BugBadWolf 27.01.2017 17:43:25 | |
---|
hallu: Mun Mesakaasu alkoi helpottaa kun antoi pikkuisen ajan kulua... Poikkea kylässä, niin eiköhän se palaa. Oma viulu vielä mukaan, että oikein kolahtaa ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Guitarfreak 27.01.2017 17:45:24 | |
---|
hallu: Mun Mesakaasu alkoi helpottaa kun antoi pikkuisen ajan kulua. Nyt en ole ehtinyt kehittää uutta kaasua, ehdottakaa jotain mitä voisin ruveta haluamaan :-) toisaalta prätkään pitäisi ostaa uudet renkaat ja Koch pitäisi kiikuttaa huoltoon putkien vaihtoon. Hommaa Mesan Electra-Dyne :D Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
hallu 27.01.2017 17:47:32 | |
---|
BugBadWolf: Poikkea kylässä, niin eiköhän se palaa. Oma viulu vielä mukaan, että oikein kolahtaa ;D Elä yllytä yllytyshullua :-D . Pitää tuo Kochi kummiskin pistää kuntoon, että pääsee keikalle. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
hallu 27.01.2017 17:48:54 | |
---|
Guitarfreak: Hommaa Mesan Electra-Dyne :D Sadisti saatana, tuikkasit heti herkkään kohtaan. Oli meinaan aika tukalaa katsella noita paria Mesaa torilla varsinkin se Stiletto meinasi valvottaa öisin :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
BugBadWolf 27.01.2017 18:13:56 | |
---|
hallu: Elä yllytä yllytyshullua :-D . Pitää tuo Kochi kummiskin pistää kuntoon, että pääsee keikalle. Mikäs Kochissa? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
sustain65 27.01.2017 18:50:56 (muokattu 27.01.2017 18:51:18) | |
---|
hallu: Sadisti saatana, tuikkasit heti herkkään kohtaan. Oli meinaan aika tukalaa katsella noita paria Mesaa torilla varsinkin se Stiletto meinasi valvottaa öisin :-D Entäs Mesan Triple Crown kombo, eikö se nappaisi? ;-) Minä olen jo alkanut toivoa Trumpin romauttavan dollarin arvon. :-) Nyt kyllä ko. kombon hinta on niin suolainen, ettei kotiuttaminen onnistu. |
hallu 27.01.2017 20:39:44 | |
---|
BugBadWolf: Mikäs Kochissa? Todennäköisimmin pääteputket tulleet tiensä päähän. Treenisvolumella pikkuisen ponnetonta (vähän niinkö tuppaa hiipumaan soiton edetessä) ja kun heittää kliinille niin alkaa rusahtelemaan epämääräisesti. Diagnoosini on, että kliinillä virheet kuuluu paremmin ja rasittaa päätepuolta eritavalla kun pitää sitä headroomia olla. Johtopäätös oli että huoltoon putkien vaihtoon tämä on kuitenkin tehty vuonna 2005 ja on ollut edellisellä omistajalla myös treenis ja keikkakäytössä joten putket lienee jo väsähtäneet. Katselin, että soundtoolsissa on Kochin leimoilla putkia vähän kalliimmalla myynnissä, mutta en saanut selville onko niissä sama juttu kuin Mesoissa, että ei tarvitse biasoida jos laittaa leimatun putken. Jos ei ole, niin en äkkiä keksi miksi tad:in putkesta pitäisi maksaa ekstraa. No ensi viikolla kiikutan sen huoltoon. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Thyvon 27.01.2017 20:40:19 | |
---|
BugBadWolf: TraiiiinwREEEEECK!!! Taitaa olla parasta jättää juutuubit katselematta :/ Ceriatonellahan on erinomaisia klooneja näistä, ootko tsekannut jos torilta löytys sellainen? ;) |
Laulava Kylätohtori 27.01.2017 20:47:44 | |
---|
hallu: Todennäköisimmin pääteputket tulleet tiensä päähän. Treenisvolumella pikkuisen ponnetonta (vähän niinkö tuppaa hiipumaan soiton edetessä) ja kun heittää kliinille niin alkaa rusahtelemaan epämääräisesti. Diagnoosini on, että kliinillä virheet kuuluu paremmin ja rasittaa päätepuolta eritavalla kun pitää sitä headroomia olla. Johtopäätös oli että huoltoon putkien vaihtoon tämä on kuitenkin tehty vuonna 2005 ja on ollut edellisellä omistajalla myös treenis ja keikkakäytössä joten putket lienee jo väsähtäneet. Katselin, että soundtoolsissa on Kochin leimoilla putkia vähän kalliimmalla myynnissä, mutta en saanut selville onko niissä sama juttu kuin Mesoissa, että ei tarvitse biasoida jos laittaa leimatun putken. Jos ei ole, niin en äkkiä keksi miksi tad:in putkesta pitäisi maksaa ekstraa. No ensi viikolla kiikutan sen huoltoon. Tadin putkista kannattaa maksaa, koska ovat hyväsoundisia putkia. Itse maksan mielelläni muutaman vuoden välein pari euroa enemmän, koska ei ne kuitenkaan merkittävästi muita kalliimpia ole. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
BugBadWolf 27.01.2017 21:23:46 (muokattu 27.01.2017 21:28:18) | |
---|
hallu:...Treenisvolumella pikkuisen ponnetonta (vähän niinkö tuppaa hiipumaan soiton edetessä) ja kun heittää kliinille niin alkaa rusahtelemaan epämääräisesti... Kokeile vaihtaa se ensimmäinen etusputki ensin. Saatat säästää summan X. E: KochKAAN ei valmista putkia. Täysin samaa tavaraa saa siis halvemmalla leimalla. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 27.01.2017 21:27:01 | |
---|
Thyvon: Ceriatonellahan on erinomaisia klooneja näistä, ootko tsekannut jos torilta löytys sellainen? ;) Sattumalta olen. Tilanne on tällä hetkellä sellainen, että torilla vain vaihtokauppa käy. Kunhan eräs raha-asia hoituu, vaivaan - liian pitkään pidäteltyäni - varmaan kahta putiikkia kerralla pahimman ostovimman kesyttämiseksi. Ja sen jälkeen muutamia harkittuja hankintoja perään ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Morri 27.01.2017 21:44:20 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tadin putkista kannattaa maksaa, koska ovat hyväsoundisia putkia. Itse maksan mielelläni muutaman vuoden välein pari euroa enemmän, koska ei ne kuitenkaan merkittävästi muita kalliimpia ole. Soundi voi olla jees, mutta minun kokemukseni kyseisestä merkistä omissa Bluetone-vahvistimissani (ns tehdasasennukset) on laadun puolesta ainakin kovin negatiivinen, kovin huonolaatuisilta vaikuttavat. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
hallu 27.01.2017 22:02:50 | |
---|
BugBadWolf: Kokeile vaihtaa se ensimmäinen etusputki ensin. Saatat säästää summan X. E: KochKAAN ei valmista putkia. Täysin samaa tavaraa saa siis halvemmalla leimalla. Ahaa, arvelet ongelma juontavan juurensa etuasteputkeen koskapa esiintyy vain toisella kanavalla. Onko tuttu oire? sullahan joskus oli myös Kochi, jos en väärin muista niin puhuit joskus jotakin siihen suuntaan? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
hallu 27.01.2017 22:03:40 | |
---|
Morri: Soundi voi olla jees, mutta minun kokemukseni kyseisestä merkistä omissa Bluetone-vahvistimissani (ns tehdasasennukset) on laadun puolesta ainakin kovin negatiivinen, kovin huonolaatuisilta vaikuttavat. Lyhytikäinen? vai miten huono laatu ilmeni? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Laulava Kylätohtori 27.01.2017 22:13:30 | |
---|
Morri: Soundi voi olla jees, mutta minun kokemukseni kyseisestä merkistä omissa Bluetone-vahvistimissani (ns tehdasasennukset) on laadun puolesta ainakin kovin negatiivinen, kovin huonolaatuisilta vaikuttavat. Oho. Itse vaihdoin Tung-Solista TADiin, koska T-Soleissa oli ongelmia ja TADit ovat toimineet hienosti. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
BugBadWolf 27.01.2017 22:20:12 (muokattu 27.01.2017 22:23:25) | |
---|
hallu:...Onko tuttu oire? sullahan joskus oli myös Koch... Keneenkähän nyt sekoitat? Olen kyllä jutellut että voisin sujuvasti omistaa sellaisen ja olen mokomaa merkkiä oikein elävänä nähnyt. Vaan ei ole omaa ollut. Vielä... Oire on tuttu. Ensimmäinen gain-stage kuulostaa erilaiselta clean- ja särökanavissa, koska jälkimmäinen kompressoituu pärinässä (noin lyhyesti ja mutkat suoraksi oikoen). Vaikuttaa siis molempiin, mutta cleanissa sen vaikutus on isompi. Toki pääteputketkin vanhenevat ja voivat olla ko homman syynä. Niiden ikä on kuitenkin riippuvaisempi luukutuksen määrästä ja päätteen tyypistä. Voit kokeilla itse putkien tilaa nakuttelemalla niitä jollain kevyellä (lyijykynä tms. Itse käytän tietenkin rumpukapulaa ;D). Kone päälle ja kevyttä koputtelua. Jos kuuluu kepin naputusta, putki on ainakin mikrofoninen (sen vaikutuksista en jaksa kirjoittaa, mutta joka paikassa se ei haittaa yhtä paljon kuin ykköspesässä) ja jos räsähtelee, muutenkin rikki. Putkikoneen kanssa kannattaa muutenkin toisinaan tarkistella että ne ovat ylipäätään kunnolla kannoissaan. Varsinkin combot tykkäävät purkaa itseään. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Morri 27.01.2017 22:58:57 | |
---|
hallu: Lyhytikäinen? vai miten huono laatu ilmeni? Sanotaanko nyt näin, että erittäin paljon häiriöääniä, kaiken tutkimisen jälkeen "syyllisiksi" paljastuneet lopulta useamman kerran huonolaatuiset putket. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it.
André Gide |
Laulava Kylätohtori 30.01.2017 10:31:21 | |
---|
Olisko jossain tarjolla Gibsonin SG:tä halvalla? Siis niitä puoli-ilmaiseksi jaettavia 2015 malleja. SG on kutkuttanut jo vuosia, mutta kun en ole osannut päättää, onko se hieno vai helvetin ruma, niin ei ole tullut hankittua... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Gabe 30.01.2017 11:50:29 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Olisko jossain tarjolla Gibsonin SG:tä halvalla? Siis niitä puoli-ilmaiseksi jaettavia 2015 malleja. SG on kutkuttanut jo vuosia, mutta kun en ole osannut päättää, onko se hieno vai helvetin ruma, niin ei ole tullut hankittua... Komea mailahan se on! Kyllä niitä aina säännöllisesti torille tupsahtelee. Ostoilmoa vaan vetämään "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
Antsa Lipsanen 30.01.2017 16:52:26 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Olisko jossain tarjolla Gibsonin SG:tä halvalla? Siis niitä puoli-ilmaiseksi jaettavia 2015 malleja. SG on kutkuttanut jo vuosia, mutta kun en ole osannut päättää, onko se hieno vai helvetin ruma, niin ei ole tullut hankittua... Kyllä se on niiin hyvä ja hieno:) Itselläni oli SG61-RI, myin hölmöyksissäni pois. Ilman oleminen oli hankalaa ja ostin korvikkeeksi sellaisen 61 Les Paul Tribute Sg -hässäkän. Sideays Vibrola oli karmiva, joten poistoon ja tilalle taas 61-RI. Ehkä opin tästä jotain. Tuo saa nyt pysyä ja sitä ei enää hukata. Toivottavasti tämä auttoi ja helpotti. P.S. Kiitoksia Tohtori vinkeistä, nyt on Bluetonen boost switch modattu jalkakytkimeen. Toimii! |