Aihe: Dimebucker vai EMG?
1 2 3 4
trooperRIOT
07.04.2005 01:25:57
Kent Armstrongin Mother Buckerit ois tietysti yksi vaihtoehto. Jos Dimen soundista diggaat niin se varmaan sai aika paljon sen aikaiseksi efekteillä yms. peeässällä.

EMGt rokkaa kyllä ihan kivasti.

Vielä kolmas vaihtoehto olisi SDn Distortion.
cerulean
07.04.2005 17:20:44
EMGt rokkaa kyllä ihan kivasti.

Kokemusta ei ole, mutta mulla olis sellainen kuva, että EMG on kovin yksipuolinen mikki? Siis lähinnä raskaampaan musiikkiin soveltuva. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Entä Dimebucker? Kuinka monipuoliseen soittoon se soveltuu?
McNulty
07.04.2005 17:27:56
Kokemusta ei ole, mutta mulla olis sellainen kuva, että EMG on kovin yksipuolinen mikki? Siis lähinnä raskaampaan musiikkiin soveltuva. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Entä Dimebucker? Kuinka monipuoliseen soittoon se soveltuu?

EMG:llä on erilaisia mikkejä... 81 on se "suosituin" mikki jota moni metallissa käyttää... 85 on sitten saundiltaan tummempi ja 89 on myös tummasaundinen mikki puolitusmahdollisuudella. Noiden 8x-lisäksi löytyy 60, Singlecoileja (joita moni käytti 80-luvulla stratoissa hurinattomuuden vuoksi... esim. Clapton, Gilmour, Lukather jne jne...) EMG:n 81 on mielestäni aika monotoninen ja kliinisen kylmä mikki. Aktiiveissa tuo on yleensä ongelma että saundista puuttuu sellainen tietynlainen dynamiikka ja jotenkin kompressoitu fiilis. Dimebucker on myös äärikamaa, eli ei ole mikään blues/jazz-mikki. Se soveltuu hyvin metallin soitttoon... ja räväkämpään rokkiin. That's it.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Lord of the strings
07.04.2005 18:14:18
EMG:tä en ole testannut mutta Dimebucker rokkasi kaverin SG:ssä IHAN TÄYSII!!1 Suosittelen.
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Saher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
Mrezzye
07.04.2005 18:22:03

Kyllähän nuo EMG:t taipuu aika monenlaiseen. Kantrihepuista lähtien niillä vetävät aina kirkonpolttometalliin saakka. Riippuu tietysti siitä mitä soundia hakee, että mikä EMG kannattaa hankkia. Minä vaihdoin juuri Lessuuni EMG:t (81 & 85), kun halusin sen erottelevan mutta jyhkeän soundin, jonka nuo tuottavat yhdessä putkivahvistimen kanssa.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
overtake
07.04.2005 18:28:02
Prince on soittanut EMG-81 mikillä varmaan viimeiset 20 vuotta, että kai nuo vähän muuhunkin taipuvat kuin metalliin.
www.stonetabs.tk
Mrezzye
07.04.2005 18:30:53

Prince on soittanut EMG-81 mikillä varmaan viimeiset 20 vuotta, että kai nuo vähän muuhunkin taipuvat kuin metalliin.

Onko? No nyt kohosi respekti kasiykköseen ainakin kolmanteen potenssiin. Prince on kurko!
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
overtake
07.04.2005 18:32:34
Onko? No nyt kohosi respekti kasiykköseen ainakin kolmanteen potenssiin. Prince on kurko!

Juuh

http://www.emgpickups.com/artist_list.asp
www.stonetabs.tk
Juzzu
07.04.2005 18:55:49
SD Dimebucker on kopio Bill Lawrencen L-500XL:stä jota Dime itseasiassa käytti.

Tuttu (m.nettiläinenkin) tilasi tuommoiset Billiltä. Niitä siellä kuulemma väsätään koko perheen voimin, siinä voi vaikka tyttären käden jälki kuulua soundissa :o) Eikä tullut ihan hirvittävän kalliiksikaan.

Ymmärtääkseni nuo mikit vaativat omat kehyksensä (joita saa tilattua myös mukana).
I love the smell of napalm in the morning
aapiskukko
07.04.2005 19:00:16
Oonko ymmärtäny oikein(?):
dimebuckeri on passiivimikki(?) ja jos sen vaihtaa kitaraan missä on ennestään kaksi peruspassiivihumbuukeria niin voi ongelmitta laittaa dimebuckerin toisen humbukerin tilalle?
En laula.
Juzzu
07.04.2005 19:03:57
Oonko ymmärtäny oikein(?):
dimebuckeri on passiivimikki(?) ja jos sen vaihtaa kitaraan missä on ennestään kaksi peruspassiivihumbuukeria niin voi ongelmitta laittaa dimebuckerin toisen humbukerin tilalle?

kyl.
I love the smell of napalm in the morning
aapiskukko
07.04.2005 19:06:54
kyl.

jes. tuumasta siis toimeen.
En laula.
cerulean
08.04.2005 00:14:20
Kertokaa nyt tyhmälle: mitä eroa on aktiivi- ja passiivimikillä?
toxic
08.04.2005 00:19:35 (muokattu 08.04.2005 00:20:04)
Kertokaa nyt tyhmälle: mitä eroa on aktiivi- ja passiivimikillä?

Aktiivissa on tavallaan pieni "vahvistin", joka vahvistaa signaalia ja tarvitsee virtalähteen. Taitaa olla lähes kaikissa 9v paristo.

Korjatkaa, (jos) olen väärässä.
zorro
08.04.2005 00:48:12
Ne ovat siis, EMG-81 ja EMG-85 humbuckerit. Aktiivi sellaiset.

Saako noita emg-81 passiivisena?
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään:
toxic
08.04.2005 00:51:30
Saako noita emg-81 passiivisena?

Eikös hz-h4 ole tavallaan 81:n?
Spez
08.04.2005 00:55:34
Eikös hz-h4 ole tavallaan 81:n?

Soundit ainakin hyvin lähellä toisiaan, jos ei muuta.
"Istun taikka kävelen, perse laskee sävelen" - Basistiystäväni.
overtake
08.04.2005 01:00:52
Soundit ainakin hyvin lähellä toisiaan, jos ei muuta.

Juu, kyllähän EMG itse ainakin mainostaa että tuo H4 on 81 vastaava passiivimikki.

http://www.emgpickups.com/displaypr … amp;categoryid=17&catalogid=164
www.stonetabs.tk
AJ
08.04.2005 03:18:44
Uusin löytö kitaramikeissä on minulla Dimarzion Mega Drive, jota ei katalookista löydy, mutta edelleen saatavilla mm. T-kaupasta.
Hätäisen kokeilun perusteella vaikuttaa erittäin hyvältä yhdistelmältä EMG81:sen ja passiivimikkien parhaita puolia. Ollen siis passiivi. Taajuusbalanssi ja potku hyvin liki kuin 81:ssä, mutta "analoginen"(paremman sanan puutteessa) passiivimikin tatsi ja dynamiikka.
Kasiykkösillä olen soitellut sentään toistakymmentä vuotta, eli on mihin verrata.

Jos kiinnostaa niin Harmony-centralista voi lueskella lisää arvioita tästä mikistä, pitävät tässä tapauksessa kehut hyvinkin paikkansa. Btw, on myös Kerry Kingin repertuaariin kuulunut/kuuluva mikki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)