Aihe: Paul Reed Smith
1 2 3 4 5
Pertsi
18.11.2004 19:54:35
Uskomattoman kaunis. Vielä ku olis stoptaililla niin vois myydä sukulaisensa ja ostaa tuon...

Varaapa jo Siljan piletit ja hae tää kuleksimasta. Näyttäis oleva TipTopin viimeinen Singlecut stoptaililla listan mukaan? Ja uusiahan ei välttämättä tule.

http://www.tiptop.se/cgi-bin/multipage.cgi?id=345
Kjukka
18.11.2004 20:00:15

Varaapa jo Siljan piletit ja hae tää kuleksimasta. Näyttäis oleva TipTopin viimeinen Singlecut stoptaililla listan mukaan? Ja uusiahan ei välttämättä tule.

http://www.tiptop.se/cgi-bin/multipage.cgi?id=345

Itseasiassa oon ens keskiviikkona lähössä Tukholmanristeilylle... Onneks tuo on ihan väärän värinen :)
G-mies
18.11.2004 22:29:23
Suomessa kurssihelpotus pitäisi kai jo näkyä hinnoissa.

Topsoundin web-hinnastossa ei ainakaan toistaiseksi ole näkynyt muutoksia.
"Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer
pkangas
19.11.2004 09:43:52

Voi nyyhky ja surkeus. Luulin omistavani ainoan vasuri-PRS:n Suomessa. :p
Kansa vaatii kuvia tuosta kepistä! Muista sitten, että jos ikinä myyt sen niin mulla on etuosto-oikeus.
Ellen sitten lunasta tätä: http://www.magdonmusic.com/guitars/PRS/TMLHBMBT.html

hmm...voisin laittaa oman McCartyni myyntiin.
Haluaako joku ostaa omakuvassa näkyvän skebanderin?
Vajaalla kolmella tonnilla lähtee...:)

Toisaalta tota uskalla ehkä myydä, kun on ensimmäisiä(ja viimeisiä sarjatuotanto) vasuri-PRS:iä.

Perskules. minähän en kitarastani luovu. Hih hih...
Kuvia kyllä pistän tänne osastolle, heti kun kerkeän.
Topsaundista muuten ostin tuon omani.
Taitaa olla Suomen laajin PRS kokoelma siellä.

On nuo vasuri skebat hinnoissaan maailmallakin.
Vastaavaa custom 22 kymppikannella oli Jenkkilässä hintaan
6500 dollaria! Mitähän tarkalleen euroissa?
Kjukka
19.11.2004 09:51:55

On nuo vasuri skebat hinnoissaan maailmallakin.
Vastaavaa custom 22 kymppikannella oli Jenkkilässä hintaan
6500 dollaria! Mitähän tarkalleen euroissa?

Pauttiarallaa 4550€. Edelleen halpaa ku saippua! :E
Juzzu
19.11.2004 10:04:32
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Antroid
19.11.2004 15:54:33
Pyh, ei lintuja, eikä kullattuja osia.
Sitäpaitsi ihan törkeän kallis.
sakke_1
21.11.2004 12:19:27
Omistan prs mccartyn ja olen siihen melko tyytyväinen. Runko resonoi vallan mainiosti ja humbukkerien melko vähäinen teho tarjoaa upeat puhtaat soundit. Säröllä kaipais vähän lisää potkua mutta kaikkeahan ei voi saada samassa kepissä...Oisko jollain kokemksia, miten mccarty eroaa esim. custom 22:sta? Tiedän, että runko on hitusen paksumpi ja kaula vähän lyhyempi ja mikit on heikommat ja ymmärtääkseni tummemmat äänenväriltään...
Antroid
21.11.2004 12:51:57 (muokattu 21.11.2004 12:52:51)
Omistan prs mccartyn ja olen siihen melko tyytyväinen. Runko resonoi vallan mainiosti ja humbukkerien melko vähäinen teho tarjoaa upeat puhtaat soundit. Säröllä kaipais vähän lisää potkua mutta kaikkeahan ei voi saada samassa kepissä...Oisko jollain kokemksia, miten mccarty eroaa esim. custom 22:sta? Tiedän, että runko on hitusen paksumpi ja kaula vähän lyhyempi ja mikit on heikommat ja ymmärtääkseni tummemmat äänenväriltään...
Lapakulma on suurempi McCartyssä. Kaula on kyllä ihan saman mittanen. Suurin ero taitaa syntyä juuri rungon paksuudesta. Jos haluat tehdä McCartystasi täydellisen iske PRS:n #10 tallamikiksi. Itsekin nimittäin olen ajatellut tallamikin vaihtamista vähän kuumempaan.
biibob
21.11.2004 12:58:40
Joskus tuossa viime kesänä matkustin tuolla hollannissa amsterdamissa, niin kävin sitten yhdessä kaupungin kuuluisimmista musaliikkeistä, niin siellä sitten oli sellainen prs hollowbody2 malli. Oli muuten yksi kauneimmista kitaroista, mitä olen nähnyt. Väriltään se oli sellainen tumma punainen. Hinta oli jotain 3500e (tarkkaa hintaa en muista), eli kallishan tuo on ja kaunis, mutta ennemmin minä gibson les paulin ottaisin. Hyvä se joka tapauksessa oli. Hieman ylihinnoiteltu kuitenkin.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Antroid
21.11.2004 13:03:53
Joskus tuossa viime kesänä matkustin tuolla hollannissa amsterdamissa, niin kävin sitten yhdessä kaupungin kuuluisimmista musaliikkeistä, niin siellä sitten oli sellainen prs hollowbody2 malli. Oli muuten yksi kauneimmista kitaroista, mitä olen nähnyt. Väriltään se oli sellainen tumma punainen. Hinta oli jotain 3500e (tarkkaa hintaa en muista), eli kallishan tuo on ja kaunis, mutta ennemmin minä gibson les paulin ottaisin. Hyvä se joka tapauksessa oli. Hieman ylihinnoiteltu kuitenkin.
Vähän paha ehkä verrata Hollowbodya ja lespaa.
Muuten, aika monen mielipide on, että Hollowbodyt ja Archtopit ovat PRS:n parhaita kitaroita.
Crossroad
21.11.2004 15:57:58
eihän nuo mccartyn mikit mitkään vaisut ole..mielestäni erittäin hyvin balanssissa olevat.varsinkin kaulamikissä on erittäin muhkeat ja "täydet" soundit..olematta kuitenkaan tukkoiset..
Gimba
21.11.2004 18:55:46

Mitkä valmistajat mahtavat tehdä ihmisille (hinnoiltaan) sopivia kopioita? Törmäsín eilen Staggiin, joka maksoi n. 300€, ja oli aivan hemmetin hyvän näköinen ja tuntuinen. Sointi taas oli akustisena verran tuhnu, etten viitsinyt ruveta siihen sähköjä kytkemään.
Niskamies
21.11.2004 19:27:41
Mitkä valmistajat mahtavat tehdä ihmisille (hinnoiltaan) sopivia kopioita? Törmäsín eilen Staggiin, joka maksoi n. 300€, ja oli aivan hemmetin hyvän näköinen ja tuntuinen. Sointi taas oli akustisena verran tuhnu, etten viitsinyt ruveta siihen sähköjä kytkemään.

Schecterin C-1 mallistoa on verrattu PRS:iin. Esimerkiksi C-1 E/A tai Classic. Hinta noin tonnissa.
Meitsi on meshissä.
pkangas
08.02.2005 16:44:57

Voi nyyhky ja surkeus. Luulin omistavani ainoan vasuri-PRS:n Suomessa. :p
Kansa vaatii kuvia tuosta kepistä

Tässä on samanlainen kuin minulla, mutta mulla tosiaan vasurina ja ilman lintuotelauta merkintöjä.

Sori että kuva tuli näin myöhään.

http://www.gguitars.com/images/prs264263/prs264263_1.jpg
Jopo12
20.10.2007 16:16:07
Mutta onko PRS roknroll kitara ja sopiiko se roknrollmiehen imagoon? Yhtä hyvin kuin smokki. Itse näen PRS -merkkisen kitaran enemmänkin ammattilaisen työkaluna kuin elämäntapamuusikon ilmaisuvälineenä.

Vanha juttu, mutta eiköhän tuossa, http://home.att.net/~jamestata/dave_navarro.jpg , ole rokkenrollia ihan tarpeeksi kaikille...
hapo
21.10.2007 08:49:08
Miten toimii jos vaihta PRS kepukkaan P-90 tyyppiset mikit humppareiden tilalle? Niin kyseessä siis Standard versio elikkä mahonki body ilman vaahtera kantta.
Tomtom
21.10.2007 11:28:45
Kehuvat maailmalla että P90:iilä varustetut customit olisivat rokkikepukoiden aatelia. Noitahan saa humpparikokoisina, en vaan muista nyt taas malleja..
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Pertsi
21.10.2007 13:08:51 (muokattu 21.10.2007 13:12:43)
Miten toimii jos vaihta PRS kepukkaan P-90 tyyppiset mikit humppareiden tilalle? Niin kyseessä siis Standard versio elikkä mahonki body ilman vaahtera kantta.

Hyvin varmaan toimii, onhan PRS:llä ollut vuosien varrella täysmahonki/P90 malleja, tosin massiivisemmissa McCarty ja Singlecut rungoissa.

Näissä käytetyt Duncanin P90:t on jollain tapaa sovitettu PRS:lle, en tiedä tarkalleen miten, mutta tuskin paljoa poikkeaa vakio P90-mikeistä.

edit typo
Sensonic
21.10.2007 13:10:27
Tuosta vasuri-PRS:

http://cgi.ebay.com/LEFT-HANDED-LEF … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Itsekin ihastuin PRS:sään, kun sain kokeilla sellaista Musamaailmassa 90 -luvun alussa.

Jos ei ole varaa/tarjontaa noista vasuri-PRS:istä, niin täältä löytyy "korvaavia" vaihtoehtoja:

www.guitarandpickup.com

Esim. sivuilta löytyvän "Queen of Andaman 1":n saa itselleen vasurina kiinteällä tallalla 1350 eurolla. Firmalla ei valitettavasti ole vasenkätisiä vibrakampia, joten tekisivät kitaran kiinteällä tallalla. Hintaan sisältyy ruskeanvärinen kova laukku.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)