Jukka Häikiö 27.10.2019 16:55:31 | |
---|
Mikko1978: Hinta noissa masterbuildeissa muodostuu vähän molemmista: huippuammattilaisen työstä, osista/materiaaleista ja brändistä. Hypistemäni yksilöt ovat olleet oikein hyvin tehtyjä kitaroita, joskin mielestäni yhtä hyvin tehtyjä kitaroita saa halvemmallakin. Hinnoista jos puhuu, niin noiden hyvä jälleenmyyntiarvo on tekijä, joka on syytä pitää mielessä. Palacaster voi olla aivan yhtä hyvä soitin, mutta niiden kanssa olla varma vain huonosta jälleenmyyntiarvosta. Tuo epävarmuus näkyy huono arvostuksena markkinoilla, joka heikentää entisestään arvoa. Hyvä jälleenmyynti arvo pätee ainoastaan käytettynä oikeaan hintaan ostettuun, uutena ostetussa cs-pelissä tulee euromääräisesti pataan reilusti jo siinä kohtaa kun vasta puolet kitaralaukusta on kaupan ovesta ulkona. No höh |
Laulava Kylätohtori 27.10.2019 17:50:02 | |
---|
Pinewood: Noinhan se on - ja se on tavallaan hullua. Jos joku vaihtaisi tähän kitaraan jonkun oman logonsa ja laittaisi torille palacasterina myyntiin väitteellä vähintään yhtä hyvä kuin kuin aito Fender, moni ei varmasti kävisi katsomassa vaikka hinta olisi tonnin pinnassa. Ja kyllä tuo Fenderikin on juuri sellainen kuin tehdas sarjana tekee eikä mikään ostajan mukaan räätälöity tuote. https://www.thomann.de/fi/fender_rory_gallagher_relic_strat.htm Brändin voima on usein suurempi kuin omakohtainen kokemus. Mut joo, kyllähän kitaran saa nähdä sijoituksenakin, ei siinä mitään. Brändistä maksetaan ostaessa, mutta siitä saa myös rahaa myydessä. Ja hyvä brändi helpottaa jälleenmyyntiä. Eli väite, että brändissä maksetaan pelkästä ilmasta, on väärä. Tuota väitettä siis näkee vähän väliä tälläkin foorumilla. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Tinnittus 27.10.2019 17:51:08 | |
---|
Pinewood: Muistan kun nuorena miehenä ihailin Steve Morsen telecastereita - jotka olivat todella viriteltyjä palacastereita. Jos joku kokoaa vastaavan superkitaran, meneeköhän kaupaksi - ellei sitten ole jonkun brändin vastaava kallis custom-malli. Hullua, mutta tätä se ulkopuolisten arvostuksella spekulointi teettää, vaikka kitaran ominaisuuksien ja käyttäjän käteen ja tarkoituksiin sopimisen kai pitäisi olla tärkeintä. Ehkä osin saattaa olla ostamisen pelkona sekin, etteivät osat ole sitä, mitä myyjä väittää, mutta osin homma on tavallaan tyhmyyttäkin. Mä luulen, että pala-kitaroitten epäsuosion salaisuus on siinä, ettei suurin osa ostajista itse osaa määritellä laatua. Ja kun se pala-kitaran laatu ei käy selväksi muille katsojille, on turvallisempaa pysytellä brändeissä. Ne on yleisesti hyväksyttyjä laatu-pelejä ja myös katsojat tietävät tämän. sekä jälleenmyyntiarvo on täten korkeampi. |
LaMotta 29.10.2019 11:20:23 | |
---|
Entisöintipaja tv-sarjassa vuoden 1962 stratocasterin hinta oli panttilainaamossa 80 000$. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
tomaattiorava 29.10.2019 17:31:32 | |
---|
LaMotta: Entisöintipaja tv-sarjassa vuoden 1962 stratocasterin hinta oli panttilainaamossa 80 000$. uisaatana pitää kattoo jakso |
LaMotta 29.10.2019 18:17:46 | |
---|
tomaattiorava: uisaatana pitää kattoo jakso Jos sen kitaran vuoksi niin voin paljastaa että näyttää ihan samalta kuin mikä tahansa muutama satasen Meksiko strato. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
tomaattiorava 29.10.2019 18:56:51 | |
---|
LaMotta: Jos sen kitaran vuoksi niin voin paljastaa että näyttää ihan samalta kuin mikä tahansa muutama satasen Meksiko strato. ei sentään, ihan koko homman vuoksi. |
Durty 29.10.2019 19:24:18 | |
---|
Pistä linkkiä. |
Teme.H 30.10.2019 20:06:13 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Brändistä maksetaan ostaessa, mutta siitä saa myös rahaa myydessä. Ja hyvä brändi helpottaa jälleenmyyntiä. Eli väite, että brändissä maksetaan pelkästä ilmasta, on väärä. Tuota väitettä siis näkee vähän väliä tälläkin foorumilla. Näin se menee. Toki joissain hinta ja laatu kohtaa paremmin kuin toisissa. Tämä tietysti vaan omien kokemusten kautta. Mitä itse olen pari jenkkipeliä myynyt, on kaupat käyneet todella nopeasti. |
zedder 01.11.2019 14:24:52 | |
---|
Tässä nyt ei ole varsinaisesti kyse hinnan turpoamisesta, mutta väite valmistusmaasta on kuitenkin tietääkseni virheellinen. GJ2 Inspiration Series kepit on tehty eteläisemmässä Koreassa: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1501911Hyvin resonoiva yksilö. |
Laulava Kylätohtori 01.11.2019 15:05:37 | |
---|
zedder: Tässä nyt ei ole varsinaisesti kyse hinnan turpoamisesta, mutta väite valmistusmaasta on kuitenkin tietääkseni virheellinen. GJ2 Inspiration Series kepit on tehty eteläisemmässä Koreassa: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1501911 Jep. Designed in USA ei tarkoita made in USA, vaan USA:ssa suunniteltu. Sama kuin Ikealla ja Ruotsilla - designed in Sweden. Ja taitaa jannu itsekin tietää, kun kommentoinnit ovat pois päältä. :D Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Tympee Huttunen 01.11.2019 15:09:00 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jep. Designed in USA ei tarkoita made in USA, vaan USA:ssa suunniteltu. Sama kuin Ikealla ja Ruotsilla - designed in Sweden. Ja taitaa jannu itsekin tietää, kun kommentoinnit ovat pois päältä. :D Tai Green Guitarsien varsin hämärä Made by Sweden. |
Laulava Kylätohtori 01.11.2019 15:14:47 (muokattu 01.11.2019 15:15:05) | |
---|
Tympee Huttunen: Tai Green Guitarsien varsin hämärä Made by Sweden. No kieltämättä vieläkin pahempi. Tossa alkaa jo olemaan puolittaista kusetuksen makua. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
munkero 01.11.2019 19:27:48 | |
---|
Itekki joskus soitellu. |
Kustaa65 01.11.2019 21:06:19 | |
---|
munkero: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1500617 Eihä se Kustaalla kantti kestäny pitää sitä 1800€ pyyntiä. :D Kantti kestää kyllä, teenhän mä tolla hintaakin vielä 110euroa voittoa. Kritisoikaa täysin vapaasti muttä älkää menkö henkilökohtaisuuksiin. Minä en ole täällä kommentoitu bulvaani tai jobbari vaan aivan tavallinen kamarunkkari ja soitinrakentelija. Tämän myymisen jälkeenkin sijoitan rahat toisiin kohteisiin, todennäköisesti Mnetin torilta. Joten olkaamme asiallisia kuitenkin, puolin ja toisin. Ugh, olen puhunut |
munkero 01.11.2019 23:50:06 | |
---|
Kustaa65: Kantti kestää kyllä, teenhän mä tolla hintaakin vielä 110euroa voittoa. Kritisoikaa täysin vapaasti muttä älkää menkö henkilökohtaisuuksiin. Minä en ole täällä kommentoitu bulvaani tai jobbari vaan aivan tavallinen kamarunkkari ja soitinrakentelija. Tämän myymisen jälkeenkin sijoitan rahat toisiin kohteisiin, todennäköisesti Mnetin torilta. Joten olkaamme asiallisia kuitenkin, puolin ja toisin. Ugh, olen puhunut Siis kantin riittämättömyys oli tässä kohtaa vaan positiivinen asia. Mulla kurahtaa karpalot aina kun torilta katoaa joku laite vain jotta se ilmestyy myyntiin viikon päästä isommalla hinnalla eri myyjän toimesta. Ymmärrän toki että jos ei keppi jostain syystä mielytä ja sitten takaisin torille samaan rahaan... Mutta tämä tapaus oli kuitenkin sellanen että sitä puitiin tossa toisessa toriketjussa useamman kerran ja siksi se jäikin mieleen. Eli kun sun ilmotus pamahti kitarapuolen etusivulle niin pelihän oli heti selvä... Itekki joskus soitellu. |
Savu 02.11.2019 16:08:31 | |
---|
Kustaa65: Kantti kestää kyllä, teenhän mä tolla hintaakin vielä 110euroa voittoa. Kritisoikaa täysin vapaasti muttä älkää menkö henkilökohtaisuuksiin. Minä en ole täällä kommentoitu bulvaani tai jobbari vaan aivan tavallinen kamarunkkari ja soitinrakentelija. Tämän myymisen jälkeenkin sijoitan rahat toisiin kohteisiin, todennäköisesti Mnetin torilta. Joten olkaamme asiallisia kuitenkin, puolin ja toisin. Ugh, olen puhunut 1200€ siitä maksoit. Itselleni tämä oli ok. Uutena kitara maksoi 2100€. |
Ikihonka 02.11.2019 16:36:41 | |
---|
Savu: 1200€ siitä maksoit. Itselleni tämä oli ok. Uutena kitara maksoi 2100€. Kiitos Savu kun kerroit kuinka asia oikeasti on. Vie kyllä uskottavuuden nykyiseltä myyjältä... |
munkero 02.11.2019 16:57:40 | |
---|
Eli trokarin lisäksi myös valehtelija. Kaunista. Itekki joskus soitellu. |
Haz 02.11.2019 17:25:20 | |
---|
Okei hinta ei ollut siis edes 1300e =) Luulis et hinta tippuisi ostohintaan tai alle ja torinselaajat lukis näitä OVERPRICE ALERTTEJA |