Aihe: Line 6 POD 2. Kannattava ostos?
1 2 3 4
adretlan
15.06.2005 17:18:20 (muokattu 15.06.2005 17:21:21)
Itse ostin käytetyn vampin. Sitä ennemmin soitellut Frontmanilla, joten parannusta ainakin tuli.

Laite on hintaisekseen kyllä todella hyvä. Samassa laitteessa vahvistimet, ja kaapit, ja efektit yms...

Olen soittanut tuon kanssa yhden keikankin suoraan pa:n läpi, ja toimi kiitettävän hyvin. Myös reeneissä käyttänyt samojen kaappien läpi, ja toimii.

"Oikeaa" ja "hyvää" vahvistinta en ole eläissäni hipelöinyt, mutta nyt tuo vamppi saa jäädä taloon, ja päivittäiseen käyttiinkin, kunnes saan rahaa oikeaan vahvistimeen.

Frontmaninkin läpi soitettuna soundit paranivat selvästi. Mutta kuitenkin parhaiten tuo sopii esim stereoiden perään kotisoittelussa. Ja yöaikaan voi käyttää kuulokkeita.

Miinusta tulee parista asiasta:
Huomaa kyllä heti soitossa, että laite on digitaalinen härveli. (mutta eihän laite muuta lupaakkaan) Dynamiikka ei ole parasta mahdollista.

Ohjekirja, joka mukana tuli, on ehkä turhan suppea. Kyllä sillä monet itkut säästyi, mutta hieman enemmän infoa olis saanu olla.

Lopuksi voin sanoa, että kannattaa ostaa, jos ei omista hyvää vahvistinta, mutta ei ole rahaa hyvään vahvistimeen, niin ainakin vampillakin saa kiitettävän hyvät soundit koti-, ja miksei bändisoitteluunkin. Ja jos omistaa vahvistimen, mutta pitäisi saada pieniääninen "vahvistin" kotisoitteluun, niin vamppi sopii siihen niinku nyrkki silmään.

Ehdottomasti hintansa arvoinen laite.

EDIT: Mukana tuleva 2-nappulainen pedaali toimii hyvin, mutta viivettä kyllä on enemmän kuin laki sallii, joten aivan kesken kriittisen soolon aikana, en lähde kanavaa vaihtamaan.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
tenkainen
15.06.2005 17:44:44

Tungetaanko POD efektilenkkiin vai suoraan kitaran ja vahvarin väliin?

Kumpaan haluaa.

Entäpä jos haluaa käyttää, vaikka vahvistimen omia säröjä ja PODilla muokattuja puhtaita, niin saako PODin bypassille, kun soittaa säröjä?

Eipä taida olla bypassia Podissa. Ainakaan kakkosessa.

Onko PODit yhteensopivia midifloorboardejen kanssa, jos ne ei ole Line 6:n valmistamia?

Pitäis olla. Ainakin Behringerin FC1010:n kanssa.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
PoLFus
15.06.2005 17:46:37

Tsekkaa torilta Johnson J-Station ja Nobelsin midikontrolleri :)
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
Swan
15.06.2005 17:48:16
Eipä taida olla bypassia Podissa. Ainakaan kakkosessa.

PODxt:ssä onkin, hähä! :)
Dumb
15.06.2005 19:06:45

Tungetaanko POD efektilenkkiin vai suoraan kitaran ja vahvarin väliin?

Ensisijaisesti efektilenkin paluuseen. Jos lenkkiä ei ole (kuten esim. minun kotivahvistimessani) niin sitten suoraan inputtiin.

Entäpä jos haluaa käyttää, vaikka vahvistimen omia säröjä ja PODilla muokattuja puhtaita, niin saako PODin bypassille, kun soittaa säröjä?

Ei saa. Joko Podin kera tai kokonaan ilman.

Onko PODit yhteensopivia midifloorboardejen kanssa, jos ne ei ole Line 6:n valmistamia?

On. Itseasiassa Line6 ei edes valmista MIDI-lautoja.
Swan
16.06.2005 16:39:15
Ei saa. Joko Podin kera tai kokonaan ilman.

Eli näin siis tavallisten perus-PODin kanssa. Tuossa jo aiemmin leuhkin, että PODxt:ssä bypass-mahdollisuus on, mutta sen verran täytyy siitä sanoa, että saundi ei ole täysin sama kuin pelkän piuhan kanssa.
Timesby
16.06.2005 17:57:47

Eli näin siis tavallisten perus-PODin kanssa. Tuossa jo aiemmin leuhkin, että PODxt:ssä bypass-mahdollisuus on, mutta sen verran täytyy siitä sanoa, että saundi ei ole täysin sama kuin pelkän piuhan kanssa.

Selevä juttu. Kiitos :)
"Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään."
NYdoll
01.08.2005 19:23:42

Minkäslainen tuo soundi on vehkeessä, jos sen iskee putkipäätteeseen??? Ja mitä se tykkää siitä, jos sen eteen iskee erillisen säröpedaalin? Siis Podista clean soundi ja sitten sellaista kevyttä ruttua siihen erillisellä pedaalilla...
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
rakula
01.08.2005 20:00:12 (muokattu 01.08.2005 20:02:10)
Niihän mainostetaan joo. Aina noiden laadusta ei vaan tiedä. Kokeilumahdollisuutta ei valitettavasti ole...

Yks mun kaveri haluis päästä eroon sen warpista. Voi olla että on päässyt jo tai sitten ei. Jos haluisit käytettynä hyväkuntoisen warpin, voisin panna viestiä hänelle tai kyllähän säkin voit laittaa. Johonkin 50-60 eeroon mulle ois luvannu myydä sen. Hänen nimimerkkinsä on täällä -gitaristi-.

Edit. Ah perkele, tilasit sen jo ;D
Eat my ass and balls
Arcane
01.08.2005 20:14:45
Ilmoittaudun POD 2.0:n omistajaksi, olen ihan tyytyväinen sekä laitteeseen että hintaan, 170€ maksoin siitä uutena. Tuon hankkimisen jälkeen ei ole paljoa tarvinnut Spider II:een koskea, POD vaan stereoihin niin kelvolliset soundit lähtee.

Osaattekos sanoa että miltä tuo POD 2.0 kuulostaa sen Atomic Reactorin kanssa?
Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37
Metal Jewel
01.06.2013 20:37:39 (muokattu 01.06.2013 20:38:34)
Voiko tätä kyseistä peliä käyttää nupin korvikkeena kaapin kera? Siis kun käyttötarkoitus on reenikselle ja keikoille. Musa on dödöä, joten oikeastaan ainoa mitä pitäisi irrota on ääntä ja säröä. Mitään efektejä ei tarvitse.

Ja ennakkoon anteeksipyyntö tyhmästä kysymyksestä. :)
Timo Tolkki: "Mä en riko kieliä, mä rikon kitaroita."
Antti1
01.06.2013 20:40:54
Ei voi, tarvitset erillisen päätevahvistimen.
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
mopar
01.06.2013 21:40:03

Metal Jewel: Voiko tätä kyseistä peliä käyttää nupin korvikkeena kaapin kera? Siis kun käyttötarkoitus on reenikselle ja keikoille. Musa on dödöä, joten oikeastaan ainoa mitä pitäisi irrota on ääntä ja säröä. Mitään efektejä ei tarvitse.

Ja ennakkoon anteeksipyyntö tyhmästä kysymyksestä. :)

Ei kaapin kera, mut voithan liittää sen suoraan PA:han. Tai aktiivikajariin....
http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)