Aihe: Jazz III
1 2 3 4 5
uusiipe
10.01.2013 22:31:44
Jatsikolmoselle (punaiselle) täältäkin ääni. En nyt muista montako vuotta olen niitä vallan käyttänyt, mutta monta joka tapauksessa.
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Heroooh
12.01.2013 00:59:51

Jazz III ultexit o parhaita kestää jonki aikaa tottuu mut se saundi! Ja ei kyl kulu, soittanu puol vuotta jo samoillla ja hyväs kunnos on.
Älyttömän tarkkoja on varsinkin nopeissa tiiluliilu soolois:)
Cow`s go moo when they poo -HeavyMetal Farmer
kekkuliheikki
12.01.2013 09:01:45
Michele: D'Andrean Formula Delrex 1mm on aivan tajuton! Se ei oo liian löysä eikä jäykkä, lähtee iso soundi pienellä vaivalla eikä kihise niin rankasti. Suosittelen lämpimästi viilaamaan kärjen Jazz III muotoon - kyllä kelpaa kompata ja tiluttaa. Se vain tuntuu itselle ylivoimaisen parhaalta välikappaleelta sormien ja kielten väliin. Mietiskelen tällä hetkellä parasta gripin parannuskeinoa, tuo ei pysy vakiona kovin jämptisti sormissa. Yksi on puhkottu nyt täyteen pieniä reikiä..

Pauli Kilipertin signature on myös jännä läpyskä, kun sormet lämpiää niin grippi paranee. Tarkka ja hyväsoundinen, mutta komppailepa hetki niin saat tasotella reunoja. Muutenkin jos mikä vaan pleku tuntuu sivuista vähänkin karhealta, niin 0000-teräsvillalla kannattaa hinkata ihan siloseksi. Jännästi alkaa luistaa.

Black Ice on kans ihan ok, Ultex ehkä vähän turhan muovinen tortexiin verrattuna. Sano myyjät mitä tahansa..

Big Stubby 2mm on toistamiseen todettu hyväksi.

Jos punakolmio, niin max-grip helpottaa keskittymistä olennaiseen.

Taytyykin tutkia. Mulla lentaa yleensa plektra parin viikon kayton jalkeen. Kun alkaa kaantely niin se mene roskiin.
Michele
12.01.2013 22:33:04
Kävinpä hakemassa satsin Petruccin signatureja, parhaat Jazzarit tähän mennessä. Tykkään kovasti kun on pari milliä korkeampi, tukeutuu paremmin etusormea vasten, pystyy soittaan tiukemmin ja lujempaa, muttei vaikeuta useankaan kielen skippailua. Kotisoitossa grippi pitää asennon just niinku pitää. Kärkeä viilasin aivan hitusen...

Vielä kun tohon saisi samanlaista "eloa" ja "mojoa" kuin mitä D'Andrean Formula Delrexissä on, niin lähestyttäisiin täydellistä plekua.

Soittoläpyskän kanssa ei voi olla liian nirso ja tarkka.
Speedking
14.01.2013 18:56:13
Heroooh: Jazz III ultexit o parhaita kestää jonki aikaa tottuu mut se saundi! Ja ei kyl kulu, soittanu puol vuotta jo samoillla ja hyväs kunnos on.
Älyttömän tarkkoja on varsinkin nopeissa tiiluliilu soolois:)

Mite oot saanu noin pitkää yhen ja saman kestämään. Itel menee kuukaudes tai paris vaihtoon, hetiku alkaa kärki pyöristyy ni huomaa soitos sen. Toisaalt seki voi vaikuttaa etse hinkkaa välil mikin ruuveihi tahi sit nauhoihi. Kans pari kertaa hinkkaat sitä kielii vaste ni toine sivu ihan paskana. Mut noilla oon nyt vedelly parisen vuotta ja en mistään hinnasta vaihtas mihinkää muuhu.
"Playing acoustic is like havin' sex with your clothes on, you know how to do it, but it's fucking difficult"
Kunnallisjäte
14.01.2013 18:59:39

Mä oon syksystä asti käyttänyt Eric Johnson signatureja. Aika kivoja ovat ja stoori niiden takana oli niin EJ:tä että oli pakko hankkia pussillinen. Nyt olen koukussa.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Speedking
14.01.2013 19:03:44
Kunnallisjäte: Mä oon syksystä asti käyttänyt Eric Johnson signatureja. Aika kivoja ovat ja stoori niiden takana oli niin EJ:tä että oli pakko hankkia pussillinen. Nyt olen koukussa.

Älä syö kaikkee kerralla
"Playing acoustic is like havin' sex with your clothes on, you know how to do it, but it's fucking difficult"
Muovinen
14.01.2013 20:36:40

Oon aina vältelly ja kaukaa kierrelly näitä säälittäviä pikkuplekuja, mutta nyt kun sellainen jostain taskuun lipsahti ja sillä kieltä lirpautin, niin eihän tuo paha ollutkaan. Varsinkin kirurgin tarkkaan pikkaukseen ja sahaamiseen oikein pätevä työkalu. Rämpyttely ja rokkiriffittely onkin sitten hankalampaa, kun eihän tuo sitten enää tahdo pysyä sormissa, kun kättä kunnolla heiluttaa. Ja minähän heilutan. Soundiin alkaa myös meikäläisen tekniikalla tulla outoa huojuntaa, kun hakkaa barrea oikein kunnolla ja nopeaa. Kieli syttyy ja kuoleutuu nopeasti. Näin ei käy keltasella tortexilla, joka on mun perustyökalu.

Mulla on siis tollanen punainen versio nyt ollut testissä. Mikä tosta ois sellanen hiukan isompi ja paremmin sormissa pysyvä versio?
-General Petrovsky
Gafa
14.01.2013 21:07:24 (muokattu 14.01.2013 21:07:41)
Muovinen: Oon aina vältelly ja kaukaa kierrelly näitä säälittäviä pikkuplekuja, mutta nyt kun sellainen jostain taskuun lipsahti ja sillä kieltä lirpautin, niin eihän tuo paha ollutkaan. Varsinkin kirurgin tarkkaan pikkaukseen ja sahaamiseen oikein pätevä työkalu. Rämpyttely ja rokkiriffittely onkin sitten hankalampaa, kun eihän tuo sitten enää tahdo pysyä sormissa, kun kättä kunnolla heiluttaa. Ja minähän heilutan. Soundiin alkaa myös meikäläisen tekniikalla tulla outoa huojuntaa, kun hakkaa barrea oikein kunnolla ja nopeaa. Kieli syttyy ja kuoleutuu nopeasti. Näin ei käy keltasella tortexilla, joka on mun perustyökalu.

Mulla on siis tollanen punainen versio nyt ollut testissä. Mikä tosta ois sellanen hiukan isompi ja paremmin sormissa pysyvä versio?

Puhut mun suulla :)

Minäkin kehujen takia hankin noita. Ehkä 10h testaillut ja ainoastaan hyvää sanottavaa noista. Alku oli vähän hankala. Pari tuntiia meni tutustumiseen. Nyt jo sujuu ja on kyllä hjyvä. Artikulointi parani selvästi. Eikä kulu millään.

Ostin myös Jazz III XL ja se tuntuu nyt todella isolta.
ibnz
15.01.2013 14:32:06
Itse hain Levytukusta pussin noita uusia Tortex T-III -plekuja - wanha kunnon tortex-materiaali ja muoto, mutta terävä kärki á la Jazz III (tai tarkemmin täsmälleen sama muoto kuin Ultex Sharpeissa).

Nyt on sekä tarkkuutta sahauksessa että erittäin hyvä grippi. Ja standardikoko takaa myös rämpyttelyyn hyvän tatsin. Sinne meni sekin tekosyy huonoon soittoon.
Heroooh
17.01.2013 22:27:41

Speedking: Mite oot saanu noin pitkää yhen ja saman kestämään. Itel menee kuukaudes tai paris vaihtoon, hetiku alkaa kärki pyöristyy ni huomaa soitos sen. Toisaalt seki voi vaikuttaa etse hinkkaa välil mikin ruuveihi tahi sit nauhoihi. Kans pari kertaa hinkkaat sitä kielii vaste ni toine sivu ihan paskana. Mut noilla oon nyt vedelly parisen vuotta ja en mistään hinnasta vaihtas mihinkää muuhu.

Varmaan johtuu meiän mieltymyksistä siihen reunaan:) Mua ei haittaa jos se on jonki verran pyöristyny reunoista, mähän käytän noita myös ruuvimeisseleinä yms.
Mun tatsi on aika semmone pyyhkäsevän tyylinen mut kuitenkin jämäkkä vaikuttaa todennäkösesti siihe? Ohuemmat kulu just pää asias mikkeihi kun ei voi puoliakustisel mikkien korkeutta vaihtaa joten vaihdoin noihin ultexeihi.
Cow`s go moo when they poo -HeavyMetal Farmer
Speedking
17.01.2013 23:04:03
Heroooh: Varmaan johtuu meiän mieltymyksistä siihen reunaan:) Mua ei haittaa jos se on jonki verran pyöristyny reunoista, mähän käytän noita myös ruuvimeisseleinä yms.
Mun tatsi on aika semmone pyyhkäsevän tyylinen mut kuitenkin jämäkkä vaikuttaa todennäkösesti siihe? Ohuemmat kulu just pää asias mikkeihi kun ei voi puoliakustisel mikkien korkeutta vaihtaa joten vaihdoin noihin ultexeihi.

Kyl ite ainaki pystyy ruuvailee mikit iha alas tai ylös, et en sit tiiä millaset mikit siul siin on. Ja itellä yhel akustisel äänitteel minkä tos marraskuus soitin yhelle laulajalle ni kuuluu vaimeesti ain plekun iskut suoraa mikkiin, ni en yhtää ihmettele että kuluu. Mut parraimmat pelkrat.
Attew
17.01.2013 23:18:46

Speedking: Mut parraimmat pelkrat.

No niinhän ne on.
Checy
18.01.2013 08:15:21
ibnz: Itse hain Levytukusta pussin noita uusia Tortex T-III -plekuja - wanha kunnon tortex-materiaali ja muoto, mutta terävä kärki á la Jazz III (tai tarkemmin täsmälleen sama muoto kuin Ultex Sharpeissa).

Nyt on sekä tarkkuutta sahauksessa että erittäin hyvä grippi. Ja standardikoko takaa myös rämpyttelyyn hyvän tatsin. Sinne meni sekin tekosyy huonoon soittoon.

Näitä suosinut itsekkin siitä lähtien kun nämä löysin. .88mm ja 1.0mm ovat omissa hyppysissä ne parhaan tuntuiset. Pitänee kuitenkin kahtella jos tilais pari kpl JP Jazz kolmosia ja testailis, ihan vaan mielenkiinnosta.
Åboensis
18.01.2013 08:42:24

Dava Jazz Grip Delrin! Munsta yksinkertaisesti paras. T-kaupasta tai Power-Soundista. Suosittelen.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
ancci
18.01.2013 11:28:52 (muokattu 18.01.2013 11:29:59)
Normiplektran muotoset 2mm dunlopit joissa sellanen karhea mattapinta.
E: http://www.thomann.de/fi/dunlop_gator_grip_2_plektrum.htm
kekkuliheikki
18.01.2013 11:37:14
http://www.thomann.de/fi/dunlop_tortex_black_gold_jazz_114_6p.htm

Talla nain. Nousee melkein liekit kun alkaa oikein tiluttamaan.
ancci
18.01.2013 11:39:53
http://www.plektra.com/product_details.php?p=452 harmi että nuita ei ole 2.0mm on joko 1,50 ja sit hyppää 2,75
PapaGomez
18.01.2013 15:23:42

Itse soitin pitkään Jazz III XL -plekuilla, niillä punaisilla. Joku sanoi aiemmin Jazzien tönköstä soundista, josta puuttuu sellainen hyvä attack. Olin tuskaillut vähän asian kanssa pitkään, ja kokeilinkin sitten vähän kaikennäköistä ja kokoista plektraa, että jos sieltä joku parempi löytyisi.

Parhaimman attackin sain ehdottomasti Dunlop Sharp -lärpäkkeistä. Harmi vaan, että muoto ei istunut lapaseen sitten millään.

Noh, onneksi aloin tutkailemaan custom-plekujen tilaamista. InTune Guitar Picksiltä löytyi Jazz-mallinen pleku. Tilasin kokeeksi pienimmän erän, 144 kpl. On muuten hyviä plekuja, pakko sanoa. Valkoisia Jazz III XL -tyylisiä, Delrinistä valmistettuja, mattapintaisia 1.14mm paksuisia läpysköjä tuli tilattua omalla printillä. Taidan tilata toistekin, taisin vahingossa löytää sen itselleni sopivan mallin.
balanced1
18.01.2013 15:47:12
Dunlop Ultex Sharp 1.0 plekuja joskus ostin randomina ja se oli siinä, en ole edes kokeilut mitään muita vuosiin. Minulle juuri se mitä haen plektralta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)