Aihe: Hyvä säröpedaali
1 2 3 4
Kiinankeisari
04.03.2007 21:01:39 (muokattu 04.03.2007 21:03:51)
Vahvistimesta...
Mielestäni jengi kyttää ihan liikaa sitä särösoundia niistä peltipurkeista lattialla.

no näinpä, mun kokemusten mukaan melkein kaikki pedaalit toimii paremmin jo ennestään hyvän, pikkasen säröllä olevan vahvistimen päälle. että turha niistä on suoraa sitä saundia hakea, maustamiseen ja erilaisten sävyjen hakemiseen toimivatkin sitten jo huomattavasti paremmin.

EDIT: taas olin hidas...

niin ja se albertin polkema pedaali on mitä ilmeisimmin ollu MXR dynacomp, ainakin sitä mies ilmeisesti käytti melkein koko uransa ajan.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Rämppy
04.03.2007 21:31:20
Hurriganes -tyyppiseen säröttelyyn sopii hieman murolle ajettu putkivahvistin ja eteen 1-2 overdrive-purkkia. Esim. Bossin peruspalikat toimivat oikein hyvin, mm. SD-1 ja OD-3. Mitään ihmevehkeitä ei tarvita.
En sitten malttanut olla sanomatta.
tilujätkä
04.03.2007 21:44:04 (muokattu 04.03.2007 21:44:38)
Itellä on kanssa tuo Laney TF 200 vahvistin kuten ketjun aloittajallakin, mielestäni tuosta saa kyllä rokkisäröä oikein hyvin, mutta sitten sellasta kunnolla laulavaa leadia (esim steve vai) ei tuosta saa. Kyllä rouhevat kompit ja riffittelysäröt saa mutta ei kunnon soolosaundia jossa tappingit sun muut hammer on :t kuuluisivat kunnolla. Boostatahan tuota pitäisi jollain, mutta millä, se on se kysymys. Bad monkey? Tube screamer? ...?

Edit: jollain halvalla sitten... Heh.
blues guitar
05.03.2007 16:08:44

Ei kyllä hyvän putkivahvarin "yliohjaussäröä" voita mikään. Tosin siinä muodostuu ongelmaksi volyymi. Itselläni Mesa Boogie mk1 säröytyy kyllä hienosti jos voi luukuttaa todella lujaa. Kuitenkaan aina ei voi soittaa sellaisella volalla. Silloin tarvitaan noita "purkkeja" kitaran ja vahvistimen väliin.
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
McNulty
05.03.2007 18:01:13
Ei kyllä hyvän putkivahvarin "yliohjaussäröä" voita mikään.

Ei se ihan näin yksiselitteistä ole... riippuu paljolti siitä mitä soittaa ja mistä pitää. Sitä en kiellä, etteikö monet putkikoneet luonnollisesti säröytyessään tuottaisi hyvän soundin, mutta ei sillä välttämättä metallia soitella, jossa nimenomaan soundi ja särö muodostetaan etuasteessa.

Tosin siinä muodostuu ongelmaksi volyymi.

Näinhän se monesti menee, kun pääteaste ei putkipeleissä kauhean helposti aina säröydy.

Itselläni Mesa Boogie mk1 säröytyy kyllä hienosti jos voi luukuttaa todella lujaa. Kuitenkaan aina ei voi soittaa sellaisella volalla. Silloin tarvitaan noita "purkkeja" kitaran ja vahvistimen väliin.

Jep, itselläni on kanssa 100W putkinuppi ja se on jopa reenikselle turhan äänekäs laitos jos mietitään päätesäröjä. Olen kuitenkin kotisoiton ratkaissut sillä, että PODxt on liitetty tietokoneeseen ja soundi tulee 2.1 kajareista pihalle. En voi kuin lämpimästi suositella jotain mallintavaa rasiaa kotosalle, etenkin jos tulee tietokoneen kanssa puljattua.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
masterhat
05.03.2007 18:15:49
Jep, itselläni on kanssa 100W putkinuppi ja se on jopa reenikselle turhan äänekäs laitos jos mietitään päätesäröjä. Olen kuitenkin kotisoiton ratkaissut sillä, että PODxt on liitetty tietokoneeseen ja soundi tulee 2.1 kajareista pihalle. En voi kuin lämpimästi suositella jotain mallintavaa rasiaa kotosalle, etenkin jos tulee tietokoneen kanssa puljattua.

mä nykäsin laitimmaiset pääteputket poies, niin alkaa saamaan jo hiukan reeniksellä särölle laitteita. tosin neljällä putkellä sai taas ihan mukavasti head roomia. idea sai alkunsa kun en meinannut saada mistää TubeAmpDoctorin putkia ja keikka oli tulossa. päätin sit laittaa sovitetun parin nelikon sijaan ja ihan hyvin futas..

tais tulla offtopiccia..
I am the Horsemaster
blues guitar
05.03.2007 18:43:20

Ei se ihan näin yksiselitteistä ole... riippuu paljolti siitä mitä soittaa ja mistä pitää. Sitä en kiellä, etteikö monet putkikoneet luonnollisesti säröytyessään tuottaisi hyvän soundin, mutta ei sillä välttämättä metallia soitella, jossa nimenomaan soundi ja särö muodostetaan etuasteessa.

Mä en kyllä tosta Metallista mitään ymmärräkkään. Meikä soittaa etupäässä Bluesia.

Kotikäytössä mulla on Fender Blues Junior (15W). Sekin on kyllä hieman äänekäs olohuoneeseen, vaikka omakotitalossa asunkin. Noista mallintavista mulla on sen verran kokemusta, että omistan Boss ME-50:sen (melkein käyttämätön, joutaisi myydä pois) ja tietokoneella mulla on Cubase ja Amplitupe 2. Silti en ole oikein päässyt sinuiksi noitten "digivehkeiden" kanssa. Mä tykkään kyllä enemmän "analogivermeistä".
terry
05.03.2007 20:08:06 (muokattu 05.03.2007 20:23:10)
blues guitar puhuu asiaa!! Ja miehen tuntien painoarvoa sanoilla on erityisen paljon!
Hyvät on vermeet!
Hanhi
06.03.2007 17:20:26
Minkälainen vekotin on Ibanezin TS-808?
Deranged
06.03.2007 17:35:21

Hypetetty ja kallis vehje (ainakin se originaali).

Ennemmin ostaisin Jekyll & Hyden. Monipuolisempi nääs, ja löytyy se TS-808 soundikin.
jo_tu
06.03.2007 18:38:44
oho! tossahan sellanen on myynnissäkin... :)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=153964

siitä vain, ennen kuin muut kerkeää.
masterhat
06.03.2007 18:52:31

Hintansa väärti. Bändin toisella kitaristilla orginaali ts-808 ja mulla käsin tehty ts-808 klooni. Molemmat soundaa helvetin hyvältä, joskaan ei ihan samanlaisilta. mä voin ainakin varauksetta suositella kumpakin. tuo kun reagoi hyvin muidenkin purkkien kanssa, ja etenkin putkistyrkkien.
200eur on kova hinta, mutta kerran se vaan kirpasee. ja klooni on puolta halvempi, joskaan joudut itse sen kasaamaan. ja ainahan käytettyjä myydään, kuten itsekin sellaisena omani ostin
I am the Horsemaster
blues guitar
06.03.2007 19:03:53 (muokattu 06.03.2007 20:28:12)

200eur on kova hinta, mutta kerran se vaan kirpasee. ja klooni on puolta halvempi, joskaan joudut itse sen kasaamaan. ja ainahan käytettyjä myydään, kuten itsekin sellaisena omani ostin

Ei kannata maksaa 200 eur. Uuden saa 150eur, kun ostaa oikeasta paikasta. Älä osta Thomanilta 189+20eur. Itse ostin paikallisesta musiikkiliikkeestä 150eur.
Kitarmän
06.03.2007 20:35:53
Visual Sound Jekyll & Hyde... monipuolinen värkki mutta menee vähän 100€ yli...mutta menkööt.. saat kaksi pedaalia samalla kerralla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)