Fortune 20.06.2004 20:44:54 | |
---|
Iommi tilutti 20 tuntia päivässä ja sen sormet kului tiluttamisesta (katso myös "soundi lähtee sormista"-threadi). Kymppisetillä on kiva soitella Sormet lähtevät soundista? |
Sintti 20.06.2004 22:17:34 (muokattu 20.06.2004 22:19:58) | |
---|
Kyllä sormivoima riittää, basisti kun olen oikeasti:) Mulla on nykysessä kitarassa 10-52 setti, ja bendaaminen on suhteellisen raskasta. Kait mä hybridisettiin päädyn, varmaankin 9-46, pitänee vain kokeilla eri vaihtoehtoja. Tuo .009 - .046 setti on se just oikee tähän hommaan. Minä ainakin tykkään... :) kokeile sitä... EDIT: Bendit lähtee nopeesti ja korkeelle... :D George W. Bush, die! Rock Against Bush!!! |
Pnctocn 20.06.2004 22:35:12 | |
---|
Naiset , lapset ja homot soittaa alle .10 setillä ..... !!! ja Iommi. |
Mrezzye 21.06.2004 08:29:28 | |
---|
Kyllä sormivoima riittää, basisti kun olen oikeasti:) Mulla on nykysessä kitarassa 10-52 setti, ja bendaaminen on suhteellisen raskasta. Kait mä hybridisettiin päädyn, varmaankin 9-46, pitänee vain kokeilla eri vaihtoehtoja. Eikös 10-52:kin ole ns. hybridisetti, kymppi- ja ykstoistasettien äpärälapsi? "Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne. |
Niskamies 21.06.2004 10:16:47 | |
---|
Eikös 10-52:kin ole ns. hybridisetti, kymppi- ja ykstoistasettien äpärälapsi? Juu, onkin. Haen vaan seuraavalta kitaralta erilaista tatsia kun tältä nykyiseltä. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
McNulty 21.06.2004 11:50:19 | |
---|
Naiset , lapset ja homot soittaa alle .10 setillä ..... !!! hehe, nimenomaan näin!!! nimim. ".11 med punottu G-stringi... uuuhhh" T-Bone |
Boogierooster 21.06.2004 11:54:28 | |
---|
Naiset , lapset ja homot soittaa alle .10 setillä ..... !!! ja Iommi. ja basistit. "Blinding signs flap,
Flicker, flicker, flicker blam. Pow, pow.
Stairway scare Dan dare who's there?"
Pink Floyd: Astronomy Domine |
JS 21.06.2004 12:05:02 | |
---|
Iommi oli viimestä päivää töissä (aikoi siirtyä kokopäiväkitaristiksi) ja teloi kätensä sirkkeliin -> kaksi sormenpäätä irti. Varma tieto. Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
Aki 21.06.2004 12:25:02 | |
---|
Kielten paksuus soittotatsin mukaan, niinkun on moni sanonutkin. Paljon enemmän siihen tilutusnopeuteen vaikuttaa kielten korkeus. Eli satulan, kaularaudan, ja kielten korkeudet tarkkaan säätöön, ni alkaa pelaamaan. Mutta älä silti pilaa satulaa iskän pajaviiloilla. Tommoset perussäädöt ei huoltomiehillä maksa kuin parin-kolmen kielisatsin hinnan. Ja hyöty kestää paljon pidempään kun pari kielisatsia... -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
JS 21.06.2004 12:36:32 (muokattu 21.06.2004 12:39:27) | |
---|
Kielten paksuus soittotatsin mukaan, niinkun on moni sanonutkin. Paljon enemmän siihen tilutusnopeuteen vaikuttaa kielten korkeus. Eli satulan, kaularaudan, ja kielten korkeudet tarkkaan säätöön, ni alkaa pelaamaan. Mutta älä silti pilaa satulaa iskän pajaviiloilla. Tommoset perussäädöt ei huoltomiehillä maksa kuin parin-kolmen kielisatsin hinnan. Ja hyöty kestää paljon pidempään kun pari kielisatsia... -Aki. Tähän semmonen aihetta lievästi sivuava tieto että Ynkkä soitta todella korkealla äksönillä (arviolta 1-1,5cm) Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
Pnctocn 21.06.2004 14:20:57 | |
---|
Tähän semmonen aihetta lievästi sivuava tieto että Ynkkä soitta todella korkealla äksönillä (arviolta 1-1,5cm) Epäilen hiukan. Miksi kukaan haluaisi soittaa puolentoistasentin äksönillä? Kaulan vireisyyskin alkaa heittää kun kielet on liian korkealla. |
McNulty 21.06.2004 14:23:25 | |
---|
Tähän semmonen aihetta lievästi sivuava tieto että Ynkkä soitta todella korkealla äksönillä (arviolta 1-1,5cm) hmm... ynkällä on sitä paitsi scalloped fretboard... joten sehän sais sillon painella niitä kieliä ihan ho*ona =)) Vähän kanssa epäilen kyllä tuota =) T-Bone |
zepeteus 21.06.2004 15:14:34 | |
---|
Ihan tarkasti en tiedä kuinka korkealla ne Ynkän kielet ovat, mutta selkeästi korkeammalla kuin "normaalisti"...eli kyllä JS asiaa puhuu. Taitaa tuossa hyllyssä olla muutama kitaralehti joista löytyy semmoista sopivaa sivukuvaa hänen kitaroistaan, todistaen em. Itse scallopeillahan ei ole sen kummempaa lisä-vaikutusta asiaan, niitä kieliä kun ei paineta "pohjaan saakka" kuitenkaan. Mutta kaikesta huolimatta, ynkkä näyttää tosissaan tykkäävän korkeasta actionista. |
Aki 21.06.2004 15:23:39 | |
---|
Korkea action ja kasin kielet?! Tyhmähän se mies on! -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
McNulty 21.06.2004 15:34:11 | |
---|
Ihan tarkasti en tiedä kuinka korkealla ne Ynkän kielet ovat, mutta selkeästi korkeammalla kuin "normaalisti"...eli kyllä JS asiaa puhuu. Taitaa tuossa hyllyssä olla muutama kitaralehti joista löytyy semmoista sopivaa sivukuvaa hänen kitaroistaan, todistaen em. Itse scallopeillahan ei ole sen kummempaa lisä-vaikutusta asiaan, niitä kieliä kun ei paineta "pohjaan saakka" kuitenkaan. Mutta kaikesta huolimatta, ynkkä näyttää tosissaan tykkäävän korkeasta actionista. ajattelin lähinnä että jos se scalloping just hämää siinä... "perkule että on korkeella kielet" =)) Noh, jokainen tyylillään =) T-Bone |
zepeteus 21.06.2004 16:57:41 | |
---|
Hehe..saattaahan se scallop tosiaan hämätä. Mitä tulee Akin lausumaan ohuista kielistä ja korkeasta actionista, niin onhan se tosiaan aika hauska yhdistelmä. Vaan näinhän se on, jokainen tyylillään... |
JS 21.06.2004 17:45:49 | |
---|
Korkea action ja kasin kielet?! Tyhmähän se mies on! -Aki. Joo... Se on perustellut asiaa näin, että pitää ohuista kielistä, koska tekee kahden ja puolen sävelaskeleen venytyksiä, jotka kuulemma äijältä kyllä onnistuisivat paksummillakin kielillä, mutta sormet kuluisivat liikaa tjsp. Ohan se niin fiksu että on laukonut mm. (en kyllä tarkalleen muista, tämä on vähän sinne päin) "Steve Morse on huono koska soittaa humbuckereilla" - Morsen kitarassa on kaksi aitoa singlecoilia kahden humpparin seassa, Ynkän kitarassa taas kolme yksikelaisen kokoista stäkättyä humpparia :) Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
Eemil 21.06.2004 18:38:33 | |
---|
Ynkän kitarassa taas kolme yksikelaisen kokoista stäkättyä humpparia :) No joo, mutta kyllä se saundi on ihan kunnon sinkkarisaundi silti. Esim G3-DVD:llä pieksee Satrianin ja Vain saundit mennen tullen kun rupeavat vetämään Hendrixiä. :) |
barnabas 21.06.2004 19:22:20 | |
---|
En nyt lukenut kaikkia vastauksia, joten en tierä onko tämä jo sanottu. Nimittäin minun mielestäni kannattaisi ehkä enemmän kattoa kielten koostumusta ja valmistajaa kuin niitten paksuutta. Hyvin menee. |
Kitarasankari 21.06.2004 20:37:24 | |
---|
Kyllä sormivoima riittää, basisti kun olen oikeasti:) no en allekirjoittaisi tuota että basisteilla on nyt automaattisesti enemmän voimaa sormissa. eihän perusbasistit tarvii voimaa just mihinkään basson soitossa. kyllä kymppisetillä bendaaminen on varmasti raskaampaa...=) Jazz is not dead...it just smells funny...ostakaa ibanez!! |