Antti1 26.07.2024 11:01:53 | |
|---|
Mainoksen paikka, kun tilaisuus tarjoutui. Mulla voisi olla parin viikon päästä melko kevyt ja todella hyväkuntoinen olympiavalkoinen 73 strato myynnissä, jos moinen kiinnostaa. Mikään kamalan halpa se ei tietty ole, mutta kuka sellaista kaipaa, niin ottakaa yhteyttä. Nakkaan torille ilmoituksen kuvineen myöhemmin, keppi on vielä toistaiseksi käytössä muualla. |
darrell 30.07.2024 09:18:19 (muokattu 31.07.2024 11:48:28) | |
|---|
mpekkanen: Kun puhutaan vintagesta, niin se tarkoittaa 50 ja 60 lukua. Myöhemmin tehdyt soittimet Ei ole nyt tai tulevaisuudessakaan vintagea, vaikka voivat olla vanhoja ja jopa harvinaisia. Mulla on tosi hyvä Gibsonin Firebird joka on paras Gibson mitä olen koskaan kokeillut, mutta se on näitä tämän vuosituhannen pelejä ja olen soittanut niillä 60 luvun kitaroilla myös. Oikein hyvällä tuurilla voin siitä parilla tonnilla luopua. Nykyään on sormissa nivelrikko, niin soittamisen aika vähällä. Ei ole missään pakkomyynniissä, eikä haittaa vaikka itsellä pysyy. Ei tuon hinta ainakaan tipu tuosta. E: Firebird on 2012 vuoden kitara ja siinä on loistava Steinberger virityskoneisto, originaalit minihumbuckerit ja väri on vintage sunburst. En nyt jaksa lukea ketjua kokonaan, mutta sijoituskitaran ostaminen arvonnousu mielessä on melkein (jää ainakin soittamisen riemu, jos sijoitus ei tuota) yhtä hasardia kuin osakepoiminta. Kukaan ei tiedä markkina-arvoa muutaman vuoden päästä, saati 20v päästä. Itsellä oli Firebird kuume pitkään ja kun torilta ei kukaan ostanut Firebird V 2016 mallia Steinberger virittimillä, niin kävin itse sen hakemassa n. 850€ hintaan. Tällä hetkellä arvo aivan toinen, mutta tuolloin se ei jostain syystä ketään kiinnostanut. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
PIM 30.07.2024 14:47:11 | |
|---|
Mä löysin eilen naapurikaupungista vintage Silvertonen, joka rastitti aika monet laatikot, ja sen verran ostajaystävälliseen hintaan, että oli pakko saman tien pistää Masteri vinkumaan, ennen kuin joku muu nappaa. Malli on ilmeisest 50-60-lukujen taitteen H1427 eli täyspaksu archtop kahdella Gibsonin P13 mikillä, eli P90:siä edeltäneillä single coileilla. Näistä mikeistä pyydetään Ebayssa parilta lähes saman mitä maksoin koko tästä kitarasta, joka on yli kuuskymppiseksi lisä tosi hyvässä soittokunnossa ja niin pitkälti kuin osaan sanoa myös alkuperäisasussa. Samanlainen kuin tässä https://www.youtube.com/watch?v=sIDLq_WDlb8Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
McNulty 30.07.2024 14:57:41 | |
|---|
PIM: Mä löysin eilen naapurikaupungista vintage Silvertonen, joka rastitti aika monet laatikot, ja sen verran ostajaystävälliseen hintaan, että oli pakko saman tien pistää Masteri vinkumaan, ennen kuin joku muu nappaa. Malli on ilmeisest 50-60-lukujen taitteen H1427 eli täyspaksu archtop kahdella Gibsonin P13 mikillä, eli P90:siä edeltäneillä single coileilla. Näistä mikeistä pyydetään Ebayssa parilta lähes saman mitä maksoin koko tästä kitarasta, joka on yli kuuskymppiseksi lisä tosi hyvässä soittokunnossa ja niin pitkälti kuin osaan sanoa myös alkuperäisasussa. Samanlainen kuin tässä https://www.youtube.com/watch?v=sIDLq_WDlb8 Nätti soitin! Eräs suosikkikitaristeistani, The Budos Bandin ja Menahan Street Bandin Thomas "Tommy" Brenneck soittaa Harmonyllä, Kaylla ja taisipa hänellä joku Silvertonekin olla. Harmony ja Silvertone kuitenkin kulkevat käsi kädessä. Soitti muuten myös Charles Bradleyn taustalla aikoinaan. Kerrassaan hienoa musaa, johon tuollainen soitin tuntuu sopivan erinomaisesti. https://menahanstreetband.bandcamp.com/track/queens-highway https://www.youtube.com/watch?v=Tsx_69fjIag&ab_channel=KEXP moving in stereo |
darrell 30.07.2024 15:04:37 (muokattu 31.07.2024 11:49:49) | |
|---|
McNulty: Pari vuotta takaperin sai JV Skujun n. 700 eurolla. Nyt niistäkin huudellaan jo 1200-1600 euroa. Eli koittaisin löytää pari JV Skujua n. 800 eurolla kappale. Jos eivät ole räpellettyjä, niin niille voi lähestulkoon samantien laskea puolet hankintahinnasta tuottoa. JV-skujut on mun mielestä jo löytäneet markkina-arvonsa, joten se nousu on jo jossain määrin tapahtunut. Kieltämättä kovin mojo on kuitenkin nimenomaan näissä JV sarjan kitaroissa, joten myyntitarkoituksessa ainakin niistä saa aina omansa pois. Sama on tapahtunut/tapahtumassa E-sarjan 1984-87 Japanin skujuille, joista joistakin pyydetään jopa yli tonnia. Vielä löytyy markkinoilta paljon halvemmalla, joten ne selvästi odottavat vielä lopullista arvonnousua. Esim. E-sarjan Stratot ja Telet (Fujigenin tehtaalta) ovat erittäin hyviä kitaroita. Itse ostin aikoinaan Japanin EBaysta (Japanista yksityisiltä 15v sitten) valkoiset straton ja telen rahteineen & veroineen alta 200€/kpl. https://muusikoiden.net/dyn/users/138958.jpg Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Simeonii 30.07.2024 16:38:40 | |
|---|
|
japetajasoi 05.08.2024 11:06:23 | |
|---|
|
korvaoo 05.08.2024 11:26:52 | |
|---|
Määkin voisin mainostaa omaa Yamahaa, että hae pois, pian nyt heti :) Mutta en tee sitä kun suosittelen että harkittet tarkkaan mihin päädyt ja haet sitten tuon mun Yamahan pois... :D kaikki paitsi on turhaa. |
sigil 15.09.2024 15:47:17 | |
|---|
Gibson ja Fender pitävät hintansa hyvin kokemukseni mukaan. PRS:n kanssa tuli takkiin aikalailla kunnolla, kun myin pois. Oli todella kauan myynnissä ja kyselyitä ei tullut. Gibsoneita olen myynyt useammankin, eikä niiden kanssa ole tarvinnut tehdä kauppaa eikä juurikaan tingata hinnoista. Toki kitara sijoituksena ei varmaankaan ole parhaimmasta päästä. |
JPL 16.09.2024 20:22:09 (muokattu 16.09.2024 20:23:10) | |
|---|
sigil: Gibson ja Fender pitävät hintansa hyvin kokemukseni mukaan. PRS:n kanssa tuli takkiin aikalailla kunnolla, kun myin pois. Oli todella kauan myynnissä ja kyselyitä ei tullut. Gibsoneita olen myynyt useammankin, eikä niiden kanssa ole tarvinnut tehdä kauppaa eikä juurikaan tingata hinnoista. Toki kitara sijoituksena ei varmaankaan ole parhaimmasta päästä. Samaa mieltä Gibsonin ja Fenderin kohdalla. PRS Custom 24:t, jotka ovat sieltä 80-luvun loppupuolelta ovat myös pitäneet kivasti hintansa. Ja jos nyt 30-vuotta on se vintageraja niin mulla on toistaiseksi tuossa 93' Strato nimimerkin takana myynnissä eli tervetuloa vaan kaupoille ja tekemään sijoitus :-) |
Little Savage 17.09.2024 18:00:23 | |
|---|
Eikö muusikon retkun kannataisi sijoittaa rahansa tatuointeihin. Niitä ei ulosottomies voi repiä käsistä. Älä koske mun ratukasteriin. |
PIM 20.09.2024 09:31:38 | |
|---|
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
korvaoo 20.09.2024 10:00:36 | |
|---|
kaikki paitsi on turhaa. |
PIM 20.09.2024 11:59:57 | |
|---|
korvaoo: Tuo olisi kyllä mielenkiintoinen mutta kuin joku on onnistunut tekemään vielä rumemman lavan kun stratoissa :D No täytyy pultata tilalle vaikka Jetin kaula, jos alkaa liikaa silmiä särkemään. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Lawrence of Suburbia 20.09.2024 16:20:10 | |
|---|
PIM: No täytyy pultata tilalle vaikka Jetin kaula, jos alkaa liikaa silmiä särkemään. Ja raudan vaihto Syväsen tekeleisiin? |
askomiko 25.09.2024 18:26:21 | |
|---|
Torilla 59 Strato On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
rheinone 25.09.2024 20:43:29 | |
|---|
"Levättäisiin. Levämättäisiin;
lempeisiin vois käydä kellimään" |
trih 25.09.2024 23:07:33 | |
|---|
libera te tutemet ex inferis |
PIM 26.09.2024 09:42:08 | |
|---|
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
korvaoo 26.09.2024 09:46:32 | |
|---|
PIM: Jälkiviisaus on aivan liian aliarvostettua sijoitusmarkkinoilla. ;) Mää arvasin jo sillon 90 luvun lopuilla että Yamahan sg sarja ja ibanezin nuo paremmat mallit tulisi nousemaan, vaan ei sillon mitään rahaa ollu :/ nyt alkaakin jo olla sitten myöhästä. kaikki paitsi on turhaa. |