Aihe: Peavey 6505
1 2 3 4 529 30 31 32 3337 38 39 40 41
RG
25.09.2006 09:50:42
Kuinkas äänekkäitä teidän nuppinne ovat? Siis tämä suhina/hurina, kun kitarasta on volat pois?

Ei hurise eikä pörise
maggot
25.09.2006 10:08:02
Kuinkas äänekkäitä teidän nuppinne ovat? Siis tämä suhina/hurina, kun kitarasta on volat pois?

Hiljainen se on, ei tavanomaisuudesta poikkeavaa hurinaa/suhinaa siis. Kohtuu hiljainenhan tuo on vaikka kitarasta olisi volat päälläkin.
"reality is a very fragile thing after all..."
ninos
25.09.2006 13:08:23

Aluksi oli todella äänekäs, SURR HURR PUUH PÄÄH PÖÖH vaikka säröäkin oli hyvin vähän. Sitten napsautin takana olevan jännitekytkimen asentoon 240V ja johan loppui pörinä.
Miksi alle? Miksei päälle?
Xenon
25.09.2006 16:28:23
Mulla on nyt sellanen tunne perseessä ja korvissa, että nuppi alkoi pitää kovempaa hurinaa viime keikan jälkeen. Volat pois kitaras ja vielä NS-2 efektelenkissä ja silti hurisee melko lujaa.
Xenon
25.09.2006 16:58:22
No nyt sekin asia ratkesi. Noise supressori oli sanonut itsensä irti ja päätti toimia noise maximazerina... :D Onneks menee takuusen, kun se on vain kuukauden vanha.
maggot
26.09.2006 19:10:35
Jos haluaa kuulla raakaa Peaveyn säröä metallitouhuissa niin kannattaa vaivata itseään sen verran että kuuntelee kaikki kolme biisiä seuraavasta osoitteesta:

http://www.mikseri.net/kaatorsnik/

Mun 5150 II:lle ei ole tehty mitään mutta toiselle kitararaidalle (jossa toitottelee siis Peaveyn XXL) on jotain pientä tehty.

2 kitararaitaa, ei muuta.

Saa kommentoida..

Loistavat soundit ja mukavan kuuloisia biisejä muutenkin. Eihän tuossa hirveesti muuta sanomista ole, Peaveyn vahvistimet sopivat kyllä metalliin kuin nenä päähän.
"reality is a very fragile thing after all..."
Juustonaksu
28.09.2006 12:19:04
Jaaha, jaaha. Nyt alkaa se aika lähenemään, kun tältä jannulta löytyy pätäkkää sukanvarresta nupin hommaamiseen. Uuteen kämppään muutellaan marraskuun alulta näillä näkymin ja tuleva rivariasumismuoto helpottaa vähän tollaisen kovasoundisen jyrän kanssa.

Vähän kyllä ottaa päähän, kun rahat riittävät kohtapuoliin 6505+ -nuppiin, mutta kaappi jää vielä jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Saisin kuitenkin avustukseksi tuollaisen Kochin LoadBox II -keinokuorman. Eikös tämä vehje toimi niin, että voin kytkeä nupin suoraan siihen ILMAN mitään kaappia ja soitella joko kuulokkeilla tai line outista vaikkapa tietokoneeseen? Eipähän häiriinny naapurit ja saan soiteltua hyvillä soundeilla, kunnes itse kaappikin rantautuu.

Pitääkö tuohon nupin ja keinokuorman väliin pistää kaiutinpiuhaa?
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Spike
28.09.2006 12:38:50

Pitää olla joo. Kannattaa sitten katsoa, kuinka paljon se keinokuorma kestää watteja, eikös 6505 anna n. 120w? Ei varmaan täysillä pysty ajamaan.
Clearly motivated by an unholy alliance. Vaihdetaan SD Distortion -> JB/Custom/tarjoa.
Juustonaksu
28.09.2006 12:43:38 (muokattu 28.09.2006 12:44:11)
Pitää olla joo. Kannattaa sitten katsoa, kuinka paljon se keinokuorma kestää watteja, eikös 6505 anna n. 120w? Ei varmaan täysillä pysty ajamaan.

Koch LB120

Ominaisuudet:
_ Seitsemän Tehotasoa: 100%-40%-15%-5%-2%-1%-0%
_ Ei soundin muutosta
_ Linja ulostulo äänitystä varten
_ Muuntaja balansoitu DI ulostulo PA:han
_ Erilaisia kaiutin simulointeja
_ Kuuloke ulostulo volume säädöllä
_ Tehonkesto 120 wattia jatkuvaa tehoa
_ Lähdöt kahteen kaappiin
_ Direct drive output (-10dBv ja 0dBv)
_ Tuuletin
_ 4, 8 ja 16 ohm versiot
_ Ei tarvitse virtalähdettä
_ Made in EU

Kuin minulle. Pitää vaan valita oikea Ohmiluku, että pelittää sitten Piivin oman kaapin kanssa tulevaisuudessa. Ja enhän minä sitä täysillä huudattaisikaan. Senverran, että tulee muutakin kuin pelkkää etuastesirinää. Se vaan kakkosella romahduttaisi jo pienen majan sillä metelillä.

Nauroin noille Custom Soundsin sivun kieli oppi virheille. =))
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Guitaristi
28.09.2006 13:41:29

Eikös tämä vehje toimi niin, että voin kytkeä nupin suoraan siihen ILMAN mitään kaappia ja soitella joko kuulokkeilla tai line outista vaikkapa tietokoneeseen? Eipähän häiriinny naapurit ja saan soiteltua hyvillä soundeilla, kunnes itse kaappikin rantautuu.

Hmm, itse en ole moisesta kuullutkaan. Siis siitä, että toimisi ilman kaappia tuolla tavalla. Tuohan ratkaisisi minunkin kotisoitto-ongelmani kertaheitolla, voisi jättää kaapin reenikselle ja nupilla ja keinokuormalla sitten päristellä kotona. Saisin tuon microcubenkin heitettyä kettuhun tuosta. Ja kyllä se peevee vaan herää henkiin siinä post gain kolmosen tienoilla, siinä vasta alkaa kunnon rähinä :)
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Nöyrä
28.09.2006 14:51:35
Hmm, itse en ole moisesta kuullutkaan. Siis siitä, että toimisi ilman kaappia tuolla tavalla. Tuohan ratkaisisi minunkin kotisoitto-ongelmani kertaheitolla, voisi jättää kaapin reenikselle ja nupilla ja keinokuormalla sitten päristellä kotona. Saisin tuon microcubenkin heitettyä kettuhun tuosta. Ja kyllä se peevee vaan herää henkiin siinä post gain kolmosen tienoilla, siinä vasta alkaa kunnon rähinä :)

Kyllähän tuo Kochin LoadBox nimenomaan tuota dummy-load -ominaisuutta tukee. Itse olen nyt oman Peaveyni kuoltua soitellut trankkuvahvarilla viikon ajan tuon Kochin läpi ilman mitään kaiuttimia. Eihän se soundi tietenkään juuri sama ole, mutta olen itse kyllä positiivisesti yllättynyt tuon kaappimallinnuksen tasosta. Yllättävän luonnolliselta kuulostaa, kun on tottunut näiden v-amppien yms lelujen kaappimallinnuksiin. Ja tietty mikäli Kochin oma mallinnus ei miellytä, niin sittenhän voi soundin ottaa keinokuorman direct-outista ja leikkiä tietokoneella plugareiden kanssa. Tuon 6505:n kanssa kuitenkaan en ehtinyt valitettavasti LB:tä testata. Saas nyt nähdä jos sen saa taas henkiin.
Ricce
28.09.2006 21:25:44
Sitten kun olette sen Kochin saaneet Peaveyn perään niin kertokaapa ihmeessä kokemuksia. Itse kaipaisin keinokuormaa siihen että saisi ajaa lujempaa pienemmällä volumella treenikämpällä (kaappina 6505), mutta jos sen voisi himassakin vetää mikserin läpi Behringerin aktiivikaappien läpi hyvin soundein niin johan elämä repes :)
Tune
28.09.2006 21:56:41
Hmmm...tuolta voi myös kuunnella esimerkkiä 6505 soundista, jos kiinnostaa ;)

http://www.mikseri.net/artists/?id=54468
Nöyrä
29.09.2006 13:45:48
Eilen sain siis comboni toimimaan, iso kiitos nimimerkeille koponen, palani, J_Mantyla, Guitaristi, sekä tietysti Uraltonelle, jonka asiakaspalvelu on parempaa kuin ensiluokkaista.

Ikävä tuottaa pettymys, mutta ainakaan tuo oma 6505 combo ei loista Kochin kaappimallinnuksien kanssa, eli siis Koch dummy loadina josta sitten recording-XLR-rööristä soundi äänikorttiin. Trankkuni kuulosti tuolla tavoin käytettynä trankulta, valitettavasti myös 6505 kuulostaa siltä samalta trankulta. Katoaa kokonaan se 6505:n ominaissoundi. En tykkää.

Muutoin sitten.. ilman keinokuormaa en tuota volumea täällä kämpässäni uskalla nostaa lainkaan. Siis suurinpiirtein aivan nollillakin ääntä on vähän turhan paljon, ja soundihan on siinä sellaista tuhnua tumppua. Tästäpä voikin päätellä että vanhat putket olivat alusta asti rikki, kun muistan silloin nostaneeni postin heti johonkin 2-3 välille.
Kochin avulla kehtaan sitten soittaa post gain about ykkösellä, jossa mielestäni saa jo todella maukasta soundia aikaan. Juuri sellaista jota varten koneen ostinkin.. Isoa, tasaista, tylyä, aggressiivista murhaa, joka pysyy kasassa niin alhaalta kuin ylhäältäkin. Pitänee tässä jossain välissä kuitenkin hankkiutua jonnekin, missä tuota laitetta voi oikeasti luukuttaa, ja kokeilla miltä se kuulostaa siinä kaikkien mainostaman kolmosen tienoilla.

Luonnollisesti tämä on vain minun mielipiteeni omalla laitteistollani ja omassa kämpässäni, äänenvoimakkuus ja soundihan ovat tunnetusti melko suhteellisia käsitteitä :) Itse olen ollut onneni kukkuloilla nyt tämän yhden vajaan vuorokauden ajan, ja sehän lienee pääasia minulle. Toivottavasti tästä nyt oli hyötyä jollekin.
Metallikitaristi
29.09.2006 15:05:34
millasilla asetuksilla olette saaneet säröjä.. tyylin racer x? Itte en meinaa saada omasta combostani niin millään, mutta jos joku on parempi säätään niin sanokoon jotain säätöohjeita
Tomi_R
29.09.2006 16:15:34

Suosittelen lämpimästi kaikille 5150/6505 omistajille jonkinnäköisen overdrive pedaalin hankkimista.

Tämä on studiogurujen kikka saada soundi tiukemmaksi ja aggressiivisemmaksi. Esim. melkeinpä kaikkia Andy Sneapin tuottamat levyt on tällä taktiikalla tehty.(Esim. Machine Head: The More Things Change jne...)

od pedaali High Gain putkivahvarin edessä on aika pitkälti yksi kikka mikä on hyvä tietää. Väittäisin että noin 90% metallilevyistä joissa käytetään putkivahvistinta, käyttää tätä kikkaa.

Od pedaalia tulisi käyttää niin, että pedaalin särö namiska olisi melkeinpä nollissa, ja niillä muilla säädetään se saundi semmoiseksi kun halutaan. Näin kitaran signaali ei välttämättä säröydy itsessään, mutta se ajaa putkia paremmin ja näin vanvhistimella on tarkempi signaali toistettavana.

OD pedaali leikkaa yleensä myös bassoa kitaran omasta signaalista, joka on hyvä asia, sillä tämä tiukentaa alapäätä melko paljon. Ei mene puuroksi.

Ja sitten Kochista. Itsellä on ollut Koch jo noin puoli vuotta ja erittäin hyvä keinokuorma on kyseessä. Ei tälläkään ihmeitä saa aikaan, mutta saapahan sen mahtavan ominaissaundin suht järkevillä volumeilla.

Itse en pidä kyllä niistä kaiutin mallinnoksista yhtään. Olen yrittänyt nauhoittaa vahvaria tällä taktiikalla ilman kaappia, mutta ääni muuttuu mielestäni tunkkaiseksi ja sitä tunkkaisuutta ei saa edes EQ säädöillä pois. Hieman tietenkin voi vaikuttaa, mutta vahvistimen EQ ei tunnu vaikuttavan läheskään normaalilla tapaa speaker sim tilassa.

Tässä olisi sitten omat asetukset:

Lead channel: Pre gain 3, low 7, mid 7, high 6, post gain 2, Presence ja Resonance molemmat 6

Täytyy ottaa kyllä huomioon että käytän tosiaan Ibanezin TS9:ää tuossa vahvistimen edessä, eli ne ei välttämättä kuulosta kauhean hyviltä ilman.

TS:n säädöt: drive 0, level klo 12, tone klo 12 tai klo 9
migreeni
30.09.2006 13:20:29

Suosittelen lämpimästi kaikille 5150/6505 omistajille jonkinnäköisen overdrive pedaalin hankkimista.

Tämä on studiogurujen kikka saada soundi tiukemmaksi ja aggressiivisemmaksi. Esim. melkeinpä kaikkia Andy Sneapin tuottamat levyt on tällä taktiikalla tehty.(Esim. Machine Head: The More Things Change jne...)

od pedaali High Gain putkivahvarin edessä on aika pitkälti yksi kikka mikä on hyvä tietää. Väittäisin että noin 90% metallilevyistä joissa käytetään putkivahvistinta, käyttää tätä kikkaa.

Od pedaalia tulisi käyttää niin, että pedaalin särö namiska olisi melkeinpä nollissa, ja niillä muilla säädetään se saundi semmoiseksi kun halutaan. Näin kitaran signaali ei välttämättä säröydy itsessään, mutta se ajaa putkia paremmin ja näin vanvhistimella on tarkempi signaali toistettavana.

OD pedaali leikkaa yleensä myös bassoa kitaran omasta signaalista, joka on hyvä asia, sillä tämä tiukentaa alapäätä melko paljon. Ei mene puuroksi.

Ja sitten Kochista. Itsellä on ollut Koch jo noin puoli vuotta ja erittäin hyvä keinokuorma on kyseessä. Ei tälläkään ihmeitä saa aikaan, mutta saapahan sen mahtavan ominaissaundin suht järkevillä volumeilla.

Itse en pidä kyllä niistä kaiutin mallinnoksista yhtään. Olen yrittänyt nauhoittaa vahvaria tällä taktiikalla ilman kaappia, mutta ääni muuttuu mielestäni tunkkaiseksi ja sitä tunkkaisuutta ei saa edes EQ säädöillä pois. Hieman tietenkin voi vaikuttaa, mutta vahvistimen EQ ei tunnu vaikuttavan läheskään normaalilla tapaa speaker sim tilassa.

Tässä olisi sitten omat asetukset:

Lead channel: Pre gain 3, low 7, mid 7, high 6, post gain 2, Presence ja Resonance molemmat 6

Täytyy ottaa kyllä huomioon että käytän tosiaan Ibanezin TS9:ää tuossa vahvistimen edessä, eli ne ei välttämättä kuulosta kauhean hyviltä ilman.

TS:n säädöt: drive 0, level klo 12, tone klo 12 tai klo 9

Tuo onkin jo paremman aikaa kiinnostanut ja hakusessa on tollanen mieluiten TubeScreamer. Onko noissa Overdrivessä ja TubeScreamerissa jotain olennaista eroa boostauksen kannalta, kumpi on omasta mielestänne parempi?

(P.S. Myykää mulle tollanen TS tai OD!)
Ronsto
30.09.2006 15:51:10 (muokattu 30.09.2006 15:54:29)

Tuo onkin jo paremman aikaa kiinnostanut ja hakusessa on tollanen mieluiten TubeScreamer. Onko noissa Overdrivessä ja TubeScreamerissa jotain olennaista eroa boostauksen kannalta, kumpi on omasta mielestänne parempi?

(P.S. Myykää mulle tollanen TS tai OD!)

Terve!

Mulla oli viikonlopun verran lainassa Ibanezin TS9 Tubescreamer.

Kyllähän saundi muuttui aika paljon paremmaksi. Lisää alapäätä, terävyyttä, erottelu parantui hieman ja muutenkin koko äänimaailma muuttui huomattavasti. Lyhyesti sanottuna saundista tuli munakkaampi.

Muutaman tunnin säätämisen jälkeen en oikeastaan muita nappeja käännellyt kuin TS9:n level nappia ja kyllä paransi saundia huomattavasti.

Eli minä annan ääneni Tubescreamerille :)

E: Avaudun vielä sen verran, että panostakaa hyvät ihmiset niihin kunnon piuhoihin. Olen nyt tullut siihen pisteeseen että mulla on kotona pelkkiä paskoja kitarapiuhoja käytössä ja laitteet suhisee ja paukkuu niin pirusti. Tämähän on nyt joillekkin itsestäänselvyys, mutta on ihmisiä jotka eivät välttämättä tule ajatelleeksi tätä asiaa. Eli santsatkaa niihin piuhoihin myös, koska ne vaikuttaa saundiin yllättävän paljon.
"Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään"
migreeni
30.09.2006 18:41:52 (muokattu 01.10.2006 04:52:15)

Terve!

Mulla oli viikonlopun verran lainassa Ibanezin TS9 Tubescreamer.

Kyllähän saundi muuttui aika paljon paremmaksi. Lisää alapäätä, terävyyttä, erottelu parantui hieman ja muutenkin koko äänimaailma muuttui huomattavasti. Lyhyesti sanottuna saundista tuli munakkaampi.

Muutaman tunnin säätämisen jälkeen en oikeastaan muita nappeja käännellyt kuin TS9:n level nappia ja kyllä paransi saundia huomattavasti.

Eli minä annan ääneni Tubescreamerille :)

Kiitos tästä! Hieno avatar muuten :)

EDIT: Muuten käytättekö TS:ää efektiluupissa vai skeban ja nupin välissä? Tai kumpi kannattaa?
Ronsto
01.10.2006 11:48:55

Kiitos tästä! Hieno avatar muuten :)

Eipä kestä! Thanks mate.

EDIT: Muuten käytättekö TS:ää efektiluupissa vai skeban ja nupin välissä? Tai kumpi kannattaa?

Minä käytin skeban ja nupin välissä.
"Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)