Jeszse 25.09.2019 07:28:26 | |
---|
hallu: paino vain 2,9 kg !?!?! mistähän hemmetin pahvista se on tehty? tietty jos kaula on ihan ohuen ohut ja runko jotain aaltopahvia ja ..... on tuo aika ylikevyt mun makuun. Sinällään en paheksu että jos palakasteri on hyvä niin miksipä siitä ei voisi rahaakin maksaa. E: mutta jos CS fenkkuun verrataan, niin ei ole osunut kyllä noin kevyttä kohdalle melkeinhän ne on mieluummin lähempänä neljää kuin kolmea kiloa. Mulla on tota kevyempi, umpimahonkinen eebenotelautainen king V. Routtauksetkin minimissä, yks mikki ja ainoa potikka les paulin mikkikytkimen poterossa. En sen tarkemmin tota linkattua kattonu mutta tulinpahan pätemään että puissa on myös painoeroja. |
Shredator 06.10.2019 08:59:34 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
iec 07.10.2019 18:24:17 | |
---|
Shredator: Okei, kuka teistä tunnustaa olevansa tämän takana? https://reverb.com/item/28468024-ex … r-logo-japan-ts808-tubescreamer-srv :D Siinä on kyllä katteet kohdallaan. Jospa sen ostaa joku joka maksaa jonkin Western unionin shekin avulla, kunhan hänen isänsä Namibian kunigas vapautuu vankilasta ja joku maksaa hurmaavan armeijan majurin (joka haluaa mennä heti naimisiin pedaalimyyjän siskon kanssa) matkan takaisin Nepalista kotimaahan... ;) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
hallu 07.10.2019 19:34:17 | |
---|
Jeszse: Mulla on tota kevyempi, umpimahonkinen eebenotelautainen king V. Routtauksetkin minimissä, yks mikki ja ainoa potikka les paulin mikkikytkimen poterossa. En sen tarkemmin tota linkattua kattonu mutta tulinpahan pätemään että puissa on myös painoeroja. No on tietenkin, mutta noin iso kitara alle kolmekiloa!?!?? epäilyttää onko se puuta enää ollenkaan, vai jotain lahottajasienen raiskaamaa styroksia :-) Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
The Jack 07.10.2019 20:15:41 | |
---|
Gibson SG Standard 2013 hp. 1100 e https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1495310 Nämä on hyviä keppejä, ja kitara voi soittoarvoltaan ollakin tuon väärtti. Silti maksoin omasta saman vuosimallin kitarasta uutena liikkeessä 1050 e, ja näitä on Torilla jatkuvasti n. 750-900 e pyynneillä. Tämä kyseinen yksilö ei näytä missään nimessä hyväkuntoiselta, ja lattialle pudottamisesta tulleet vekit pohjassa on sitä luokkaa mistä pitäisi hintaa alentaa. Vaikea tuosta voi olla paljoa yli 700 e saada. |
Laulava Kylätohtori 07.10.2019 21:27:08 | |
---|
The Jack: Gibson SG Standard 2013 hp. 1100 e https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1495310 Nämä on hyviä keppejä, ja kitara voi soittoarvoltaan ollakin tuon väärtti. Silti maksoin omasta saman vuosimallin kitarasta uutena liikkeessä 1050 e, ja näitä on Torilla jatkuvasti n. 750-900 e pyynneillä. Tämä kyseinen yksilö ei näytä missään nimessä hyväkuntoiselta, ja lattialle pudottamisesta tulleet vekit pohjassa on sitä luokkaa mistä pitäisi hintaa alentaa. Vaikea tuosta voi olla paljoa yli 700 e saada. Joo, kyllä on vähän turvonnut torin yleiseen hintatasoon suhteutettuna. Tuohon ja halvemmallakin saa jo '61 reissueita, ilman road wornia. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
munkero 07.10.2019 22:07:40 (muokattu 07.10.2019 22:12:12) | |
---|
The Jack: Gibson SG Standard 2013 hp. 1100 e https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1495310 Nämä on hyviä keppejä, ja kitara voi soittoarvoltaan ollakin tuon väärtti. Silti maksoin omasta saman vuosimallin kitarasta uutena liikkeessä 1050 e, ja näitä on Torilla jatkuvasti n. 750-900 e pyynneillä. Tämä kyseinen yksilö ei näytä missään nimessä hyväkuntoiselta, ja lattialle pudottamisesta tulleet vekit pohjassa on sitä luokkaa mistä pitäisi hintaa alentaa. Vaikea tuosta voi olla paljoa yli 700 e saada. Gibsonien hinnankehitys on kyllä jännä homma. Ostin uutena 2016 traditionalin ja n. vuosi sen jälkeen päätin että vois laittaa kiertoon, hyvinkin uudenveroisena. Hintapyynnöksi laitoin muistaakseni mielestäni maltillisen 1400€. Yhteydenottoja tulikin huomattava määrä. Parin kaverin kanssa homma vähän etenikin, mutta vain siihen asti että he tajusivat että -16 traddeja saa vielä fasulta ja pajalta uutena, hintaan 1650€. Tästä halusivat infota minuakin, enkä tähän päivään asti tiedä miksi. Nyt pajalla parikin saman ikäistä... https://www.kitarapaja.com/gibson-les-paul-traditional-2016_2https://www.kitarapaja.com/gibson-les-paul-traditional-2016_4 Täytyisköhän laittaa uusiks torille? Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
Seksiseppo 08.10.2019 10:21:20 | |
---|
hallu: No on tietenkin, mutta noin iso kitara alle kolmekiloa!?!?? epäilyttää onko se puuta enää ollenkaan, vai jotain lahottajasienen raiskaamaa styroksia :-) Puut ei vaikuta soundiin. |
hallu 08.10.2019 11:03:58 | |
---|
Seksiseppo: Puut ei vaikuta soundiin. Niin no ehkä ei, kyse on vaan siitä että en ole koskaan ihan noin kevyttä kitaraa pidellyt käsissäni. Keveimmät strato/telet on olleet vajaat kolme ja puolikiloisia itselläni on baja joka painoi noitain 3,3kg ja se oli jo niin kevyt että sitä mietti onko tämä puuta ollenkaan. Ihan hyvin se soi, mutta suurin osa umpilankuista jotka ovat straton/lessun kokoisia painaa mun kokemuksen mukaan siellä neljän kiloin huitteilla ja omissa kitaroissani osa enemmänkin 4,5 kg luokassa. Siksi alle kolmekiloiset kitarat tuntuu epätodellisen keveiltä ja sitä miettii, että onko ne onttoja. Me ihmiset olemme erilaisia ja meille tarkoittaa eri ilmiöt eri asioita ja siksi on mielestäni hyvä, että on olemassa erilaisia kitaroita kaikkien tarpeisiin. Näin yhden haastattelun, jossa AC/DC:n kitaristi tämä Agnus Young totesi olevansa pieni kaveri ja tarvitsevansa siksi pienen ja keveän kitaran, minkä vuoksi Gibsonin SG on hänen suosikkinsa. Tämä maailma olisi aika paljon kurjempi paikka jos Agnukselle ei olisi löytynyt sopivaa kitaraa :-) Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Jeszse 08.10.2019 11:20:13 (muokattu 08.10.2019 11:20:51) | |
---|
hallu: No on tietenkin, mutta noin iso kitara alle kolmekiloa!?!?? epäilyttää onko se puuta enää ollenkaan, vai jotain lahottajasienen raiskaamaa styroksia :-) Kyllä se mun ainakin on ihan umpimahonkia. |
hallu 08.10.2019 11:30:43 | |
---|
Jeszse: Kyllä se mun ainakin on ihan umpimahonkia. Siis onko se straton tai lessun kokoinen?!?! on kyllä ihan käsittämättömän kevyt vaikka olisi ohutkin kaula, jos noin on. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Jeszse 08.10.2019 12:19:07 | |
---|
|
hallu 08.10.2019 13:12:48 | |
---|
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Mikko1978 08.10.2019 13:14:29 | |
---|
hallu: Niin no ehkä ei, kyse on vaan siitä että en ole koskaan ihan noin kevyttä kitaraa pidellyt käsissäni. Keveimmät strato/telet on olleet vajaat kolme ja puolikiloisia itselläni on baja joka painoi noitain 3,3kg ja se oli jo niin kevyt että sitä mietti onko tämä puuta ollenkaan. Ihan hyvin se soi, mutta suurin osa umpilankuista jotka ovat straton/lessun kokoisia painaa mun kokemuksen mukaan siellä neljän kiloin huitteilla ja omissa kitaroissani osa enemmänkin 4,5 kg luokassa. Siksi alle kolmekiloiset kitarat tuntuu epätodellisen keveiltä ja sitä miettii, että onko ne onttoja. Itse taasen mietin, että mistä kölipuusta nelkikiloiset on oikein tehty. Paljon riippuu siitä, mihin on tottunut. Eniten soitan juurikin 3,3 kiloisella ja se tuntuu oikein sopivan painoiselta. Paksurunkoinen LP vaahterakansineen on vähän raskaampi, mutta esimerkiksi Eastman tekee niitäkin ihan kohtuullisen painoisina ilman, että runko olisi jyrsitty reikäjuustoksi. Stratohan nyt ei ole mitenkään erityisen massava rakenne. Rungossakin on enemmän ja vähemmän monenlaisia koloja. Katso vaikka Kitarakuun sivuilta Stratojen painoja, niin huomaat, ettei 3,3-3,5 kiloa ole mikään harvinaisuus. http://www.kitarakuu.fi/kitarat/http://www.kitarakuu.fi/kitara-arkisto/ |
Mikko1978 08.10.2019 13:15:43 | |
---|
Seksiseppo: Puut ei vaikuta soundiin. Eipä tietenkään ja juuri siksihän ES-xxx, LP ja SG kaikki kuulostavat täysin samalta samoilla mikeillä. |
Kefiiri 08.10.2019 13:18:08 | |
---|
Puukeskusteluista olen oppinut sen, että se, mikä noissa kitaroissa kuulostaa erilaiselta, ei ole soundia. En ole musiikin asiantuntija. |
Jucciz 08.10.2019 13:41:32 | |
---|
hallu: suurin osa umpilankuista jotka ovat straton/lessun kokoisia painaa mun kokemuksen mukaan siellä neljän kiloin huitteilla ja omissa kitaroissani osa enemmänkin 4,5 kg luokassa Tähän täytyy todeta, että siinä missä Les Paulille neljä kiloa on aika normaali paino, Stratocasterille se ei ole. Stratocasterissa on jotain vikaa, jos se painaa yli 3,5 kiloa. Iso osa ihan perushyvistä yksilöistä keikkuu jossain 3,3 kilon tietämilä ja jotkut ovat jopa alle sen. 4,5 kilon soitin on itselleni liian painava: jättäisin ostamatta, vaikka muut ominaisuudet olisivat miten kohdallaan. Tosin, mun painavin Les Paulkin on 3,78 kiloa. |
hallu 08.10.2019 13:52:47 | |
---|
Jucciz: Tähän täytyy todeta, että siinä missä Les Paulille neljä kiloa on aika normaali paino, Stratocasterille se ei ole. Stratocasterissa on jotain vikaa, jos se painaa yli 3,5 kiloa. Iso osa ihan perushyvistä yksilöistä keikkuu jossain 3,3 kilon tietämilä ja jotkut ovat jopa alle sen. 4,5 kilon soitin on itselleni liian painava: jättäisin ostamatta, vaikka muut ominaisuudet olisivat miten kohdallaan. Tosin, mun painavin Les Paulkin on 3,78 kiloa. 3,78 kg lessulle on tosi kevyt, mutta ihan uskottava paino. Kyllä stratoja ja telejä on (mulla itsellänikin oli yksi) alle kolme ja puolikiloisia, muta ne rupeaa hiljalleen jo tuntumaan tosi keveiltä siinä kohtaa. Stratossa on niin paljon rautaa mukana, että nekin alkaa vaikuttaa jossakin kohtaa siihen kokonaisuuteen. Stratossa varmaan jonkin verran vaikuttaa sekin, että mistä puusta se on tehty ja jonkin gramman se kaulan paksuuskin siihen tekee (itse tykkään paksuista kauloista). Esimerkiksi se mainitsemani Baja tele jollainen itselläni oli painoi jotain 3,3kg, mutta niitä on myös yli kolme ja puolikiloisia, vaikka ne on tehty periaatteessa samasta puusta. Mutta olen kaikissa straton ja telen hintaluokissa kokeillut hyvin monen painoisia kitaroita...... itse olen tottunut vähän painavampiin ja siksi kovin keveiksi menevät kitarat tuntuu vähän oudoilta. Mutta mikä nyt kenellekin on normaalia? kuten tuolla aikaisemmin totesin, niin on hyvä että jokaisen tarpeisiin löytyy sopivia kitaroita. Mä olen kuullut sun soittoa myös ja olisi tosi sääli jos sulle ei löytyisi sopivan painoista soitinta :-). Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Jeszse 08.10.2019 13:57:50 | |
---|
hallu: No on se sentään pienempi. Mutta sivumennen sanottuna on kyllä makea kepakko ja pitkä kaulaliitos varmaan soi komeasti. Ei tossa sen pidempi kaulaliitos oo ku telessä tai stratossa, mutta soi kyllä hyvin. |
hallu 08.10.2019 14:09:56 | |
---|
Jeszse: Ei tossa sen pidempi kaulaliitos oo ku telessä tai stratossa, mutta soi kyllä hyvin. Ai jaa, se vaan näytti siltä kun tuo otelauta kipuaa noin paljon kropan päälle. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |