Aihe: Anonyymit GASilaiset vol2 - mikä tällä kertaa himottaa?
1 2 3 4 5 610 11 12 13 14
novo
25.11.2021 23:00:29
McNulty: Ok, tuo Respira onkin mulle vieraampi.
Eccos ja Hydra kiilaa mulla kyllä edelle pelkästään jo tuon stereo in ja out liitäntöjen takia.

Ite en käytä stereohommia laisin ja Respirassa on shimmer, jota muutenkin haluaisin tunkee joka paikkaan, joten siksi kutkuttelee enempi. Jos olisi fiksu, ostais vaan ton MXR M305 -tremolon ja viihtyis. Siinä ois perusasiat kunnossa ja kaiut sais sit laitella muilla pedaaleilla erikseen mille puolen lystää tai vaikka molemmin puolin.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Krice
25.11.2021 23:38:33

En yleensä innostu fuzzeista, mutta EQD:n Hizumitas kuulostaa yllättävän hyvältä.
McNulty
26.11.2021 12:17:14
Perhana... torilla vähän käytetty CB Mood. Apua!
moving in stereo
askomiko
26.11.2021 12:55:54
Innostuin vaihdattamaan rosterinauhat stratoon, ja samalla rytinällä radiusta vähän litteämmäksi ja vähän vinksallaan oleva viritinkoneisto kuntoon. Sehån on sitten melekeen kuin uus kitara.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Antti1
26.11.2021 13:06:38
askomiko: Innostuin vaihdattamaan rosterinauhat stratoon, ja samalla rytinällä radiusta vähän litteämmäksi ja vähän vinksallaan oleva viritinkoneisto kuntoon. Sehån on sitten melekeen kuin uus kitara.

Huomasitko soundissa mitään eroa? Monet siitä kovasti touhottaa, mutta itse en ole ihan täysin vakuuttunut eron suuruudesta.
LaMotta
26.11.2021 13:08:28 (muokattu 26.11.2021 13:09:02)

Antti1: Huomasitko soundissa mitään eroa? Monet siitä kovasti touhottaa, mutta itse en ole ihan täysin vakuuttunut eron suuruudesta.

SS-nauhassa on jonkin verran kirkkaampi klangi. Olisi se aika erikoista jos nauha ei vaikuttaisi soundiin, kun puhutaan puiden yms vaikutuksesta. Kieli on kuitenkin suorassa kontaktissa nauhaan.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Antti1
26.11.2021 13:19:46
LaMotta: SS-nauhassa on jonkin verran kirkkaampi klangi.

Niinhän ne väittävät. Neljän teräsnauhaisen kitaran pohjalta en osaa vielä huhua vahvistaa.

Olisi se aika erikoista jos nauha ei vaikuttaisi soundiin, kun puhutaan puiden yms vaikutuksesta. Kieli on kuitenkin suorassa kontaktissa nauhaan.

Niin, vaikuttaako ne puut?
erty
26.11.2021 14:16:11
Antti1: Huomasitko soundissa mitään eroa? Monet siitä kovasti touhottaa, mutta itse en ole ihan täysin vakuuttunut eron suuruudesta.

Väittäisin et itse nauhojen vaihto operaationa muuttaa enemmän saundia kuin nauhojen matsku. Vanhat vähän uristaan pullahtelevat nauhat kun vaihdattaa ammattilaisella uusiin hyvin asennettuihin nauhoihin ja samalla säädättää kitaran niin ei ihme jos on eläväisempi saundi kuin ennen.
PIM
26.11.2021 15:05:27
mike tapping: Woe bergele, satkun tele. Pitäisiköhän itsekin, laitatko vähän raporttia ensifiiliksistä kunhan kitara saapuu?

Onhan tää nyt aivan posketonta kuinka hyvän sähkökitaran nykypäivänä saa ihan karkkirahalla. Nauhat oli tietty alkuun vähän karheet ja kaulamikin soundi pikkasen tumppu, mutta sekin parani kun ruuvas mikkiä lähemmäs kieliä. Mutta jos body on lehmusta ja kaula vaahteraa niin vaikeahan noista lähtökohdista täysin paskaa saada aikaan.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
LaMotta
26.11.2021 15:51:16 (muokattu 26.11.2021 15:51:26)

erty: Väittäisin et itse nauhojen vaihto operaationa muuttaa enemmän saundia kuin nauhojen matsku.

Voisi johtua nauhan massan muutoksesta.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
hallu
26.11.2021 17:21:57
Antti1: Niinhän ne väittävät. Neljän teräsnauhaisen kitaran pohjalta en osaa vielä huhua vahvistaa.

Niin, vaikuttaako ne puut?

Puut vaikuttaa mielenrauhaan.
korvaoo
26.11.2021 18:00:03
GAS:sta tuli mieleeni että käväsin tässä taannoin (aamulla) Gas guitarworksiltä hakemassa nauhaa ja silmiin pisti kyllä melko nätti kapine. En uskaltanut alkaa soitella kun olin kyydillä ja kyyti odotti ulkona, mutta jo tuo ulkonäkö ja matskut myivät itsensä kyllä aika tehokkaasti :)
https://photos.app.goo.gl/rcqdGyXrgNU2RbG37
kaikki paitsi on turhaa.
The Jack
26.11.2021 18:09:40
korvaoo: GAS:sta tuli mieleeni että käväsin tässä taannoin (aamulla) Gas guitarworksiltä hakemassa nauhaa ja silmiin pisti kyllä melko nätti kapine. En uskaltanut alkaa soitella kun olin kyydillä ja kyyti odotti ulkona, mutta jo tuo ulkonäkö ja matskut myivät itsensä kyllä aika tehokkaasti :)
https://photos.app.goo.gl/rcqdGyXrgNU2RbG37

Kolmannella nauhalla oleva "hainevä" on kuitenkin aika paha turnoff. Se on joko pisteet tai evät, mutta ei koskaan tuolla tavalla. Vähän liian kiiltävä on kanssa, ja olisi pitänyt jättää pinnalle vähän enemmän puumaisempaa fiilistä.
erty
26.11.2021 18:22:30
The Jack: Kolmannella nauhalla oleva "hainevä" on kuitenkin aika paha turnoff. Se on joko pisteet tai evät, mutta ei koskaan tuolla tavalla. Vähän liian kiiltävä on kanssa, ja olisi pitänyt jättää pinnalle vähän enemmän puumaisempaa fiilistä.

Heh, en tiiä oliko tää huumoria mut kiteyttää mnet-meiningin kyllä hyvin.
korvaoo
26.11.2021 19:23:10
erty: Heh, en tiiä oliko tää huumoria mut kiteyttää mnet-meiningin kyllä hyvin.

Olisihan siitä voinut tietysti hyvänkin kuvan ottaa samalla vaivalla, mutta tääkin antaa viitteitä siitä mitä tuo oli livenä nähtynä :)
kaikki paitsi on turhaa.
McNulty
26.11.2021 19:32:14
"Puumaisempi fiilis"
- Sirpa 53-vee.
moving in stereo
novo
26.11.2021 22:28:38
McNulty: Perhana... torilla vähän käytetty CB Mood. Apua!

No kai ees ostit?
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Guitarfreak
28.11.2021 11:49:11
Mesan Electra-Dynen kun sais taas nuppi+kaappi -muodossa :D ois jo valmis luopumaan tuosta pärs-aukisesta kombosta :P
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Guitarfreak
28.11.2021 11:49:49
McNulty: "Puumaisempi fiilis"
- Sirpa 53-vee.

Puukäsitöistä päivää
T. Pinokkio
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
LaXu
29.11.2021 00:39:49
askomiko: Fractalin saa asiallisella palautusajalla sieltä G66 kaupasta. Ennen Fractalia mikään digilaite ei tyydyttänyt ynseää soundihifistelyn snobismiani. Fractal räjäytti pankin. Onhan se teoriassa mahdollista että joku muukin joskus tekee hyvän, mutten ole vielä kuullut. Plugarien läpi soittelu on lähtökohtaisesti aina perseestä: latenssi, ja sisäänmenon toteutuksen laatu on ihan siitä kiinni paljonko äänikorttifirma halusi käyttää DI-sisääntulon laatuun. Ei välttämättä ole milään ykkösprioriteetti kun kirjanpitäjät jakaa pennejä mitä saa laitteeseen käyttää.

Ja sit se kone pitää olla päällä surisemassa, koneen ääressä soittelu nostaa kitaran mikkien läpi kulkevaa surinaa satakertaiseksi. Kone kiinni niin ihana hiljaisuus valtaa talon sekä signaalin.

Pistäisin tähän vastapallona, että Fractalin käyttöliittymät itse laitteelta ovat sen verran työläitä virityksiä, että käytännössä koneen edessä istuminen on kuitenkin yleisin tapa operoida. Näin ainakin minulla, vajaan vuosikymmenen Fractalin laitteita käyttäneenä.

Tosiaan plugareihin verrattuna etuina on vähän sama kuin esim. Applen laitteissa: softa ja rauta toimii synkassa paremmin. Vähemmän latenssia, ei tarvi tapella sisääntulotasojen kanssa, Fractalilla on selvästi parempi kuulokevahvistin kuin mitä löydät yleisimmistä audio interfaceista. Hyviä tuloksia olen silti saanut plugareistakin, mutta kyllä sen latenssin huomaa, sitten kun rauta-mallintavaa käyttää verrokkina.

Mä olen ehtinyt omistaa Kemperia lukuun ottamatta nuo isoimmat tekijät ja kaikissa on hyvää ja huonoa. Line6 Helix on ollut mielestäni paras kokonaispaketti, mutta talossa on tällä hetkellä kuitenkin Fractal FM3 sen kompaktin koon takia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)