![]() 04.06.2020 09:48:42 | |
---|---|
Kitarajohdossa tavataan pyrkiä matalaan kapasitanssiin ja tätä suuretta usein pidetään yhtenä kaapelin laadun mittarina. Ajatuksena on se että yläpään himmenemistä ei nimenomaan haluta. Tämähän ei soundille tee hyvää ja passiivimikrofoni ja pitkä isokapasitanssinen kaapeli on ikävä yhdistelmä. Mutta kun EP oli pitkään VOX mies joka tykkäsi tummanpuoleisista soundeista ja VOX taas on kirkas vahvistin tai ainakin EP:n mielestä lienee ollut liian kirkas tai jotain... Sitten piti keksiä omat käärmeöljyt ja lisätä tieten tahtoen sitä kapasitanssia tunnetuin sähköteknisin keinoin. Se vaan on ihmeellistä miten elää se ajatus että EP:n soundi tulisi nimenomaan kamoista tai jostain huononnetusta johdosta. EP itse on todennut että hän ruuvaa sen oman soundinsa mistä tahansa kamoista ulos. Kyllä se salaisuus siellä soiton puolella taitaa olla. Olen nähnyt kaikenmoisia EP:n soundiesittelyjä ja haastatteluja kamoineen ja kuunnellut levyä ja nänhyt livenä ja kaikenlaisia kamoja on ollut, monenlaista vahvaria, digikaikua, muitakin kompuroita kuin DODia jne. Aina se sama tunnistettava EP -soundi sieltä vaan kuuluu. Se on kiinnostavaa mutta sitä en tajua miksi se niin on nostettu kansakunnan kaapin päälle johon suuntaan me kuolevaiset sitten saamme polvirukoilla? Kyllä maailmaan soundeja mahtuu ja EP soundi on niistä vain yksi. | |
![]() 04.06.2020 10:16:31 (muokattu 04.06.2020 10:25:21) | |
petteri m: Kitarajohdossa tavataan pyrkiä matalaan kapasitanssiin ja tätä suuretta usein pidetään yhtenä kaapelin laadun mittarina. Ajatuksena on se että yläpään himmenemistä ei nimenomaan haluta. Tämähän ei soundille tee hyvää ja passiivimikrofoni ja pitkä isokapasitanssinen kaapeli on ikävä yhdistelmä. Mutta kun EP oli pitkään VOX mies joka tykkäsi tummanpuoleisista soundeista ja VOX taas on kirkas vahvistin tai ainakin EP:n mielestä lienee ollut liian kirkas tai jotain... Sitten piti keksiä omat käärmeöljyt ja lisätä tieten tahtoen sitä kapasitanssia tunnetuin sähköteknisin keinoin. Se vaan on ihmeellistä miten elää se ajatus että EP:n soundi tulisi nimenomaan kamoista tai jostain huononnetusta johdosta. EP itse on todennut että hän ruuvaa sen oman soundinsa mistä tahansa kamoista ulos. Kyllä se salaisuus siellä soiton puolella taitaa olla. Olen nähnyt kaikenmoisia EP:n soundiesittelyjä ja haastatteluja kamoineen ja kuunnellut levyä ja nänhyt livenä ja kaikenlaisia kamoja on ollut, monenlaista vahvaria, digikaikua, muitakin kompuroita kuin DODia jne. Aina se sama tunnistettava EP -soundi sieltä vaan kuuluu. Se on kiinnostavaa mutta sitä en tajua miksi se niin on nostettu kansakunnan kaapin päälle johon suuntaan me kuolevaiset sitten saamme polvirukoilla? Kyllä maailmaan soundeja mahtuu ja EP soundi on niistä vain yksi. Mahtaa se jo artistia itseäänkin ärsyttää kun muut yrittävät matkia.Eikös se ollut aikoinaan muuten Johnny Rottenilla (punk-tyylisuunta) se ajatus, että punk tarkoittaa ulkomusiikillisesti sitä, että saa pukeutua aivan miten haluaa, eli yksilöllisesti. Mites kävikään. Suurin osa alkoi matkimaan nimenomaan Johnny Rottenin tyyliä :D Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 04.06.2020 11:06:04 | |
petteri m: Kitarajohdossa tavataan pyrkiä matalaan kapasitanssiin ja tätä suuretta usein pidetään yhtenä kaapelin laadun mittarina. Ajatuksena on se että yläpään himmenemistä ei nimenomaan haluta. Tämähän ei soundille tee hyvää ja passiivimikrofoni ja pitkä isokapasitanssinen kaapeli on ikävä yhdistelmä. Mutta kun EP oli pitkään VOX mies joka tykkäsi tummanpuoleisista soundeista ja VOX taas on kirkas vahvistin tai ainakin EP:n mielestä lienee ollut liian kirkas tai jotain... Sitten piti keksiä omat käärmeöljyt ja lisätä tieten tahtoen sitä kapasitanssia tunnetuin sähköteknisin keinoin. Se vaan on ihmeellistä miten elää se ajatus että EP:n soundi tulisi nimenomaan kamoista tai jostain huononnetusta johdosta. EP itse on todennut että hän ruuvaa sen oman soundinsa mistä tahansa kamoista ulos. Kyllä se salaisuus siellä soiton puolella taitaa olla. Olen nähnyt kaikenmoisia EP:n soundiesittelyjä ja haastatteluja kamoineen ja kuunnellut levyä ja nänhyt livenä ja kaikenlaisia kamoja on ollut, monenlaista vahvaria, digikaikua, muitakin kompuroita kuin DODia jne. Aina se sama tunnistettava EP -soundi sieltä vaan kuuluu. Se on kiinnostavaa mutta sitä en tajua miksi se niin on nostettu kansakunnan kaapin päälle johon suuntaan me kuolevaiset sitten saamme polvirukoilla? Kyllä maailmaan soundeja mahtuu ja EP soundi on niistä vain yksi. Niitä soittokamoja voi matkia niin että saa shoppailla. Toisinsanoen voi samalla harjoittaa sijaiskäyttäytymistä, mutta soittotaidon ja tatsin jäljittely on palon turhauttavampaa kun se vaatii työtä, ajattelua ja oivaltamista. Mä olen samaa mieltä, että roomaan menee monta tietä ja samoja tai vähän erilaisiakin soundeja saa ruuvailtua monenlaisista kamppeista ja varmasti rautalanka kuuluu siihen musaan, jonka soundeja ei voi laitteilla jäljitellä vaan pitää opetella soittamaan. Kun aloin itse rautalankaa tapailla niin jouduin heti kättelyssä huomaamaan, että vaikka nää mestarit saa sen näyttämään ja kuulostamaan helpolta ja yksinkertaiselta, niin sitä on yllättävän vaikea soittaa. Uskottavasti soittaminen vaatiikin sitten jo mestarin. Niin ja noi sun linkit on olleet tosi hyviä kuten myös kirjoituksesi joista suuri kiitos. Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa....... | |
![]() 04.06.2020 12:12:05 | |
No eipä iteltä löydy oikeen mitään rautalankaa, tämä lienee vähän sinneppäin, nopeesti valmiin taustan päälle ei niin tosissaan vedetty, Line6 Helix ja GAS thinline tele. http://www.mikseri.net/artists/wanh … wetaja/sooloskaba-463-soolo/600855/ Varmaan noillakin vermeiilä saisi autenttisempaa materiaalia, asia alkoi kiinnostamaan siinä määrin että täytyypä perehtyä jossain kohtaa. Heh...tällänen löyty vuodelta 2007, veikkaan että kamat ovat olleet Strato ja Line6 XT live, joitain efektejä sitten DAWsta, olisiko ollut tuohon aikaan Logic 7. Kai tuossa(kin) joitain elementtejä on rautalankaan päin. http://www.mikseri.net/artists/wanhawetaja/sooloskaba63/249483/ Tausta taisi olla jäsen Juccizen. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 04.06.2020 12:52:34 | |
WanhaWetäjä: No eipä iteltä löydy oikeen mitään rautalankaa, tämä lienee vähän sinnepäin.. . Kyllä tuo mun mielestä rautalangan kriteerit täyttää. Fokus pysyy melodian soitossa eikä tilutteluissa. Sounditkin sopivat ahtaampaankin laatikkoon, ja onhan joissain Shadowsinkin biiseissä jopa fuzzia käytetty. Myös Ranskassa oli 60-luvulla rautalankabändejä. Näiden bändien kalustossa näkyi vähemmän Fendereitä. Gibsoneilla ja muilla enemmän soittivat ja hyvältä kuulostaa. Munsta rautalankaa voi soittaa millä sähkökitaravehkeillä vaan. Melodisuus tietty atmosfääri ovat keskeisimmät jutut. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 04.06.2020 13:22:52 | |
WanhaWetäjä: No eipä iteltä löydy oikeen mitään rautalankaa, tämä lienee vähän sinneppäin, nopeesti valmiin taustan päälle ei niin tosissaan vedetty, Line6 Helix ja GAS thinline tele. http://www.mikseri.net/artists/wanh … wetaja/sooloskaba-463-soolo/600855/ Varmaan noillakin vermeiilä saisi autenttisempaa materiaalia, asia alkoi kiinnostamaan siinä määrin että täytyypä perehtyä jossain kohtaa. Heh...tällänen löyty vuodelta 2007, veikkaan että kamat ovat olleet Strato ja Line6 XT live, joitain efektejä sitten DAWsta, olisiko ollut tuohon aikaan Logic 7. Kai tuossa(kin) joitain elementtejä on rautalankaan päin. http://www.mikseri.net/artists/wanhawetaja/sooloskaba63/249483/ Tausta taisi olla jäsen Juccizen. Olipa taas kerran hienoa soitantaa. Mä en taidoillani kehua, mutta ehkä voisin myös jotain laittaa jahka saan tässä äänitettyä. Mulla joku juttu jäi pyörimään mieleen joka voisi mennä jostain rautalangan tapaisesta. Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa....... | |
![]() 04.06.2020 14:11:39 (muokattu 04.06.2020 14:14:55) | |
WanhaWetäjä: No eipä iteltä löydy oikeen mitään rautalankaa, tämä lienee vähän sinneppäin, nopeesti valmiin taustan päälle ei niin tosissaan vedetty, Line6 Helix ja GAS thinline tele. http://www.mikseri.net/artists/wanh … wetaja/sooloskaba-463-soolo/600855/ Varmaan noillakin vermeiilä saisi autenttisempaa materiaalia, asia alkoi kiinnostamaan siinä määrin että täytyypä perehtyä jossain kohtaa. Tää on kyllä erittäin hyvä! Ihan esitys kamaa kerrassaan. Kuulostaa kyllä ihan rautalangalta. Tele tuo kyllä hienon soundin tuohon myös. Piti ihan kuunnella monta kertaa peräkkäin. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 04.06.2020 14:48:32 | |
Tämmöisten vetojen jälkeen karisee ne viimeisetkin rippeet ajatuksesta laittaa jotain omaa tuotosta julkisesti jakoon. Ootte te taitavia kyllä. Täytyy myöntää :) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 04.06.2020 16:55:15 | |
Omaakin hiluttelua mukaan. :) Rummut hoitaa EZDrummer mutta muu on omaa tuotantoa. https://www.dropbox.com/s/yiwiuucco3fnnqk/Instrumentalium.mp3?dl=0 Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus. | |
![]() 04.06.2020 20:17:19 | |
Mulla on ollut vuosien saatossa kaksinumeroinen määrä ac30:n eri yksilöitä, dodeja ja muutama orbitti sekä about tosi monta eri versiota noista mallintavista kaiuista ja kuten tässä on todettu, ei se EP:lle kuulosta.... Clean vahvistin, cleanihko soundi ja sitten joku kaiuttava efekti tuo jonkun tyylisuunnan rautalankaa soittajasta riippuen. Nykyisin rautalanka on osa iltaa, ne pitää soittaa....mutta ei sitä pelkkää rautalankaa jaksa enää kahta biisiä kauempaa kuunnella. Ja hirmuista keskustelua aiheuttaa Nastolan rautsikkafestareiden tarjonta... saako rautalangassa laulaa, onko surf sopivaa musaa jne jne.. Hallu tiivistikin tuossa aiemmin hyvin, että metallissa keskitytään enempi soittotekniikkaan ja kikkoihin kun taasen rautsikkamiehet syynää kaikuja ja vahvistimia. Mä tykkään mainitusta Timo Luostarista, koska soitto on tyylipuhdasta rautalankaa ja mikä parasta pienen hetken päästä kajahtaa semmoset tilut, ettei paremmasta väliä ==> liekö sitten sitä fuusiota! Tuossa räpellystäni privaattikemuista johon ajauduin kitaroimaan ketjulla Aurora-Strato - Helix - Valveking. Helix oli ollut tuossa vaiheessa reilun viikon, enkä uskaltanut suoraan linjailla. Toki tänä päivänä on laudassa HX Stomp ja mä tykkään siitä eniten efektinä vahvistimen edessä... ympäri käydään ja yhteen tullaan. https://youtu.be/RAFVz97NgUY En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 04.06.2020 20:27:31 | |
Tami: Tuossa räpellystäni privaattikemuista johon ajauduin kitaroimaan ketjulla Aurora-Strato - Helix - Valveking. Helix oli ollut tuossa vaiheessa reilun viikon, enkä uskaltanut suoraan linjailla. Toki tänä päivänä on laudassa HX Stomp ja mä tykkään siitä eniten efektinä vahvistimen edessä... ympäri käydään ja yhteen tullaan. https://youtu.be/RAFVz97NgUY Näköjään aika saman henkinen signaaliketju meillä. Itse soittelen HX Stompilla suoraan PA:han/äänikorttiin ja tuossa omassa pätkässä myöskin kitarana toimii Auroran strato. :) Toki tilanteet muuttuu ja kitaraosastolla tällä hetkellä straton paikkaa pitää LTD SN-1000 ja toverina sillä on GAS:n tele. Mutta Stomp on pysynyt kyllä pidempään käytössä kuin mikään vahvistin vuosikausiin. Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus. | |
![]() 05.06.2020 06:56:17 | |
No kumpi sitten on "enemmän rautalankaa", aito 60-luvun The Sounds-veto vai Pulliaisen maukkailla soundeilla vetämä jäljitelmä? Onko kopio parempi, kuin alkuperäinen? Onko Pulliainen määritellyt rautalangan uudelleen? | |
![]() 05.06.2020 08:26:51 | |
faq1: No kumpi sitten on "enemmän rautalankaa", aito 60-luvun The Sounds-veto vai Pulliaisen maukkailla soundeilla vetämä jäljitelmä? Onko kopio parempi, kuin alkuperäinen? Onko Pulliainen määritellyt rautalangan uudelleen? Oikein hyvä kysymys! Menee filosofia-osastolle ja oikeita vastauksia lienee monia tarkastelukulmasta riippuen. Itse näkisin Pulliaisen vieneen hommaa pitemmälle sellaiseen suuntaan mihin alkuperäiset Sounds-jehutkin ovat tähdänneet. En näe Agentsia kopioijana vaan perinteen jatkajana ja kehittäjänä. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 05.06.2020 09:46:48 | |
Kefiiri: Oikein hyvä kysymys! Menee filosofia-osastolle ja oikeita vastauksia lienee monia tarkastelukulmasta riippuen. Itse näkisin Pulliaisen vieneen hommaa pitemmälle sellaiseen suuntaan mihin alkuperäiset Sounds-jehutkin ovat tähdänneet. En näe Agentsia kopioijana vaan perinteen jatkajana ja kehittäjänä. Paitsi että tämän perinteen jatkaminen on äärimmäisen vaikeaa, koska puristit hyvin äkkiä tulevat sanomaan että ei se sitten enää olekaan rautalankaa jos liikaa muuttaa perinnettä tai vie sitä jopa kokonaan uusille urille. Toisaalta niinhän se on aina ja jokaisessa asiassa, että mielipiteet jakautuu ja onhan sitä muissakin musagenreissä nähty miten äkkiä joku tyylipoliisi tulee sanomaan, että tämä ei enää ole heviä tai punkia tai bluesia....... tai vaikeimpana ehkä jazzia :-D . Jazz kun on siinä mielessä hävytön musagenre, että se pakenee määrittelyitä :-) . Mutta se varmaan edellyttää, että genre on riittävän suosittu. Jos jokin on vain pienen piirin näpertelyä, niin sitä tiukemmin sitä rajataan ja ehkä rautalangassa on osittain kyse siitä, että minä itse en näe metsää puilta. Ehkä rautalangan ahdas genremäärittely tulee siitä, että voi olla rautalankadiggareiden piirissä joku porukka joka haluaa rajata "ulkopuoliset" ulkopuolelle. Ehkä myös rautalangan ulkopuolella on olemassa joku porukka joka haluaa rajata "inhoamansa" asiat tuon rautalangan genrerajan sisäpuolelle, jossa sitä on helpompi inhota ja nimetä se. Minulta jää vain huomaamatta, että on koko joukko tekijöitä ja kuluttajia jotka ihan pokkana tekevät vaan mitä huvittaa instrumentaalimusaa ja nimittävät sitä rautalangaksi tai ovat nimittämättä, mutta piutpaut nakkaa näille genrerajoille. Itse saattaisin haluta kuulua siihen porukkaan mieluiten. Mä ehkä haluaisin ajatella, että Francis Goya ja Bill Frisell on rautalankaa siinä missä The Sounds tai Pulliainen tai The Shadowskin. Ymmärrän, että näistä jutuista ei ikinä voi olla yksimielisyyttä, jokainen joutuu suhtautumaan musiikkiin kuten parhaaksi näkee. Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa....... | |
![]() 05.06.2020 09:56:01 | |
WanhaWetäjä: No eipä iteltä löydy oikeen mitään rautalankaa, tämä lienee vähän sinneppäin, nopeesti valmiin taustan päälle ei niin tosissaan vedetty, Line6 Helix ja GAS thinline tele. http://www.mikseri.net/artists/wanh … wetaja/sooloskaba-463-soolo/600855/ Varmaan noillakin vermeiilä saisi autenttisempaa materiaalia, asia alkoi kiinnostamaan siinä määrin että täytyypä perehtyä jossain kohtaa. Heh...tällänen löyty vuodelta 2007, veikkaan että kamat ovat olleet Strato ja Line6 XT live, joitain efektejä sitten DAWsta, olisiko ollut tuohon aikaan Logic 7. Kai tuossa(kin) joitain elementtejä on rautalankaan päin. http://www.mikseri.net/artists/wanhawetaja/sooloskaba63/249483/ Tausta taisi olla jäsen Juccizen. Näistä tuli aika paljon mieleen Mikko Lankisen soundi Laika & The Cosmonautsin levyillä. Tykkäsin kovasti. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe | |
![]() 05.06.2020 10:03:32 (muokattu 05.06.2020 10:06:09) | |
Onko The Shadows, joka aikanaan "keksi" rautalankasoundin? Sen jälkeen mielestäni The Shadows on ollut paljon enemmän, kuin rautalankabändi. Musiikki jotenkin hienostuneempaa ja kaikki viilattu äärimmilleen. Liian steriiliä rautalankamusiikiksi. Suomalaiselle rautalankamusiikki taitaa olla enemmänkin suomalaisten bändien 60-luvun alussa esittämää musiikkia, mikä ei niin kummallista loppujen lopuksi ollut: nuhruisesti soitettuja kansanlauluja.. The Sounds oli laadukas kokoonpano. | |
![]() 05.06.2020 10:15:31 | |
^^ Lankinen nimenomaan tuli mullekin jostain kuulemastani tuolla mieleen. Shadows /rautalanka/Pullianen Kyllähän Shadows varmasti oli eka bändi listaykkösenä tietynmakuisella instrumentaalimusiikilla, joka sittemmin miellettiin ainakin Suomessa juuri "rautalankamusiikkina". Mielestäni se on siis (erityyppistenkin) kaikujen höystämää kitaravetoista instrumentaalimusiikkia ja siihen kuuluu siis myös surf. Agentsit puolestaan soittivat paljolti (laulettuakin) iskelmää Esan rautalankamaisen kitaran maustamana. Näin mä sen koen ja kukin saa kokea miten haluaa. Agentsia oon joskus ittekin bändin kanssa soitellut, eikä me oltu "rautalankabändi". Itse tykkään paljon kuulla/kuunnella niitä vanhoja, kotimaisiakin. Ja niissä etenkin niitä bassokulkuja, jotka saattoi olla hyvinkin ahkerasti polveilevia. Ja oman maun mukaisesti noissa munkin "tekeleissä" on ehkä se soundi sit vähän sinne vanhan suuntaan kallellaan, mikä nyt toki vanhalla analogi -nauhurilla luonnollisestikin syntyy miltei tahtomattaan... | |
![]() 05.06.2020 12:24:55 (muokattu 05.06.2020 15:23:45) | |
Kefiiri: Oikein hyvä kysymys! Menee filosofia-osastolle ja oikeita vastauksia lienee monia tarkastelukulmasta riippuen. Itse näkisin Pulliaisen vieneen hommaa pitemmälle sellaiseen suuntaan mihin alkuperäiset Sounds-jehutkin ovat tähdänneet. En näe Agentsia kopioijana vaan perinteen jatkajana ja kehittäjänä. Molemmat ovat cover-bandeja joilla ei ole hirveesti jos lainkaan omaa materiaalia, ensin mainittu on pääosin perinteistä rautalankatwistia, toinen suurelta osin laulettua tai paremminkin varsin vapaasti tulkittua (TS) jopa hieman aneemista iskelmäbeatinlätkytystä rautalankasoundein. Itse olen hieman jäävi näitä arvioimaan puoluettomasti koska työn puolesta olen saanut/joutunut noita vetämään ihan tarpeeksi kuin myös lukuisten kloonien kuuleminen vuosien saatossa on saanut aikaan lähes allergisen reaktion ko soundimaailmaan, miksei kamoihinkin. Jo se että vihollisbandin kattauksessa lauteilla näkyy Strato ja VOX/Fender ilman että ääntätäkään on kuultu viestittää mitä tuleman pitää, hyvin harvoin poikkeuksin. Kuten aiemmin mainittiin, bandit vaihtuvat mutta kamat, soundit ja biisit eivät, jos hieman karrikoidaan. Omaa tartuntapintaa ns perinteiseen rrrrautalankaan löytyy, olen soittanut nuorena miehenä, taisin olla 16-17v, pelkästään 60-luvun musaa ja rautalankaa soittaneessa harrastusbandissa, nimi oli Niittokone, treenattiin Hankkijan varaston pommisuojassa, nimi tullut varmaan siitä että pihapiiriissä oli niittokoneita. Olin ns komppikitaristi, muutamia introja muistelen soittaneeni mutta mua vanhempi kaveri soitteli soolot, hänellä oli oikea Strato ja varmaan Fenderin vahvistin, mulla oli joku oikeakätisestä halpiksesta vasuriksi käännetty stratokopio ja Yamahan vahvistin, vissiin TA 30. Enää en pystyisi soittamaan vakkarina bandissa missä ohjelmiosto on r-lankaiskelmäpainotteista tai bandissa on joku EP klooni, tuuraukset on eri juttu. Joskus muinoin soitin kiippareita bandissa missä nuori kaveri oli kopsannut ohjelmistossa olevien lukuisten Agents-biisien soolot yks yhteen ja veti ne samanalailla joka keikalla, vaikka vetikin hyvin ja hyvillä soundeilla niin se riitti siitä alueesta ;-) Himassa tai harrastuksena treenikämpillä voi soitella mielimusaansa, sitten kun soittamisesta tulee työ niin asiat muuttuvat, on lähes pakko soittaa paljon sellasta mistä ei niin kauhiasti välitä kuten muutama rrrrautalankaan vivahtava ralli, kansa tykkää ja niillehän sitä musaa soitetaan. Mestari EP ei liene poikkeus rutinoituneesta muusikosta, ei varmasi puhku intoa kun taas on pakko vetää ties monettako sataa ellei tuhannetta kertaa "yksiainoaikkuna" osastoja pienessä viinipöllyssä, työtä se on heillekkin. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 05.06.2020 13:42:15 | |
Ennio Morriconeakin on tullut joskus raiskattua (Huom! koiria ei ole vahingoitettu äänityksen aikana) http://www.saunalahti.fi/mavartia/Good_bad_and_dog.mp3 Old Fenders never die | |
![]() 05.06.2020 18:08:34 | |
Oma kontribuutioni genreen. Ei rautalankaa vaan sitä yllä mainittua "surffia". https://soundcloud.com/mike-tapping/bustin-surfboards | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)