moottorisaha 12.04.2005 23:45:03 | |
---|
Behringerin peleissä on kyllä hyvä hinta-/laatusuhde. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Fortune 12.04.2005 23:51:57 | |
---|
Pitääkö taas muistuttaa, ettei se Behringer ole mitenkään "edelläkävijänä" tässä. http://www.yerasov.ru/effects_eng.htm Lukekaa vaikka koko ketju. Ennen oltiin innoissaan, nyt on ilmestynyt jostakin joku sädekehä pään päälle. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=34933 No, ei ihminen osaa aina automaattisesti ajatella asioiden kaikkia puolia. Samapa tuolle, mikä merkki ja tapaus herättää keskustelun, kunhan sen joku vain herättää. Sitä kutsutaan uuden oppimiseksi :) "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Säätäjä 13.04.2005 01:01:58 | |
---|
Ihmiset on saatu jo opetettua erittäin pahasti siihen, että halvalla pitää saada eikä mietitä, miksi se toinen tuote oikeasti onkaan halvempi. Ajatellaan vain, että se merkkituotefirma piruuttaan pitää hintoja korkeina :) Totta. Se on kumma, että ihmiset eivät myöskään ymmärrä sitä, kun joku perustaa firman, siihen sisältyy riski, ja tästä riskistä on varmaankin ihan mukava saada jonkinlainen korvaus. Ja toisaalta, kukapa meistä haluaisi tehdä töitä ruokapalkalla? Vähän sama asia kun tehdä efektilootia ilman katetta eli "ilmaa". Sillä katteella on kiva viedä vaimo elokuviin, lapset tivoliin ja hankkia jokapäiväinen leipä. Ei kukaan pyöritä liiketoimintaa nollakatteilla vain hyvää hyvyyttään. Bossin pedaaleista: ei kai kukaan niitä ostaisi, jos ei kokisi saavansa rahoillensa vastinetta. Behringerin peleissä on kyllä hyvä hinta-/laatusuhde. Soitellaan mielummin hyvillä vehkeillä kuin hyvillä hinta-/laatusuhteilla. Miks käydä suihkussa, kun voi käydä paskalla? |
Pitkavirta 13.04.2005 10:26:17 (muokattu 13.04.2005 10:26:26) | |
---|
Kyllä Behringerilläkin jonkinlainen "tuotekehittely"-porukka varmasti on. Voihan se olla että ostavat kilpailijoiden tuotteita ja näpsäkästi kopioivat niiden skeemat tms. mutta työtunteja sitä sinnekin menee. Tää varsinkin nauratti. :D Ei mitään, jatkakaa.. |
Mikael 13.04.2005 10:40:18 | |
---|
Behringerin peleissä on kyllä hyvä hinta-/laatusuhde. Näino. Ei niitä tohon hintaan halvemmallakaan saa! Hoho. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
kulmahiomakone 13.04.2005 12:08:15 | |
---|
Totta. Se on kumma, että ihmiset eivät myöskään ymmärrä sitä, kun joku perustaa firman, siihen sisältyy riski, ja tästä riskistä on varmaankin ihan mukava saada jonkinlainen korvaus. Ja toisaalta, kukapa meistä haluaisi tehdä töitä ruokapalkalla? Vähän sama asia kun tehdä efektilootia ilman katetta eli "ilmaa". Sillä katteella on kiva viedä vaimo elokuviin, lapset tivoliin ja hankkia jokapäiväinen leipä. Ei kukaan pyöritä liiketoimintaa nollakatteilla vain hyvää hyvyyttään. Mutta tuo on niin tyypillistä suomalaisille. Suomihan sijoittuu perinteisesti aina ihan viimeisille sijoille, kun Euroopassa mitataan "yrittäjyyden arvostusta", tai ihmisten halua ryhtyä yrittäjiksi. Stnan kapitalisti-riistäjäsiat! Katteista kateellinen kansa ja ay-liike hallituksessa. Mitä muuta voi odottaa kuin ainaista narinaa? Voisihan asiaan toisenlaisenkin näkökulman ottaa... Kiitettävästi on pääoma siirtänyt yritystoiminnan riskejä työvoimalle viime aikoina. Ja toista se on Aasiassa. |
Trebla 13.04.2005 12:34:08 | |
---|
Mutta tuo on niin tyypillistä suomalaisille. Suomihan sijoittuu perinteisesti aina ihan viimeisille sijoille, kun Euroopassa mitataan "yrittäjyyden arvostusta", tai ihmisten halua ryhtyä yrittäjiksi. Stnan kapitalisti-riistäjäsiat! Katteista kateellinen kansa ja ay-liike hallituksessa. Mitä muuta voi odottaa kuin ainaista narinaa? Kumpikos leiri tässä oikein narinan alotti. Aikoinaan tämä kait alkoi siitä, että joku huomasi Behringerin tekevän halpakopioita Boss:in pedaaleista. "Jippii, nyt halpoja pedaaleita". Eikö perisuomalainen kateus siihen sitten joillakin iskenyt. "Ei perkele, minä olen maksanut aidosta Bossistani miljuunan, ei kellään muulla ole oikeus saada samanlaista yhtään halvemmalla. " Ja toiseksi siitä suomalaisuudesta tässä yhteydessä. Eikai se Behringer niitä halpakopioitaan pelkästään Suomeen ole tarkoittanut. Samanlaista penninvenytystä kai se on joka puolella. Kaikkialla näitä vesakeskisiä on. "Sieltä ostetaan,mistä halvimmalla saadaan". Moraali on heikoilla, kun rahat on tiukassa. Eihän yksikään halpaketju ole lähtenyt suomesta ulkomaille. Päinvastoin. Voisihan asiaan toisenlaisenkin näkökulman ottaa... Kiitettävästi on pääoma siirtänyt yritystoiminnan riskejä työvoimalle viime aikoina. Ja toista se on Aasiassa. Sinne ne on mennet USAlaisetkin firmat ihan siinä samassa kuin me moraalittomat suomalaisetkin. Käynnissä on maailmanlaajuinen kilpajuoksu halpamaihin ja voittaja on se, joka ehtii ensiksi. Miksi "ne" maat ovat halpamaita ja miksi teollisuus siirtää sinne tuotantoa, sen voi kukin mielessään miettiä. Moraalilla ei ole sen kanssa tekemistä, ennemminkin sen puuttumisella. Mutta, tämä liittyy enää hyvin löyhästi alkuperäiseen kirjoitukseen. Kuten mainittu, tästä asiasta on jo pari aiempaakin threadia taisteltu pattitilanteeseen asti. Jokainen tehköön ostopäätöksensä itse, eikä siihen kenelläkään toisella ole paljoakaan huomautettavaa. Henkilökohtaisuuksista pysytelkääme erossa. Asiat tappelee, ei ihmiset. "Before you play two notes learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it." - Mark Hollis (1998) |
Flick 13.04.2005 12:37:06 | |
---|
Asiat tappelee, ei ihmiset. Niinpä... For those about to Rock I salute you..... |
kulmahiomakone 13.04.2005 13:43:44 | |
---|
Kumpikos leiri tässä oikein narinan alotti. Aikoinaan tämä kait alkoi siitä, että joku huomasi Behringerin tekevän halpakopioita Boss:in pedaaleista. "Jippii, nyt halpoja pedaaleita". Eikö perisuomalainen kateus siihen sitten joillakin iskenyt. "Ei perkele, minä olen maksanut aidosta Bossistani miljuunan, ei kellään muulla ole oikeus saada samanlaista yhtään halvemmalla. " Mä en tiedä mistä leireistä sä puhut... Ilmeisesti lokeroit minut kuitenkin johonkin leiriin? Kerrotko lisää? Mä voin kertoa ennen sun kertomaas, että mulle tässä keskustelussa ei ole kysymys Bossista tai Behringeristä, halpatuotannosta, tai mistään sen suuntaisesta. Mulle tässä on kyse ainoastaan siitä, että täällä esitetään väitteitä asioiden puolesta tai vastaan ilman minkäänlaisia perusteluita (tai täysin keksityin perustein). Mitä tulee henkilökohtaisiin intresseihin, niin yhtään bossin pedaalia minulla ei ole saati muutakaan kaupan pedaalia. Kaikki ovat omatekoisia. Toisekseen, mulle on ihan sama mitä pedaaleita ihmiset ostavat, mutta tällä foorumilla saa esittää näkökulmia asioihin. Ja siitähän se ongelma syntyykin. Joidenkin on pakko puolustella näkökulmia, joille ei löydy perusteita, vain ja ainoastaan suojellakseen oman toimintansa moraalisuutta. Miksi ei voisi vain myöntää, että joo, eihän yritys x:n toimintatavat ole niitä parhaita mahdollisia, mutta paskat väliä. Mutta ei. Sen sijaan yritetään kehitellä mitä ihmeellisimpiä ajatusketjuja, joilla tietty asia saadaan näyttämään hyväksyttävältä. Ja sitten heitetään näitä "Boss on riistofirma, jonka pedaaleissa on järkyttävästi ilmaa" -kommentteja, jotka eivät perustu yhtään mihinkään. Ja toiseksi siitä suomalaisuudesta tässä yhteydessä. Eikai se Behringer niitä halpakopioitaan pelkästään Suomeen ole tarkoittanut. Samanlaista penninvenytystä kai se on joka puolella. Kaikkialla näitä vesakeskisiä on. "Sieltä ostetaan,mistä halvimmalla saadaan". Moraali on heikoilla, kun rahat on tiukassa. Eihän yksikään halpaketju ole lähtenyt suomesta ulkomaille. Päinvastoin. Mitä yrität sanoa? Mä en ymmärrä miten tuo liittyy mihinkään... Sinne ne on mennet USAlaisetkin firmat ihan siinä samassa kuin me moraalittomat suomalaisetkin. Käynnissä on maailmanlaajuinen kilpajuoksu halpamaihin ja voittaja on se, joka ehtii ensiksi. Miksi "ne" maat ovat halpamaita ja miksi teollisuus siirtää sinne tuotantoa, sen voi kukin mielessään miettiä. Moraalilla ei ole sen kanssa tekemistä, ennemminkin sen puuttumisella. Mutta, tämä liittyy enää hyvin löyhästi alkuperäiseen kirjoitukseen. Kuten mainittu, tästä asiasta on jo pari aiempaakin threadia taisteltu pattitilanteeseen asti. Samat tästä. Jokainen tehköön ostopäätöksensä itse, eikä siihen kenelläkään toisella ole paljoakaan huomautettavaa. Kunhan ei itseään petä. Henkilökohtaisuuksista pysytelkääme erossa. Asiat tappelee, ei ihmiset. Jeps. Välillä täytyy kyllä ihmetellä mitä tekstejä porukka näitä vastauksia laatiessa on lukenut. |
carlos 13.04.2005 15:47:42 | |
---|
I can't hide but I can run for miles |
Kimmo72 13.04.2005 15:51:12 | |
---|
Mainitsinkin tästä jo tuolla yläpuolella. (kyllä, piti päästä sanomaan) :) No katos vaan.. No on hyvä muistuttaa joka sivulla :o) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
moottorisaha 13.04.2005 16:42:14 (muokattu 13.04.2005 16:45:50) | |
---|
Soitellaan mielummin hyvillä vehkeillä kuin hyvillä hinta-/laatusuhteilla. Anna rahaa, niin soitellaan vaan. Muistakaa kaikki polttaa Epiphonen paskakitaranne, ja ostakaa vain Jimmy Pagen käyttämiä '59 Lespoja. Soitellaan nimittäin mielummin hyvillä vehkeillä kuin hyvillä hinta-/laatusuhteilla. Veikkaan että suurin osa näistä haukkujista ei ole edes Behringerin pelejä koskaan nähnyt, pari nettisankaria vain ruvennut niitä täällä haukkumaan ja nämä ihmeelliset (lue: täyttä paskaa olevat) käsitykset ovat ruvenneet leviämään asioista tietämättömien urpojen keskuudessa. Tunnen helvetin monen jolla on Behringerin tuotteita, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Kaikki pelittää niinkuin pitää. Myös lehdissä kyseiset tuotteet ovat saaneet hyviä arvosteluita. Muusikoiden.net on kyllä helvetin mielenkiintoinen palsta juuri tämän "merkkidissauksen" osalta. Ollaan ihmetelty sitä kavereiden kanssa monesti. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
sterbo 13.04.2005 16:46:47 | |
---|
Veikkaan että suurin osa näistä haukkujista ei ole edes Behringerin pelejä koskaan nähnyt, pari nettisankaria vain ruvennut niitä täällä haukkumaan ja nämä ihmeelliset (lue: täyttä paskaa olevat) käsitykset ovat ruvenneet leviämään asioista tietämättömien urpojen keskuudessa. Tunnen helvetin monen jolla on Behringerin tuotteita, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Kaikki pelittää niinkuin pitää. Myös lehdissä kyseiset tuotteet ovat saaneet hyviä arvosteluita. Itselläni on kokemuksia behringeristä ja voin sanoa, että entinen vahvistemeni(gx110) oli paska. Soundit olivat todella plastiset ja kolkot ja kaiken tämän lisäksi laitteesta paloi piirit kahteen kertaan 2 vuoden aikana. "Syö burritoja"- [Royal Banzai]. |
carlos 13.04.2005 17:22:48 | |
---|
Itselläni on kokemuksia behringeristä ja voin sanoa, että entinen vahvistemeni(gx110) oli paska. Soundit olivat todella plastiset ja kolkot ja kaiken tämän lisäksi laitteesta paloi piirit kahteen kertaan 2 vuoden aikana. Itselläni oli Ibanezin yks särö, joka oli täysin paska. En kuitenkaan leimannut koko merkkiä sen takia, vaan ostin Ibanezin Delayn joka on osoittautunut erittäin hyväksi vehkeeksi. I can't hide but I can run for miles |
Fortune 13.04.2005 17:55:40 | |
---|
Itselläni on kokemuksia behringeristä ja voin sanoa, että entinen vahvistemeni(gx110) oli paska. Soundit olivat todella plastiset ja kolkot ja kaiken tämän lisäksi laitteesta paloi piirit kahteen kertaan 2 vuoden aikana. Minä olen kahta Behringerin mikseriä bändikäytössä seurannut ja ei niitä kohinapesiä ja rutisevia potikoita uudesta asti voi laadukkaiksi sanoa. Halpoja joo, mutta hyöty on kyseenalainen, kun toimintavarmuus on ihan mitä sattuu. Samoin ne legendaariset Behkun FCB1010-midilaudat, joita oli tullut Suomeen kokonainen kontillinen sellaisella vialla varustettuna, että muuten toimivat ok, mutteivat lähettäneet lainkaan midi-signaalia ;) Riittää minulle, mieluummin säästän ja ostan hyväksi havaittuja ja kehuttuja tuotteita. Kun kaikkia ei ole aikaa, rahaa ja mielenkiintoa testata, on pakko pelata jollakin tapaa muiden käyttökokemusten ja yleisen mielipiteen mukaan. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
stagestar 13.04.2005 18:10:10 (muokattu 13.04.2005 18:11:57) | |
---|
"Tarkoitin ihan itäautoja ja NL:n meininkiä :)" Skoda itäauto ??? Audi = VW = Skoda = Seat rok rok !!! |
Fortune 13.04.2005 18:14:16 (muokattu 13.04.2005 18:14:52) | |
---|
"Tarkoitin ihan itäautoja ja NL:n meininkiä :)" Skoda itäauto ??? Audi = VW = Skoda = Seat Nykyään. Lada jne., soittaako kelloja? Haetaan länsiauto tehtaalle, puretaan se ja tehdään samanlainen :) "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
sterbo 13.04.2005 18:14:39 (muokattu 13.04.2005 18:18:02) | |
---|
Itselläni oli Ibanezin yks särö, joka oli täysin paska. En kuitenkaan leimannut koko merkkiä sen takia, vaan ostin Ibanezin Delayn joka on osoittautunut erittäin hyväksi vehkeeksi Hyvä sinulle, itse en kuitenkaan näppejäni toista kertaa tuohon paskakasaan iske. edit: Tarkemmin sanottuna; Noiden omakohtaisten- ja muiden käyttökokemusten perusteella olen omat johtopäätelmäni kyseisestä merkistä tehnyt. "Syö burritoja"- [Royal Banzai]. |
carlos 13.04.2005 20:23:10 | |
---|
Riittää minulle, mieluummin säästän ja ostan hyväksi havaittuja ja kehuttuja tuotteita. Kun kaikkia ei ole aikaa, rahaa ja mielenkiintoa testata, on pakko pelata jollakin tapaa muiden käyttökokemusten ja yleisen mielipiteen mukaan. Itse mieluummin testaan halvempiakin speduja ja jos totean ne toimiviksi, niin takuulla ostan. Eipä tuota aikaa liikaa ole, mutta eipä sen yhden kompuran testaamisessa niin kauaa mene :) I can't hide but I can run for miles |