, syitähän on monia, usein saman verran kuin persreikiä, mutta eihän tässä siitä ollut kyse vaan persneton määrittämisestä, tai niin minä ainakin asian ymmärsin. Persnetto edellyttää, että osto ja myynti liittyy toisiinsa. Liittyy siis toisiinsa kuten siellä kirjanpidollisella puolella. Persneton virhearviota (voi siis olla tässä tapauksessa enemmänkin kuin 50 euroa) ei vähennä ainakaan se, että kirjaa ei pidetä. Tappiollinen toiminta vie konkurssiin. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
mikki73 08.12.2019 20:18:46 | |
---|
Kontiak: Persnetto edellyttää, että osto ja myynti liittyy toisiinsa. Liittyy siis toisiinsa kuten siellä kirjanpidollisella puolella. Persneton virhearviota (voi siis olla tässä tapauksessa enemmänkin kuin 50 euroa) ei vähennä ainakaan se, että kirjaa ei pidetä. Tappiollinen toiminta vie konkurssiin. Persnetto ei edellytä muuta kuin ostamalla uuden kitaran se tulee itsestään kuin paskahätä, ja jonkunhan ne on ostettava joskus |
TTV 08.12.2019 20:44:25 | |
---|
Joku vois netota mun persnetolla ja ostaa noi roippeet pois... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Laulava Kylätohtori 08.12.2019 21:35:46 (muokattu 08.12.2019 21:37:23) | |
---|
Rölö röllöl löö.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Juhani_t 10.12.2019 17:07:27 | |
---|
|
TTV 14.12.2019 08:11:33 | |
---|
Nihkeää on Torikauppa: Bluetone -50% ja Amfisound -66% orkkishinnoista ja silti makaa paikallaan ? ? Muutama merkkaus mutta ei edes yhteydenottoja. Pitänee siirtää varaston puolelle, jotta saan tilaa vapautettua... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Kiksaus 14.12.2019 14:27:06 (muokattu 14.12.2019 14:27:35) | |
---|
TTV: Nihkeää on Torikauppa: Bluetone -50% ja Amfisound -66% orkkishinnoista ja silti makaa paikallaan ? ? Muutama merkkaus mutta ei edes yhteydenottoja. Pitänee siirtää varaston puolelle, jotta saan tilaa vapautettua... Oon katellu tota FE nuppia. Pitäis vaan saada jotain omaa myytyä ekaks... Ja halpojahan noi on! "Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." |
ibnz 14.12.2019 14:32:01 | |
---|
TTV: Nihkeää on Torikauppa: Bluetone -50% ja Amfisound -66% orkkishinnoista ja silti makaa paikallaan ? ? Muutama merkkaus mutta ei edes yhteydenottoja. Pitänee siirtää varaston puolelle, jotta saan tilaa vapautettua... Se tuntuu menevän noissa yli tonnin kamoissa niin, että ensin tulee pari yhteydenottoa, sitten pitempi tauko (viikkoja) ja sitten yhtäkkiä tulee jämpti viesti "mä otan, tässä osoite, minne rahat" :) Laita Reverbiin ilmoitus myös, tulee ainakin näkyvyyttä. (Ja hinnoittelu Reverbin mukaan, eli 10-50% ylihintaa!) Huomenna sitten! |
Laulava Kylätohtori 17.12.2019 09:48:48 | |
---|
Nyt on kyllä ennätyshiljaista. Jostain syystä kauppa ei tunnu käyvän laisinkaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Gary the pine 17.12.2019 10:25:19 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt on kyllä ennätyshiljaista. Jostain syystä kauppa ei tunnu käyvän laisinkaan. Komppia tälle, mitä nyt on toria selaillut, niin pirun paljon alkujaan kalliimpaakin kampetta ihan perus-penan hinnalla, vaan ei näytä liikkuvan. Toki sieltä semmoset super-duper jutut edelleen lähtee melko liukkaasti, mutta palannevat sitten viikon päästä normipyynnillä... Tulin, näin, paskoin housuun. |
munkero 17.12.2019 10:40:29 | |
---|
Itekki joskus soitellu. |
Gary the pine 17.12.2019 11:10:56 | |
---|
munkero: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1485072 Viidensadan avauksen raja lähestyy, edellinen uusiminen ei tuottanut yhtään pikistä. Surkeaa. Noi on kans sen osaston vehkeitä, että saattaa perus-makkarirässääjää vähän jopa pelottaa; kun noi löytyy räkistä ja edelleen kuulostaa paskalta, on pakko kattoo peiliin ;-) Tulin, näin, paskoin housuun. |
Kontiak 17.12.2019 20:21:49 | |
---|
mikki73: Persnetto ei edellytä muuta kuin ostamalla uuden kitaran se tulee itsestään kuin paskahätä, ja jonkunhan ne on ostettava joskus Osto ja myynti liitetään toisiinsa näin: 450-500=-50 Tässä toiselta käyttäjältä kirjaimilla: jos myyn kapineen 450e:lla, jonka olen ostanut 500e:lla, tulee persnettoa 50e ja semmosta helmitaulua ei ole olemassa joka tuon vääräksi todistaisi, edes yksityishenkilöllä ilman kirjanpitoa. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Kefiiri 17.12.2019 20:55:03 | |
---|
Täytyisihän sillekin jokin arvo laskea jos pitää kitaraa vaikka puoli vuotta ennen kuin myy sen taas. Jos siitä myydessä saa viisi kybää vähemmän niin onko se kaikki persnettoa, oikeasti? En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 18.12.2019 09:36:14 (muokattu 18.12.2019 09:36:29) | |
---|
Kefiiri: Täytyisihän sillekin jokin arvo laskea jos pitää kitaraa vaikka puoli vuotta ennen kuin myy sen taas. Jos siitä myydessä saa viisi kybää vähemmän niin onko se kaikki persnettoa, oikeasti? Jep. Tokihan voitaisiin puhua vaikka poistoista, mutta kun täällä on nyt korkeamman talouslaskennan kova kaarti äänessä, niin turhaa se lienee. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |