![]() 15.12.2019 21:10:53 (muokattu 15.12.2019 21:20:15) | |
---|---|
aslak: Siis kuka pyytää ja toivoo? Tässä nyt ei tajuta sitä, että myös kaikki omaa musiikkia soittavat elantonsa musiikillaan ansaitsevat ovat hekin kaikki ammattimuusikoita. Musiikki on heidän ammattinsa = ammattimuusikko. Ja se ei ole kyllä tae sitten yhtään mistään, muutaku että ovat onnistuneet hankkimaan itselleen leivän musiikilla. Sitten on iso liuta näitä ns. erikoismiehiä, jotka osaa tehdä mitä vaan käskystä, pyynnöstä tai lapuista. He varmasti tietävät kyllä paremmin soundiruuvaamisesta kuin perus makuuhuonekitaristit(poikkeuksia saattaa toki näissäkin olla). Nää on vähän ku musiikkimaailman ammattinäyttelijöitä? Yleensä paljon taitavampia ja koulutetumpia kuin he, keitä he esittävät. | |
![]() 15.12.2019 22:34:59 | |
aslak: Siis kuka pyytää ja toivoo? Näissä tapauksissa vaikka minä bändiliiderin ominaisuudessa. | |
![]() 15.12.2019 22:59:06 | |
paskiaispaska: Tässä nyt ei tajuta sitä, että myös kaikki omaa musiikkia soittavat elantonsa musiikillaan ansaitsevat ovat hekin kaikki ammattimuusikoita. Musiikki on heidän ammattinsa = ammattimuusikko. Ja se ei ole kyllä tae sitten yhtään mistään, muutaku että ovat onnistuneet hankkimaan itselleen leivän musiikilla. Sitten on iso liuta näitä ns. erikoismiehiä, jotka osaa tehdä mitä vaan käskystä, pyynnöstä tai lapuista. He varmasti tietävät kyllä paremmin soundiruuvaamisesta kuin perus makuuhuonekitaristit(poikkeuksia saattaa toki näissäkin olla). Nää on vähän ku musiikkimaailman ammattinäyttelijöitä? Yleensä paljon taitavampia ja koulutetumpia kuin he, keitä he esittävät. Minä kerroin vaan oman määritelmäni ammattilaiselle tässä yhteydessä. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko olemassa muusikon tutkintoa, onko päätoiminen vai sivutoiminen tai soittaako jossain tunnetussa bändissä. Oleellista on, että hommat hoituu. Se on totta, että musiikista saa elantonsa myös sellaisia, jotka eivät pysty hoitamaan kuin oman kapean tonttinsa vähän sinne päin. | |
![]() 15.12.2019 23:25:18 (muokattu 15.12.2019 23:28:15) | |
sepisti: Se on totta, että musiikista saa elantonsa myös sellaisia, jotka eivät pysty hoitamaan kuin oman kapean tonttinsa vähän sinne päin. Heillekkin se musiikki on ammatti. Ovat ammattimuusikoita. Ammatti ei ole mikään laatumääritelmä, vaan sana joka kuvaa pääelinkeinoa. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ammatti Mutta ei ihmekkään, että täällä vähän väliä syntyy vääntöä asioista, ku jengi kertoo täällä jotain omakeksimiä määritelmiään faktoina. | |
![]() 16.12.2019 04:32:51 | |
paskiaispaska: Heillekkin se musiikki on ammatti. Ovat ammattimuusikoita. Ammatti ei ole mikään laatumääritelmä, vaan sana joka kuvaa pääelinkeinoa. Olenko missään kohtaa väittänyt jotain muuta? Mutta ei ihmekkään, että täällä vähän väliä syntyy vääntöä asioista, ku jengi kertoo täällä jotain omakeksimiä määritelmiään faktoina. Jos mä tarviin osaavan tyypin johonkin projektiin, mulla lienee oikeus ihan itse (ilman wikipediaa) määritellä vaatimustaso ja sitä kautta se, mitä pidän ammattilaisuutena? Tästä mun kommentissa oli kyse. Otan takkini -> | |
![]() 16.12.2019 06:31:41 (muokattu 16.12.2019 06:38:31) | |
Edit. Väärä ketju | |
![]() 16.12.2019 07:57:18 (muokattu 16.12.2019 08:02:27) | |
sepisti: Olenko missään kohtaa väittänyt jotain muuta? Jos mä tarviin osaavan tyypin johonkin projektiin, mulla lienee oikeus ihan itse (ilman wikipediaa) määritellä vaatimustaso ja sitä kautta se, mitä pidän ammattilaisuutena? Tästä mun kommentissa oli kyse. Otan takkini -> Sä määrittelet kuinka taitavan ammattilaisen sä kelpuutat sun projektiin ;) Et kenenkään ammattia. "Tämä kaveri on erittäin ammattitaitoinen" on kuvaus henkilöstä, joka suorittaa työtehtävänsä erittäin hyvin jne... Tää on vähän sama, ku että pojasta tulis mies vasta ku on armeija käyty. Mutta se siitä offtopicista. | |
![]() 16.12.2019 08:38:36 | |
sepisti: Minä kerroin vaan oman määritelmäni ammattilaiselle tässä yhteydessä. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko olemassa muusikon tutkintoa, onko päätoiminen vai sivutoiminen tai soittaako jossain tunnetussa bändissä. Oleellista on, että hommat hoituu. Se on totta, että musiikista saa elantonsa myös sellaisia, jotka eivät pysty hoitamaan kuin oman kapean tonttinsa vähän sinne päin. Hankala keskustella jos jollain on aivan omat määritelmät. Ammattilaisuus ja ammattitaito ovat todellakin kaksi eri asiaa. Aamen | |
![]() 16.12.2019 09:16:18 | |
Urban Baboon: Älä laita. Nää sun erilaiset pohdinnat edustavat tämän sivuston mielenkiintoisinta osaa. Joskus voi mennä toki vähän yli, mutta asiallisesti aina esität mielipiteesi. Ihan asiasta tässä ketjussa on mun mielestä puhuttu. Sulla vaan on erilainen näkökanta asiaan. Joo kyllä minustakin on pelkästään kiva että Hallu tuumailee asioita ääneen. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 16.12.2019 10:58:56 | |
Eikös ammattimies/ammattilainen tarkoita ihan vaan sitä, että kyseinen henkilö osaa hommansa ja siihen voi luotta, että työnjälki on sitä, mitä on sovittu. Muu on sitten pelkkää saivartelua. Jos Jaska on pistänyt naapurin autotallin seinälaudat uusiksi ja saanut siitä rahaa, niin ei se siitä ammattikirvesmiestä tee, vaikka rahaa olisi rakennustöistä saanutkin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 16.12.2019 11:23:15 (muokattu 16.12.2019 11:36:26) | |
Laulava Kylätohtori: Eikös ammattimies/ammattilainen tarkoita ihan vaan sitä, että kyseinen henkilö osaa hommansa ja siihen voi luotta, että työnjälki on sitä, mitä on sovittu. Muu on sitten pelkkää saivartelua. Jos Jaska on pistänyt naapurin autotallin seinälaudat uusiksi ja saanut siitä rahaa, niin ei se siitä ammattikirvesmiestä tee, vaikka rahaa olisi rakennustöistä saanutkin. Tän siitä saa ku ihmisillä on väärää tietoa asiosta. Termit menee sekasin ja sit tulee just näitä hässäköitä ku "oon aina sanonu ni näin se on". Kun ei vaan ole. Meillä täällä suomessa on äidinkieli - ja sitte on läjä kaikkien reiskojen omia mielipiteitä. Ammattilainen on edes jonkinnäkönen latutae vain sillon, kun ammatin harjoittamiseen vaaditaan tutkinto. Jaska on ammatikseen kirvesmies, jos hänen päätoimeentulo tulee kirvesmiehen töistä. Satunnainen keikka ei tee ammattilaista. Moni harrastelijakirvesmies on tarkempi ja taitavampi kuin perus ammattitimpuri. | |
![]() 16.12.2019 12:00:27 | |
paskiaispaska: Tän siitä saa ku ihmisillä on väärää tietoa asiosta. Termit menee sekasin ja sit tulee just näitä hässäköitä ku "oon aina sanonu ni näin se on". Kun ei vaan ole. Meillä täällä suomessa on äidinkieli - ja sitte on läjä kaikkien reiskojen omia mielipiteitä. Ammattilainen on edes jonkinnäkönen latutae vain sillon, kun ammatin harjoittamiseen vaaditaan tutkinto. Jaska on ammatikseen kirvesmies, jos hänen päätoimeentulo tulee kirvesmiehen töistä. Satunnainen keikka ei tee ammattilaista. Moni harrastelijakirvesmies on tarkempi ja taitavampi kuin perus ammattitimpuri. Otapas nyt rauhallisesti. Kun kerran kielitieteiden maisteri olet, niin varmasti ymmärsit, että retorinen kysymykseni indikoi, etten nimenomaan väitä mitään absoluuttisesti. Ja nyt, kun siihen äidinkieleen vetosit, niin varmasti ymmärrät, että ettei nyt tule argumentaatiovirheitä, niin laitat tänne lähdeviitteet, että miten tämä äidinkieli todistaa sun väitteet oikeaksi. Pelkkä auktoriteettiin vetoaminen on pelkkä argumentaatiovirhe. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 16.12.2019 12:10:43 | |
Jos möläytän jotain täysin offtopicia ja typerää, niin lupaatteko huomioida minutkin? | |
![]() 16.12.2019 12:14:45 | |
o0o: Jos möläytän jotain täysin offtopicia ja typerää, niin lupaatteko huomioida minutkin? Jos olet humalassa. Silloin saa huutaa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 16.12.2019 12:19:02 (muokattu 16.12.2019 12:19:19) | |
Laulava Kylätohtori: Otapas nyt rauhallisesti. Kun kerran kielitieteiden maisteri olet, niin varmasti ymmärsit, että retorinen kysymykseni indikoi, etten nimenomaan väitä mitään absoluuttisesti. Ja nyt, kun siihen äidinkieleen vetosit, niin varmasti ymmärrät, että ettei nyt tule argumentaatiovirheitä, niin laitat tänne lähdeviitteet, että miten tämä äidinkieli todistaa sun väitteet oikeaksi. Pelkkä auktoriteettiin vetoaminen on pelkkä argumentaatiovirhe. No en ole maisteri, mutta täytyy varmaan lukea itteni sellaseksi, jos siellä yliopistossa tosiaan pärjää peruskoulun äidinkielen opinnoilla. | |
![]() 16.12.2019 12:19:52 (muokattu 16.12.2019 12:21:36) | |
Kysyin varmaan jotain sopimatonta? Mutta jos nyt soppaa hämmenetään niin olen minäkin juonut kaljaa erään suomalaisen ison bändin nokkamiehen kanssa ja hän totesi ostaneensa kitarat parilla satasella Thomannilta kun näyttivät siisteiltä eikä vissiin soundienkaan kanssa ollut ihan niin tarkkaa. Verotiedoista päätellen oli kyllä ihan ammatti toi levyttäminen ja keikkailu. Ne kitarat taisi olla jesarilla teipattuja BCR:n Beasteja. Joku varmaan arvaa jo bändin. | |
![]() 16.12.2019 12:58:00 | |
o0o: Jos möläytän jotain täysin offtopicia ja typerää, niin lupaatteko huomioida minutkin? Saat huomiota ilman möläytyksiäkin :) Mun virhe oli tarttua Kricen kommenttiin, jotka yleensä jätän vaille huomiota. Samalla tarkoituksellisen ylimielisellä kommentilla ilmeisesti sohaisin Paskiaspaskaa sinne minne eniten sattuu. Pahoittelut tästä. Toivon ettei kenellekään tapahdu mitään pahaa sen takia, että ottaa tosissaan minun määritelmäni sanasta ammattilainen. Kylätohtori onneksi oli ainakin ymmärtänyt mitä tarkoitin, eikä hän ole ainakaan välittömässä vaarassa välittämäni väärän tiedon takia. Kaikille muille vielä varoituksen sana: Mikäli joku väittää olevansa musiikin ammattilainen, se ei siis välttämättä tarkoita sitä, että hän osaisi soittaa hyvin tai osaisi säätää omaa vahvistintaan nopeasti. On mahdollista, että hän vaan tekee musiikkia päätyönään. Sitten vielä asiaan. Itse en koe tarpeellisena hankkia kotikäyttöön erillistä frfr-vahvistinta. Suosin mielummin tarkkailukaiuttimia, joille on muutenkin paljon käyttöä. Anteeksi. | |
![]() 16.12.2019 13:01:46 | |
Ammattilainen, ammatti kitaristi, ammattimuusikko hmmmm.... jokku saattaa tietää kamoista ja saundeista paljonkin, toiset taas ei yhtään mitään, eikä välttis ole ees kiinnostuneita millään muotoa. | |
![]() 16.12.2019 13:05:38 | |
sepisti: Saat huomiota ilman möläytyksiäkin :) Mun virhe oli tarttua Kricen kommenttiin, jotka yleensä jätän vaille huomiota. Samalla tarkoituksellisen ylimielisellä kommentilla ilmeisesti sohaisin Paskiaspaskaa sinne minne eniten sattuu. Pahoittelut tästä. Toivon ettei kenellekään tapahdu mitään pahaa sen takia, että ottaa tosissaan minun määritelmäni sanasta ammattilainen. Kylätohtori onneksi oli ainakin ymmärtänyt mitä tarkoitin, eikä hän ole ainakaan välittömässä vaarassa välittämäni väärän tiedon takia. Kaikille muille vielä varoituksen sana: Mikäli joku väittää olevansa musiikin ammattilainen, se ei siis välttämättä tarkoita sitä, että hän osaisi soittaa hyvin tai osaisi säätää omaa vahvistintaan nopeasti. On mahdollista, että hän vaan tekee musiikkia päätyönään. Sitten vielä asiaan. Itse en koe tarpeellisena hankkia kotikäyttöön erillistä frfr-vahvistinta. Suosin mielummin tarkkailukaiuttimia, joille on muutenkin paljon käyttöä. Anteeksi. Kyllä minäkin tiedän tasan tarkkaan mitä sä tarkoitat termillä ammattilainen. Tarkoitat sillä erittäin ammattitaitoista henkilöä. Mutta se, että ruvetaan aukomaan päätä sellaselle, joka käyttää termiä yhteydessä johon se on alunperin tarkoitettu - ja on oikeassa, niin... | |
![]() 16.12.2019 13:38:42 | |
No tämähän meni mopoon kuin se kuuluisa mummo junan rotkossa. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)