Aihe: Fractal audio FM3
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Mandarax
09.03.2020 15:42:51
BulletFace: Toi Neural DSP Quad Cortexhan putoaa vähän tohon väliin. Se on aika kompatki ja siinä on 4 kytkintä. Ominaisuuksien puolesta se saattaa olla todella kova peli.

Onko tuosta Neuralista 4-nappinenkin versio? Olen nähnyt sen jonkun 8-10 nappisesta kuvan mutta kiinnostaisi jos olisi kompaktimpaa tarjolla.
Nyt on käytössä AX8 ja sillä pärjää mainiosti, vähän isokokoinen vain. Repussa kulkee kätevästi myös Amplifirebox mutta siinä taas se kaksi nappia rajoittaa aika paljon, Amplifirestä oli minulla se kolmen kytkimen versiokin mutta siinä taas säätämiseen meni hermot joten lähti kiertoon. FM3 voisi olla ihan jees, vielä mieluummin kompakti vehje jossa olisi se 4 kpl kytkimiä.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Baraka
02.04.2020 18:21:33
Juuri kun oli päässyt nykyajan mallintavia vertailemalla siihen tulokseen, että AX8:n voisi ostaa niin sitäpä ei saakaan enää mistään. Tuo FM3 voisi kiinnostaa, mutta kun ei ole oikein mitään tietoa milloin sen saisi eikä kärsivällisyys riitä mihinkään jonotuslistoihin, jossa ei tiedä edes paikkaansa.

Tosin itseäkin kyllä korpeaa tuo kolme polkaisupainiketta, kun edellisessä oli kuitenkin niin paljon enemmän. Järjetön ajatus ostaa tuollainen lankkumalli ja siihen sitten vielä kylkään erillinen midiohjain. Sama olisi ollut sitten jättää nuokin pois, jos kuitenkin tarvitsee polkimen erikseen.
LaXu
03.04.2020 12:01:13
Baraka: Juuri kun oli päässyt nykyajan mallintavia vertailemalla siihen tulokseen, että AX8:n voisi ostaa niin sitäpä ei saakaan enää mistään. Tuo FM3 voisi kiinnostaa, mutta kun ei ole oikein mitään tietoa milloin sen saisi eikä kärsivällisyys riitä mihinkään jonotuslistoihin, jossa ei tiedä edes paikkaansa.

Tosin itseäkin kyllä korpeaa tuo kolme polkaisupainiketta, kun edellisessä oli kuitenkin niin paljon enemmän. Järjetön ajatus ostaa tuollainen lankkumalli ja siihen sitten vielä kylkään erillinen midiohjain. Sama olisi ollut sitten jättää nuokin pois, jos kuitenkin tarvitsee polkimen erikseen.

Jos ei AX8 löydy käytettynä, hommaa vaikka Line6 Helix Floor. Mielestäni siitä sai ihan yhtä hyvät soundit kuin Axe-Fx 2:sta kun käytti samoja kaappi-impulsseja. Käytettävyys on selvästi parempi kuin AX8:ssa. Ei kyllä ole erityisen kompakti, mutta eipä tarvi mitään lisäpalikoitakaan.
Ilpo_
03.04.2020 12:37:15
Mahtaisko täällä olla ketään luopumassa fx III? Varmaan piakkoin tulee lattiamallit.
Baraka
03.04.2020 19:13:51
LaXu: Jos ei AX8 löydy käytettynä, hommaa vaikka Line6 Helix Floor. Mielestäni siitä sai ihan yhtä hyvät soundit kuin Axe-Fx 2:sta kun käytti samoja kaappi-impulsseja. Käytettävyys on selvästi parempi kuin AX8:ssa. Ei kyllä ole erityisen kompakti, mutta eipä tarvi mitään lisäpalikoitakaan.

Tuotakin on kyllä tullut katseltua ja olisi ihan tarpeeksi kompakti omiin tarpeisiin. Huvittaisi vain päästä testaamaan ensin, koska Line 6:lla on tietty stigma aiemmista mallintavistaan johtuen.
Baraka
06.04.2020 17:41:01
https://www.youtube.com/watch?v=EO5 … QM5Y&feature=youtu.be&t=822

Kyllähän tuo tässä videossa ainakin vaikuttaa siltä, että noilla kolmellakin painikkeella saattaisi pärjätä. Vielä kun olisi toimitusajoista jotain tietoa.
Shredator
07.04.2020 15:35:13

Hyvä että löytyy midiohjaus, niin nappien vähäinen määrä ei haittaa. Pohdin kuitenkin josko Helix Stomp tarjoaisi enemmän vastinetta rahoille...
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
JPL
09.04.2020 12:49:41
freetime: Ensimmäisessä tuotantoerässä ei ole kuulokeliitäntää, joka tuostakin videosta on nähtävissä. Kuulokeliitännällisten versioiden arvioitu saatavuus on huhtikuussa. Q2/20 taisi olla viimeisin arvio Euroopan toimitusten alkamisesta.

Pistin itseni nyt jonon hännille tuohon FM3 waitlistiin. Tunteeko joku tuon jonon toimintalogiikan, eli tuleeko vain ilmoitus että no nyt niitä olisi saatavilla ja käy äkkiä tilaamassa omasi, vai tuleeko suoraan kiinnitys vapaaseen laitteeseen, maksaa pois ja odottelee postin saapumista.
TTV
09.04.2020 13:21:50 (muokattu 09.04.2020 13:23:12)
JPL: Pistin itseni nyt jonon hännille tuohon FM3 waitlistiin. Tunteeko joku tuon jonon toimintalogiikan, eli tuleeko vain ilmoitus että no nyt niitä olisi saatavilla ja käy äkkiä tilaamassa omasi, vai tuleeko suoraan kiinnitys vapaaseen laitteeseen, maksaa pois ja odottelee postin saapumista.

Laitteita tarjotaan jonotusjärjestyksessä, eli kun vuoro tulee, voit maksaa ja saat laitteen tai sitten luovut paikastasi jonossa.

Käsittääkseni Eurooppaan ei vielä ole tullut kuin muutama laite, joten jono purkautuu hitaasti. Itse olen (toivottavasti) aika alkupäässä.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
JPL
09.04.2020 16:06:16
TTV: Laitteita tarjotaan jonotusjärjestyksessä, eli kun vuoro tulee, voit maksaa ja saat laitteen tai sitten luovut paikastasi jonossa.

Käsittääkseni Eurooppaan ei vielä ole tullut kuin muutama laite, joten jono purkautuu hitaasti. Itse olen (toivottavasti) aika alkupäässä.

Okei, kiitokset. Asetuitko muuten itse milloin FM3 waitlistille?
TTV
09.04.2020 19:32:05
JPL: Okei, kiitokset. Asetuitko muuten itse milloin FM3 waitlistille?

Ihan ekoina päivinä, kun se tuli mahdolliseksi.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
JPL
09.04.2020 22:34:12 (muokattu 09.04.2020 22:34:33)
TTV: Ihan ekoina päivinä, kun se tuli mahdolliseksi.

Okei joo. Selailin vähän tätä taaksepäin ja huomasin että tuostahan hetkestä on jo tosiaan vähän aikaa. Taitaa meikäläisen vuoro tulla listalla sitten ehkä ensi jouluna.

No, odotellaan. Suomalainenhan on hyvä siinä, vaikkei kyseessä olekaan halpa kahvipaketti eikä peltiämpäri. Harjoittelin joskus jonottamista Toneczarin Echoczar -pedaalista, ja kolmen vuoden jälkeen vaihtui sähköpostiosoitteni ja muutenkin olin jo koko homman unohtanut. Toimitusaika taisi olla just joku 3-4 vuotta. Mutta hienosti pystyi sitten elämään ilmankin :-)
BulletFace
13.04.2020 14:08:32
Shredator: Hyvä että löytyy midiohjaus, niin nappien vähäinen määrä ei haittaa. Pohdin kuitenkin josko Helix Stomp tarjoaisi enemmän vastinetta rahoille...

Stomppi on kyllä kova peli varsinkin hinta/laatu suhteeltaan. Tuo FM3 taitaa maksaa täällä jotain 1.300 - 1.400€ kun Stomppi vaan sen 500€, joten puhutaan vähän eri hinta luokan peleistä.

Itse saanut stompista hyvät hevi jyystötkin ja jäi kyllä itselle pito peliksi vaikka Kemper viekin nykyään suuren osan soittoajasta.
Get the best and fuck the rest.
TTV
17.05.2020 17:48:25
Euroopan hinnaksi vahvistunut nyt 1299 euroa, johon postit päälle:

Availability: The FM3 is expected to start shipping internationally beginning of June 2020.
The price will be EUR 1299 including VAT (EUR 1091,60 exc. VAT).

Toivottavasti saavat kunnolla noita jakoon, tässä alkaa nimittäin paatuneimmankin kamahomon stondis lerpahtamaan ootellessa :-/
Lepinkäinen
17.05.2020 19:31:24
Liityin juuri jonoon, saapa nähdä tuleeko edes jouluksi kotia. Aikamoinen paperijulkaisu tähän asti tosiaan.

Mites tämä/axe3 on kehittynyt vs. axe2/ax8 ajoista? Jotain luin, että drive blockissa olis uus algoritmi. Channels vissiin korvannut x/y. Mitä muuta merkittävää?
Shredator
18.05.2020 09:27:39

Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Baraka
18.05.2020 11:27:09
Shredator: Tuolta sais. Sikahintaan.
https://reverb.com/item/33706809-fractal-audio-fm3

Itse ostin yhden reverbistä sikahintaan, eikä kaduta. Oli juuri sellainen mitä olin hakenut ja soittamaan päästessä iski kyllä into aivan uudella tavalla. Yhtäkkiä kaikki haluamani soundit yhdessä laitteessa ja kuulostaa vielä todella hyvältä. Perustelin kalliimman hinnan itselleni niin, että ei kuitenkaan ole mitään mielenkiintoa odotella vuotta uuden toimitusta ja vielä vähemmän mielenkiintoa olisi ollut ostaa joku toinen laite vain väliaikaiseksi.
TTV
18.05.2020 11:54:34
Baraka: Itse ostin yhden reverbistä sikahintaan, eikä kaduta. Oli juuri sellainen mitä olin hakenut ja soittamaan päästessä iski kyllä into aivan uudella tavalla. Yhtäkkiä kaikki haluamani soundit yhdessä laitteessa ja kuulostaa vielä todella hyvältä. Perustelin kalliimman hinnan itselleni niin, että ei kuitenkaan ole mitään mielenkiintoa odotella vuotta uuden toimitusta ja vielä vähemmän mielenkiintoa olisi ollut ostaa joku toinen laite vain väliaikaiseksi.

Voitko verrata esim. AX8:iin käytettävyyden tai saundien osalta?
Baraka
18.05.2020 12:43:21
TTV: Voitko verrata esim. AX8:iin käytettävyyden tai saundien osalta?

En ole koskaan nähnyt AX8:aa livenä, joten tein vertailua youtuben avulla. Näyttöhän tuossa on huomattavasti parempi ja aika vaivattomasti ilman manuaalia pääsin säätämään kaikkea tarvittavaa laitteen itsensä kautta. Poljettavia painikkeita on tietysti vähemmän, mutta omassa käytössä nuo ovat riittäneet, koska yhteen painikkeeseen voi ohjelmoida useammankin toiminnon. Toki mieluummin ehkä olisin halunnut muutaman painikkeen lisää, mutta näillä pärjää(n) kyllä.

Mitä saundeihin tulee niin esimerkiksi tässä videossa https://www.youtube.com/watch?v=z9_QU5y2Zb4 AX8:n vahvistinmallinnukset kuulostavat heikommilta ja jotenkin ohuilta. Toki sitten säätämällä niitäkin saa paremman kuuloiseksi. Foorumien perusteella olen muutenkin jäänyt siihen käsitykseen, että tuossa FM3:ssa valmissaundit olisivat paljon käyttökelpoisemmat kuin AX8:ssa ja itsekin olin aika yllättynyt useasti presetistä.

Jos itse omistaisin/olisin omistanut AX8, niin siinä tapauksessa en luultavasti olisi ostanut reverbistä FM3:sta kalliilla, vaan liittynyt listalle ja odotellut kutsun saapumista.
TTV
22.05.2020 20:48:13
Ou jee, 50 euroa ois saanu alennusta ekasta protoerästä... koittaisivat nyt skarpata ja laittaa sitä lopullista tuotetta markkinoille:

I hope you are doing well and safe at this difficult time. At least we now have some good news for you - we will receive a first shipment of FM3 units beginning of June. Please let us know if you would like to order one of these FM3 units with no headphones jack for EUR 1249 (including VAT and 3-years warranty), which is EUR 50 off the regular price. Please confirm to which address you would like it shipped (with a phone number for UPS), and we will get back to you with an order confirmation and payment details when your FM3 is ready to ship.

If you dont wish to purchase one of these units, you will receive another invitation for an FM3 with headphones jack, at full price in a few weeks when these units become available (we dont have a precise date yet).

Nooh, paskaakos tässä, hyvää musakamaa riittää kyllä ilman protojakin :-) Odottelen mielelläni kuulokeliitännällisen version saapumista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)