seventy4 31.05.2014 11:32:57 | |
---|
Eiköhän nyt vaan auteta miestä kun se apua tarvii. Juu ei pelastu maailma mutta onko se syy aina katsoa vierestä? Ja Pave laulaa jossain taustalla: Sillä jokainen joka apua saa sita joskus tajuu myös antaa.. |
Shakata 31.05.2014 12:49:05 | |
---|
Ei auttamista tarvii mun mielestä perustella yhtään millään. Jeesaamisesta saa molemmat osapuolet hyvän mielen. Kannattaa kokeilla. "One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed |
VIPMetal 31.05.2014 12:55:51 | |
---|
Shakata: Ei auttamista tarvii mun mielestä perustella yhtään millään. Jeesaamisesta saa molemmat osapuolet hyvän mielen. Kannattaa kokeilla. Ulkopuoliset saa pahan mielen. Miks mua ei autettu ala-asteella, kun pyörän kumi puhkes... Jne. Miks on nenäpäivä? Miks toiset saa iloa kun antavat omastaan? Kehitysapu? Ei me perussuomalaiset jne... Myytävänä NOS -putkia: Telefunken, RCA, JAN GE, Philips yms. Kysy lisää! |
Laulava Kylätohtori 31.05.2014 13:23:13 | |
---|
VIPMetal: Ulkopuoliset saa pahan mielen. Miks mua ei autettu ala-asteella, kun pyörän kumi puhkes... Jne. Miks on nenäpäivä? Miks toiset saa iloa kun antavat omastaan? Kehitysapu? Ei me perussuomalaiset jne... Hah! Tämä oli kyllä hyvä. Ne, ketä eivät saa omastaan antamisesta kuin pahan mielen, ihmettelevät, mikä siinä antamisessa on pointtina? Joku koira siinä täytyy olla haudattuna. Eihän antamisesta nyt voi kukaan saada hyvää mieltä. Vituttaa vaan, kun pitää omistaan jakaa. Kukaan ei kuitenkaan auta minua sitten, kun itse tarvitsisin apua... Mutta sarkasmi sikseen. Maailma ei ole reilu. Toisia autetaan toisia ei, ei sille mitään voi. Mutta turha siitä on niitä rangaista, jotka sitä apua saavat... All statements and arguments appearing in my writings are fictitious.
Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental. |
Jucciz 31.05.2014 13:23:29 | |
---|
Perisuomalainen kateus on kyllä käsittämätön juttu: se kun onnistuu nostamaan päätään jopa silloin kun joku on ensin tullut väärin kohdelluksi ja tilannetta halutaan porukalla vapaaehtoispohjalta kompensoida. Tuntuu, ettei tässä maassa toisinaan osata aidosti iloita mistään muusta kuin toisten ihmisten vastoinkäymisistä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
MikaHekkanen 31.05.2014 13:36:01 | |
---|
Jucciz: Tuntuu, ettei tässä maassa toisinaan osata aidosti iloita mistään muusta kuin toisten ihmisten vastoinkäymisistä. Kyllä osataan. On suuri iloni vaipua itsesääliin kun minua on kohdeltu kaltoin. Jokaisella on oikeus kieltäytyä hevistä. |
Krice 31.05.2014 14:30:00 | |
---|
Shakata: Ei auttamista tarvii mun mielestä perustella yhtään millään. Siinä tapauksessa voisitte auttaa minua saamaan Kadurian valmiiksi. Tarvitsen siihen tietysti rahaa, koska jos saisin rahaa niin ei tarvitsisi käydä töissä. Tosin laki taitaa olla sellainen, että vastikkeeton kerääminen ei ole sallittua. Tosin valmis pelihän olisi tavallaan vastine... |
novo 31.05.2014 15:12:08 | |
---|
Krice: Siinä tapauksessa voisitte auttaa minua saamaan Kadurian valmiiksi. Tarvitsen siihen tietysti rahaa, koska jos saisin rahaa niin ei tarvitsisi käydä töissä. Tosin laki taitaa olla sellainen, että vastikkeeton kerääminen ei ole sallittua. Tosin valmis pelihän olisi tavallaan vastine... Totta kai voitais auttaa. Heti ku sun kohalla tulis yksikin hyvä syy esille ni mie aukasisin rahahanat. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
Seba 31.05.2014 15:18:10 | |
---|
Rahan kerjääminen ja kaverin auttaminen on vähän eri asioita. Sinne vaan stadiin kadulle istumaan hilukuppia helistäen. |
JCM 31.05.2014 15:20:59 | |
---|
Myrkky Nuoli: Minusta on ihan älytöntä, että jos jotkut päättävät ihan omasta aloitteestaan jeesata kaveria mäessä ilman, että asianomistaja semmoista edes itse ehdottaa niin kehdataan ruveta urputtamaan. Se, autetaanko seuraavaa vastaavanlaista keissiä on tässä vaiheessa yhdentekevää. Auttaminen on hyve ja en saa pyöriteltyä mitään logiikkaa millä kritisoijat sitä vastustavat. Välillä tulee jopa tuommoista "oma vika, kärsi seuraukset" -tyyppistä asennetta, joka on käsittämätöntä edes Suomessa. Onneksi teidän ei tarvitse osallistua ja voi käpertyä itseensä omien ongelmien kanssa jos solidaarisuus ei maistu. Sama. Pitäisivät idiootit turpansa tukossa. Oikein vituttaa tuollainen asenne. Kerrankin kun oikeasti ollaan jeesaamassa jotain niin siitä aletaan jumalauta vinkumaan. On tämä saatana yhtä vitun kokkarikansaa. Jumalauta. |
Vellu64 31.05.2014 16:54:19 | |
---|
Kitaran lisäksi teknikkokaan, ei ainakaan minun silmään, näytä olevan oikein kunnossa, ei alkuunkaan. Tuossahan on loputon lista oireitä luettavissa heti eka postauksessa. Lääkäreille tämä kuuluu. Kitaran kunnostus on eri. Näin on käynyt ja lapsi on kaunis. Kitara laitetaan kuntoon porukalla. |
Funkånaut 31.05.2014 17:11:20 | |
---|
JCM: Sama. Pitäisivät idiootit turpansa tukossa. Oikein vituttaa tuollainen asenne. Kerrankin kun oikeasti ollaan jeesaamassa jotain niin siitä aletaan jumalauta vinkumaan. On tämä saatana yhtä vitun kokkarikansaa. Jumalauta. Enemmän tosta ulinasta tulee kommunistit mieleen. "MÄ EN SAANUT NIIN KUKAAN MUUKAAN EI SAA!" Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin |
Neponen 31.05.2014 17:23:01 | |
---|
Osallistuin keräykseen. Vihaajat vihaa. |
Krice 31.05.2014 19:30:41 | |
---|
Seba: Rahan kerjääminen ja kaverin auttaminen on vähän eri asioita. Mitenkähän kaveri määritellään tässä tapauksessa? |
Antti1 31.05.2014 19:32:42 | |
---|
Krice: Mitenkähän kaveri määritellään tässä tapauksessa? No kenelle mitenkin, esimerkiksi Arttu on mulle musiikkiprojektista tuttu sälli, jonka kanssa oon tehnyt yhteistyötä jo ennen tätä tapausta. Sen lisäksi ollaan keskusteltu "paljon" kitaradadassa asiasta jos toisestakin. Jotkut lahjoittajista ovat vielä henkilökohtaisempia tuttuja, jotkut lahjoittavat vain hyvää hyvyyttään. Tarviiko sitä edes mitenkään määritellä? |
Mr. Speed 31.05.2014 19:49:58 | |
---|
Krice: Mitenkähän kaveri määritellään tässä tapauksessa? Sulle vieras käsite kun ei kavereita ole? Pointti on se, että Arttu ei pyytänyt rahaa kun sä taas olet koura ojossa. Pyydä äitiltä viikkorahaa. http://www.sieni.us/?id=38 |
J.Nikkanen 31.05.2014 20:32:17 | |
---|
Krice: Mitenkähän kaveri määritellään tässä tapauksessa? Kai sen saa jokainen määritellä ihan itse tässä(kin) tapauksessa. Joitakin mnettiläisiä jeesaa ihan mielellään, osan kanssa näkee toisinaan tai usein IRL ja osa on EVVK osastoa. Näin se vaan menee. Bassoa, säröllä tai ilman. |
zedder 31.05.2014 20:46:12 | |
---|
Kun täällä nyt monet muutkin ovat tätä aihetta koskien mielipiteitään ilmaisseet, niin kaipa minäkin sitten, kaiken uhallakin: Silloin kun kyseessä on jotenkin erityisessä ahdingossa oleva tai hädänalainen henkilö ja kyse on jostakin aivan keskeisestä terveyttä, olemassaoloa tai ruumillista hyvinvointia ja perusturvaa uhkaavasta asiasta, on julkinen tukikeräys ihan asiallista toimintaa. Esim. talo paloi, koko omaisuus tuhoutui tai varastettiin jne. Kun kyseessä on jokin vähäpätöisempi irtaimistoa koskeva asia voidaan toki kaveripiirissä yrittää avustaa epäonnen kohdannutta henkilöä monin tavoin, taloudellisestikin, mutta täysin tuntemattomillekin henkilöille kohdistettu epävirallinen rahankeräys ei _ehkä_ ole aivan asiallista toimintaa, riippumatta siitä kuka sen on käynnistänyt. En tiedä lähdetäänko tällä Muusikoiden. net -foorumilla siitä olettamuksesta että kaikki ovat "kavereita", mutta ainakaan ihan joka käänteessä näin ei näyttäisi olevan... Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. |
J.Nikkanen 31.05.2014 20:53:13 | |
---|
zedder: Kun täällä nyt monet muutkin ovat tätä aihetta koskien mielipiteitään ilmaisseet, niin kaipa minäkin sitten, kaiken uhallakin: Silloin kun kyseessä on jotenkin erityisessä ahdingossa oleva tai hädänalainen henkilö ja kyse on jostakin aivan keskeisestä terveyttä, olemassaoloa tai ruumillista hyvinvointia ja perusturvaa uhkaavasta asiasta, on julkinen tukikeräys ihan asiallista toimintaa. Esim. talo paloi, koko omaisuus tuhoutui tai varastettiin jne. Kun kyseessä on jokin vähäpätöisempi irtaimistoa koskeva asia voidaan toki kaveripiirissä yrittää avustaa epäonnen kohdannutta henkilöä monin tavoin, taloudellisestikin, mutta täysin tuntemattomillekin henkilöille kohdistettu epävirallinen rahankeräys ei _ehkä_ ole aivan asiallista toimintaa, riippumatta siitä kuka sen on käynnistänyt. En tiedä lähdetäänko tällä Muusikoiden. net -foorumilla siitä olettamuksesta että kaikki ovat "kavereita", mutta ainakaan ihan joka käänteessä näin ei näyttäisi olevan... Tuskinpa. Kaikki eivät ole kavereita eikä näin tarvitse ollakkaan. Sanonta "Sitä saa mitä tilaa." on ehkä hieman kulunut, mutta monesti varsin paikkansa pitävä. Mnetissäkin. Bassoa, säröllä tai ilman. |
Seba 31.05.2014 21:02:03 | |
---|
Ei saisi kerätä kolehtia kun maailmassa on vakavampiakin ongelmia? :) kamoon. Eikä tässä mitään julkista kampanjaa ole tehty jossa rahaa kerätään, kaikki jeesaushaluiset ovat ihan itse ilmoittaneet halukkuutensa osallistua, ketään ei ole pyydetty tai kehoitettu osallistumaan. Ne osallistuu ketkä tahtoo, ne joita se vituttaa voisi katsoa peiliin ja pitää vaikka päänsä kiinni jos ei ole mitään muuta sanottavaa kuin vinkua siitä että toiset auttaa kaveria. |