Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5308 309 310 311 312497 498 499 500 501
sustain65
16.12.2013 06:19:19
RaskasMielinen:
Toimii se kyllä just toisinkin päin, eli balansoitu line out XLR-liittimellä kiinni hyvään PA-kalustoon, niin soundi on ISO:) Nuo kaappimallinnukset toimivat hyvin.

Joo, hyvät soundit tuli jo myös pienellä "PA:lla", nimittäin kun kokeilin kytkeä nupin line outista FBT StageMaxX 12a aktiivimonitoriini.
Gritsen
16.12.2013 06:54:53
Tossa on Bossin ikivanha HF-2 japani-flanger tulossa parin viikon sisällä laudanjatkeeksi, kaupat sovittu jo. Aion laittaa sen ehkä kevyillä asetuksilla _ennen_ Big Muffia ja OD3:sta. Ennustan villejä tuloksia ja omaperäistä tonea. Jos ei onnistu niin nupit kaakkoon, säröjen jälkeen ketjuun ja Vanhalen-lentokonewoooooosheja vain.
"Nyt tarjoan sinulle virtuaalioluen kirjoituksesi johdosta, kippis!" - jazzmies
Shredator
16.12.2013 18:10:24

Jaska's Music Garage Texas Ranger.

Testien perusteella olisi orgaanisemman soundinen kuin oma Rangemaster-kloonini, joka oli hiukan treblekkäämpi ja omasi enemmän gainia.
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
Muovinen
17.12.2013 20:40:06

Yhtäkkiä huomaan poistaneeni torilta Octave Multiplexerin. Hupsis.
JuSu
17.12.2013 21:25:42
Jet City JCA50H -nuppi. Onpa kovin eriluontoinen laitos, kuin mitä mulla on koskaan aikaisemmin ollut.
Gabe
17.12.2013 22:16:42
Shredator: Jaska's Music Garage Texas Ranger.

Testien perusteella olisi orgaanisemman soundinen kuin oma Rangemaster-kloonini, joka oli hiukan treblekkäämpi ja omasi enemmän gainia.

Music Garagen Texas Ranger on kyllä yksi parhaimmista hankinnoista efektipuolella. Vähän turhankin hyvä, jää muut laatusäröt aivan turhan vähälle huomiolle. TR on ollut saapumisestaan saakka ihan päivittäisessä käytössä. Tykkäätkö itse?
novo
18.12.2013 01:26:49
JuSu: Jet City JCA50H -nuppi. Onpa kovin eriluontoinen laitos, kuin mitä mulla on koskaan aikaisemmin ollut.

Millee lailla? Mulla oli jokkii pikkasempi JC, oisko ollu 20-wattinen. Oiva soiva peli oli hän.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Laulava Kylätohtori
18.12.2013 09:28:07
Gabe: Music Garagen Texas Ranger on kyllä yksi parhaimmista hankinnoista efektipuolella. Vähän turhankin hyvä, jää muut laatusäröt aivan turhan vähälle huomiolle. TR on ollut saapumisestaan saakka ihan päivittäisessä käytössä. Tykkäätkö itse?

Multa ei kysytty, mutta vastaan silti. :)

Mahtava peli on kyllä tuo TR. Itse en oikeastaan muuta tarvitse kuin TR:n ja vähän erityyliseen smoothimpaan soundiin Lovepedalin Eternity Roadhouse. Fuzzeja olen kovasti yrittänyt saada bändikäytössä toimimaan, mutta huonolla menestyksellä. Johtunee myös tuosta kitarasta, jota yleensä käytän treeneissä, sen kanssa ei fuzzit oikein toimi kotonakaan.

Noilla kahdella tai pelkästään vahvarin omalla säröllä saa kyllä kaiken, mitä tarvitsee. Loppu on miehestä kiinni. VOP-9 on tallessa Bassmania varten ja Blue Note (ja myös VOP-9), koska ne tuntuvat toimivan kaikkien vahvarien kanssa. Sellaisia hätävaroja (ja loistavia), ei ihan kaikkea kuitenkaan viitsi myydä...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
PIM
18.12.2013 09:54:41
Heräteostoksena poistin torilta Line6 Backtrack+mic pikku purkin, jolle löytyi heti käyttöäkin. Laitehan on kaikessa yksinkertaisuudessaa pieni tallennin, joka laitetaan kitaran ja efektien/vahvistimen väliin ja joka tallentaa kaiken mitä kitaralla soitetaan ja josta tallennetun soiton saa toistettua ikään kuin soitto tulisi suoraan kitarasa, mikä esim. jeesaa mukavasti soundinmetsästyksessä kun voi kaikessa rauhassa keskittyä efektien ja vahvarin nappuloiden pyörittelyyn samalla samalla kun purkki hoitaa väsymättömästi kitaristin virkaa.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Tawsky
18.12.2013 10:09:13
Bill Lawrencen L500XL tuli tuohon Charveliin hommattua torilta. Vielä on matkalla tosin.
"Kyllä nyt jää Jonekin toiseksi, ADEHD on uusi päällikkö äiä" -Stradlin
PIM
18.12.2013 15:32:31
Evertune tallasysteemin houkuttelemana poistin torilta VGS Roadcruiser VST-110 straton. Hintapyynti 0,38 x T-kaupan hinta joudutti ostopäätöstä taas kummasti.
En tyytynyt tavanomaiseen.
JaaGeRMaisTeR
18.12.2013 20:38:31
PIM: Evertune tallasysteemin houkuttelemana poistin torilta VGS Roadcruiser VST-110 straton. Hintapyynti 0,38 x T-kaupan hinta joudutti ostopäätöstä taas kummasti.

Olisin tehnyt saman
Gabe
18.12.2013 21:52:57
Laulava Kylätohtori: Multa ei kysytty, mutta vastaan silti. :)

Mahtava peli on kyllä tuo TR. Itse en oikeastaan muuta tarvitse kuin TR:n ja vähän erityyliseen smoothimpaan soundiin Lovepedalin Eternity Roadhouse. Fuzzeja olen kovasti yrittänyt saada bändikäytössä toimimaan, mutta huonolla menestyksellä. Johtunee myös tuosta kitarasta, jota yleensä käytän treeneissä, sen kanssa ei fuzzit oikein toimi kotonakaan.

Noilla kahdella tai pelkästään vahvarin omalla säröllä saa kyllä kaiken, mitä tarvitsee. Loppu on miehestä kiinni. VOP-9 on tallessa Bassmania varten ja Blue Note (ja myös VOP-9), koska ne tuntuvat toimivan kaikkien vahvarien kanssa. Sellaisia hätävaroja (ja loistavia), ei ihan kaikkea kuitenkaan viitsi myydä...

Itsellä vähän samat mietteet. TR yllätti kyllä ihan täysin, odotan mielenkiinnolla miten se toimii tuon tulevan Classic Catin kanssa. Etkös tuuminut että se ei Bassmanin kanssa tullut ihan niin hyvin juttuun?

Jos tuo Soulbender alkaa tympimään tuossa alkuvuoden puolella kovasti niin nykäise ihmeessä hihasta. Kova ikävä jäi sitä. :)
zedder
18.12.2013 21:53:49 (muokattu 18.12.2013 22:01:32)
Jackson Soloist Pro 90 -luvun alkupuolelta. "Mekaanisten" soitto-ominaiuuksiensa puolesta paras koskaan omistamani kitara, kaula on mukavan ohkoinen ja kaulan ja rungon liittymäkohta on työstetty siten että 24. nauhaan asti pääsee käsiksi vaivatta.

Miinuspuolelle on laskettava melko runsas massa, etenkin kun ottaa huomioon että kyse on poppelikepistä eikä mistään mahonkikalusteesta: 4,1 kg. Outo juttu että painoa on noinkin paljon.

Lisäksi pitää keksiä keinot miten aktiivinen Reflex -humppari vaihtuu EMG 81 -humppariin.
Mitä kävi, ketä tietää? Jacksoneita, Gibsoneita, Wunderbaumeja ja marsujen vikinää.
Stalkah
19.12.2013 08:28:50 (muokattu 19.12.2013 12:13:49)

Eipä nyt ihan kitarakamaa, mut mut...

Tube Guitar Amplifier Essentials (Gerald Weber 2005), Adlibriksestä 21,60€.

Halvalla lähti, booky.fi näytti reilua viittäkymppiä ja CDON reilua kolmeakymppiä, molemmissa kuiteki vielä saatavuus luokkaa "haista paska".
"Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö."
vvaltsu
19.12.2013 12:11:49
Big Muff. En tiedä miksi.
#aikuistendada
JuSu
19.12.2013 13:39:49
novo: Millee lailla? Mulla oli jokkii pikkasempi JC, oisko ollu 20-wattinen. Oiva soiva peli oli hän.

Säröä piisaa molemmilla kanavilla, särökanavalla oikein helvetillisen perkeleellisesti. Särökanavalla kun kääntää gainia kohti kaakkoa, alkaa sointi saada vahvasti fuzzimaisia piirteitä, alapää on muhkea mutta varsin löysä.

Itselleni parhaat yliohjaukset tulee pitämällä gain maltillisella tasolla ja leadeihin sitten boostilla lisää laulavuutta. Pysyy tiukempana ja paremmin kasassa.

JuSu
Karhukoira74
19.12.2013 14:17:50

Jaskan autotallista tuli pistettyy tilaukseen Phaser =)
-So many assholes, so few bullets-
JaaGeRMaisTeR
19.12.2013 19:06:36
Käväsin hakemassa postista fuzzin veks. Piitrankku fuzzface klooni enkä tiedä kenen kasaama. Pöriseehän tuo ja kivat metallisoundit saa ruuvattua. Pitää kattella onko käyttöä vai koitanko myydä poies.
Gabe
19.12.2013 20:46:52
Karhukoira74: Jaskan autotallista tuli pistettyy tilaukseen Phaser =)

Pistähän sitten raporttia. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)