hallu 21.12.2017 14:41:30 | |
---|
Laulava Kylätohtori: No jos katsoo, miten niinkin yksinkertainen laite kuin hammasharja ottaa vuosi vuoden jälkeen kehityksessä mullistavia harppauksia eteenpäin, niin eiköhän se ole helppoa kehitellä parempia mallintavia. Kyllä tietenkin, mutta hammasharja ei jäljittele mitään toista laitetta. Mallintava jäljittelee oikeaa kaappia joten kysymys kuuluu, että eikö se oikea kaappi toimi kaiken kehityksen rajana eli miten se kopio voi olla parempi kuin alkuperäinen? jos torpedo jo tuntuu niin aidolta (kuten taannoin kuultiin), että se on ihan kuin seisoisi oikean kaapin vieressä ihan oikeassa puuseinäisessä studiossa, niin miten siitä enää voi laittaa paremmaksi? mikä on se lisäarvo jonka voi tärjota jo valmiiksi täydelliseen kokemukseen? en ymmärrä, mutta ei mun tartte kun en ihan tarkkaan tiedä mistä puhutaan ja kuten jo aikaisemmin todettiin, niin joskus se jalopuinen kotelokin voi olla se kaivattu lisäarvo (myydäänhän kitaroitakin kansuun näyttävyydellä miksi ei sitten muita laitteita.... ainakin loimupuukoteloon pakattuja vahvistimia ollaan nähty niin miksipä ei sitten vaikka kaappimallinnuksia). Elämä on reiässä rattoisaa...... |
fox 21.12.2017 14:45:34 | |
---|
Teme.H: Firebird kaasuttaa ja pahasti. Hitto kun ei oo kellään tutulla sellasta, et vois käydä testaa ja vakuutella itselleen että Tää on ihan paska, ei kannata ostaa ;) Juu ei niitä mitenkään ylettömästi oo.. ;) Meillä treeniksellä tosin yks asustelee, mutta on "pienen matkan" päässä, toki alta sata kilsaa.. |
WanhaWetäjä 21.12.2017 14:56:09 | |
---|
Notta joo...taitaa olla kohta 2 vuotta siitä kun nämä kaupat meni pieleen, Musamaailma "vähän" mokasi eli ainut ko kitara oli niin kuljetusvaurioinen että ei siitä ollut myytäväksi...kuitenkin se oli myynnissä nettisivulla. https://www.musamaailma.fi/kitarist … nen-puoliakustinen-sahkokitara.html Nyt tuota olis taas saatavilla vaan kun tuli teetettyä just aika tyyris kitara niin eipä ole massia tuohon...jotenkin kuitenkin kuumottaa edelleen tuo kitaramalli, Gretscin halpiksesta luovuin custom-telen tullessa taloon. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Teme.H 21.12.2017 16:39:24 | |
---|
fox: Juu ei niitä mitenkään ylettömästi oo.. ;) Meillä treeniksellä tosin yks asustelee, mutta on "pienen matkan" päässä, toki alta sata kilsaa.. Kyllä se joo siltä näyttää, että ei niitä tässä ihan kulmilla pääse testaamaan kun lähimmät kaupanhyllyllä olevatkin on Helsingissä tai Tampereella. Oliskohan sitä teidän treeniksellä olevaa mahdollista päästä testaamaan? |
Antsa Lipsanen 21.12.2017 16:54:48 | |
---|
Teme.H: Kyllä se joo siltä näyttää, että ei niitä tässä ihan kulmilla pääse testaamaan kun lähimmät kaupanhyllyllä olevatkin on Helsingissä tai Tampereella. Oliskohan sitä teidän treeniksellä olevaa mahdollista päästä testaamaan? Minulla profiilin kuvissa näkyvä VII täällä Helsingissä. Välipäivinä hyvinkin mahdollisuus kokeilla, jos etelässä liikut. Ei siis myynnissä, mutta kokeilla saa... |
fox 21.12.2017 17:35:07 | |
---|
Teme.H: Kyllä se joo siltä näyttää, että ei niitä tässä ihan kulmilla pääse testaamaan kun lähimmät kaupanhyllyllä olevatkin on Helsingissä tai Tampereella. Oliskohan sitä teidän treeniksellä olevaa mahdollista päästä testaamaan? Eipä se mitenkään mahdoton juttu oo. ;) Kävi sitä joskus nimimerkki Juzpekin soittelemassa. Sovitaan joku päivä/ilta. Se on semmonen vm. -90 Firebird V LE, alkuperäisillä aikakautensa mikeillä. |
Shredator 22.12.2017 22:24:53 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
KNAC 22.12.2017 22:50:15 | |
---|
Teme.H: Kyllä se joo siltä näyttää, että ei niitä tässä ihan kulmilla pääse testaamaan kun lähimmät kaupanhyllyllä olevatkin on Helsingissä tai Tampereella. Oliskohan sitä teidän treeniksellä olevaa mahdollista päästä testaamaan? Eiköhän me saada testit järjestymään vähän lähempänäkin. '76 Bicentennial FB joutaa kokeiluun. |
Guitarfreak 22.12.2017 22:52:23 (muokattu 22.12.2017 22:52:55) | |
---|
Åboensis: Firebird on helvetin hyvä, kannattaa ehdottomasti ostaa. Jopa testaamatta ;D. Näin kävi itelle. Hiano leipälapio :) 70s studio tribute Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Laulava Kylätohtori 22.12.2017 23:18:39 | |
---|
More is less. |
hallu 27.12.2017 08:41:54 | |
---|
Mä olen joutunut GAS-kriisiin. Mulla on semmoinen periaate, että ostaakseni jotakin minun on luovuttava jostakin. Olin jo niin tekemässä, mutta homman mennessä puihin ymmärsin, että soittokamppeeni on semmoisella mallilla, että jos luovun jostakin niin on todella iso riski ottaa takapakkia eli tilalle tuleva kampe onkin huonompi kuin se mistä luovuin. Ts. semmoisia "joutavia" kamppeita ei oikein tahdo enää olla kaupankäynnin välineiksi. Tuo basso on ainoa jota voisi parannella. Mulla on indonesialainen Yamaha BB, joka on kyllä hyvä ja minulle ihan riittävän hyvä, mutta periaatteessa voisin sen vaihtaa johonkin arvokkaampaan, vaikka en välttis tarvitse. En vain osaa vielä pitää itseäni riittävän "oikeana" basistina hankkiakseni kunnollista ameriikan bassoa. Jenkki tai japani jazzari on pyörinyt mielessä tai vaihtoehtoisesti musari ehdottomasti nelikielinen (olen nyt muutaman vuoden tuota viisikielistä soittanut niin nelikielinen tuntuu mulle kotoisammalta). Mutta en mä sitä bassoakaan ihan oikeasti tarvitse :-(. Mikähän perkeleen joulupsykoosi mulle on jäänyt päälle? tuo taannoinen vahvistin Gas joka päättyi mahalaskuun, jäi varmaan kaivelemaan. Lässähtänyt kauppa on kuin keskeytetty yhdyntä..... sitä tuntee itsensä samaan aikaan vähän typeräksi ja tyytymättömäksi :-D . Basso on huono vahvistimen korvike, mutta jotain pitäisi ostaa ettei pää räjähdä :-D Elämä on reiässä rattoisaa...... |
Laulava Kylätohtori 27.12.2017 09:30:00 | |
---|
hallu: Mä olen joutunut GAS-kriisiin. Mulla on semmoinen periaate, että ostaakseni jotakin minun on luovuttava jostakin. Olin jo niin tekemässä, mutta homman mennessä puihin ymmärsin, että soittokamppeeni on semmoisella mallilla, että jos luovun jostakin niin on todella iso riski ottaa takapakkia eli tilalle tuleva kampe onkin huonompi kuin se mistä luovuin. Ts. semmoisia "joutavia" kamppeita ei oikein tahdo enää olla kaupankäynnin välineiksi. Ensin ostetaan se uusi ja sitten a/b-testataan se vanhan kanssa. Sitten huonompi torille. Tietenkin. More is less. |
Joees 27.12.2017 16:59:24 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ensin ostetaan se uusi ja sitten a/b-testataan se vanhan kanssa. Sitten huonompi torille. Tietenkin. "Nää on yhtä hyviä, pidän kummatkin." "No emmä nyt raaski kuitenkaan tästä luopua." Jne jne ja kohta on nurkat pullollaan roinaa. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Laulava Kylätohtori 27.12.2017 17:25:11 | |
---|
Joees: "Nää on yhtä hyviä, pidän kummatkin." "No emmä nyt raaski kuitenkaan tästä luopua." Jne jne ja kohta on nurkat pullollaan roinaa. Se ommuuten just näin. :D Ja sitten pitääkin ostaa se kolmas, joka on niiiin hyvä, että sen jälkeen voi myydä ne molemmat aikaisemmat.... More is less. |
hevikukko 27.12.2017 18:06:26 | |
---|
hallu: Mä olen joutunut GAS-kriisiin. Mulla on semmoinen periaate, että ostaakseni jotakin minun on luovuttava jostakin.......jotain pitäisi ostaa ettei pää räjähdä :-D Puhut asiaa! Mä voin ottaa sun Mesa Mark IV:n ja hommaan sulle jonkun Bassonräppänän tilalle.. Deal! ?? xD Nyt olis hyvä zäänssi "ainaki mulla".... Katkennut kieli ei ehjäksi muutu. |
Vainottu 28.12.2017 01:02:26 | |
---|
Jos puhutaan poltosta, johon ei nyt (vielä) riitä talous niin Vuorensaku kitarat. Luoja kun on nättejä kepukoita! Erehdyin pyörähtämään naamakirjasivuilla ja huomasin selanneeni kuvia pari tuntia. Nyt onkin jo speksit kivasti alkaneet hahmottua kun on tarpeeksi kamarunkattu. Ehkä kohta vois alkaa olla tarpeeksi kypsä ihmisenä custom kitaraa varten. Täytyy ehkä tiedustella ylitöitä..... Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
winstoni 28.12.2017 07:03:41 | |
---|
TC Electronicin Quintessence Harmonizer kuumottaisi pikkaisen... "Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne." |
parek 28.12.2017 18:20:28 | |
---|
Koverrettua stratokaulaa pitäis saada. |
Åboensis 01.01.2018 17:09:31 | |
---|
Onhan joku kokeillut tai omistaa Analogmanin Sunlion futsiboostin ja onhan se ihan paska? Eihän sitä kannata GASittaa, eihän? Kun mokoma on niin pahuksen kalliskin - käytettynä viidestä kuuteen sataan juuroa. Eikä kukaan halua myydä omaansa, eihän? Hyvä, sitähän minäkin. Ei kaasuta enää yhtään kun sain avautua... Eiku... "Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille |
Attew 02.01.2018 00:54:16 | |
---|
Taidanpa heti huomenna nostaa opintolainan ja tilata Atomic Ampli-fireboxin. Ehkäpä myös Pedaltrain nanon tai jonkun vastaavan pikkulaudan, johon saisi fireboxin ja virittimen ja virrat alle. Myös Steinberg UR44 interface ja EHX Magnum 44 -päätepedaali kiinnostaa. Sitten olisikin ihan hyvä tilanne ja seuraavana kaasutellaan vaan langattomia, joita on kohtuullisen helppoa vastustaa, kun ei sitä oikeasti tartte. Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti. |