otto_t 13.08.2005 13:42:49 | |
---|
onko todellakin tarpeellista laittaa 250e kiinni virtalähteeseen? Itselläni on tuo PL-Plus ollut käytössä viimeisen vuoden verran ja maksoin siitä pikkusen yli 300EUR ja en ole ostostani hetkeäkään katunut. Tällähetkellä kaikki virransyöttö tapahtuu Furmanin kautta ja ei maadutusongelmia, vahvistimen kohina putosi varmaankin 80% ja onhan tuo halpa "henkivakuutus" kalliille kamoille. Toisaalta tuollaista Furmanin poweria voisi verrata kompressoriin. Ihan kiva ja hyödyllinen vehje, mutta ei välttämätön... eli ilmankin tulee toimeen. 4U räkki ei välttämättä omaa virtalähdettä kaipaa, mutta jos on 8U räkkikin on niin suosittelen. Mutta olen myös nähnyt joskus jollain käytössä nupin ja kaapin lisäksi räkissä pelkän Furmanin ja virittimen. Eli jokainen varmaankin itse tekee sen rajanvedon että mikä itselleen on tarpeellista ja mihin puoleen haluaa panostaa. Ja eikös kumminkin kaikki muu paitsi keihäänheitto ole turhaa? ;) Jos jollain on Furmanin PL Pro niin mua kiinnostais kuulla, että käykö niihin ihan normaalit virtajohdot vai onko ne liittimet jotain erikoisemman mallisia? Perus ns. "euro" virtajohtoja joissa toisessa päässä uros, toisessa naaras. Jos noita ei laitteen mukana tule niin ainakin melkeen kaikista sähköliikkeistä löytyy. |
Dumb 13.08.2005 14:29:42 | |
---|
Mitenkäs sitten toimitaan kun onkin myös sellaisia laitteita, joissa ei irroitettavaa virtaliitintä ole? Tai jos itse laitteeseen menee virta muuntajan kautta? Joku erikoisroikka, jossa uros-liitin johdon päässä, kiinni yhteen Furmanin lähtöön ja laitteet siihen? Tuli vain mieleen kun omista räkkilaitteistani kahdessa on kiinteä johto (Tube Works MosValve trankkupääte sekä Mesa/Boogie Studio Preamp) ja Rocktronin Hush:iin menee tosiaan virta muuntajan kautta. |
oiva tumpeloinen 13.08.2005 14:38:27 | |
---|
Mitenkäs sitten toimitaan kun onkin myös sellaisia laitteita, joissa ei irroitettavaa virtaliitintä ole? Tai jos itse laitteeseen menee virta muuntajan kautta? Joku erikoisroikka, jossa uros-liitin johdon päässä, kiinni yhteen Furmanin lähtöön ja laitteet siihen? Tuli vain mieleen kun omista räkkilaitteistani kahdessa on kiinteä johto (Tube Works MosValve trankkupääte sekä Mesa/Boogie Studio Preamp) ja Rocktronin Hush:iin menee tosiaan virta muuntajan kautta. Ne menee siihen suoraan kiinni. Siellä takana on aivan normaaleja maadoitettuja naaraspistokkeita. |
otto_t 13.08.2005 15:30:18 | |
---|
Mitenkäs sitten toimitaan kun onkin myös sellaisia laitteita, joissa ei irroitettavaa virtaliitintä ole? Tai jos itse laitteeseen menee virta muuntajan kautta? Itselläni on tuossa Behringer Guitar Denoiserissa kiinteä virtapiuha ja ratkaisin ongelman nappaamalla sen perus urospistokkeen pois johdon päästä ja laitoin tillalle sen vaaditun "europlugin". Myös räkin toiseen reunaan on laitettu samalla idealla toteutettu neljäpaikkainen jakorasia muuntajia varten. Siellä takana on aivan normaaleja maadoitettuja naaraspistokkeita Ei ole kun jenkkiversioissa noita naaraspistokkeita ja nehän ei luonnollisesti pelitä suomessa. |