Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5308 309 310 311 312497 498 499 500 501
Seksiseppo
08.10.2019 10:21:20
hallu: No on tietenkin, mutta noin iso kitara alle kolmekiloa!?!?? epäilyttää onko se puuta enää ollenkaan, vai jotain lahottajasienen raiskaamaa styroksia :-)

Puut ei vaikuta soundiin.
hallu
08.10.2019 11:03:58
Seksiseppo: Puut ei vaikuta soundiin.

Niin no ehkä ei, kyse on vaan siitä että en ole koskaan ihan noin kevyttä kitaraa pidellyt käsissäni. Keveimmät strato/telet on olleet vajaat kolme ja puolikiloisia itselläni on baja joka painoi noitain 3,3kg ja se oli jo niin kevyt että sitä mietti onko tämä puuta ollenkaan. Ihan hyvin se soi, mutta suurin osa umpilankuista jotka ovat straton/lessun kokoisia painaa mun kokemuksen mukaan siellä neljän kiloin huitteilla ja omissa kitaroissani osa enemmänkin 4,5 kg luokassa. Siksi alle kolmekiloiset kitarat tuntuu epätodellisen keveiltä ja sitä miettii, että onko ne onttoja.

Me ihmiset olemme erilaisia ja meille tarkoittaa eri ilmiöt eri asioita ja siksi on mielestäni hyvä, että on olemassa erilaisia kitaroita kaikkien tarpeisiin. Näin yhden haastattelun, jossa AC/DC:n kitaristi tämä Agnus Young totesi olevansa pieni kaveri ja tarvitsevansa siksi pienen ja keveän kitaran, minkä vuoksi Gibsonin SG on hänen suosikkinsa. Tämä maailma olisi aika paljon kurjempi paikka jos Agnukselle ei olisi löytynyt sopivaa kitaraa :-)
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Jeszse
08.10.2019 11:20:13 (muokattu 08.10.2019 11:20:51)
hallu: No on tietenkin, mutta noin iso kitara alle kolmekiloa!?!?? epäilyttää onko se puuta enää ollenkaan, vai jotain lahottajasienen raiskaamaa styroksia :-)

Kyllä se mun ainakin on ihan umpimahonkia.
hallu
08.10.2019 11:30:43
Jeszse: Kyllä se mun ainakin on ihan umpimahonkia.

Siis onko se straton tai lessun kokoinen?!?! on kyllä ihan käsittämättömän kevyt vaikka olisi ohutkin kaula, jos noin on.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Jeszse
08.10.2019 12:19:07
hallu: Siis onko se straton tai lessun kokoinen?!?! on kyllä ihan käsittämättömän kevyt vaikka olisi ohutkin kaula, jos noin on.

No minkä kokonen King V nyt on https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn. … cd45b327f55e8a5a6d2&oe=5E1B8254

Ja aika paksu kaula on.
hallu
08.10.2019 13:12:48
Jeszse: No minkä kokonen King V nyt on https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn. … cd45b327f55e8a5a6d2&oe=5E1B8254

Ja aika paksu kaula on.

No on se sentään pienempi. Mutta sivumennen sanottuna on kyllä makea kepakko ja pitkä kaulaliitos varmaan soi komeasti.
Mikko1978
08.10.2019 13:14:29
hallu: Niin no ehkä ei, kyse on vaan siitä että en ole koskaan ihan noin kevyttä kitaraa pidellyt käsissäni. Keveimmät strato/telet on olleet vajaat kolme ja puolikiloisia itselläni on baja joka painoi noitain 3,3kg ja se oli jo niin kevyt että sitä mietti onko tämä puuta ollenkaan. Ihan hyvin se soi, mutta suurin osa umpilankuista jotka ovat straton/lessun kokoisia painaa mun kokemuksen mukaan siellä neljän kiloin huitteilla ja omissa kitaroissani osa enemmänkin 4,5 kg luokassa. Siksi alle kolmekiloiset kitarat tuntuu epätodellisen keveiltä ja sitä miettii, että onko ne onttoja.

Itse taasen mietin, että mistä kölipuusta nelkikiloiset on oikein tehty. Paljon riippuu siitä, mihin on tottunut. Eniten soitan juurikin 3,3 kiloisella ja se tuntuu oikein sopivan painoiselta. Paksurunkoinen LP vaahterakansineen on vähän raskaampi, mutta esimerkiksi Eastman tekee niitäkin ihan kohtuullisen painoisina ilman, että runko olisi jyrsitty reikäjuustoksi.

Stratohan nyt ei ole mitenkään erityisen massava rakenne. Rungossakin on enemmän ja vähemmän monenlaisia koloja. Katso vaikka Kitarakuun sivuilta Stratojen painoja, niin huomaat, ettei 3,3-3,5 kiloa ole mikään harvinaisuus.
http://www.kitarakuu.fi/kitarat/
http://www.kitarakuu.fi/kitara-arkisto/
Mikko1978
08.10.2019 13:15:43
Seksiseppo: Puut ei vaikuta soundiin.

Eipä tietenkään ja juuri siksihän ES-xxx, LP ja SG kaikki kuulostavat täysin samalta samoilla mikeillä.
Kefiiri
08.10.2019 13:18:08
Puukeskusteluista olen oppinut sen, että se, mikä noissa kitaroissa kuulostaa erilaiselta, ei ole soundia.
En ole musiikin asiantuntija.
Jucciz
08.10.2019 13:41:32
hallu: suurin osa umpilankuista jotka ovat straton/lessun kokoisia painaa mun kokemuksen mukaan siellä neljän kiloin huitteilla ja omissa kitaroissani osa enemmänkin 4,5 kg luokassa

Tähän täytyy todeta, että siinä missä Les Paulille neljä kiloa on aika normaali paino, Stratocasterille se ei ole. Stratocasterissa on jotain vikaa, jos se painaa yli 3,5 kiloa. Iso osa ihan perushyvistä yksilöistä keikkuu jossain 3,3 kilon tietämilä ja jotkut ovat jopa alle sen. 4,5 kilon soitin on itselleni liian painava: jättäisin ostamatta, vaikka muut ominaisuudet olisivat miten kohdallaan. Tosin, mun painavin Les Paulkin on 3,78 kiloa.
hallu
08.10.2019 13:52:47
Jucciz: Tähän täytyy todeta, että siinä missä Les Paulille neljä kiloa on aika normaali paino, Stratocasterille se ei ole. Stratocasterissa on jotain vikaa, jos se painaa yli 3,5 kiloa. Iso osa ihan perushyvistä yksilöistä keikkuu jossain 3,3 kilon tietämilä ja jotkut ovat jopa alle sen. 4,5 kilon soitin on itselleni liian painava: jättäisin ostamatta, vaikka muut ominaisuudet olisivat miten kohdallaan. Tosin, mun painavin Les Paulkin on 3,78 kiloa.

3,78 kg lessulle on tosi kevyt, mutta ihan uskottava paino. Kyllä stratoja ja telejä on (mulla itsellänikin oli yksi) alle kolme ja puolikiloisia, muta ne rupeaa hiljalleen jo tuntumaan tosi keveiltä siinä kohtaa. Stratossa on niin paljon rautaa mukana, että nekin alkaa vaikuttaa jossakin kohtaa siihen kokonaisuuteen. Stratossa varmaan jonkin verran vaikuttaa sekin, että mistä puusta se on tehty ja jonkin gramman se kaulan paksuuskin siihen tekee (itse tykkään paksuista kauloista). Esimerkiksi se mainitsemani Baja tele jollainen itselläni oli painoi jotain 3,3kg, mutta niitä on myös yli kolme ja puolikiloisia, vaikka ne on tehty periaatteessa samasta puusta. Mutta olen kaikissa straton ja telen hintaluokissa kokeillut hyvin monen painoisia kitaroita...... itse olen tottunut vähän painavampiin ja siksi kovin keveiksi menevät kitarat tuntuu vähän oudoilta.

Mutta mikä nyt kenellekin on normaalia? kuten tuolla aikaisemmin totesin, niin on hyvä että jokaisen tarpeisiin löytyy sopivia kitaroita. Mä olen kuullut sun soittoa myös ja olisi tosi sääli jos sulle ei löytyisi sopivan painoista soitinta :-).
Jeszse
08.10.2019 13:57:50
hallu: No on se sentään pienempi. Mutta sivumennen sanottuna on kyllä makea kepakko ja pitkä kaulaliitos varmaan soi komeasti.

Ei tossa sen pidempi kaulaliitos oo ku telessä tai stratossa, mutta soi kyllä hyvin.
hallu
08.10.2019 14:09:56
Jeszse: Ei tossa sen pidempi kaulaliitos oo ku telessä tai stratossa, mutta soi kyllä hyvin.

Ai jaa, se vaan näytti siltä kun tuo otelauta kipuaa noin paljon kropan päälle.
Jeszse
08.10.2019 14:17:19
hallu: Ai jaa, se vaan näytti siltä kun tuo otelauta kipuaa noin paljon kropan päälle.

Otelauta tulee juu.
toivase
08.10.2019 19:33:23
Eihän tuo hinta välttämättä ole turvonnut, mutta itselläni oli ainakin vaikeuksia hahmottaa tuossa hinnassa olevien numeroiden lukumäärä...:)

http://www.jimsguitars.com/s/3888/A … mbos/DUMBLE/Steel-String-Singer.htm
hallu
08.10.2019 19:55:31
toivase: Eihän tuo hinta välttämättä ole turvonnut, mutta itselläni oli ainakin vaikeuksia hahmottaa tuossa hinnassa olevien numeroiden lukumäärä...:)

Se on jostain rakennussarjasta varmaan tehty kun noin halvalla on myynnissä. En vain tajua miksi pilkun jälkeen on pantu tommonen läjä noita nollia?
Laulava Kylätohtori
08.10.2019 21:48:01
toivase: Eihän tuo hinta välttämättä ole turvonnut, mutta itselläni oli ainakin vaikeuksia hahmottaa tuossa hinnassa olevien numeroiden lukumäärä...:)

Ojalan laskuopin mukaan hinta on 200$, ei paha aidosta SSS:stä.

Pitääpä laittaa tilaus menemään...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Seksiseppo
08.10.2019 22:15:23
hallu: 3,78 kg lessulle on tosi kevyt, mutta ihan uskottava paino. Kyllä stratoja ja telejä on (mulla itsellänikin oli yksi) alle kolme ja puolikiloisia, muta ne rupeaa hiljalleen jo tuntumaan tosi keveiltä siinä kohtaa. Stratossa on niin paljon rautaa mukana, että nekin alkaa vaikuttaa jossakin kohtaa siihen kokonaisuuteen. Stratossa varmaan jonkin verran vaikuttaa sekin, että mistä puusta se on tehty ja jonkin gramman se kaulan paksuuskin siihen tekee (itse tykkään paksuista kauloista). Esimerkiksi se mainitsemani Baja tele jollainen itselläni oli painoi jotain 3,3kg, mutta niitä on myös yli kolme ja puolikiloisia, vaikka ne on tehty periaatteessa samasta puusta. Mutta olen kaikissa straton ja telen hintaluokissa kokeillut hyvin monen painoisia kitaroita...... itse olen tottunut vähän painavampiin ja siksi kovin keveiksi menevät kitarat tuntuu vähän oudoilta.

Mutta mikä nyt kenellekin on normaalia? kuten tuolla aikaisemmin totesin, niin on hyvä että jokaisen tarpeisiin löytyy sopivia kitaroita. Mä olen kuullut sun soittoa myös ja olisi tosi sääli jos sulle ei löytyisi sopivan painoista soitinta :-).

>implikoi että on olemassa kaksi identtistä palaa puuta
basisti1971
09.10.2019 10:04:43
Moi.

hallu: Se on jostain rakennussarjasta varmaan tehty kun noin halvalla on myynnissä.

:D

hallu: En vain tajua miksi pilkun jälkeen on pantu tommonen läjä noita nollia?

Hymiöttä en tiedä oletko tosissasi, mutta kyse on vain erilaisesta lukujen erottimien käytöstä.
Muun muassa Jenkeillä tuhaterotin on pilkku ja kymmenyserotin piste.

Meillä tuhaterotin on yleensä välilyönti ja kymmenyserotin on yleensä pilkku.

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/49

Erilaisista erottimien käyttötavoista johtuen etenkin tekstinkäsittely- ja taulukkolaskentaohjelmissa on eroavaisuuksia ja yhteensopivuusongelmia sen perusteella mistä koodi on peräisin, ja siksi käyttämänsä erottimet voikin pääsääntöisesti valita asetuksissa itse.
Joko käytäntöjen ja standardien mukaisesti, tai sitten ei... ;).

T;Samuli
hallu
09.10.2019 10:55:00
basisti1971: Moi.

:D

Hymiöttä en tiedä oletko tosissasi, mutta kyse on vain erilaisesta lukujen erottimien käytöstä.
Muun muassa Jenkeillä tuhaterotin on pilkku ja kymmenyserotin piste.

Meillä tuhaterotin on yleensä välilyönti ja kymmenyserotin on yleensä pilkku.

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/49

Erilaisista erottimien käyttötavoista johtuen etenkin tekstinkäsittely- ja taulukkolaskentaohjelmissa on eroavaisuuksia ja yhteensopivuusongelmia sen perusteella mistä koodi on peräisin, ja siksi käyttämänsä erottimet voikin pääsääntöisesti valita asetuksissa itse.
Joko käytäntöjen ja standardien mukaisesti, tai sitten ei... ;).

T;Samuli

Thänks, mä en ole katsellut amerikkalaisia nettikauppoja niin tuo merkitsemistapa näytti tosi oudolta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)