Swan 05.02.2004 19:39:34 | |
---|
Sanokaas mikä mallintava vehje olis semmonen, mikä reagoi soittodynamiikkaan nätisti? Tarkoitan siis sitä, että soittaessa tiukallakin säröllä voi kitaran volume-potikkaa ja tätsiä muuttamalla saada puhdastakin saundia ulos. Aika monessa mallintavassa on mun kokemusten mukaan se vika, etteivät reagoi luonnollisesti tuohon. Line 6 PODxt menee niin lähelle kuin vain voi mennä. Etenkin Marshall-asetuksilla volumepotikan ja mikkivalitsimen kanssa voi saada ihmeitä aikaan ihan yhdelläkin saundilla. Edellyttäen tietenkin, että mikit eivät ole liian ylitehoiset, jotka särkevät puhtaillakin asetuksilla. Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
askomiko 05.02.2004 19:54:57 | |
---|
Guitarsuite menee podista yli ja ali ja ympäri. |
Swan 05.02.2004 20:03:34 | |
---|
Whatever, olen saanut PODxt:stä tähän mennessä parhaimmat kuulemani saundit. Mikään kokeilemani putkikonekaan ei ole mennyt sen ohitse. Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
wilo 05.02.2004 21:00:56 | |
---|
Toisekseen, luulisin, että myös laskentateho vaikuttaa siihen, kuinka realistinen mallinnuksesta saadaan. Samahan se on sääennustuksissa - huonommallakin mallilla laskettu ennustus menee joskus oikein, mutta mitä parempi kone, sitä parempi voi olla malli, ja sitä myötä myös tulos on paremmalla todennäköisyydellä hyvä. Parempi malli tarkoittaa siis sitä, että laskelmassa voidaan ottaa useampia tekijöitä mukaan, ja lisäksi suuremmalla tarkkuudella. Totta kai myös laskentateho vaikuttaa. Sääennustuksissa onkin varmasti myös miljoonakertainen datamäärä prosessoitavana, sitä ei kannata väheksyä. Yhdessä kitarasignaalissa kun ei tuota dataa kovin paljon loppujen lopuksi ole. Kyse olikin siitä, että todella halvalla (muutamalla dollarilla tukkuhintaan) saa todennäköisesti jo niin tehokkaan prosessorin mallintavaan laitteeseen, että ei ole sen tehoista kiinni toteutus. Kyllä minä vahvasti sitä veikkaan, että vaikeus asiassa on tehdä tarpeeksi hyvä algoritmi hoitamaan mallinnus. Onhan sitä tehty jo viisi ja kymmenenkin vuotta sitten sellaisia digitaalipurkkeja, mitkä vielä päihittävät tämän päivän laitteita saundissa; niissä on taatusti vähemmän prosessoritehoa kuin nykyisissä. |
wilo 05.02.2004 21:03:47 | |
---|
Etenkin Marshall-asetuksilla volumepotikan ja mikkivalitsimen kanssa voi saada ihmeitä aikaan ihan yhdelläkin saundilla Hmm.. Oisko sulla mahdollisuutta laittaa jonkinlainen näyte volumepotikan ja mikkivalitsimen muutoksista? Kiinnostaisi tiukka ja kirkas pleximarshall-tyyppinen särö, mikä siistiytyisi oikeastaan täysin cleaniksi asti pelkällä volapotikalla. Toistaiseksi ainoa laite on Rocktron Replitone, mistä olen lähes tyydyttävän dynaamisen saundin ruuvaillut. |
Swan 05.02.2004 21:07:18 | |
---|
Hmm.. Oisko sulla mahdollisuutta laittaa jonkinlainen näyte volumepotikan ja mikkivalitsimen muutoksista? Kiinnostaisi tiukka ja kirkas pleximarshall-tyyppinen särö, mikä siistiytyisi oikeastaan täysin cleaniksi asti pelkällä volapotikalla. Toistaiseksi ainoa laite on Rocktron Replitone, mistä olen lähes tyydyttävän dynaamisen saundin ruuvaillut. Heikot ovat mahdollisuudet, kun ei ole kotisivuja, mutta voin tehdä clipin ja sendiä Messengerillä tai mIRCillä joskus. Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
Olli S. 05.02.2004 21:17:09 | |
---|
Sanokaas mikä mallintava vehje olis semmonen, mikä reagoi soittodynamiikkaan nätisti? Tarkoitan siis sitä, että soittaessa tiukallakin säröllä voi kitaran volume-potikkaa ja tätsiä muuttamalla saada puhdastakin saundia ulos. Aika monessa mallintavassa on mun kokemusten mukaan se vika, etteivät reagoi luonnollisesti tuohon. Tähän asti paras kokeilemani on Fenderin Cyber-sarja. Onnistuu myös toisinpäin, eli puhtaalla tarpeeksi gainiä ja humppari, niin saa alakieliltä murahduksen. Hintaahan tuolla on hyvän putkivahvistimen verran, mutta ei ole vielä mikään testaamani putkivehje selättänyt tuota ihan täysin. Vois kirjoittaa laitearvion tuosta. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
wilo 05.02.2004 21:27:37 | |
---|
Heikot ovat mahdollisuudet, kun ei ole kotisivuja, mutta voin tehdä clipin ja sendiä Messengerillä tai mIRCillä joskus. Juu, no sehän vain passais. Laitoinpa sulle pikaviestiä. Olli; pystyisitköhän tekemään cyberilläsi vastaavan nauhoituksen pätkän? |
Swan 05.02.2004 21:34:14 | |
---|
Juu, no sehän vain passais. Laitoinpa sulle pikaviestiä. Laitan sitten jossain vaiheessa, kun olen clipin tehnyt ja olen samaan aikaan verkossa. Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
Olli S. 05.02.2004 22:45:12 | |
---|
Juu, no sehän vain passais. Laitoinpa sulle pikaviestiä. Olli; pystyisitköhän tekemään cyberilläsi vastaavan nauhoituksen pätkän? Kyllähän se onnistuu, mutta vain suoraan linjaan ja kotisivuja en omista. Lähettäminen toki onnistuu. Sanokaa vain, että minkä tyylistä soundia. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
wilo 05.02.2004 23:00:06 | |
---|
Kyllähän se onnistuu, mutta vain suoraan linjaan ja kotisivuja en omista. Lähettäminen toki onnistuu. Sanokaa vain, että minkä tyylistä soundia. No se ois kyllä hyvä. Marshalliahan minä suosin, plexi- tai jcm800 -tyyppistä. Laitoin pikaviestiä. |
Olli S. 05.02.2004 23:02:44 | |
---|
No se ois kyllä hyvä. Marshalliahan minä suosin, plexi- tai jcm800 -tyyppistä. Laitoin pikaviestiä. Ei tullu viesti ainakaan vielä, mutta keskustellaan siellä tarkemmin. Sunnuntaina saattaisin keretä äänittämään. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
Dumb 06.02.2004 00:10:21 | |
---|
En tiedä mikä uusi lelu on kyseessä, mutta ikinä en tuommoista soundia tahtoisi. Olipas yllättävä kommentti! |
Swan 08.02.2004 11:58:14 | |
---|
Olipas yllättävä kommentti! Juccikzelta, kyllä joo. Puristit saunan taakse! Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
kalkkuna 08.02.2004 12:28:13 | |
---|
Onkohan muuten jucciz fearMTCn veli? |
BlackD 12.02.2004 19:37:17 | |
---|
Terve taas lapsukaiset! Nyt sain mielestäni aika hyvän eq-käyrän aikaseksi tähän Behkuun, joten on aika postata pari uutta clippiä! Tuossa ihastelin onnistunutta equtusta ja vääntelin Podin namiskoita, ja huomasin kuinka kohdalle osui vähän Van Halen -tyylinen soundi. No, opettelin sitten vartissa pari pätkää vh:ta ja pistin narulle :D ja soiton tasosta sen huomaa, mutta soundi on kait ihan kiva. Käytössä Podista JCM 800 -mallinnus ja Line6 4x12 kaappi. Podin edessä oli Ibanez Tube Screamer, muuten kaikki efektit Podista. http://www.student.oulu.fi/~turoluht/vh_yritelma.mp3 Toisena on sitten perinteistä junttasoundia, Podin päässä melkein sama säätö ku aiemmassa clipissä, vaan post-eq on parantunut. Modern Hi Gain ja Marshall Vintage 30 4x12. http://www.student.oulu.fi/~turoluht/sarosoundi.mp3 |
Swan 12.02.2004 19:45:25 | |
---|
Tuossa ihastelin onnistunutta equtusta ja vääntelin Podin namiskoita, ja huomasin kuinka kohdalle osui vähän Van Halen -tyylinen soundi. ... Käytössä Podista JCM 800 -mallinnus ja Line6 4x12 kaappi. Podin edessä oli Ibanez Tube Screamer, muuten kaikki efektit Podista. Vieläkin selvemmän VH-saundin saat, kun laitat Plexi Variac -mallinnuksen Green 25's 4x12 -kaapilla varustettuna. Kaikki potikat täysille, hieman kaikua, Screamer värittämässä saundia (drive nollissa, mutta muut oletuksella) sekä juuri ja juuri havaittavissa oleva phaser, niin siinä on aitoa tunnelmaa. :) Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
BlackD 12.02.2004 19:55:13 | |
---|
Vieläkin selvemmän VH-saundin saat, kun laitat Plexi Variac -mallinnuksen Green 25's 4x12 -kaapilla varustettuna. Kaikki potikat täysille, hieman kaikua, Screamer värittämässä saundia (drive nollissa, mutta muut oletuksella) sekä juuri ja juuri havaittavissa oleva phaser, niin siinä on aitoa tunnelmaa. :) Plexi Variacista ja phaserista päätellen puhut Pod XT:stä. Toi mun laite on ihan Pod Pro. |
Swan 12.02.2004 19:58:07 | |
---|
Plexi Variacista ja phaserista päätellen puhut Pod XT:stä. Toi mun laite on ihan Pod Pro. Ai. No sitten. Ajattelin vaan, kun olin POD Pron kaappisysteemeistä hieman epävarma. Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
BlackD 12.02.2004 20:08:33 (muokattu 12.02.2004 20:16:00) | |
---|
Tjoo.. paremmin kuunneltuna huomasin että VH-soundi on liian ohut.. heitin nopeasti kasaan pienen clipin bassokkaammalla soundilla. Jos kiinnostaa. http://www.student.oulu.fi/~turoluht/vh_korjaus.mp3 EDIT: en siis ole vieläkään saanut uutta äänikorttia thomannilta. Tää nykynen SB128PCI leikkaa äänittäessa bassoa ja tekee yläpäälle jotain outoa.. puhumattakaan kaameasta kohinasta :/ |