saastara 12.10.2007 14:09:06 | |
---|
Laitetaanpas taas päivitettyä kuvaa itsetekemästä :) http://irc-galleria.net/view.php?nick=sonata^&image_id=68236203 Aa.. Tuollaista Black machine-tyypistä head stockia olit suunnitellut.. Itse olen aina digannut tuosta mallista.. Harvalla on täällä varmaankaan kokemuksia Black Machinen kitaroista, mutta sellainen juttu tuli vain mieleen kun joskus yhden jenkkirakentelijan kanssa juttelin.. Hän sanoi, että tuo Bm-tyyppinen head stock on perkeleellisen kinkkinen malli tehdä kunnollisesti.. Jotakin selitti siitä, että hennon muodon takia se tulisi vahvistaa erilaisilla hiilikuituseteille tmv laminaateilla, koska baritoniskaalaisen seiskan jännite saattaisi ajan kanssa olla hieman ankaraa puulle.. En sitten tiedä miten oikeasti homma menee.. Tuli vain mieleen kun tuon kuvan näin. Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
DZN 12.10.2007 14:34:12 | |
---|
Mä oon miettiny kans ihan samaa. Black Machine headstockki ei voi kestää pidemmän päälle ilman erityisiä vahvisteita. Toinen asia, joka noissa ihmetyttää on bodyn ohuus. Aka. Dino and 6077dino |
saastara 12.10.2007 14:42:42 | |
---|
Mä oon miettiny kans ihan samaa. Black Machine headstockki ei voi kestää pidemmän päälle ilman erityisiä vahvisteita. Aye. Toinen asia, joka noissa ihmetyttää on bodyn ohuus. Se on minusta tietyllä tavalla ihan ymmärrettävää.. Joillekin ei tietenkään toimi varmastikaan. Kyllähän sitä paksurunkoisessa ja ohutrunkoisessa kitarassa huomaa soinnissa eron selkeästi. Ohuissa on enemmän semmoinen napakka, pirtsakka ja erotteleva kun taas paksuissa enemmän semmoinen muhkea, iso ymv.. Ya'll catch mi drift. Speksien kannalta tuo kuitenkin näyttäisi melkoisen pirtsakalta peliltä soundillisesti kun on suosaarnirunko eebenlaminoinnilla, sekä ruusupuukaula eebenpuuotelaudalla.. Lisäksi vielä tuo himskatin ohut runko.. Tuohon vielä Lundgren tallaan (luulisi tuovan alapäätä hieman soundiin mukaan), niin kyllä varmaankin rysäjää. Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
DZN 12.10.2007 14:54:37 | |
---|
Aye.
Se on minusta tietyllä tavalla ihan ymmärrettävää.. Joillekin ei tietenkään toimi varmastikaan. Kyllähän sitä paksurunkoisessa ja ohutrunkoisessa kitarassa huomaa soinnissa eron selkeästi. Ohuissa on enemmän semmoinen napakka, pirtsakka ja erotteleva kun taas paksuissa enemmän semmoinen muhkea, iso ymv.. Ya'll catch mi drift. Speksien kannalta tuo kuitenkin näyttäisi melkoisen pirtsakalta peliltä soundillisesti kun on suosaarnirunko eebenlaminoinnilla, sekä ruusupuukaula eebenpuuotelaudalla.. Lisäksi vielä tuo himskatin ohut runko.. Tuohon vielä Lundgren tallaan (luulisi tuovan alapäätä hieman soundiin mukaan), niin kyllä varmaankin rysäjää. Black Machinen puiden valinta on kyllä todella kiinnostava vaihtoehto. Itse haluaisin täyspaksun saarnibodyn kaarevalla vaahterakannella, siihen 5pala ruusupuukaula, pähkinäpuu vahvikkein. Toinen vaihtoehto olisi Korinaa(limbaa) bodyyn. Täyspaksu jo senkin takia, että siihen saa OFR7:n =) Idea black machineissä on kyllä hyvä ja visuaalisestikin ne ovat kauniita. Sellaista olisi mukava päästä kokeilemaan. Niissä muuten taitaa olla vakiona Haeuselin tai BKP:n mikit. Luulisi senkin asian olevan kunnossa. Aka. Dino and 6077dino |
saastara 12.10.2007 18:13:46 | |
---|
Idea black machineissä on kyllä hyvä ja visuaalisestikin ne ovat kauniita. Sellaista olisi mukava päästä kokeilemaan. Niissä muuten taitaa olla vakiona Haeuselin tai BKP:n mikit. Luulisi senkin asian olevan kunnossa. Komppia.. llmeisesti ovat aloittaneet juuri yhteistyön myös Lundgrenin kanssa joten mikkeihin ei ainakaan pitäisi kitaroiden laadun kapsahtaa.. Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
Werihukka 12.10.2007 21:01:45 | |
---|
Huomenna pääsee testaamaan Universeä reeneissä. Saa kuulla miten jytäjää. Jos on tajunnan räjäyttävä kokemus, niin ostan kepin pois. Kamat vaihtuu joka tapauksessa, niin miksei sitten vaihtus vähän erilaiseen välillä. |
Räbbänä 12.10.2007 21:24:39 | |
---|
Hieman harmittaa ettei Viper 407:ja ole liiemmälti liikenteessä torilla. Lähtisi RG vaihtoon melko varmasti, mutta sitähän saa toivoa kun ei nykyisetkään ilmoitukset ole poikineet kuin jokusen tarjouksen erinäisistä kitaroista, mutta eipä vielä ole oikeaa sattunut kohdalle. "Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist."
"Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!"
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä" |
Ze Kink 12.10.2007 21:53:11 | |
---|
Hieman harmittaa ettei Viper 407:ja ole liiemmälti liikenteessä torilla. Lähtisi RG vaihtoon melko varmasti, mutta sitähän saa toivoa kun ei nykyisetkään ilmoitukset ole poikineet kuin jokusen tarjouksen erinäisistä kitaroista, mutta eipä vielä ole oikeaa sattunut kohdalle. Vaan kiinnostaisiko Ibanezin Rg7421? Jos nyt käy niin, että tuo baritoni vaihtuu C7 Blackjackiin, niin kolmannen seiskan olisi kiva olla kelluvatallainen kiinteän sijaan. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Räbbänä 12.10.2007 22:21:32 | |
---|
Vaan kiinnostaisiko Ibanezin Rg7421? Jos nyt käy niin, että tuo baritoni vaihtuu C7 Blackjackiin, niin kolmannen seiskan olisi kiva olla kelluvatallainen kiinteän sijaan. Ibanezin seiskat ovat kyllä kivoja, mutta jotenkin tuo Basswood ei ole ollut itelle mieluinen soitinpuu. Mahonki on ollut se omaan korvaan paras soitinpuu, joten siksi tuommoinen Viper ollut kiikarissa, vaikkakin taisi siinä olla se vaahterakaula toisin kuin normi nelisatasessa. "Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist."
"Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!"
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä" |
hullu_ukko 12.10.2007 22:24:59 | |
---|
Ibanezin seiskat ovat kyllä kivoja, mutta jotenkin tuo Basswood ei ole ollut itelle mieluinen soitinpuu. Mahonki on ollut se omaan korvaan paras soitinpuu, joten siksi tuommoinen Viper ollut kiikarissa, vaikkakin taisi siinä olla se vaahterakaula toisin kuin normi nelisatasessa. Se on ihan jees juttu, että seiskassa on muutakin kuin sitä mahonkia. Carpenterin vaahterakaulaa ainakin arvostan suunnattomasti, kun tuo sopivasti kirkkautta mukaan soundiin. Kompensoi kivasti sitä alavireiden tuottamaa mössöä. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
sonata 12.10.2007 22:36:43 | |
---|
Aa.. Tuollaista Black machine-tyypistä head stockia olit suunnitellut.. Itse olen aina digannut tuosta mallista.. Harvalla on täällä varmaankaan kokemuksia Black Machinen kitaroista, mutta sellainen juttu tuli vain mieleen kun joskus yhden jenkkirakentelijan kanssa juttelin.. Hän sanoi, että tuo Bm-tyyppinen head stock on perkeleellisen kinkkinen malli tehdä kunnollisesti.. Jotakin selitti siitä, että hennon muodon takia se tulisi vahvistaa erilaisilla hiilikuituseteille tmv laminaateilla, koska baritoniskaalaisen seiskan jännite saattaisi ajan kanssa olla hieman ankaraa puulle.. En sitten tiedä miten oikeasti homma menee.. Tuli vain mieleen kun tuon kuvan näin. Juu ajattelin tuommoisen väsätä kun on niin tyylikkään näköinen omaan silmäänkin se lapa :) Pitää toivoa todellakin että tuo kestää tuo lapa :S Miulla toki on erittäin kovaa vaahteraa kaulavärkkinä (lue tiheää) niin toivottavasti se toisi vähän kestoa. Pitää nyt katsoa jos jonkin moiset vahvikkeet laittaapi tuohon lapaan. Lavan aion muuten vielä päällystää pähkinä-viilulla niin sitten onpi body sekä lapa pähkinää :) hyvää päivää |
saastara 13.10.2007 13:57:59 | |
---|
Juu ajattelin tuommoisen väsätä kun on niin tyylikkään näköinen omaan silmäänkin se lapa :) Pitää toivoa todellakin että tuo kestää tuo lapa :S Miulla toki on erittäin kovaa vaahteraa kaulavärkkinä (lue tiheää) niin toivottavasti se toisi vähän kestoa. Pitää nyt katsoa jos jonkin moiset vahvikkeet laittaapi tuohon lapaan. Lavan aion muuten vielä päällystää pähkinä-viilulla niin sitten onpi body sekä lapa pähkinää :) Jep.. Tarkoitus ei ollut nyt mitenkään pelotella siis.. :p Kunhan vain ilmaisin ääneen huolestumiseni. Ettei tule sitten ikäviä yllätyksiä. Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
merirosvokissa 13.10.2007 15:51:42 | |
---|
Agilesta en ennen tätä päivää ole kuullutkaan mutta pienen googletuksen jälkeen törmäsin tähän: http://www.agileguitarforum.com/viewthread.php?tid=2889 Ja perskele, tuohan näyttää miltei suoraa unelmien seiskalta.. tietääkö joku tuoko mikään firma noita suomeen? Tai onko yleistä kokemusta Agilesta? Herranen aika sentään, tuo on seksikkäin kitara mitä oon nähnyt koko soitto-urani aikana. http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal |
hullu_ukko 13.10.2007 16:49:15 | |
---|
Universen haluaisin seuraavaksi.. Paljonko noista joutuu maksamaan uutena? M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
Werihukka 13.10.2007 16:58:39 | |
---|
Universen haluaisin seuraavaksi.. Paljonko noista joutuu maksamaan uutena? 1700 kun pyydät liikkeestä nätisti. Jos ei nätisti napise, niin sano pahasti, niin lähtee. |
Mirk0 13.10.2007 18:21:53 | |
---|
seitsemänkielistä en omista mutta hinkua ois Damn |
Werihukka 13.10.2007 19:34:11 | |
---|
Hommasin sitten universen. Kehveli on kova kitara. |
Harris 13.10.2007 19:37:54 | |
---|
Kuvaa kehiin! Kipu on vaan sana. |
Werde 14.10.2007 00:55:35 | |
---|
Herranen aika sentään, tuo on seksikkäin kitara mitä oon nähnyt koko soitto-urani aikana. Tuohon OFR kiinni niin johan toimii. Dead men tell no tales. |
Sensonic 14.10.2007 11:41:14 | |
---|
Agilesta en ennen tätä päivää ole kuullutkaan mutta pienen googletuksen jälkeen törmäsin tähän: http://www.agileguitarforum.com/viewthread.php?tid=2889 Ja perskele, tuohan näyttää miltei suoraa unelmien seiskalta.. tietääkö joku tuoko mikään firma noita suomeen? Tai onko yleistä kokemusta Agilesta? Herranen aika sentään, tuo on seksikkäin kitara mitä oon nähnyt koko soitto-urani aikana. Agile on Etelä-Koreassa valmistettu, Rondo Musicin teettämä kitaramerkki, jolle ei pahemmin löydy dealereita muualta ja eipä se mikään ihme ole, jos Rondo Music on "tuotteistanut" koko Agile -tuotemerkin, teetättänyt kitarat jollain etelä-korealaiselle kitaravalmistajalla ja myy niitä hyvällä voitolla. Jos oletettaisiin, että asuisimme jenkeissä ja tilaisimme seiskakielisiä kitaroita tuolta etelä-korealaiselta Wolfilta omalla logolla, niin kitaran hinnaksi tulisi varmaan joku 180-200 euroa / kpl. Lentorahti Etelä-Koreasta jenkkeihin on 30 USD / kitara. Siihen sitten lisäksi vielä mahdolliset tullit (jos niitä on). Eli aika hyvää tiliä tuo Rondo Music tekee noilla Agileilla. Sama olisi periaatteessa mahdollista ihan mille tahansa suomalaiselle musiikkiliikkeelle/-ketjulle (vaikkakin rahti Suomeen on kalliimpaa), mutta enpä ole missään musiikkiliikkeessä käydessäni maininnut noista Wolfeista halaistua sanaakaan. Parempi, että tilataan niitä omaan käyttöön, jos ollaan tekemässä kimppatilauksia. Lopuksi täytyy huomauttaa, että en tiedä missä etelä-korealaisessa tehtaassa nuo Agilet on teetätetty, enkä siis väitä, että ne olisi teetätetty Wolfilla, mutta Wolfiltakin löytyy mallistostaan seiskakielisiä kitaramalleja. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Charvel 3,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut
Muut vehkeet:
ADA MP-1,
Digitech GSP-2101 Artist,
Rocktron Velocity 300W,
Marshall JCM900 4x12",
Music Man Mini,
jne. jne. |