Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5300 301 302 303 304347 348 349 350 351
Henri Henri Olavi
26.03.2024 22:35:21
Myyjälle damagea tuo uudistus, mutta sellaiselle kuin minä, joka ostaa useammin kuin myy, niin erittäin jees.
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
askomiko
29.03.2024 20:43:33
Huijauksiin kammattaa hakea apua asiaan erikoistuneilta juristeilta:
https://yle.fi/a/74-20078029
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
blankman
30.03.2024 11:17:53
Nimim. JoriN ottaa rahaa vastaan, mutta ei tykkää toimittaa tavaroita ostajalle. Numero ja osoite löytyvät numerotiedustelusta. Paljon pikku tilpehööriä myynnissä; varmaan toivoo, ettei parinkympin kaupoista kukaan viitsi tehdä poliisille ilmoitusta. Minä tein, tee sinäkin.
Tympee Huttunen
01.04.2024 17:18:28
Mitäs huijausmetodeita tuo uusi tori.fi on luonut? Joku on ostavinaan multa jotain tori.fi kautta. Ilmiselvästi translaten kautta kirjoittelee.
Guitarfreak
01.04.2024 18:09:50
Tympee Huttunen: Mitäs huijausmetodeita tuo uusi tori.fi on luonut? Joku on ostavinaan multa jotain tori.fi kautta. Ilmiselvästi translaten kautta kirjoittelee.

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=14114843#p14114843

Tossahan se pähkinänkuoressa.
NOOT NOOT - Pingu
Tympee Huttunen
01.04.2024 18:22:40
Guitarfreak: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=14114843#p14114843

Tossahan se pähkinänkuoressa.

No toi ostaja sanoo, että siirtäisi nyt etukäteen rahat ja noutaa joskus. Se pyysi siirtämään keskustelun whatsappiin kuvia varten, vaikka tuon kautta voi laittaa kuvia. Laitoin sitten whatsappiin kuvia. Sitten se ehdotti tätä torimaksua, ja kun siitä kieltäydyn tuli hämmentävä viesti:

Voisitteko lähettää linkin mainokseen? En ole kotona tällä hetkellä, haluaisin tarkistaa jotain puhelimestani.

Tästä mulle tulee fiilis, että se koittaa saada tuohon mun laittaman linkin, joka ei ole "puhdas" ja jossa voisi olla takaportti mun tiliin ja nyt se sai urkittua mun puhelinnumeron johon se ehkä voisi koittaa jotain salasanan nollausta väittäen, että se liittyy torimaksuun. En kässää kuviota.
Guitarfreak
01.04.2024 19:36:17
Tympee Huttunen: No toi ostaja sanoo, että siirtäisi nyt etukäteen rahat ja noutaa joskus. Se pyysi siirtämään keskustelun whatsappiin kuvia varten, vaikka tuon kautta voi laittaa kuvia. Laitoin sitten whatsappiin kuvia. Sitten se ehdotti tätä torimaksua, ja kun siitä kieltäydyn tuli hämmentävä viesti:

Tästä mulle tulee fiilis, että se koittaa saada tuohon mun laittaman linkin, joka ei ole "puhdas" ja jossa voisi olla takaportti mun tiliin ja nyt se sai urkittua mun puhelinnumeron johon se ehkä voisi koittaa jotain salasanan nollausta väittäen, että se liittyy torimaksuun. En kässää kuviota.

Sit vaan käteinen ja nouto paikanpäältä.
NOOT NOOT - Pingu
askomiko
02.04.2024 21:22:50
Uhraudu tieteen puolesta ja katso mitä tapahtuu.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Tympee Huttunen
02.04.2024 21:34:51
askomiko: Uhraudu tieteen puolesta ja katso mitä tapahtuu.

Vastasin aiempaan "En" ja lopetti viestittelyn :/
Krice
04.04.2024 10:31:01

Olin laittanut yhden käyttäjän listalle (jonkun toisen käyttäjän kokemusten perusteella) enkä muistanut tarkistaa sitä. Sellainen heppuli, joka halusi ostaa pedaalin, mutta kun annoin sille tilinumeron niin ei ole sen jälkeen kommunikoinut. Ärsyttää kun en muistanut tarkistaa listaa, vaikka ne viestit oli vähintäänkin epäilyttäviä, olisi voinut lopettaa keskustelun heti.
Vladi
09.04.2024 08:47:24 (muokattu 09.04.2024 09:02:18)
Ei nyt varsinaisesti ole huijaus, mutta meikä ei enää suostu myytävien kamojen varaamiseen ilman varausmaksua.

Kävin hiljattain läpi prosessin, jossa tyyppi sanoi moneen otteeseen tulevansa hakemaan soittimen ja joka kerta asia siirtyi milloin mistäkin syystä. Vakuutteli kyllä, että tulee paikan päältä hakemaan. Koska soitin oli hänelle varattu, sanoin "ei" useaan muuhun ostopyyntöön.

Lopulta lakkasi vastaamasta viesteihin. Huoh.
Gary the pine
09.04.2024 09:55:39
Vladi: Ei nyt varsinaisesti ole huijaus, mutta meikä ei enää suostu myytävien kamojen varaamiseen ilman varausmaksua.

Kävin hiljattain läpi prosessin, jossa tyyppi sanoi moneen otteeseen tulevansa hakemaan soittimen ja joka kerta asia siirtyi milloin mistäkin syystä. Vakuutteli kyllä, että tulee paikan päältä hakemaan. Koska soitin oli hänelle varattu, sanoin "ei" useaan muuhun ostopyyntöön.

Lopulta lakkasi vastaamasta viesteihin. Huoh.

Juuei, kyllä se on "först till kvarn" ja sillä muna.
Tulin, näin, paskoin housuun.
empires
10.04.2024 16:28:43
Aika monella on se lapsellinen käsitys, että kun joutuu huijarin uhriksi pienessä parin kympin-parin sadan yksityisten välisessä kaupassa tekemällä rikosilmoituksen saa sitten rahat takaisin. Todellisuus on että tekemällä rikosilmoituksen se kirjataan ylös ja se on siinä. Jos huijari joka on tehtaillut paljon sitä jää poliisin haaviin ei siltä käytännössä mitään korvauksia saa kun se on varaton ja satoja vastaavia tilillä. käy istumassa vähän aikaa ja palaa samoihin touhuihin. Eli poliisi ei tutki huijauksia joiden hyöty on vähäinen.
Lights are on but nobody is home..
otamatone
10.04.2024 18:43:36
On silti varsin tärkeää että ne kirjataan ylös eivätkä jää pimentoon.
empires
10.04.2024 18:53:00
otamatone: On silti varsin tärkeää että ne kirjataan ylös eivätkä jää pimentoon.

Tottakai rikosilmoitus aina. Se mitä yritin sanoa että ostajan turva rahojen takaisinsaamiseksi jälkeenpäin on pieni eli tarkkana pitää olla kun kauppaa tekee. Googlen kuvahaku paljastaa räikeimmät huijarit, kun kuva on napattu netistä.
Lights are on but nobody is home..
Penasol
11.04.2024 08:15:15

Gary the pine: Juuei, kyllä se on "först till kvarn" ja sillä muna.

Joo, tää on helvetin hyvä periaate. Viime kesämä soitin kitarasta, varasin ja lähdin n. viiden mikuutin sisällä ajamaan noutoreissulle. Matkaa kuusikymmentä kilometriä. Pihaan tullessa näin äiän nousevan autoon kitaran kanssa ja lähtevän. Oli tehty kaupat ensimmäisen saapujan kanssa, vaikka sovittiin, että minulle menee.

En ainakaan minä lähde mitään noutamaan naapuria kauempaa jos on kilpajuoksusta kyse.
Kyllähän se vähän vituttelloopi
Durty
11.04.2024 22:25:41
Lähettäjä:_dostovoddsk88 (#238579)
Lähetetty:_11.04.2024 21:45
Otsikko:_Edwards SG -08 Vibrola
Viesti:_Hei. Edelleen ajankohtainen? Kirjoita minulle - dostovdavid3 g mail

En taida kirjoittaa hänelle...
Tunnus luotu tänään.
mpekkanen
12.04.2024 18:13:37
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1911034/fb

Siinä yritetään myydä Japanin Charvelia made in USA kitarana. Toivottavasti kukaan ei mene vipuun.
Jannipaali
12.04.2024 18:22:11
mpekkanen: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1911034/fb

Siinä yritetään myydä Japanin Charvelia made in USA kitarana. Toivottavasti kukaan ei mene vipuun.

Kommentointi estetty, heh.
"Normaalisti mäyrän ääni on tuhiseva, röhkivä, muriseva ja ähkivä."
mpekkanen
12.04.2024 18:27:34
Jannipaali: Kommentointi estetty, heh.

Niinpä. Vaikea arvata miksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)