Desolate1 31.12.2005 14:19:49 | |
---|
-Semmoinen miehekäs perusjunttasoundi. Ei mitään hi-gain-roskaa, vaan rosoista ja jykevää middle-soroa. Gainit siinä klo 12 kohdalla. Pesee omasta mielestäni selkeästi monet trankku-, ja jopa putkisäröt. Milläs asetuksilla tuollaisen saa? Itsellä sama efekti. |
saastara 31.12.2005 15:17:37 (muokattu 31.12.2005 15:36:05) | |
---|
Milläs asetuksilla tuollaisen saa? Itsellä sama efekti. -Drive 57, Treble 70, Middle 57, Bass 47. -Drive-amp Seattle -Kaappina 4x10 tweed (air 93, presence 80) -Soundiin mukavaa piikkiä tuo tuo AX1000:n oma vox wah jota käytän siis lähinnä Eq:na (wahi siis koko ajan päällä ja pohjassa). -Ambience Room, Time 30, Tone 67, Mix 63. Soundi on hemmetin tiukka, tavallaan armoton (pienetkin virheet ja epätarkkuudet erottuvat saman tien), rautalankamainen ja terävä. Toiset tykkää, toiset vihaa. Itselleni kyllä toimii ja eipähän tarvitse mitettiä livenä soittaessa, että "kuuluukohan tämä kaiken alta?". Vahva osa soundia on kyllä tosin myös Tuo RR:ni jota pidän C-vireessä, jonka toimesta kielituntuma on, sanalla sanoen "Löysä". Ei toiminut niin hyvin kireillä kielillä tuo soundi.. En kyllä todellankaan tiedä miten toimii ilman tuota B-2:sta tuo soundi. Ainakin tuttuni Kustom 60 wattisessa, kuulosti aika munattomalta. Sinun postimerkkisi palavat. |
Desolate1 03.01.2006 15:38:06 | |
---|
-Drive 57, Treble 70, Middle 57, Bass 47. -Drive-amp Seattle -Kaappina 4x10 tweed (air 93, presence 80) -Soundiin mukavaa piikkiä tuo tuo AX1000:n oma vox wah jota käytän siis lähinnä Eq:na (wahi siis koko ajan päällä ja pohjassa). -Ambience Room, Time 30, Tone 67, Mix 63. Soundi on hemmetin tiukka, tavallaan armoton (pienetkin virheet ja epätarkkuudet erottuvat saman tien), rautalankamainen ja terävä. Toiset tykkää, toiset vihaa. Itselleni kyllä toimii ja eipähän tarvitse mitettiä livenä soittaessa, että "kuuluukohan tämä kaiken alta?". Vahva osa soundia on kyllä tosin myös Tuo RR:ni jota pidän C-vireessä, jonka toimesta kielituntuma on, sanalla sanoen "Löysä". Ei toiminut niin hyvin kireillä kielillä tuo soundi.. En kyllä todellankaan tiedä miten toimii ilman tuota B-2:sta tuo soundi. Ainakin tuttuni Kustom 60 wattisessa, kuulosti aika munattomalta. Testasin ja melko hyvältähän tuo kuulosti, laitoin tuon saman kahteen presettiin ja toiseen ambience spring ym. hienosäätöä niin kelpasi vähän lirutellakin kun tuota soundia koitin. Joku voisi laittaa pystyyn AX1000G-topicin jonne voisi käyttäjät kirjoitella omia soundivirityksiään. |
saastara 03.01.2006 21:19:10 (muokattu 03.01.2006 21:20:12) | |
---|
Joku voisi laittaa pystyyn AX1000G-topicin jonne voisi käyttäjät kirjoitella omia soundivirityksiään. Ei mitenkään huono ajatus.. Eihän tuon tarvitsisi rajaantua pelkästään AX1000G:n soundeihin. PODeille ja Tonelabeille ymv voisi laittaa omat topicit myös. Jokaisen sisällä kuitenkin kytee pieni tarve päteä muille omilla soundeillaan :) .. ..lisäksi siitä voisi oikeasti olla monille hyötyä. Voisi saada sellaisia ahaa-,-enpä- olisi-tuota-älynnyt-kokeilla-kokemuksia.. Sinun postimerkkisi palavat. |
32788 03.01.2006 21:23:04 | |
---|
Ainakin Digitechiltä löytyy ihan omilta sivuilta sellainen patch library, jonne käyttäjät voivat soundeja lisäillä. Varmaan muillakin on jotain samantapaista, Google varmaan osaa auttaa www.google.fiEhei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Mrezzye 04.01.2006 10:22:48 (muokattu 04.01.2006 10:23:24) | |
---|
Ihan hyviä harjoittelu- ja kotidemotteluvehkeitä, vaikken ole vielä sellaiseen mallintavaan törmännyt, joka matkii putkivahvarin dynamiikkaa. Livekäytössä ei saa kitaran volumea pienentämällä soundia muuttumaan samalla lailla säröltä puhtaalle kuin putkivehkeissä, eikä mallintavat ota pikkauksen voimakkuutta niin hyvin huomioon. Kaipa nuokin ominaisuudet siitä pikkuhiljaa paranee... Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
|
PIM 04.01.2006 13:41:34 | |
---|
Ihan hyviä harjoittelu- ja kotidemotteluvehkeitä, vaikken ole vielä sellaiseen mallintavaan törmännyt, joka matkii putkivahvarin dynamiikkaa. Livekäytössä ei saa kitaran volumea pienentämällä soundia muuttumaan samalla lailla säröltä puhtaalle kuin putkivehkeissä, eikä mallintavat ota pikkauksen voimakkuutta niin hyvin huomioon. Kaipa nuokin ominaisuudet siitä pikkuhiljaa paranee... No et sitten ole Yamahan DG sarjaa kokeillut? ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Aki 05.01.2006 19:20:58 | |
---|
No et sitten ole Yamahan DG sarjaa kokeillut? Ja Voxin laajaa Valvetronix-sarjaa. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Ziggy Bubba 05.01.2006 19:45:28 | |
---|
Hommasin muuten juuri (halvan hinnan ajamana kait) Behringerin TO800 efektipolkimen Pod XT Liven eteen. Vaikka luulinkin ettei siitä millään irtoa yhtä hyvää rosoa kuin kaupan putki-Hiwattista... Mitä vielä! Tällähän saa erittäin hyvää pikkurosoa cleaneihin ja pehmeätä "putkimaisuutta" vähän mihin vaan pörinään. Suurin etu on kuitenkin hi-gain mallinnusten boostauksessa: Line 6:n Tubescreamer-yritelmä jää kauas taakse :) Erittäin suositeltava lisä Podiin jos haluaa parempaa särösoundia. Hintaa tais olla 35€ www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Invader 05.01.2006 20:24:41 | |
---|
Hommasin muuten juuri (halvan hinnan ajamana kait) Behringerin TO800 efektipolkimen Pod XT Liven eteen. Vaikka luulinkin ettei siitä millään irtoa yhtä hyvää rosoa kuin kaupan putki-Hiwattista... Mitä vielä! Tällähän saa erittäin hyvää pikkurosoa cleaneihin ja pehmeätä "putkimaisuutta" vähän mihin vaan pörinään. Suurin etu on kuitenkin hi-gain mallinnusten boostauksessa: Line 6:n Tubescreamer-yritelmä jää kauas taakse :) Erittäin suositeltava lisä Podiin jos haluaa parempaa särösoundia. Hintaa tais olla 35€ Mielenkiintoista. Pystytkö nauhoittamaan jotain ääniklippiä? Vaikka vertailua tuon purkin ja Podin oman tubescreamerin välillä. Ei olisi kyllä kallis panostus. Tai sitten ei.. |
Ukko 05.01.2006 22:07:05 | |
---|
Hommasin muuten juuri (halvan hinnan ajamana kait) Behringerin TO800 efektipolkimen Pod XT Liven eteen. Mulla on sama ja ihan kelpo laite. Originaalissa on ehkä hiukka lihavampi soundi mutta tämä ei kohise. |
tamart 06.01.2006 17:51:29 | |
---|
No et sitten ole Yamahan DG sarjaa kokeillut? DG on kyllä hyvä vehje, itsellä dg60fx 60w 1x12" vahvistin, soundit mahtavat hintaansa nähden mutta jatkuvasta luukutuksesta (aina täysillä) johtuen kartio on saanut tarpeekseen. Viittisiköhän tuohon alkaa vaihtelemaan... |
mzj 10.01.2006 20:20:53 | |
---|
täällä oli joku maininnut toneworksin ax3000:n olen itse laitteen toistaiseksi onnellinen omistaja ja saunditkin ovat mielestäni erittäin kilpailukykyisiä muihin verrattuna...! thomannilta sen tilasin mutta nyt on asiassa pieni "mutta"... kun ne perkuleen ohjevihkoset ja oppaat on täysin saksaa pullolaan! ja tiedän suurinpiirtein yhtä monta saksankielistä sanaa kuin keskiverto japsi joten pyytäisin nyt apua ongelmani kanssa... en ole uskaltanu paljoakaan muuttaa asetuksia pedaalissani kun elän jatkuvassa pelon vallassa että efektit katoaa säheltämiseni jälkeen sieltä yksi kerraallaan... siispä kysynkin miten laitteeseen tallennetaan soundeja eli mitä näppäimiä ja mitä nappuloita voisi turvallisesti painella...? kiitoksia vastauksista mikäli niitä tulee! ;) danke!!! =D |
SurferS 31.01.2006 19:19:48 (muokattu 31.01.2006 19:21:08) | |
---|
täällä oli joku maininnut toneworksin ax3000:n olen itse laitteen toistaiseksi onnellinen omistaja ja saunditkin ovat mielestäni erittäin kilpailukykyisiä muihin verrattuna...! thomannilta sen tilasin mutta nyt on asiassa pieni "mutta"... kun ne perkuleen ohjevihkoset ja oppaat on täysin saksaa pullolaan! ja tiedän suurinpiirtein yhtä monta saksankielistä sanaa kuin keskiverto japsi joten pyytäisin nyt apua ongelmani kanssa... en ole uskaltanu paljoakaan muuttaa asetuksia pedaalissani kun elän jatkuvassa pelon vallassa että efektit katoaa säheltämiseni jälkeen sieltä yksi kerraallaan... siispä kysynkin miten laitteeseen tallennetaan soundeja eli mitä näppäimiä ja mitä nappuloita voisi turvallisesti painella...? kiitoksia vastauksista mikäli niitä tulee! ;) danke!!! =D Kirjoitin noin esseen pituisen tekstin, mutta sinä aikana jostain syystä kirjouduin automaattisesti ulos.. Harmittaa. No siinä on kuitenkin englanninkielinen opus: http://www.korg.com/downloads/pdf/AX3000G_EasyStart.pdf Rohkeasti vaan vääntelet potikoita(ei väkivaltaisesti :F), kyllä sen helposti oppii. |
Werihukka 01.06.2006 23:23:26 | |
---|
En oo muita käyttäny kun Bossia, mutta siinä on ainaskin varaa säätää. Tosin on vaikeaa löytää omalle vahvistimelle, kitaran rungolle (vaikuttaa) ja kitaramikeille... Minä olen soittanut kyseisellä vehkeellä (GT-8) puoli vuotta ja nyt vasta alkaa itse osata käyttää sitä. Ja voin sanoa että trankkuvahvaristakin saa putken kuulosen sillä (hyvässä mielessä tietty), ainakin kun käyttää Dual-Rectifier mallinnusta. Se on mitä mainion! :) Ja vehkeessä on output selectinä, yhtenä vaihtoehtona, Marshallin JCM... Siis GT-8 voisi olla paras tämän kyseisen vahvarin kanssa ainakin lavalla ja studiossa.. Itselläni on WANHA Peaveyn Solo-Series Special 150, 150W, ja on muuten maukkaan kuuloinen ainakin omaan korvaan GT-8:n kanssa. PS. Kirjotin tän jo johonkin muuallekin, mutta ei muutakun copy/pastee vaa :P |
cruel_destiny 01.06.2006 23:44:50 | |
---|
En oo muita käyttäny kun Bossia, mutta siinä on ainaskin varaa säätää. Tosin on vaikeaa löytää omalle vahvistimelle, kitaran rungolle (vaikuttaa) ja kitaramikeille... Minä olen soittanut kyseisellä vehkeellä (GT-8) puoli vuotta ja nyt vasta alkaa itse osata käyttää sitä. Ja voin sanoa että trankkuvahvaristakin saa putken kuulosen sillä (hyvässä mielessä tietty), ainakin kun käyttää Dual-Rectifier mallinnusta. Se on mitä mainion! :) Ja vehkeessä on output selectinä, yhtenä vaihtoehtona, Marshallin JCM... Siis GT-8 voisi olla paras tämän kyseisen vahvarin kanssa ainakin lavalla ja studiossa.. Itselläni on WANHA Peaveyn Solo-Series Special 150, 150W, ja on muuten maukkaan kuuloinen ainakin omaan korvaan GT-8:n kanssa. PS. Kirjotin tän jo johonkin muuallekin, mutta ei muutakun copy/pastee vaa :P päätit sitten nostaa helkutin vanhan aiheen, onnea... ps. en halua olla paha ihminen, mutta lue säännöt... myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti |
Ben_D 01.06.2006 23:46:50 | |
---|
päätit sitten nostaa helkutin vanhan aiheen, onnea... ps. en halua olla paha ihminen, mutta lue säännöt... Mites vanhan aiheen nostaminen sun tasapainoos järkyttää? Joku voi löytää tästä jotain mielenkiintosta.. |
superfly 01.06.2006 23:47:26 | |
---|
päätit sitten nostaa helkutin vanhan aiheen, onnea... ps. en halua olla paha ihminen, mutta lue säännöt... Eihän tämä ole edes vanha aihe. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Werihukka 01.06.2006 23:51:26 | |
---|
Eipä siihen valittaminen ainakaan auta. |
cruel_destiny 02.06.2006 08:30:15 | |
---|
anteeksi, olen paha ihminen, joka päätti päivän viimeisenä vittuiluna ilmottaa tämmösestä asiasta... myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti |