Socialite 10.03.2004 08:51:53 | |
---|
Ja pistätkö vielä nimesi tähän alle... |
Hannu H. 10.03.2004 10:39:10 | |
---|
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
JS- 27.09.2004 16:57:45 | |
---|
Tietääkös joku mistä likkeestä saisi ostettua Boss SD-1 pääkaupunkiseudulla? |
Kassu 27.09.2004 17:11:55 | |
---|
Väärin. Kyllä tuo SD-1 puskee trankkupelin kanssa ihan loistavat hevisounditkin. Kysy vaikka Wyldeltä. EDIT: Sori, en tiedä mistä tuo trankku tuli, piti tosin sanoakin että putkipeli. Sitä kun lukee liikaa näitä juttuja niin menee ittekin sekaisin... Seli, seli. Wyldellä on JCM800 ja aktiivimikit, kylä sitä säröä lisää ne EMG:t kummasti. |
Kassu 27.09.2004 17:12:11 | |
---|
Tietääkös joku mistä likkeestä saisi ostettua Boss SD-1 pääkaupunkiseudulla? Musamaailma, Soitin Huttunen, esimerkiksi. |
JM 27.09.2004 17:13:55 | |
---|
Äsdeeykkönen tuli hommattua n. kuukausi sitten, kun eräs kaveri välttämättä halusi luopua upouudesta pedaalistaan vain kolmenkymmenen euron hintaan. Loistohankinta, lähtee hyvät AC/DC-soundit ja muutkin rokit. Oikea perustyökalu, niinkuin joku jo sanoikin, tällainen on hyvä olla olemassa jossain nurkassa, jos vaikka joskus sattuu tarvitsemaan. Kun ei ole hinnallakaan pilattu. Itse olen myös boostannut ko. palikalla Marsun särökanavaa ja hyvää jälkeä on syntynyt niinkin. |
Kassu 27.09.2004 17:19:02 | |
---|
Äsdeeykkönen tuli hommattua n. kuukausi sitten, kun eräs kaveri välttämättä halusi luopua upouudesta pedaalistaan vain kolmenkymmenen euron hintaan En kyllä keksi syytä miksi tuon pedaalin myisin, eihän siitä saa edes rahaa. Niin halpa ja hyvä, yksinkertainen, paras kun on. |
Nazareth 27.09.2004 18:51:26 | |
---|
Asiasta toiseen, eikös DOD Overdrive /Preamp toimi kanssa hyvin putkivehkeitten kanssa? Mä käytän sitä silleen että pistän sen ketjuun ennen kotitekosta putkisäröä jossa on säädöt silleen että juuri ja juuri särkyy ja säädän sitte DOD:sta säröjä. Aika mieluisa saundi tulee. "Two witches watch watches, which witch watch which watch?" |
Kassu 27.09.2004 18:54:40 | |
---|
Asiasta toiseen, eikös DOD Overdrive /Preamp toimi kanssa hyvin putkivehkeitten kanssa? Mä käytän sitä silleen että pistän sen ketjuun ennen kotitekosta putkisäröä jossa on säädöt silleen että juuri ja juuri särkyy ja säädän sitte DOD:sta säröjä. Aika mieluisa saundi tulee. Mun mielestä toi toimii kanssa varsin hyvin, koska on kanssa etupäässä boosteri niinkuin nimikin sanoo. |
Nazareth 27.09.2004 18:56:54 | |
---|
Mun mielestä toi toimii kanssa varsin hyvin, koska on kanssa etupäässä boosteri niinkuin nimikin sanoo. Joo, tuo mun putkisärö vähän ikään kuin "pölyttyi" jemmassa enne ku hommasin ton =) "Two witches watch watches, which witch watch which watch?" |
Kassu 27.09.2004 18:58:18 | |
---|
Joo, tuo mun putkisärö vähän ikään kuin "pölyttyi" jemmassa enne ku hommasin ton =) Lähteekö tosta putkipurkista siis itsessään yhtään säröä? Vai onko se etuvahvistimen tapainen? |
Nazareth 27.09.2004 19:00:04 | |
---|
Lähteekö tosta putkipurkista siis itsessään yhtään säröä? Vai onko se etuvahvistimen tapainen? Kyllä siitä säröä lähtee, parhaimmillaan se on gain siinä kello 9-11 mutta jos laittaa enemmän saundi "kompressoituu". "Two witches watch watches, which witch watch which watch?" |
Mrezzye 28.09.2004 09:00:57 | |
---|
Wyldellä on JCM800 ja aktiivimikit, kylä sitä säröä lisää ne EMG:t kummasti. Zakk Wyldellä on myös JCM:ssä 6550-putket, jotka tekevät lisää headroomia ja vähentävät vahvistimesta tulevaa säröä. Wylde sanoi itse jossain haastattelussa, että ilman SD-1:stä hänellä on sellainen AC/DC -tyylinen rokkisoundi. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Shaft 28.09.2004 11:47:30 | |
---|
Zakk Wyldellä on myös JCM:ssä 6550-putket, jotka tekevät lisää headroomia ja vähentävät vahvistimesta tulevaa säröä. Wylde sanoi itse jossain haastattelussa, että ilman SD-1:stä hänellä on sellainen AC/DC -tyylinen rokkisoundi. Tuota on kyllä vaikea uskoa. Pääteastesäröä on todennäköisesti melko vähän, mutta Wylde pitänee preamp gainia kuitenkin melkolailla täysillä. |
mtt76 28.09.2004 12:38:42 | |
---|
Tuota on kyllä vaikea uskoa. Pääteastesäröä on todennäköisesti melko vähän, mutta Wylde pitänee preamp gainia kuitenkin melkolailla täysillä. Etuastegainista en tiedä, mutta Guitar Player (maaliskuu 2004) sanoo mm. seuraavaa: '70s Marshall JCM800 2203 with Groove Tubes 6550 Marshall 1960BX 4X12" with 200-watt Electro-Voice 12Ls (siis 800w per kaappi!) Noilla pääteputkilla ja kaapeilla saa jytyyttää TODELLA kovaa, ennen kuin pääteaste säröytyy. Toisaalta, taitaapa herra pääasiassa soitella isoilla lavoilla ja ulkoilmassa. Jossain vanhemmassa haastattelussa oli kuva yhdestä hänen lavakäytössä olevasta nupin etupaneelista, muistaakseni siinä oli gain-asetukset varsin kohtuullisia. |
Mrezzye 28.09.2004 12:44:18 (muokattu 28.09.2004 12:48:35) | |
---|
Tuota on kyllä vaikea uskoa. Pääteastesäröä on todennäköisesti melko vähän, mutta Wylde pitänee preamp gainia kuitenkin melkolailla täysillä. Kirjoitin vaan mitä Zakk on sanonut ja uskon kyllä tuon. Ei Marsussa mikään tapposärö ole vaikka etuasteen veivaa 11:aan. Sitäpaitsi Wylden nupithan on modattuja. Pointti tässä on se, että sellaisen crunchin päälle se saa sustainia ja gainia lisää sillä SD-1:llä, jota se kyllä pitää päällä lähes koko ajan, paitsi puhtaita vetäessä. EDIT: Zakkin JCM säädöt (lähde: www.blacklabelsociety.net): Amplifier Settings: Preamp:10 Bass: 10 Mid: 4-6 Treble: 4-6 Presence: 2 Master: 4-6 Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Shaft 28.09.2004 13:01:54 | |
---|
Kirjoitin vaan mitä Zakk on sanonut ja uskon kyllä tuon. Ei Marsussa mikään tapposärö ole vaikka etuasteen veivaa 11:aan. Sitäpaitsi Wylden nupithan on modattuja. Ei ehkä tapposärö, mutta noilla asetuksilla säröä on silti reilusti enemmän kuin AC/DC:llä. Mutta tietysti Zakk on voinut sanoa noin. Onko nupeissa muita modauksia kuin 6550-putket? |
Mrezzye 28.09.2004 13:15:33 (muokattu 28.09.2004 13:18:03) | |
---|
Ei ehkä tapposärö, mutta noilla asetuksilla säröä on silti reilusti enemmän kuin AC/DC:llä. Mutta tietysti Zakk on voinut sanoa noin. Onko nupeissa muita modauksia kuin 6550-putket? - Täällä ( http://www.hamptonplace.com/tonedepot/muszw.htm) sanottiin näin: "Now Zakk Wylde uses JCM800's modded by Lee Jackson" - Toisaalta tässä "haastattelussa" ( http://www.gibsoncustom.com/News&Events/news40.shtm) herra vastaa: JCM800: What is the brand of tubes (pre-amp and power) in your using in your JCM800? And is it a modded amp? Zakk Wylde: I use 6550 Groove Tubes, and no my heads aren't modded. Otapa tuosta nyt selvää... ps. tää menee kyllä jo niin off-topikkia että... Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
mtt76 28.09.2004 13:23:29 | |
---|
And is it a modded amp? Zakk Wylde: I use 6550 Groove Tubes, and no my heads aren't modded. Otapa tuosta nyt selvää... Päivänselvää. Ainoa modi on pääteputket... :) Niin, muistelin itse varmaan tuota masterin tasoa, enkä gainin. Muistin (väärin) että nuo 2203:t olisivat olleet non-master-laitteita. Eikös niistä osa olekin? Olen kyllä hieman yllättynyt siitä, että herra käyttää nimenomaan etuastesäröä. |
booster 28.09.2004 14:11:46 | |
---|
Muistin (väärin) että nuo 2203:t olisivat olleet non-master-laitteita. Eikös niistä osa olekin? Kyllä kaikki 2203:t ovat mastervolumekoneita. Ostetaan:
-looppiboksi tai Line Selector
-BOSS Super Overdrive, Overdrive tai Blues Driver
Tarjoa! |