JS 02.02.2005 08:52:54 | |
---|
Ihmisten on pakko päteä jotenkin. Jos ei sitä pysty tekemään teoin tai sanoin , niin sitten kamoin. Siihen tarkoitukseen loistava peli. Tai mitä jos joku vaan saa siitä hyvän fiiliksen ja kokee että soittokin kulkee paremmin (kulki sitten tai ei)? Tai jos se jonkun mielestä vaan on kaikessa naurettavuudessaan ihan übermakea? Onko siinä jotain pahaa, häh? Onko se sulta pois? NeoClassical ShredGuitar Messiah, Destroyer Of The Weak And The Slow |
Lilli 02.02.2005 09:00:07 | |
---|
500wattia pyh , yhtä tyhmä keksintö kuin stratocasterikin. Niin tai Bassman... 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |
HeavyMachinery 02.02.2005 10:29:27 | |
---|
Niin tai Bassman... AI paha ruoska, osu ja uppos! Kyllä bassmani on parhautta... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Tubeman 02.02.2005 11:43:47 | |
---|
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Lilli 02.02.2005 18:19:52 | |
---|
AI paha ruoska, osu ja uppos! Kyllä bassmani on parhautta... ...jee! - Vieläkin harmittaa se 30 sekunnin missaus. 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |
SoulMan 02.02.2005 20:26:50 | |
---|
Otetaas tuohon vielä kerran tuo vihattu ja pahoja asiavirheitä sisältävä juttu vahvistimista ;-) http://www.guitarnuts.com/amps/myths.php Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että jokainen soittaa niillä kamoilla millä soittaa ja se ei kuulu mulle, paitsi sitten kun se tapahtuu samassa bändissä missä mä vedän. Sitten se rupee oikeasti kuulumaan mulle. Mun bändeissä ei ole koskaan käyty "volumesotaa" eikä käydä, ja se on ollut aina kaikkien yhteinen päätös josta on ollut kaikille iloa. (silti on kyllä tinnitus molemissa korvissa) Voin vain kuvitella sen bändiparan kohtaloa jonka kitaristi hankkii tuolaisen hirviövahvistimen. Juu soundi on varmaan tosi hyvä ja kiva sanoa "kato mitä mulla on". Mutta kyllä sitä jokaisella Ferrarilla joskus suorituskyky kokeillaan, ja sillon ei kyllä ole kivaa enää kellään kun tuolla kamalla napit kaakossa ajetaan. Hallelujaa ja Aamen Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
HeavyMachinery 02.02.2005 22:02:12 | |
---|
...jee! - Vieläkin harmittaa se 30 sekunnin missaus. Aistin katkeruutta....... Kohta on blackface modit kehissä.... Minä tiedän - siis pelkään ! |
Groovelover 04.02.2005 11:52:52 | |
---|
Voin vain kuvitella sen bändiparan kohtaloa jonka kitaristi hankkii tuolaisen hirviövahvistimen. Juu soundi on varmaan tosi hyvä ja kiva sanoa "kato mitä mulla on". Mutta kyllä sitä jokaisella Ferrarilla joskus suorituskyky kokeillaan, ja sillon ei kyllä ole kivaa enää kellään kun tuolla kamalla napit kaakossa ajetaan. Hallelujaa ja Aamen Voisi myös kuvitella että 500W styrkkarilla varustettu kitaristi on todellinen miksaajan painajainen. |
The Jack 23.11.2018 18:03:38 | |
---|
Valitettavasti viimeisen 13 vuoden aikana on siirrytty yhä enenevissä määrin mallintaviin ja less is more- ajatteluun. Nyt olisi mahdollisuus sotia sitä vastaan. Siitä lähtisi Black Fridayn kunniaksi 300 watin putkivahvari Crate BV 300h 500 eurolla. https://www.kitarapaja.com/crate-bv300h-head Noita on tehty ilmeisesti maailmanlaajuisesti vain 60 kpl, mutta onko se tarpeeksi hyvä syy silti ison alennuksen lisäksi ostaa tällaista? Ei löydy netistä juuri ääninäytteitä eikä hintavertailua lähiajoilta. Onko kukaan päässyt testaamaan tällaista? En taida uskaltautua kaupoille, kun on erikseen maininta Sold As Is. Tarkoittaa varmaan, että siihen saa tuupata 6 kpl uusia pääteputkia ja 10 kpl etuasteputkia. Siitä tulee heti kärkeen kolmisensataa lisäkustannuksia, ja mun mielikuva Cratesta on huono. Tämä on vielä ilmeisesti modaajien suosima malli, joten siinä voi olla mitä tahansa modauksia tuolla lausekkeella mukana. Aika mielenkiintoiset speksit silti, ja olin luulossa että 200 wattia olisi ollut maksimiteho mitä on markkinoilla. Tällä voisi soitella bassoakin, ja vahvarin takaa saisi vedettyä piuhat neljään kaappiin eli tupla full stackit. Eivät suostu lähettämään Matkahuollolla tätä 40 kg:n järkälettä, joten jaan tämän upean löydön. |
tuskiz 23.11.2018 22:23:16 | |
---|
Olipas vammasta kirjoittelua tässäkin ketjussa, ja joidenkin mielestä tämä paikka oli ennen parempi. Epäselväksi jäi myös mikä tämä 500w Fendernuppi edes oli. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
paskiaispaska 23.11.2018 22:52:56 | |
---|
tuskiz: Olipas vammasta kirjoittelua tässäkin ketjussa, ja joidenkin mielestä tämä paikka oli ennen parempi. Epäselväksi jäi myös mikä tämä 500w Fendernuppi edes oli. Täsmällen samaa naureskelin tossa aikasemmin ku lueskelin tän lävitte :D Täytyyki ruveta penkomaan noit yli kymmenenvuoden takasia viestiketjuja ja katella miten asiallista keskustelua sillon vanhaan hyvään aikaan käytiin ku ne parhaat konkaritki vielä tänne kirjotteli. No mä käsitin tosta fenderistä, et se oli liian iso. Ja sit et mikrossa on 800wattia. |
Guitarfreak 24.11.2018 14:14:50 | |
---|
Tää oli kyl hyvä kalmistokäynti. Oon ymmärtäny että toi MH Fender ei ole mikään huono mörrimöykky -kamassa. Mut myöhässä kuin Mesan Recto tukkaheviin :D Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
basisti1971 24.11.2018 16:08:06 | |
---|
Moi. The Jack: Valitettavasti viimeisen 13 vuoden aikana on siirrytty yhä enenevissä määrin mallintaviin ja less is more- ajatteluun. Nyt olisi mahdollisuus sotia sitä vastaan. :D The Jack: Siitä lähtisi Black Fridayn kunniaksi 300 watin putkivahvari Crate BV 300h 500 eurolla. https://www.kitarapaja.com/crate-bv300h-head Noita on tehty ilmeisesti maailmanlaajuisesti vain 60 kpl, mutta onko se tarpeeksi hyvä syy silti ison alennuksen lisäksi ostaa tällaista? Ei löydy netistä juuri ääninäytteitä eikä hintavertailua lähiajoilta. Onko kukaan päässyt testaamaan tällaista? Onneksi ei ole irtonaista valuuttaa tällä(kään) hetkellä, ainakin korjaamaani BV6212 combooni olin soundien puolesta kovastikin tyytyväinen kunnes vuosien seisotuksen jälkeen ei suostunutkaan enää käynnistymään. Koska muita mielenkiintoisempiakin vahvistimia on niin käytössä kuin korjausjonossakin, on jäänyt odottelemaan... Crate on merkkinä pitkälti Peaveyn kaltainen ainakin siinä mielessä että jakaa mielipiteet varsin vahvasti puolesta ja vastaan. Soundeiltaan ovat pääsääntöisesti varsin päteviä, mutta kestävyys ja laadun tasaisuus on kumpaisellakin hivenen huonolla tolalla. 60 kpl. vaikuttaa todella pieneltä valmistusmäärältä ottaen huomioon että noita kyllä näkyy sillointällöin kaupan. Veikkaan että ainakin nollan saa lattaa perään valmistusmäärään. The Jack: En taida uskaltautua kaupoille, kun on erikseen maininta Sold As Is. Tarkoittaa varmaan, että siihen saa tuupata 6 kpl uusia pääteputkia ja 10 kpl etuasteputkia. Siitä tulee heti kärkeen kolmisensataa lisäkustannuksia, ja mun mielikuva Cratesta on huono. Kitarapajalla ei mun useamman vuosikymmenen kokemuksen perusteella ole ollut tapana helliä ostajaa hyvillä diileillä, joten veikkaan ihan samaa, putkiremontti on heti kärkeen edessä. Kolmellasataa ei kovin kummoisia putkia saa, neljä-viis on mun mielestä lähempänä totuutta jos haluaa putket jotka myös oikeasti kestää ja soundaa hyvältä. Toisaalta, jos käy ja kukkuu, eivätkä putket ole bulkki-Sovtekkia ja/tai EH:ta, pelkät putketkin ovat parinsadan arvoiset. The Jack: Eivät suostu lähettämään Matkahuollolla tätä 40 kg:n järkälettä, joten jaan tämän upean löydön. Kiitos että jaoit :). Totuus on kuitenkin se että vaikka tyrävahvareiden aika on ainakin toistaiseksi ohi, kaipa tuokin uhrinsa löytää. Etenkin tuohon hintaan, tiputettukin alkuperäinen pyynti oli sen verran kova ettei pelkoakaan että kukaan ryhtyisi. T:Samuli |
trih 24.11.2018 18:17:13 (muokattu 24.11.2018 18:17:44) | |
---|
:D Jaahas tällainen kaivettu. Fender MH500 oli kyseessä, google kertoo, jos sattuu kiinnostamaan. Craten putki-/rahasyöppö kertoo hyvin nykysuuntauksen: kevyillä (digi)kamoilla hyvä soundi edullisesti, yleisö ja artisti-roudari tykkää :) |
The Jack 24.11.2018 19:18:19 | |
---|
basisti1971: Crate on merkkinä pitkälti Peaveyn kaltainen ainakin siinä mielessä että jakaa mielipiteet varsin vahvasti puolesta ja vastaan. Soundeiltaan ovat pääsääntöisesti varsin päteviä, mutta kestävyys ja laadun tasaisuus on kumpaisellakin hivenen huonolla tolalla. 60 kpl. vaikuttaa todella pieneltä valmistusmäärältä ottaen huomioon että noita kyllä näkyy sillointällöin kaupan. Veikkaan että ainakin nollan saa lattaa perään valmistusmäärään. Huonosti löytyy mallista tietoa, mutta parilla foorumilla ja myynti-ilmoituksessa törmäsin väitteeseen 60 tehdystä kappaleesta, jonka jälkeen Crate olisi mennyt konkurssiin (eivät siis olleetkaan keräilykappaleiksi tehtyjä alun perin kuten luulin). Hintapyyntöjä ilmoituksissa on näkynyt 350 punnan ja 1400 $:n välillä, mutta en ole varma ovatko nämä kaikki samoja malleja. Ei tämä tarkemmin ajatellen kovin hyvä löytö ollut, mutta juovuspäissäni syntyi pakottava tarve päästä soittamaan 300 watilla. Ei mulla ole tosin ollut ikinä tarvetta vääntää 6505:ttä edes puoliväliin. Yritin perustella vielä itselleni ettei kukaan ole niin tyhmä enää tulevaisuudessa että rakentaa tällaisia mörssäreitä ja mulla olisi suht halvalla hankittu harvinaisuus. Suurempaa soittamista en ajatellut vehkeellä harrastaa, mutta tietysti sen pitää olla silti täydessä soittokunnossa. Kiinnostaisi testata myös mielenkiinnosta miltä 300 wattia tuntuu. Kyse ei ole niinkään äänenvoimakkuudesta. Jotenkin 50 watin vahvarissa on erilainen tunne kuin 100 wattisella soittaessa vaikka samalla äänenvoimakkuudella soitetaan. Välittyisikö tämä ero myös 100-120 watista siirryttäessä 300 wattiin? Jää nyt kokeilematta, koska en lähde hakemaan ehkä jo valmiiksi viallista vahvaria satojen kilometrien päästä. Jos ymmärtäisin enemmän tekniikasta ja olisi 900 euroa ylimääräistä saattaisin ostaa. |
paskiaispaska 24.11.2018 19:24:26 | |
---|
Älkää nyt pilatko hei tätä hyvää vanhanliiton keskustelua tollasilla epäasiallisilla röllötyksillä. |
Decadetroll 24.11.2018 21:32:18 | |
---|
paskiaispaska: Älkää nyt pilatko hei tätä hyvää vanhanliiton keskustelua tollasilla epäasiallisilla röllötyksillä. No mikä helvetin ongelma tässä nyt taas on? Otat yhen vanhan ketjun satojen joukosta ja alat itkemään, kun taso ei olekaan täyttä timangia? Hassu mies, varsinainen nyky-mnetin soihdunkantaja... I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
paskiaispaska 24.11.2018 23:08:13 | |
---|
Decadetroll: No mikä helvetin ongelma tässä nyt taas on? Otat yhen vanhan ketjun satojen joukosta ja alat itkemään, kun taso ei olekaan täyttä timangia? Hassu mies, varsinainen nyky-mnetin soihdunkantaja... Sarkasmi on vaikee laji. Täytyy treenata vähä lisää. |
Decadetroll 25.11.2018 02:26:41 | |
---|
paskiaispaska: Sarkasmi on vaikee laji. Täytyy treenata vähä lisää. Totta. Ja toki sarkasmitutkassakin lienee vähän vikaa näin humalapäissään. :) I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
Dropped C 26.11.2018 11:58:26 (muokattu 26.11.2018 12:07:40) | |
---|
Trankkupelissä on saundin kannalta hyvin vähän väliä sillä wattimäärällä. Äänenpaine onkin sitten toinen juttu. Jos joku tuntee kitaralle tarvitsevansa 500W tehoa, niin sitten hommaa sellaisen. Eikös Kemperissä esim. ole 600W D-luokan tehoja? (Taitaa toimia sellaisenaan myös bassokäytössä?) Ja sitten on kanssa alkanut tuleen kitarallekkin näitä 250W tai 300W mikronuppeja. |