![]() 29.01.2016 22:12:47 | |
---|---|
Laulava Kylätohtori: Joo, mummiälest 2 dB ei vielä tarkoita, etteikö yhdistelmä voisi toimia... Jostain syystä V30 tuntuu jyräävän alleen vaikka herkkyydet olisi samat. | |
![]() 29.01.2016 23:19:30 | |
Laulava Kylätohtori: Mummiälest nuo G12H-30 Heritaget oli todella kirkkaat ja treblekkäät - liian riipivät siis - ja matka jatkui torille... Toi mun satkun plexi oli aika tummasoundinen, niin siks noi varmaan nappas hyvin sen kanssa ja joo, siinä AHW pömpelissä noi oli kyl liian bright, mut alakaappiin pop, tai rok, tai jotain... Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan... | |
![]() 29.01.2016 23:46:26 | |
Gary the pine: Sama kokemus, ei mun korvaan sinnepäinkään mitä vanhat Pulsonicit, toki +40v aukisoittoa vaikuttanee, mutta mun kärsivällisyys ei riitä soittelemaan tuommosia auki +40 vuotta... Ne on kyllä selvästi eri kuuloset ja siellä presencetaajuuksilla viihtyvät vähän enemmän kuin mihin totuttu, mutta mä just vaihdoin itselleni käytetyn moisen ja se kuulostaa siltä, että sitä on runtattu riittävästi. Oli nimittäin just sopivan rennon kuulonen. Se oli WGS G12C:n kaverina, joka on WGS:n Jensen C12Q -versiointi. Molempia pystyin huoletta kuuntelemaan suoraan edestä (tosin kaapissa on beam blockerit) ilman epämiellyttäviä tuntemuksia ja WGS oli kyllä kirkkaampi näistä kahdesta. G12H Heritage muroutu enemmän ja kähisi keskialueelta snadisti enempi niin kuin kuuluukin. Tykkään hyvin paljon, mutta voin kuvitella, että on aika kaappi- ja vahvistinkohtaista mitenkä tuo toimii. Mun mielestä Celestionit vaatii ylipäätään tosi paljon aikaa jyrätä sisään. Musta ne kaikki kuulostaa ihan hirveeltä ennen kun on vähintään sen 50 tuntia luukutettu kunnolla. Mielellään muutama sata. All in all näissä oli minusta enempi blackback-vibaa, mikä ei ole tähän kontekstiin huono ollenkaan. Metalkallo: Itse kokeilin V30/greenback yhdistelmää kun sain käsiisi nuo torilta ostamani 2x vihreät ja kyllähän se V30 nyt vähän sieltä enempi hönki esiin, mutta ei ehkä nyt niin häiritsevästi tai niin paljon kuin olisin luullut. Greenback tuo lähinnä sekaan sen omia ominaisuuksia, mutta V30 kuuluu enempi seasta. Greenback on 98dB ja V30 100dB herkkyydeltään. Aah niin juu, mä ajattelin nyt vanhoja pulsoniceja ja G12M Heritageja, jotka on 96db. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 29.01.2016 23:51:24 (muokattu 29.01.2016 23:53:44) | |
Gabe: Jostain syystä V30 tuntuu jyräävän alleen vaikka herkkyydet olisi samat. Varmaan joku taajuusjuttu. Kyllähän nuo taajuudet ja niiden korostumat vaikuttavat tosi paljon kuulokokemukseen... Onko Myrkky Nuoli testannu WGS:n G12H-30 55 -kopioita eli Reaper 55:a? Enpä tiedä, kuinka kopioita ovat, mutta itse tykkään REaper 55:sta kovasti - varsinkin kotona, treeneissä viimeksi ne ei oikein olleet välttämättä parhaimmillaan. Mutta treenikselle onkin suunnitteilla testata Veteran 30:ä tai sitten jatkan Taydeneilla... They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 30.01.2016 00:21:57 | |
Laulava Kylätohtori: Varmaan joku taajuusjuttu. Kyllähän nuo taajuudet ja niiden korostumat vaikuttavat tosi paljon kuulokokemukseen... Onko Myrkky Nuoli testannu WGS:n G12H-30 55 -kopioita eli Reaper 55:a? Enpä tiedä, kuinka kopioita ovat, mutta itse tykkään REaper 55:sta kovasti - varsinkin kotona, treeneissä viimeksi ne ei oikein olleet välttämättä parhaimmillaan. Mutta treenikselle onkin suunnitteilla testata Veteran 30:ä tai sitten jatkan Taydeneilla... En oo testannut, mutta kiinnostas kyllä kovasti. Mulla haussa ihan mikä hyvänsä Greenback-henkinen asia ja tuo löyty ekana ja vieläpä vaihtu päikseen vanhaan ämyriin niin tuli hommattua se. Riippereitä pitäs kyllä kokeilla molempia 30w versioita. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 30.01.2016 01:28:33 | |
Gabe: Jostain syystä V30 tuntuu jyräävän alleen vaikka herkkyydet olisi samat. Se on varmaan se keskialue piikki joka on vahva ja mikä siinä tulee aina esiin. Greenbackin keskialue ei ole aivan yhtä päällekäyvä. Mutta en ole mikään expertti, voi olla jotain muutakin. Tukka päässä, järki jäässä. | |
![]() 30.01.2016 01:29:40 | |
Metalkallo: Se on varmaan se keskialue piikki joka on vahva ja mikä siinä tulee aina esiin. Greenbackin keskialue ei ole aivan yhtä päällekäyvä. Mutta en ole mikään expertti, voi olla jotain muutakin. Eiköhän. V30:ssä on piikki siellä ylämiddlessä/presencetaajuuksilla. Just siinä kirskuvassa kohdassa. Greenbackissä on laajasti vaan lähes pelkkää keskialuetta ja enempi alamiddleä. Hyvinni eri asioita ovat nuo ylemmät ja alemmat keskialueet. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 30.01.2016 01:58:47 | |
Gabe: Jostain syystä V30 tuntuu jyräävän alleen vaikka herkkyydet olisi samat. Classic leadin kanssa kyllä molemmat kuuluu. 100db molemmissa ja kumpikin omalla tavallaan paskamaisen kuuloisia. Eli varmaan taajuusjuttu. | |
![]() 30.01.2016 08:29:27 | |
Saaps nähdä miltä soundaa tollainen Marshall 2061cx Aikenin alla, sellainen tuli iltasella haettua, noi G12H30 Anniversaryt on sisällä, jos tänään pääsis vähän testaamaan. Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan... | |
![]() 30.01.2016 10:44:21 | |
Jukka Häikiö: Saaps nähdä miltä soundaa tollainen Marshall 2061cx Aikenin alla, sellainen tuli iltasella haettua, noi G12H30 Anniversaryt on sisällä, jos tänään pääsis vähän testaamaan. Mullakin oli noi anniversaryt vähän aikaa ja tykkäsin puhtaista niiden kanssa, mutta säröllä taas ei iskenyt aivan niin hyvin kun se keskialue on vähän skuupattu. Nuo on varmaan sellaiset kajarit, et ne tarvii kaverit just vaikka V30:stä tai greenbackeistä. Makunsa tietty kullakin. Tukka päässä, järki jäässä. | |
![]() 30.01.2016 13:00:31 | |
Jukka Häikiö: Saaps nähdä miltä soundaa tollainen Marshall 2061cx Aikenin alla, sellainen tuli iltasella haettua, noi G12H30 Anniversaryt on sisällä, jos tänään pääsis vähän testaamaan. Omistan vastaavan kaapin ja vaihdoin toiseksi tötteröksi vanhan V30:n. Nyt on omaan makuun hyvä ja tasapainoinen saundi niin puhtailla kuin säröhommelillakin. Ja on muutenkin laadukas hyväsaundinen kaappi. Maku- ja vahvarista riippuvia juttujahan nää on. Ainakin BT Stalkerin ja JTM45:n kanssa on oiva pari kotona ja lauteilla. Komppikitaristi | |
![]() 30.01.2016 14:35:09 | |
s8na: Classic leadin kanssa kyllä molemmat kuuluu. 100db molemmissa ja kumpikin omalla tavallaan paskamaisen kuuloisia. Eli varmaan taajuusjuttu. Näinpä. Oon soittanu kaappia jossa noi oli kahdestaan. Molemmat edustaa lähes päinvastasta saundia kun mistä pidän. Meinas pää räjähtää :D More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 31.01.2016 13:33:18 | |
teleman: Omistan vastaavan kaapin ja vaihdoin toiseksi tötteröksi vanhan V30:n. Nyt on omaan makuun hyvä ja tasapainoinen saundi niin puhtailla kuin säröhommelillakin. Ja on muutenkin laadukas hyväsaundinen kaappi. Maku- ja vahvarista riippuvia juttujahan nää on. Ainakin BT Stalkerin ja JTM45:n kanssa on oiva pari kotona ja lauteilla. Aikas hyvältä toi soundas, eilen ja tänään pari tuntia pääs rämppäämään, tota Veekolmekymppistä vois joo toisaalta testata toiseks elementiks, eipä toi juuri maksais kummmosia. Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan... | |
![]() 31.01.2016 21:28:55 (muokattu 31.01.2016 21:31:34) | |
Myrkky Nuoli: Näinpä. Oon soittanu kaappia jossa noi oli kahdestaan. Molemmat edustaa lähes päinvastasta saundia kun mistä pidän. Meinas pää räjähtää :D Orangen kanssa noi on hyvät kun saa vähän enemmän keskiääniä irti. Middle ruuvi kun ei precence tyyppistä kirkkautta noissa anna. Greenbackejä ois kiva joskus kokeilla. Niissä on jotenkin sellanen tuttu oikea soundi itselle. Niitä pitäis sit vaan olla se 4 kappaletta jotta tehot piisaa. Demoissa mun mielestä noi isompi tehonkestoiset kopiot ei kuitenkaan kuulosta ihan oikeelta. | |
![]() 31.01.2016 21:53:31 (muokattu 31.01.2016 21:56:39) | |
Tuli pelattua ristinollaa greenien ja v30:n kanssa kun kokeilin x- muotoa ja vaikka mitä muotoja. Ihan ok noiden yhdistelmä, mutta kyllä minäkin olen sitä mieltä, että greenbackit on parhaimmillaan 4x12 kaapissa kun kaikki 4 on niitä. Kyllähän tuo v30 selvästi on hiukan äänekkäämpi kun pistin korvan lähemmäksi kumpaakin ja vertasin. Tukka päässä, järki jäässä. | |
![]() 31.01.2016 22:56:59 | |
Oletteko kokeilleen Greenbackejä alnicoämyrien kanssa? Itsellä 2x12" kaapissa ja minusta toimii kyllä hienosti yhteen - täydentävät toisiaan mahtavasti. Alnico jotenkin pehmentää Greenbackin "ärsyttäviä" puolia. Tosin oikean GB-miehen mielestä GB:ssä tuskin on äryttäviä puolia, mutta vaikka toisaalta tykkään GB:stä, niin eivät ne ehkä kuitenkaan ideaalit all around elementit ole itselle. Mutta Alnicon kanssa toimii... They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 02.02.2016 18:55:30 (muokattu 02.02.2016 19:41:22) | |
Joo... 3x G12M 25W greenbackit ja 1x V30. Kun ei ollut neljättä greeniä vielä niin päätin laittaa V30:n kaapin oikeaan alanurkkaan, mutta eipä se kauheasti kuulu kolmen greenin seasta. Onhan nuo greenbackit kyllä hyvät, tosin bassoa tosiaan ei hirveästi ole joten soundi on suht ohkainen, mutta tätä voi korjailla tietty vahvarin omilla säädöillä, silti se ei poista sitä ohkaisuutta täysin koska elementti on mitä on. Ohkaisuuteen vaikuttaa varmasti paljon myös marsu, pitäis olla Fenderin putkivahvari niin vois olla et olis erilainen sointi hieman...Ainakin puhtaat olis paremmat. Toisaalta marsun class 5 vahvari joka on muutenkin jo hieman bassomainen soundiltaan tuo ehkä juuri noita alataajuuksia mukaan ja tasoittaa sointia greenien kanssa. Tuo ohkaisuus hieman häiritsee, mutta muuten soundi on hyvä. Sekin hieman mietityttää kun greenit menee niin helposti särölle, mutta toisaalta särö kuulostaa hyvälle. Aina ne hyvät ja huonot puolet. :) Mulle kävi hassu juttu kun temppuilin wahin kanssa, yhdessä vaiheessa ihmettelin, miksi soundi kuulostaa niin oudolta? Ei vit.! Menikö kajarit rikki!? Ei, vaan olin unohtanut wahin päälle ja sellaiseen asentoon et soundi kuulosti tukkoiselta. :D En tiedä sitten onko G12T-75/V30 yhdistelmän ja greenbackien kanssa jotain samantyylistä sointia? Jotenkin kuulostaa ja tuntuu hiukan samanlaiselta kuin greenback soundi tuo 75/v30 yhdistelmä, mutta ehkä hiukan puhtaampi, selkeämpi sekä tehokkaampi. Tässä on esimerkki: https://www.youtube.com/watch?v=lTT3l8NuREw Tukka päässä, järki jäässä. | |
![]() 02.02.2016 19:35:38 | |
Metalkallo: Tuo ohkaisuus hieman häiritsee, mutta muuten soundi on hyvä. Niin, G12H...anyone? Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 02.02.2016 19:43:13 (muokattu 02.02.2016 19:57:15) | |
Gary the pine: Niin, G12H...anyone? Tarkoitatko nyt G12H anniversarya tai sen vanhempaa versiota vai jotain aivan eri versiota? Itse en ole oikein perillä kuinka monta eri versiota G12H:sta oikein on? E: Etsiskelin ja noita on siis ainakin G12H(55hz)-(hendrix), G12H30 anniversary ja sitten vielä se wanhaakin wanhempi G12H heritage jos käisitin oikein? Tukka päässä, järki jäässä. | |
![]() 02.02.2016 20:00:25 | |
Metalkallo: Tarkoitatko nyt G12H anniversarya tai sen vanhempaa versiota vai jotain aivan eri versiota? Itse en ole oikein perillä kuinka monta eri versiota G12H:sta oikein on? Anniversary tuskin ansaitsee nimikettä Greenback? Ja kuten tossa aiemmin mainitsin, niin valinnanvaraa on, mutta kyllä ne ehdat tuotteet löytyy aikajänteeltä 1968-1978 noin suurinpiirtein, vanhemmat on huikeasti hinnoiteltua keräilykampetta ja uudemmat on, noh uudempia. G12H30 Greenback, Greyback, Creamback ja Blackback. Tosta vaikka alkuun pikkusen luettavaa : http://www.bygonetones.com/celestion-speaker-models.html Tulin, näin, paskoin housuun. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)