Aihe: stratocaster kissa pöydälle!
1 2 3 4
sielunvihollinen
03.07.2005 11:28:19
Sikäli rankasti muunneltu, että on erittäin epämiellyttävä iso möhkäle, ja rajoittaa komppauskäden liikkumatilaa viritystappeineen. Erittäin syvältä perseestä kotoisin.

Melko eksoottinen komppaustekniikka saa ollakkin että käsi osuu Floyd Rosen viritystappeihin.
Vyötiäinen
03.07.2005 11:39:16
Melko eksoottinen komppaustekniikka saa ollakkin että käsi osuu Floyd Rosen viritystappeihin.

Ei edes oikeastaan tarvitse. Jos soittaa sointuja ranteella ranne tallassa kiinni, minulla ainakin osuu.
I am pork boy, the breakfast monkey. "Even samurai have teddy bears, and even the teddy bears get drunk." Alle satakiloiset punnitaan Kouvolassa?
J.Hollström
03.07.2005 13:17:15
Ihme mouhoamista. Oletko jotenkin katkera niille jotka tykkäävät floikasta ja osaavat käyttää sitä?

Mouhoaminen perustuu 30:nen vuoden kokemukseen kitaroista, mukana myös Floyd Rose kitaroita. En ole katkera ja jokainen saa tykätä mistä itse haluaa. Itselleni niillä ei ole käyttöä. Mielipiteitähän täällä vaan lauotaan, ei absoluuttisia totuuksia. Minun mielestä floikat on perseestä ja tulen erinoimaisesti juttun perinteisillä kitaroilla, ja eritoten stratoilla joista ko. topicissa keskustellaan.
PIM
04.07.2005 15:51:43
Sähkökitaroiden kohdalla mitään merkittävää kehitystä ei ole tapahtunut viiteenkymmeneen vuoteen.

Eivai? Kyllä Variaxissa on minusta käytetty ainakin jonkun verrran modernimpaa tekniikkaa kuin mitä kultaisella 50-luvulla, eli perinteisen sähkökitaran syntyaikaan, olis ollut käytettävissä.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Puavali
04.07.2005 16:13:25
Eivai? Kyllä Variaxissa on minusta käytetty ainakin jonkun verrran modernimpaa tekniikkaa kuin mitä kultaisella 50-luvulla, eli perinteisen sähkökitaran syntyaikaan, olis ollut käytettävissä.

Niin joo on, mutta kaikkien mielestä variax ei ole kehitystä oikeaan suuntaan. Tosin mulle kelpais, banjo-saundi ois ihan kiva.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
J.Hollström
04.07.2005 17:29:58

Mut nyt puhutaankin oikeista kitaroista. Totta munassa digitaalitekniikka on hieman eri asteella kuin 50-luvulla. Ihan sama kuin tulisit kehumaan tietokonettasi ja vertaamaan sitä ensimmäisiin vekottimiiin.

Kitaranahan se Variax ei tuo mitään uutta, muuta kuin huonon soitettavuuden, ja soundipuoli yrittää imitoida juurikin näitä vanhoja oikeita soittimia. Pyllystähän sekin kotkotin on, minun mielestä.
jatrzan
04.07.2005 17:33:36
en kyllä minäkään pidä foikka malleista...jos osaa virittää kitaran korvakuulolta floikka on MILTEI hyödytön!
.......
Swan
04.07.2005 17:40:10
en kyllä minäkään pidä foikka malleista...jos osaa virittää kitaran korvakuulolta floikka on MILTEI hyödytön!

Häh? Ei niissä mitään automaattiviritystä ole, vaan ihan samalla tavalla niidenkin virittämiseen tarvitaan korvaa.
Puavali
04.07.2005 17:47:17
...Kitaranahan se Variax ei tuo mitään uutta, muuta kuin huonon soitettavuuden, ja soundipuoli yrittää imitoida juurikin näitä vanhoja oikeita soittimia...

Niissä variaxeissakin on jotkut yksilöt hyviä soitettavuudeltaan, jotkut vähemmän hyviä. Sama pätee gibsoneihin, fendereihin ja ibanezeihin myös.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
jatrzan
04.07.2005 18:18:02
Häh? Ei niissä mitään automaattiviritystä ole, vaan ihan samalla tavalla niidenkin virittämiseen tarvitaan korvaa.

siis oonko käsittäny väärin jotain?(voin ollakkin) mutta eikö tuon floikan idea ole että kitara pitäisi paremmin vireen?
.......
Swan
04.07.2005 18:22:02
siis oonko käsittäny väärin jotain?(voin ollakkin) mutta eikö tuon floikan idea ole että kitara pitäisi paremmin vireen?

Ihan oikein käsitit, mutta samaa viritystaitoa tarvitaan, oli floikkaa tai ei. Toiset vaan tykkäävät vingauttaa tai löräyttää aina vähän väliä.
jatrzan
04.07.2005 18:26:46
Ihan oikein käsitit, mutta samaa viritystaitoa tarvitaan, oli floikkaa tai ei. Toiset vaan tykkäävät vingauttaa tai löräyttää aina vähän väliä.

niin no joo,mutta voihan sitä kiinteä tallastakin vingauttaa ja löräyttää vääntäen kaulaa polvea vasten niin, että suoni pullistuu otsassa
.......
jatrzan
04.07.2005 18:27:12
*räks*
.......
Swan
04.07.2005 18:33:40
*räks*

Joo-o. :)
PIM
04.07.2005 19:12:10
Niissä variaxeissakin on jotkut yksilöt hyviä soitettavuudeltaan, jotkut vähemmän hyviä. Sama pätee gibsoneihin, fendereihin ja ibanezeihin myös.

Variax on vähän kuin hyvä levy. Ekalla kerralla ei ehkä kaikki hyvät puolet aukea ja kokeilija kiinnittään huomionsa toisarvoisiin asiohin, mutta kun on vähän aikaa sen kanssa pelannut niin alkaa jo huomaamaan että siinä on itse asiassa moni asia paljon paremmin ja toimivampaa kuin perinteisissä kitaroissa. Toisaalta Variaxin vertaaminen perinteisempiin kitaroihin on ihan yhtä turhaa kuin kiistellä siitä kumpi on parempi, vintage putkivahvistin vai mallintava digitaalivahvistin. Ainakin mulle on kitaran tulevaa mahdollista arvonnousua tärkeämpi se, että saan tässä ja nyt kaikki tarvitsemani kitarasoundit, ilman perinteisen kitaraelektroniikan ongelmia, yhdestä keskinkertaisen perinteisen sähkökitaran hintaisesta soittimesta.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
vincent
04.07.2005 19:21:04
no nyt menee niin topikin vierestä, että tulee takuulla lukkoa ja bannia, mutta senkin uhalla. otakkaa nyt hyvänen aika ihmiset selvää, mitä sanonnat tarkoittavat, ennen kuin käytätte! onhan näitä nähty, mutta kyllä tämä on ihan "parhaasta" päästä:

...vai joku silmää tekevä esim. esp...

anteeksi.
hevi määrää... ...mutta ketä?
rosberg
05.07.2005 13:22:56
fenderin stratocaster on maailman paras kitara.
keep on truckin!
McNulty
05.07.2005 14:59:08
fenderin stratocaster on maailman paras kitara.

heti gibson les paulin jälkeen tarkoittanet? =)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Härski
05.07.2005 18:25:14
heti gibson les paulin jälkeen tarkoittanet? =)

Ei, vaan SG:n.
Ekku01
05.07.2005 19:39:53
Komppaan kolmea edellistä ;o)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)