Mokoma 20.12.2004 19:36:51 | |
---|
Heh, olkoon. Jos ei joku ymmärrä mitä toinen yrittää viestillään sanoa, ja toiset vielä syyttävät vittuilusta kun siitä älähtää niin saa puolestani olla. Mutta mikäs avuksi vinoihin kieliin ? |
fox 20.12.2004 20:04:58 | |
---|
Heh, olkoon. Jos ei joku ymmärrä mitä toinen yrittää viestillään sanoa, ja toiset vielä syyttävät vittuilusta kun siitä älähtää niin saa puolestani olla. Mutta mikäs avuksi vinoihin kieliin ? Älä hyvä mies hermostu, en minä sua syytä..;) Mutta hei, ei tuo alkuperäinen postaus ny ihan sarkasmin määrityksiä täytä... Enivei, kyllä Tokait on hyviä kopioita alkuperäisestä teemasta.. Ylihinnoiteltuja vaan nekin Suomessa ovat, kun hype on hilannu hintoja ylöspäin. Kaulan yllättävä vinoutuminen... en jaksa uskoa siihen, ei se suoraa notkahda sivulle päin, ja jos se sen tekee, tulee siihen kyllä kieroutta eli propellia samalla taksalla, tuosta ei ollu alkuperäisen kysyjän tekstissä mitään puhetta, ei sirinöitä, ei kielten korkeuden vaihteluita.. Ettei vaan olis tallapalassa tapahtunu jotain, joko mekaanista tai sitten vaan ylä-E on päässy "hakemaan paikkaansa" keskemmältä kaulaa. Satulankaan liikahtamista ei toki voitane sulkea pois, joku pikku kolhu sopivassa kulmassa, ja satula on irronnut. Mun käsitykseni mukaan miltei kaikissa Epi-puhelimissa nykyään on 1-pala mahonkikaula, on se liimalla tahi pulteilla kiinni, ettei voi olla laminoitujen poski-soirojen taipumistakaan tuossa, kolmipala-laminoitua vaahterakaulaa ei taida kovin monessa Epissä nykyään olla... Ja jos ykspuinen kaula vetää kieroon, se erittäin suurella todennäköisyydellä vetää ohuempaan suuntaan, ei sivuttain. Melkoisen käsittämätön on juttu, jos se ei johdu satulasta tai tallasta.. Siinä oli mun pari prosenttia, sanovat suuren maailman sivustoillakin.. Jotta ei oteta niitä palkokasvin siemeniä nenuun, näin Joulun alla..kukaan, hei! Hyvää Joulua vaan toivotellaan, jookosta joo!! =) |
poppamies 20.12.2004 21:00:31 (muokattu 20.12.2004 21:02:17) | |
---|
Mikä tässä ketjussa meni pieleen? Ja missä vaiheessa? Mistä syystä? Olen kuin aapiskukko öö'n laidalla. En tajua mitn... Viestejä tänne on tähän mennessä tullut seuraavasti: Soulman 14 axeman 7 lucifer 6 Juzzu 5 Mokoma 3 fox 3 Krice 3 Snakepit 2 Jimi Henri 2 trih 2 Hohhoijaa 2 poppamies 2 LaXu 2 Jucciz 1 Nugetti 1 mikko 1 askomikko 1 Proq 1 Hannu H 1 Niskamies 1 Jari 1 puoskari 1 Joltakin on mopo karannut. Päättäkää itse... "G-strings are for strippers" |
Tompsi 20.12.2004 21:35:30 | |
---|
|
Puoskari 20.12.2004 21:48:06 | |
---|
hyvää joulua kaikille !!!!! Faster than ULi |
SoulMan 21.12.2004 00:41:53 | |
---|
Joltakin on mopo karannut. Päättäkää itse... nr15 Tilastosi mukaa näyttäs pikemminkin siltä että puoskarin mopo meni rikki eikä se kereny ajoissa bileisiin ;-) Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
SoulMan 21.12.2004 00:54:14 (muokattu 21.12.2004 00:54:30) | |
---|
Ja tuossa Lerpassako on ihan aikuisten oikeat puutkin? Siis liimakaulamallia meinaan... nr16 Väittävät sen tulevan Samickin tehtaalta (sieltä mistä epikin tuli) ja se pelaa mainiosti. Tuosta sunburst mallista en tiedä, enkä puista. Täällä on vain valkeita tai mustia, mutta hintalaatu suhteeltaan kitara on paras LP markkinoilla. Näin kertovat useat koe-ajaneet. Kokeilkaa ja päättäkää itse. Minds are like parachutes.
Juzzu 21.12.2004 07:51:19 (muokattu 21.12.2004 07:53:49) | |
---|
Juzzu 6 Maltoit oikein laskea muuten noi ;o) Mikä tässä ketjussa meni pieleen? Ja missä vaiheessa? Mistä syystä? Olen kuin aapiskukko öö'n laidalla. En tajua mitn... No ainahan nämä LP-aiheiset keskustelut karkaavat, het tulee mieleen useitakin Gibson (LP) -keskusteluita joissa vastausten määrä on päässyt kolminumeroiseksi. Ehkä Lerpsukat ovat syystä tai toisesta niin tunteita herättäviä ja toisaalta myös teknisesti hyvinkin monipuolisesti toteutettuja intrumenttejä, että asiaa riittää niin aiheesta kun sen sivustakin. Mutta asiaan, Tarkistitko satulan? Onko se liikkunut urassaan poikittain? Miltä talla näytti? Onko OK? Minkälaisella kielisetillä soitat, kuinka tuoreet kielet kitarassa on? (=vanhojen kielien keskinäiset jännitykset saattavat muodostua hyvinkin erilaiseksi vrt. uudet) Soiko kielet kuitenkin särisemättä? Ja myy het se märkä Epi pois (omastani en ole tosin vielä raaskinut 12 vuoden jälkeenkään kyllä luopua) ja osta flaxwood, sitä kun ei ole tehty umpipuusta ollenkaan! ;o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
tonicaster 21.12.2004 12:15:23 | |
---|
....muahahhaahahahaa.... taidankin tästä, suunnistaa nauhojen hionta puuhiin, ja sitten kieliostoksille, toivottavasti eivät mene kielet solmuun ;)...mutta oikeesti...PELASTITTE PÄIVÄNI!! muahahhaaaa.....=) |
kulmahiomakone 21.12.2004 12:30:57 (muokattu 21.12.2004 12:33:58) | |
---|
|
Snakepit 21.12.2004 12:40:56 | |
---|
Elikkä viele kerrän :) Kitara on epi LP classic plus (liimakaula). Satula ja talla ovat kunnossa. Valmistumisvuosi -03. Kielisetti GHS .10. Se ei kuullosta hyvältä, jollei Slash ole mukana |
asdfg 21.12.2004 13:35:36 | |
---|
Löysin tästä keskustelusta yhden valokuvan ongelmastasi. Ehkä helpottaisi vian selvittämistä jos pistäisit muutaman lisäkuvan näytille, esim. kuvat tallasta, satulasta ja pitkin kaulaa kummastakin suunnasta. |
SoulMan 21.12.2004 16:36:45 (muokattu 21.12.2004 16:43:04) | |
---|
Tietojen päivitys> Samick ei valmista J&D kitaroita vaan kitarat valmistaa YEOU CHERN, joka on Kiinassa ja Taiwanissa toimiva suuri kitaravalmistaja joka tekee kitaroita myös näille merkeille mm. Aria, Dean, Ibanez och Washburn. J&D (Jack & Danny Brothers) on valmistajan oma merkki, aivan kuten Samick on Samick tehtaiden oma merkki. Laatu on hyvä ja kitarat tehdään modernilla CNC tekniikalla. Skandinaviaan toimitetut kitarat tilataan niin sanotusti Pohjolan ilmastoon sopivina, eli puut on kuivattettu huolellisemmin ennen valmistusta. Kokemuksia on tästä mallista http://www.jandd-guitars.com/jd-lc3.htm Luciferille kiitokset linkistä ;-) Minds are like parachutes.
kulmahiomakone 21.12.2004 18:22:56 | |
---|
Laatu on hyvä ja kitarat tehdään modernilla CNC tekniikalla. Skandinaviaan toimitetut kitarat tilataan niin sanotusti Pohjolan ilmastoon sopivina, eli puut on kuivattettu huolellisemmin ennen valmistusta. Hellyyttävää. Kylmän pohjolan suppeille markkinoille segmentoitu halpakitara... Koska Gibsonilta ja Fenderiltä? |
oo-p 21.11.2006 21:09:18 | |
---|
tokait ovat köyhille "wanna-be"-muusikoille. HAH! Ovatko Timo Nikki ja Kaarle Viikate köyhiä w-b muusikoita? Älä puhu asioista ilman kokemusta tai perusteita. Terve, ja kiitos kaloista! |
Alphie 21.11.2006 23:07:43 | |
---|
Ei tän vanhempi threadi? Sori kaveri, mut oot melkein 2 vuotta myöhässä. |
Manicci 21.11.2006 23:11:03 | |
---|
Ei tän vanhempi threadi? Sori kaveri, mut oot melkein 2 vuotta myöhässä. Parempi myöhään kun ei milloinkaan? How blue can you get? |
saastara 21.11.2006 23:53:06 | |
---|
Parempi myöhään kun ei milloinkaan? Aivan.. Kuka tietää vaikka tilanne olisi pahentunut.. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
pekurides 22.11.2006 00:11:31 | |
---|
Hmm.. Mä oon antanut itseni ymmärtää soitinrakentajan puheista että muutama vuosikin riittäisi. Ainakin monet tonewood -toimittajat myyvät 2-3 vuotta kuivatettua puuta. Noh, itse olen käyttänyt parhaimmillaan 40v kuivunutta puuta, mutta on muuten hyvä soundikin! ;o) Kuivuuko nuo puut edelleen samalla lailla vaikka veetty maalit ja lakat pintaan? Eli kenties paranee vanhetessaan.... et ei nii väliä, soitat pari vuotta ja sit se on jeeS:) Tunteella päin vittua. |
saastara 22.11.2006 00:37:49 (muokattu 22.11.2006 00:38:19) | |
---|
Kuivuuko nuo puut edelleen samalla lailla vaikka veetty maalit ja lakat pintaan? Eikös lakkauksen ymv idea nimenomaan ole kuolettaa puu ja ikään kuin jäädyttää se aikaansa.. Eli tuon elämisen minimointi. Eli kenties paranee vanhetessaan.... et ei nii väliä, soitat pari vuotta ja sit se on jeeS:) Hio maalit ja lakat pois omastasi niin päästään testimään.. :D Itsekin olen moiseen operaatioon alkamassa. Eri motiiveista tosin. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |