Aihe: Prs kitarat
1 2 3 4 530 31 32 33 3446 47 48 49 50
Gary the pine
01.04.2018 10:23:42
LaMotta: Ja mitä basistiin tulee niin mielestäni bändin tärkeimmät soittimet on basso ja rummut.

Basisti on maiharien varassa keinuva toteemipaalu joka tyrkätään keinuvaan liikkeeseen reenien alussa ja koitetaan muistaa ottaa mukaan kämpältä lähtiessä :-)
Tulin, näin, paskoin housuun.
velipekka
01.04.2018 11:56:30
513n mikit on kyllä oikeasti helvetin hyvät. Bändin basistikin totesi, että soundi on selkeä ja erotteleva. Ainakin tuo swamp ash on todella hyvä kitara.

Eikö nuo 513:n mikit ole sellaiset mistä saa "oikeat" yksikelaiset vs humpparien puolitus?
Saako niistä hyvät stratomaiset, yksikelaiset soundit?
LaMotta
01.04.2018 12:17:02

velipekka: Eikö nuo 513:n mikit ole sellaiset mistä saa "oikeat" yksikelaiset vs humpparien puolitus?
Saako niistä hyvät stratomaiset, yksikelaiset soundit?

Saa. Hyvää tuossa on se että eri mikkiasetusten gain pysyy kohtuullisen tasaisena. Siinä suhteessa paras koskaan kokeilemani.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
velipekka
01.04.2018 12:30:08
Toi on kyllä kiinnostava kitara. Yleensä kun humpparin puolittaa niin output putoaa kovasti.
vkiilako
26.09.2018 23:26:09
Minulla oli tänään onni kokeilla PRS McCarty SC594:ää. Olihan huikea kitara. Todella hyvä saundinen ja puolitetut mikkisaundit oli myös positiivinen yllätys.
Vireisyys ja intonaatio oli myös parempi, mitä olen tottunut Single cut-kitaroissa olevan. Soittotuntuma oli mukava ja kaulaprofiili mulle varsin toimiva.

Ootteko muut kokeilleet kyseistä mallia vielä?
G1265
27.09.2018 10:59:10
vkiilako: Minulla oli tänään onni kokeilla PRS McCarty SC594:ää. Olihan huikea kitara. Todella hyvä saundinen ja puolitetut mikkisaundit oli myös positiivinen yllätys.
Vireisyys ja intonaatio oli myös parempi, mitä olen tottunut Single cut-kitaroissa olevan. Soittotuntuma oli mukava ja kaulaprofiili mulle varsin toimiva.

Ootteko muut kokeilleet kyseistä mallia vielä?

Ei ole osunut eteen valitettavasti. Vaihdoin aikoinaan omaan vanhempaan SC:hen PRS:n oman täyssäädettävän wraparound tallan ja PRS:n 57/08 mikit. Toimii.
vkiilako
27.09.2018 11:58:42
Noita 57/08-mikkejä ois kyllä mukava testata. On niitä niin hehkutettu.
Nuo 58/15LT-mikit, jotka oli tuossa kokeilemassani SC594:ssa oli kans todella hyvät.
LaMotta
27.09.2018 12:02:56 (muokattu 27.09.2018 12:06:01)

vkiilako: Noita 57/08-mikkejä ois kyllä mukava testata. On niitä niin hehkutettu.

Oli nuo Studio-mallissa. Aika ohut soundiltaan mielestäni. Puolitettuna suorastaan tikkusoundinen.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Arbitrator
27.09.2018 13:58:59
velipekka: Toi on kyllä kiinnostava kitara. Yleensä kun humpparin puolittaa niin output putoaa kovasti.

Kyllä se tuossa 513:kin putoaa. Mulla oli pari vuotta sitten tuo ja hyvä kitarahan se on mutta ei siinäkään pääse täysin eroon noista "puolitusten" gain eroista. Parasta tuossa mallissa oli kaula, se oli mulle juuri sopivan mallinen. Itseäni jäi harmittamaan juurikin nuo mikit. Soundit olivat sinänsä ihan hyvät mutta normihumppari yksinään kuulosti paremmalta kuin 513 ns humbuckerkytkentä ja esim straton sinkut paremmalta kuin 513:n sinkut yksin tai yhdessä. Ja kun mikit ovat oudon mallisia ja upotettuina puuhun ilman kehyksiä, ei niitä voi ilman suurempaa remppaa vaihtaa. Pohdin tosissani sitäkin vaihtoehtoa mutten lopulta viitsinyt tärvellä hienoa soitinta.
Tympee Huttunen
28.09.2018 08:16:06
Itse ostin PRS Modern Eagle RP 3078 ja 3079-mikit ja laitoin ne Gibson SG:n. Puolituksia en vielä laittanut, kun ei sopivia kytkimiä ollut. On kyllä miellyttävän erotteleva soundi.
Mikko1978
22.02.2019 15:10:07
Onko kukaan päässyt kokeilemaan Paulin nimikkomallia? Jenkkimallin lisäksi esiteltiin hiljattain edullisempi SE. Mestari itse mainostaa erityisesti mikkejä, joista pitäisi irrota normaalien puolitettujen hunbuckereiden sijaan uskottava yksikelaisen soundi. PRS:llä tuntuvat viime aikoina kovasti tutkineen elektroniikkaa.
velipekka
22.02.2019 19:06:59
Kiinnostava kitara, tuossa hieman maistiaisia

https://youtu.be/9SDgnuVoXxM
Ziggy Bubba
23.02.2019 15:11:57 (muokattu 23.02.2019 15:13:30)

LaMotta: Oli nuo Studio-mallissa. Aika ohut soundiltaan mielestäni. Puolitettuna suorastaan tikkusoundinen.

59/09 puolittuu omaan makuun taas oikein hienosti Custom 22:ssani. Kuumempi pari kuin 57/08 ymmärtääkseni, en ole kokenut ollenkaan ohueksi noita. Aikas passeli "välimallin" mikki tehoiltaan, sillä nuo taipuvat hevijynkystä humppahelinään asiallisesti.

Välillä mietin, vähän leikillä, että tuolla kepillä pärjäisi aika hyvin - että myyntiin vaan loput :)
Töynävä
24.03.2019 01:44:04
Olin jo laittamassa ostoskoriin, mutta - himps-katti - joku ehti ensin!

https://www.j-guitar.com/product_id1507284.html

Eihän tuosta mirrillä varustetusta kitarasta olisi verojen jälkeen joutunut tiskiin ke(h)räämään kuin vaivaiset 26700€.

Hinnanmuodostus on kyllä välillä... Dragon'ien hinnat ovat myös mitä ovat / makuasia, mutta niissä inlay säpräämiseen menee sentään aikaa. Mutta kisulimisulin ääriviivat - tekijänoikeusko tuossa maksaa vai onko kyseessä joku piilokamerajuttu?
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
Decadetroll
24.03.2019 06:37:16 (muokattu 24.03.2019 06:37:59)
Oisko hölö kittyn tekijänoikeus ja private stock yhteispelissä tuon hinnan takana? Noitten private stockien hinnat on kyllä aina ihan omaa luokkaansa.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
Goljatt
24.03.2019 14:08:46

Tervehdys!

Ajattelin kysellä täältä ketjusta, että onko muilla m.netin soittajilla kokemuksia tai ajatuksia PRS:n koko mahonki bodyista? Näitä harvemmin näkee missään, koska eivät ilmeisesti olleet "hitti" soittajien keskuudessa. Oliko nämä samanhintaisia aikoinaan vaahterakantisen kanssa vai kenties halvempia?

Itselläni on 2000 tehty CE24 tai CE-3 mallista koko mahonki body versio. Sain omani aikoinaan vaihdossa päikseen toisen kitaran kanssa. Itse pidän kovasti siitä, että se istuu miksauksessa muiden perinteisempien kitaramallien kanssa omalla alueella. Myös pidän kovasti siitä, että miten tavalliselta se näyttää verrattuna vaahterakantiseen, että sen voi ottaa keikalle mukaan huoletta. Muutamat dingit eivät myöskään aiheuta rytmihäiriöitä. Ollut ainakin omassa käytössä todella hyvä työhevonen. Hyvä yhdistelmä soitettavuutta, soundia ja huolettomuutta. Aivan mielettömän hyvin resonoiva kitara.
Oh, suits you sir!
tuskiz
24.03.2019 14:14:14
Onhan PRS:llä nyttenkin SE-linjan valikoimissa Standard 24 jossa on mahonkirunko.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Goljatt
24.03.2019 14:27:27

tuskiz: Onhan PRS:llä nyttenkin SE-linjan valikoimissa Standard 24 jossa on mahonkirunko.

Joo olisin tietysti voinut tarkentaa, että erityisesti kiinnostaa jenkeissä tehdyt kitarat, mutta tietysti keskustelu kaikista variaatioista myös kiinnostaa.
Oh, suits you sir!
Hynkel
24.03.2019 14:44:15
Goljatt: Tervehdys!

Ajattelin kysellä täältä ketjusta, että onko muilla m.netin soittajilla kokemuksia tai ajatuksia PRS:n koko mahonki bodyista? Näitä harvemmin näkee missään, koska eivät ilmeisesti olleet "hitti" soittajien keskuudessa. Oliko nämä samanhintaisia aikoinaan vaahterakantisen kanssa vai kenties halvempia?

Itselläni on 2000 tehty CE24 tai CE-3 mallista koko mahonki body versio. Sain omani aikoinaan vaihdossa päikseen toisen kitaran kanssa. Itse pidän kovasti siitä, että se istuu miksauksessa muiden perinteisempien kitaramallien kanssa omalla alueella. Myös pidän kovasti siitä, että miten tavalliselta se näyttää verrattuna vaahterakantiseen, että sen voi ottaa keikalle mukaan huoletta. Muutamat dingit eivät myöskään aiheuta rytmihäiriöitä. Ollut ainakin omassa käytössä todella hyvä työhevonen. Hyvä yhdistelmä soitettavuutta, soundia ja huolettomuutta. Aivan mielettömän hyvin resonoiva kitara.

Minulla on ollut mahonkirunkoinen PRS, sain vaihtokaupan yhteydessä. Yksi parhaista soittimista, mitä olen päässyt hypistelemään. Tyhmä kun olen, möin sen pois. Eihän se niin blingi ollut kuin nämä karkkimaalatut kollegat, mutta helvetin hyvä skeba ja juuri noista samoista ominaisuuksista minäkin tykkäsin kuin mitä listaat - soitettavuus, soundi, huolettomuus... ja pysyi myös hyvin vireessä vaikka kampea käytti ajoittain ahkerasti.
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
velipekka
27.05.2019 12:56:52
Olen harkinnut PRS SE 245 ostoa. Nykyään mallit valmistetaan ilmeisesti Indonesiassa kun ennen valmistus tapahtui Koreassa.
Onko kokemusta tai tietymystä onko noiden valmistumaiden laatutasolla eroja ?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)