Aihe: ghs boomers -kielisetit.
1 2 3 4
Crossroad
25.04.2005 22:40:08
Mä käytin aika pitkään GHS:iä. Ihan jees saundi ja tuntuma, aika nopeasti meni vaan tukkoon. Nyt olen Ernie Ballin käyttäjä kun halvalla sain. Hyvältä tuntuvat nekin mutta taitavat likaantua hitaammin, ainakin mulla.

ernie ball:regular slinky oli mulla se mihin jämähdin..tiedä sitten onko ne paremmat/huonommat kuin muut,mutta ihan tyytyväinen olen niihin ollut.
McNulty
25.04.2005 23:11:08
Käytän GHS GBXL Boomers-sarjaa sähkiksessä. DR:n kielistä olen kuullut sellaista kitinää että kuluttavat nauhoja selvästi enemmän kuin monet muut merkit.

Nauhojakin on niin eri tasoisia... itselläni on tuossa Charvelissa jotkut dunlopin nauhat ja ihan hyvin ovat kestäneet kielten kuin kielten alla. Pitänee seurailla tilannetta :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
momo
25.04.2005 23:25:42
Itse tulee käytettyä myös DR:ää, ja voin kyllä sanoa että kun kerran pistin ne kitaraan, ei ole tarvinut ennen käyttämieni D'Addrioiden perään vilkuilla. Soundi ja tuntuma ovat kohdallaan, ja kestävyys on todella hyvää luokkaa. Kun armeijan ja muiden kiireiden takia oli 2 vuotta soitto aika vähissä, en jaksanut kieliä vaihtaa ollenkaan (tietysti juuri soittotuntien vähäinen määrä oli tässä aika ratkaiseva, mutta silti...), eivätkä vielä kahdenkaan vuoden jälkeen kuulostaneet mitenkään erikoisen tukkoisilta! Kaverilla oli kitarassa aikoinaan Boomersit, ja aika nihkeältä tuntuivat, mutta kun myös kitara oli sieltä nihkeimmästä päästä, enpä sano niiden laadusta mitään...
"Raha on vain vaihdon väline"
Von Härskiburg
26.04.2005 00:39:18

Boomerseja on reilu vuosi tullut käytettyä. Olen samaa mieltä siitä, että menevät vähän nopeammin tukkoon kuin jotkut muut merkit, mutta se ei haittaa, sillä muuten ole oikein tyytyväinen. Vaikka miten rankalla kädellä olen kieliä paiskonut niin yhtään ei ole katkennut.
Life feeds on life.
Jäsen X
26.04.2005 00:48:37
Noi GHS:ät ovat ainakin jäykemmät verrattuna DR:iin, ja varmaan muihinkin. Siitä en pidä. Siis tietenkin puhun samanpaksuisista kielistä.
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
McNulty
26.04.2005 01:01:27
Noi GHS:ät ovat ainakin jäykemmät verrattuna DR:iin, ja varmaan muihinkin. Siitä en pidä. Siis tietenkin puhun samanpaksuisista kielistä.

Tämä voi toki olla soittotatsista ja kitarasta (skaalasta) riippuvainen homma, mutta miulle jäi boomerseista aika "spaghetti"-fiilis. Tiedä sitten... Ihan hyvät kielet nuo GHS:t oli kyllä muuten, kunnes sointi kuoli.

Ja tuota kielen katkomista en ymmärrä mistä moni puhuu... minulla ei ole katkennut enää vuosiin... ei edes D'Addariot. Vaikka soitammekin rankkaa musiikkia ja rankalla kädellä niin kyllä nuo kielet ovat kestäneet. Välillä tuntuu siltä että kädet ei kestä, mutta muut vermeet kylläkin :)

Niin ja käytän 9 ja 10 satseja. 9:t E ja E tuned down 1/4 step... 10:t sitten Eb ja D vireissä.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Jäsen X
26.04.2005 12:27:07
Tämä voi toki olla soittotatsista ja kitarasta (skaalasta) riippuvainen homma, mutta miulle jäi boomerseista aika "spaghetti"-fiilis. Tiedä sitten...

Siis tietenkin vertailu suoritettiin samalla kitaralla..jälkeenpäin asia selvisi, mulle kerrottiin että niissä on paksumpi ydinlanka, siksi jäykemmät. Outona sivuseikkana, jouduin niitten kielien kanssa kääntämään särönumikkaa kireämmälle että saisin samanlaisen särön mitä DR:illä..sekään ei onnistunut ihan, koska säätövara loppui...kummallista..enää en "hairahdu" moisiin..
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
momo
26.04.2005 13:32:14
Tuli muuten kerran puolivahingossa ostettua DR:än Blues-kielet, jonka jälkeen Jacksonini clean-soundit paranivat jonkin verran, mutta hevin soitosta ei tullut oikein mitään, soundista vain puuttui terävyyttä ja munaa (vahvistimena oli muinoin omistamani JCM600:nen). Oppipa ainakin sen että kielilläkin voi olla aika paljon merkitystä!
"Raha on vain vaihdon väline"
Herra Rapu
26.04.2005 15:11:47 (muokattu 26.04.2005 15:12:15)

Kiinnostas kyllä noi DR:n kielet ja on tullu testattuakin. Mutta löytyykö DR:ltä semmosta 12-56/60 settiä punomattomalla G-kielellä?

DR:n kotisivuilta oon kattellu noita settien kokoja muttei oikeen sopivaa meinaa löytyä. Onko custom-settimahdollisuutta?
Poroporoporo.
† FAT = MOTION †
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)