![]() 04.02.2025 20:43:08 | |
---|---|
Oan: Jos aloitusviestin kohdemaaksi vaihtaisi vaikka että "Kiina", niin oltaisko nyt jo sivulla kolme ohi itse asiasta? Kyllä mä näkisin, että on paljon parempi boikotoida kaikkea kiinan romua kuin jenkkitavaraa. Tietysti on tilanteita, ettei aina pysty välttämään esim kiinan rojua, mutta mahdollisuuksien mukaan. Temusta en ole ikinä mitään tilannut ja siihen ei tule muutosta. | |
![]() 04.02.2025 22:33:12 | |
erty: Onhan noita lafkoja, joita voi ihan oikeesti boikotoida aatteidensa takia kuten esim. Fulltone. https://www.guitarworld.com/music-i … tone-michigan-state-senator-comment Fuller on ehkä vain vanha jäärä, jonka pitäisi pysyä pois sosiaalisesta mediasta. Käsittääkseni Paul Reed Smith on samanlainen änkyrä, mutta se pidetään varmaan sen vuoksi pois internetistä. Minusta suun soittaminen ei välttämättä tarkoita sitä, että se henkilö olisi jotenkin pahempi kuin muutkaan. | |
![]() 05.02.2025 00:41:49 | |
Ei tarvitse boikotoida Made In Usa tavaraa. Seuraavan kerran tarve hankintoihin tulee Trumpin ja tullien väistyttyä. Älä koske mun ratukasteriin. | |
![]() 05.02.2025 07:57:30 | |
Vähän veikkaan kyllä että jenkit pyörii ihan hyvin vaikka kuinka kuka niitä boikotoisi kun sitä sisäistä tuotantoa on niin paljon. Eri asia kaltaisemme tuppumaat, kun joku venäjä vähän rähisee niin sakkaa siihen malliin että kurimus tulee. Mä en enää osta amerikan pastilleja. | |
![]() 05.02.2025 10:51:26 | |
Krice: Paul Reed Smith on samanlainen änkyrä, mutta se pidetään varmaan sen vuoksi pois internetistä. Minusta suun soittaminen ei välttämättä tarkoita sitä, että se henkilö olisi jotenkin pahempi kuin muutkaan. Eikös Palle nimenomaan ole viime vuodet hoitanut pelkkää some-puolta ja kiertänyt youtubereiden haastatteluissa? Ihan viihdyttävä ukko joka tykkää kiusata mielensäpahoittajia. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" | |
![]() 05.02.2025 13:00:58 | |
Krice: Fuller on ehkä vain vanha jäärä, jonka pitäisi pysyä pois sosiaalisesta mediasta. Käsittääkseni Paul Reed Smith on samanlainen änkyrä, mutta se pidetään varmaan sen vuoksi pois internetistä. Minusta suun soittaminen ei välttämättä tarkoita sitä, että se henkilö olisi jotenkin pahempi kuin muutkaan. Mike Fuller oli aikoinaan (ysärin puolivälissä) melko aktiivinen usenet-ryhmissä (rec.music.makers.guitar jne.) ja oli sama tyyppi jo silloin, ei ehkä avoimen rasisti. Leveili omaisuudellaan ja hyökkäsi henkilökohtaisesti asiakkaitaan ja muita kirjoittajia kohtaan. Kirjoitteli tuolloin omalla nimellä, mutta myöhemmin salanimillä. Ylimielinen, herkkänahkainen ja äkkipikainen (... hmmm, muistuttaa jotain muutakin henkilöä, heh). This is on a whole other level. Its level one. | |
![]() 05.02.2025 13:03:23 (muokattu 05.02.2025 13:04:35) | |
JHS suhteen on myös boikottia pukannut. Itse olen vältellyt aika tietoisesti tyypin kötöstyksiä, varsinkin kun ne usein ovat vain kopioita toisista ja tyyppi esim. RATin suhteen puhuu puutaheinää. Jossain kitarapiireissä ilmeisesti myös boikotoitu Chapmania, mutta en oikein muista mikä väittely se oli. | |
![]() 05.02.2025 20:25:34 (muokattu 05.02.2025 20:26:05) | |
Otustelija: Vähän veikkaan kyllä että jenkit pyörii ihan hyvin vaikka kuinka kuka niitä boikotoisi kun sitä sisäistä tuotantoa on niin paljon. Eri asia kaltaisemme tuppumaat, kun joku venäjä vähän rähisee niin sakkaa siihen malliin että kurimus tulee. Liiketoiminnassa "kaadutaan eteenpäin". Kriittisyydestä ja boikoteista tunnetut vasemmistolaiset taas eivät ole niin kiinnostuneita liiketoiminnasta. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM | |
![]() 05.02.2025 20:45:33 | |
Kivijalka: Eikös Palle nimenomaan ole viime vuodet hoitanut pelkkää some-puolta ja kiertänyt youtubereiden haastatteluissa? Ihan viihdyttävä ukko joka tykkää kiusata mielensäpahoittajia. Kuka sitä kitarapuhetta jaksaisi kuunnella, jos Paul puhuisi vapaasti? "While todays world offers an incredible wealth of information online, it can sometimes overshadow the most valuable resource we have as musicians: our own senses. ... Ive even found that non-musicians often have the most honest reactions during a demo. They dont have preconceived notions or decades of lore and experiences influencing their opinions about what something should sound like or be. They simply listen to what they hear in the moment and respond instinctively. Its a beautiful reminder of how powerful and reliable our sensory experiences can be when we let those senses honestly guide us." https://www.premierguitar.com/pro-a … tive/paul-reed-smith-on-buying-gear "Improvisation is a genesis of composition" - YJM | |
![]() 06.02.2025 09:52:08 | |
Tympee Huttunen: JHS suhteen on myös boikottia pukannut. Itse olen vältellyt aika tietoisesti tyypin kötöstyksiä, varsinkin kun ne usein ovat vain kopioita toisista ja tyyppi esim. RATin suhteen puhuu puutaheinää. Jossain kitarapiireissä ilmeisesti myös boikotoitu Chapmania, mutta en oikein muista mikä väittely se oli. Mitä puutaheinää Josh puhuu Ratista? Niillähän on todella mielenkiintoinen dokkati Rat pedaaleista ja eikös se hyllystä löydy jokaista versiota joten varmasti pääsee sisukset tonkimaan tarkkaan. | |
![]() 06.02.2025 09:57:55 (muokattu 06.02.2025 10:10:32) | |
the-Antero: Mitä puutaheinää Josh puhuu Ratista? Niillähän on todella mielenkiintoinen dokkati Rat pedaaleista ja eikös se hyllystä löydy jokaista versiota joten varmasti pääsee sisukset tonkimaan tarkkaan. Josh selitti esim. ettei IC-piireillä ole mitään eroa, vaikka LM308 on selkeästi erilainen, eikä pelkästään slewrateten suhteen. Lisäksi hän koitti todistella sitä ajamalla jotain siniaaltoa ja laittamalla käyrät vierekkäin, vaikka piirin eroavaisuudet alkavat näkymään vasta ihan eri tavalla ja kovemmalla signaalilla. Syynä oli minusta vain se, että kun on jannu joka tekee häpeilemättä kopiopedaaleja, eikä hän yksinkertaisesti pysty hankkimaan originaaleja komponentteja, hän yksinkertaisesti selittelee ettei tarvitsekaan. Lisäksi JHS:llä oli yhteydet siihen johonkin homovastaiseen äärikristilliseen järjestöön. | |
![]() 06.02.2025 10:49:42 | |
Tympee Huttunen: JHS suhteen on myös boikottia pukannut. Itse olen vältellyt aika tietoisesti tyypin kötöstyksiä, varsinkin kun ne usein ovat vain kopioita toisista ja tyyppi esim. RATin suhteen puhuu puutaheinää. Jossain kitarapiireissä ilmeisesti myös boikotoitu Chapmania, mutta en oikein muista mikä väittely se oli. Opin hiljattain, että mm. Bonamassa on laittanut Vertex effectsin Mason Marangellan boikottiin. Masonin toiminta on ainakin joskus ollut melko kyseenalaista. | |
![]() 06.02.2025 11:25:08 | |
Little Savage: Ei tarvitse boikotoida Made In Usa tavaraa. Seuraavan kerran tarve hankintoihin tulee Trumpin ja tullien väistyttyä. Taitaa tulla piitkä odotus, jos (tai kun, kun katselee tota demokraattien uutta polvea https://www.youtube.com/watch?v=-WZOL4yqWQ8) JD:stä tulee seuraava pressa neljän vuoden päästä. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. | |
![]() 06.02.2025 19:32:08 | |
tackleberry: Menee vähän liian vaikeaksi, jos pitää jokaisesta tuotteesta etsiä missä maassa mahtaa olla yhtiön emoyhtiö. Itse pidän simppelinä: jos laitteessa lukee Made in USA ja sitä sellaisena mainostetaan, niin en osta. Ei mua haittaa jos se emoyhtiö saa rahaa myydessään taiwanissa teettämäänsä kytkintä, missä lukee Made in Taiwan. Ei ne yritysten omistajat ja yritykset itsessään ole se oma "kohde" protestissa vaan enemmänkin se puolet amerikkalaista (mitäs se on, 60 miljoonaa?) joille mieluusti en suuntaisi rahojani. Se on aika iso määrä ihmisiä jotka tietoisesti kannattaa rasismia ja muuta öykkäröintiä ja vihamielisyyttä. Sillä valmistusmaalla ei sinänsä niin merkitystä sen rahan tulon osalta, vaan minkä maalainen brändi. Jos jenkkibrändi, niin se raha menee sinne jenkkeihin. Ei ole tarvinut maksaa paikalliselle työväelle vaan mitään. Vaikka 60 miljoonaa ihmistä äänesti, niin hyvä muistaa myös Trumpin olleen suurien yritysten ja rikkaiden suosikki. Ei toki kaikkine yritysten suosikki, mutta periaatteellisesti yrityksillä on jenkeissä paljon enemmän valtaa kuin tavan tallaajalla. Eli aivan yhtä syyllisiä ovat tilanteeseen, jos jotain syyllisiä halutaan. Onhan meillä noita brändejä ilman, että tarvii itseään ihan kipeäksi maksaa onneksi. Kielistä jo aiemmin mainitut Pyramidit on todella hyviä. Edullisimmatkaan setit joita t-kaupasta saa ei häpeä yhtään muille. | |
![]() 06.02.2025 20:15:17 | |
Kamalan rikkaita noi jenkkien köyhät, kun oli puolitoista miljardia ylimääräistä laittaa Harrisin vaalikampanjaan. ;) https://www.nytimes.com/2024/11/17/ … itics/harris-campaign-finances.html Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. | |
![]() 06.02.2025 20:25:33 | |
PIM: Kamalan rikkaita noi jenkkien köyhät, kun oli puolitoista miljardia ylimääräistä laittaa Harrisin vaalikampanjaan. ;) https://www.nytimes.com/2024/11/17/ … itics/harris-campaign-finances.html Asiasta tuskin tarvii tulevaisuudessa enää murehtia, eiköhän noi olleet sen maan viimeiset "vapaat" vaalit. Trumpihan lupasi, että "äänestäkää vielä yhden kerran, sen jälkeen ei enää tarvitse". Jos yhtään on seurannut sen maan uutisia uuden hallinnon ja Muskin tekemisistä jo ensimmäisen parin viikon ajalta, niin tuo vaalilupaus tulee kyllä taatusti toteutumaan. Diudiu | |
![]() 07.02.2025 04:44:31 (muokattu 07.02.2025 04:45:06) | |
tackleberry: Ei ne yritysten omistajat ja yritykset itsessään ole se oma "kohde" protestissa vaan enemmänkin se puolet amerikkalaista (mitäs se on, 60 miljoonaa?) joille mieluusti en suuntaisi rahojani. Se on aika iso määrä ihmisiä jotka tietoisesti kannattaa rasismia ja muuta öykkäröintiä ja vihamielisyyttä. Tai sitten he vain kaikin puolin perseelleen menneen kauden jälkeen halusivat palata takaisin aikaan, jolloin maailman rauha ja talous olivat kunnossa. Tuo sun kokema rasismi, öykkäröinti ja vihamielisyyskin on tähän asti ollut lähinnä maan rajojen puolustamista ja huumeiden salakuljettamisen kitkemistä. | |
![]() 07.02.2025 09:34:05 | |
Tympee Huttunen: Josh selitti esim. ettei IC-piireillä ole mitään eroa, vaikka LM308 on selkeästi erilainen, eikä pelkästään slewrateten suhteen. Varmaan noissa on jotain pienia eroja. Mulla on ollu rattia isolla kopalla ja nykypäivän rattia. Kyllä ne melko samalta kuulosti. Tietty A/B testiä en ole niillä kokeillut. Lisäksi JHS:llä oli yhteydet siihen johonkin homovastaiseen äärikristilliseen järjestöön. Tämä taas tuntuu olevan aika hakemalla haettu juttu mitä lueskeli keskustelupalstoja. Yhteydet järjestöön oli jotain musapajan vetoa lapsille vuosia ennen itse skandaalia. En myöskään lähtisi jeesustelemaan sillä että Josh kopioi muiden piirilevyjä. Tätähän tekee jokainen valmistaja. Jos JHS oli kopioinut devi everin jonkun skeman niin devi ever oli taas sitä ennen kopioinut muffin. Tube screamet - bad monkey. Montako Klon kloonia on markkinoilla? Gibson - Tokai. Jne. Harley Benton, Behringer. | |
![]() 07.02.2025 09:51:36 (muokattu 07.02.2025 09:54:42) | |
the-Antero: Varmaan noissa on jotain pienia eroja. Mulla on ollu rattia isolla kopalla ja nykypäivän rattia. Kyllä ne melko samalta kuulosti. Tietty A/B testiä en ole niillä kokeillut. Tämä taas tuntuu olevan aika hakemalla haettu juttu mitä lueskeli keskustelupalstoja. Yhteydet järjestöön oli jotain musapajan vetoa lapsille vuosia ennen itse skandaalia. Itse sain eri kuvan ja sen pohjalta voin tehdä omat johtopäätökseni. En myöskään lähtisi jeesustelemaan sillä että Josh kopioi muiden piirilevyjä. Tätähän tekee jokainen valmistaja. Jos JHS oli kopioinut devi everin jonkun skeman niin devi ever oli taas sitä ennen kopioinut muffin. Tube screamet - bad monkey. Montako Klon kloonia on markkinoilla? Gibson - Tokai. Jne. Harley Benton, Behringer. Ei kopioinnissa sinällään ole mitään väärää tolla saralla, mutta yhdistettynä se siihen, että väittää varsin vaillinaisin perustein, ettei komponenteilla ole tuossa tapauksessa mitään eroa on varsin kyseenalaista. Pidän sitä itse ihan valehteluna, koska Joshilla on myös korvat, jolla voi kuulla LM308 romahtamisen kovalla soittotatsilla. JHS ei pysty käyttämään piiriä ja esittää puolitotuuksia siitä ettei sillä ole välikään. Ymmärtääkseni Josh oli aktiivinen tyyppi diy-piireissä ja keräsi sieltä hedelmät, antamatta mitään muille. Kaikki tämä yhteensä riittää minulle, etten laita rahojani hänen pedaaleihin. Pitikin kaivaa tätä ja näemmä infoja on poistettu netistä sitä mukaa, kun tämä on paljastunut. Mutta internet ei unohda. https://web.archive.org/web/2013010 … http://worshipleader.com/jhs-pedals WL mag: When did you decide to start a business making pedals? JHS: It actually has a lot to do with ministry. I was a full time worship pastor in a church in Jackson, MS and we felt that God was calling us to IHOP in Kansas City. This was a year long process of transition and in that time my mods and custom builts started to really gather a following and become a part time job. So I resigned, we moved and the pedal business exploded into a full time job. It felt like Divine plan. WL mag: When someone hears JHS what do you want them to know about you as a company? JHS: I think the industry is filled with a lot of the same things with different labels, and were trying to be different. Weve found a niche where you either love them, hate them, or havent heard of them. I would like for people to identify us with quality products, excellent service and innovative ideas. WL Mag: How does your background in worship ministry affect the pedal making business? JHS: Ive been a worship leader for about ten years now, and pedal making actually came as a random transition for me, I went from worship leading full time into the guitar industry. We love Kansas City, we love IHOP, weve just seen a shift in our ministry to the business side rather than directly inside the church. Right now we are getting directly involved in funding several mission works in the 10-40 window and JHS as a whole is really hitting its stride as far as business as a ministry. | |
![]() 07.02.2025 14:26:01 | |
Mikko1978: Tai sitten he vain kaikin puolin perseelleen menneen kauden jälkeen halusivat palata takaisin aikaan, jolloin maailman rauha ja talous olivat kunnossa. Fakta on kuitenkin, että Bidenin loppukaudella jenkkien talous oli parhaassa tilassa miesmuistiin / koskaan. Kuinka monta Trumpin tukijaa tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään. Trump sanoo, että lamppu on korjattu ja kannattajat istuvat sen jälkeen tyytyväisenä pimeässä huoneessa. Diudiu | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)