Aihe: Boss Katana, edullinen versio Wazasta
1 2 3 4 5 617 18 19 20 21
trih
22.11.2016 07:15:54
TTV: Näin olen itsekin ymmärtänyt, eli Katana on vaan "fyysisempi vahvistin" GT-sarjan mallintajista, kun taas Waza on analoginen eri moduleineen.

Onko GT:ssä myös tuo Brown + muut samat mitä Katanassa?
TTV
22.11.2016 07:57:53
trih: Onko GT:ssä myös tuo Brown + muut samat mitä Katanassa?

En tiedä nimestä tai väristä :-) Tarkoitin sitä, että Katanassa homma toiminee puhtaasti digitaalisten mallinnosten kautta, kuten GT ym. Bossin vermeissä? Tähän on vaan lisätty pääte ja kajari ja saatu Katana. En väitä, että algoritmit ja nimet olisivat 1:1 aiempien kanssa, mutta erona Wazaan on digidigi vs. analogia, näin olen käsittänyt asian ja voin olla väärässäkin. Katanan ja Wazan kohdalla Boss on loihtinut äärimmäisen epöselvän mainosmateriaalin ja hukuttanut faktat huttuun.

Mut joo, mitäpä noista, pääasia että saundit miellyttää kuulijaa ja jokaiselle löytyy purnukka tai pari mistä valita :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
trih
22.11.2016 09:22:35 (muokattu 22.11.2016 09:23:13)
TTV: En tiedä nimestä tai väristä :-) Tarkoitin sitä, että Katanassa homma toiminee puhtaasti digitaalisten mallinnosten kautta, kuten GT ym. Bossin vermeissä? Tähän on vaan lisätty pääte ja kajari ja saatu Katana. En väitä, että algoritmit ja nimet olisivat 1:1 aiempien kanssa, mutta erona Wazaan on digidigi vs. analogia, näin olen käsittänyt asian ja voin olla väärässäkin. Katanan ja Wazan kohdalla Boss on loihtinut äärimmäisen epöselvän mainosmateriaalin ja hukuttanut faktat huttuun.

Mut joo, mitäpä noista, pääasia että saundit miellyttää kuulijaa ja jokaiselle löytyy purnukka tai pari mistä valita :-)

Jaa. Itse saan valmistajan teksteistä käsityksen, että GT ja Katana ovat eri juttuja. Katanan yhteydessä mainitaa Waza, GT:n yhteydessä COSM :)

Omasta mielestä GT ja Rolandin Cube olisivat enemmänkin vertailukelpoisia, koska GT käyttää samaa COSMia kuin Cube ja Katana taas Waza-teknologiaa.
TTV
22.11.2016 09:28:19
trih: Jaa. Itse saan valmistajan teksteistä käsityksen, että GT ja Katana ovat eri juttuja. Katanan yhteydessä mainitaa Waza, GT:n yhteydessä COSM :)

Omasta mielestä GT ja Rolandin Cube olisivat enemmänkin vertailukelpoisia, koska GT käyttää samaa COSMia kuin Cube ja Katana taas Waza-teknologiaa.

Voit olla oikeassa, ite luulen Katanan olevan mallintaja ja Waza analoginen. Päätevahvistimen osalla voi olla yhtäläisyyksiä. Tiedä näitä, ite tykkään GT-001:stä ja sille tulee nyt Helix kaveriksi, Bluetone hoitaa isomman mölyn tarpeen :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
D-Kay
26.11.2016 10:03:23

Muutaman päivän olen ollut 50w Katanan omistaja.

Soundit oli käyttökelpoisia heti pakasta vedettäessä. Enimmäkseen olen soitellut Crunch-mallinnoksella, muutkin ovat käyttökelpoisilta vaikuttaneet. Äänenvoimakkuus vaihtelee aika paljon eri mallinnosten välillä vaihdeltaessa, vaikka volume ja gain asetukset ovat samat.

Efektit ovat hyvän kuuloisia, kuten Bossilta voisi olettaa. Säröjen, modulaatioiden, kaikujen ja delayn lisäksi Katana sisältää erikoisempiakin efektejä, kuten oktaaverin ja harmonizerin. Tehdasasetuksilla säröefektin päälle kytkeminen aiheuttaa minun mielestäni liian voimakkaan volan nousun, mutta se on säädettävissä Tone Studio -softalla.

Tone Studioon liittyy suurin ärsyttävyys laitteessa. Jotta kaikkia efektejä pääsee edes kokeilemaan tai merkittävästi säätämään pitää tietokone olla kytkettynä vahvistimeen. Eli parametreja ruuvaillaan Tone Studiolla ja tallennetaan vahvistimeen. Mielestäni on todella ärsyttävää että vahvistimen käyttöliittymä on karsittu niin pelkistetyksi ettei se yksin riitä. Toki on mahdollista, että Boss julkaisee softapäivitysten mukana kokonaan uusia efektejä, mutta nähtäväksi jää.

Toinen massiivinen virhe on se että vahvistimeen voi tallentaa vain kaksi muistipaikkaa. Eli jos tyypillistä bändikäyttöä ajattelee, niin puhtaan ja särösoundin voi tallentaa ja efektien käytöt voi unohtaa. Tai sitten pitää olla läppäri kytkettynä ja biisien välissä lataa uudet patchit vahvistimeen. 100w versioissa muistipaikkoja on neljä. Mielestäni ei ole mitään perustelua, ettei tällaisessa digivehkeessä ole satoja muistipaikkoja.

Yhteenvetona monipuolinen laite, josta saa väännettyä jos jonkinlaista soundia. Maksamaani 193:n euron hintaan ihan hyvä vehje kotisoitteluun. Käyttöliittymän rajoitteiden ja rampautusten takia en suosittele bändikäyttöön.
hallu
26.11.2016 10:15:18
D-Kay: .......................
............ Mielestäni ei ole mitään perustelua, ettei tällaisessa digivehkeessä ole satoja muistipaikkoja.

....................................

No jos se on nyt sitten sitä wazaa siinä :-).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
RaskasMielinen
26.11.2016 11:06:20 (muokattu 26.11.2016 11:08:48)

D-Kay: Muutaman päivän olen ollut 50w Katanan omistaja.

Yhteenvetona monipuolinen laite, josta saa väännettyä jos jonkinlaista soundia. Maksamaani 193:n euron hintaan ihan hyvä vehje kotisoitteluun. Käyttöliittymän rajoitteiden ja rampautusten takia en suosittele bändikäyttöön.

Kuten jo aiemmin viisastelin, niin bändikäyttöön 100-wattinen juurikin muistipaikkojen määrän takia.

Tottakai Boss haluaa asiakkaalta mieluummin enemmän rahaa kuin vähemmän rahaa, siksi halvimmassa versiossa ei ole kaikkia ominaisuuksia :D
Jack of all trades - master of none
D-Kay
26.11.2016 14:14:26

RaskasMielinen: Kuten jo aiemmin viisastelin, niin bändikäyttöön 100-wattinen juurikin muistipaikkojen määrän takia.

Tottakai Boss haluaa asiakkaalta mieluummin enemmän rahaa kuin vähemmän rahaa, siksi halvimmassa versiossa ei ole kaikkia ominaisuuksia :D

En suosittele 100w versiotakaan. Neljä muistipaikkaa on käytännössä yhtä rampa kuin kaksikin. Katanan tyyppisen vehkeen pointti bändikäytössä olisi mun mielestä se, että efektitkin saa samasta vehkeestä ja noin vähillä muistipaikoilla se ei oikein toteudu.
klobasa
26.11.2016 17:04:11
Tyyppäsin 100W versiota jonkin aikaa liikkeessä ja en kyllä lämmenny. Jotenkin ihmeen honottava ja purkkimainen soundi, vaikka bassoa yms. löytyy. Laitoin efektit pois ja kokeilin semi-rosoisia soundeja mitä vahvarista löytyy stockina. En tiedä miksi, mutta oma fyysisesti reippaasti pienempi putkicombo tuntuu elävämmältä ja jytkymmältä kuin toi.

Kiinnostava kampe, mutta olis pitänyt heti tulla kyllä wow-fiilis jotta olisin hankkinut. En lämpene sille, että se fiilis löytyisi vasta kovemman säätöjen etsimisen jälkeen. Pitää silti kokeilla myöhemmin uudestaan, koska tavallaan haluaisin pitää Katanasta.
Progorava
01.12.2016 14:00:07
En saa dilsaa pelaamaan Katanassa. Mitä mä en nyt tajua? Muilla samoja haasteita?

Muut efektit kuuluu kyllä noita potikoita ruuvaamalla.
Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu.
D-Kay
01.12.2016 15:13:42

Progorava: En saa dilsaa pelaamaan Katanassa. Mitä mä en nyt tajua? Muilla samoja haasteita?

Muut efektit kuuluu kyllä noita potikoita ruuvaamalla.

Eipä ole ollut tuollaisia haasteita. Oletko Tone Studiolla katsonut ettei delayssa ole jotkut hassut asetukset, esim. mix nollassa? Tai tap tempoa naputellut ettei se varmasti ole missään tiloissa? Tolle on varmaan mahdollista tehdä joku factory reset, jolla varmistaa että softa on kunnossa. Vaikea kuvitella, että potikassa olisi mitään vikaa, jos toisella puoliskolla tulee efekti ihan normaalisti.
Progorava
01.12.2016 16:07:44
D-Kay: Eipä ole ollut tuollaisia haasteita. Oletko Tone Studiolla katsonut ettei delayssa ole jotkut hassut asetukset, esim. mix nollassa? Tai tap tempoa naputellut ettei se varmasti ole missään tiloissa? Tolle on varmaan mahdollista tehdä joku factory reset, jolla varmistaa että softa on kunnossa. Vaikea kuvitella, että potikassa olisi mitään vikaa, jos toisella puoliskolla tulee efekti ihan normaalisti.

Jep. Potikan toisen puolen efektit pelaa. Outoa.

Pitänee hommata usb-kaapeli ja kopeloida tuota tonestudion kautta.

Mitään factory resettiä en ole löytänyt. Ehkä sekin on sen softan puolella.
D-Kay
01.12.2016 16:16:38

Mitään factory resettiä en ole löytänyt. Ehkä sekin on sen softan puolella.

PANEL-nappula pohjassa virrat päälle.
Progorava
01.12.2016 16:22:09
D-Kay: PANEL-nappula pohjassa virrat päälle.

Kiitos. Testaan tuon. En puusilmä huomannut tuota manuskassa.
Progorava
01.12.2016 18:38:49
Dilsa-sa-sa-sa-a löyty-ty-ty-ty-ty-y

Resetti auttoi. Kiitos.
kihtaristi
09.12.2016 10:44:36
Kitaratunnilla soittelen nykyään tällä ja todella loistava peli.. Kliini soundi ja siihen tuo blues driver mallinus ja pikkasen kaikua, niin väitän että on taatusti paras reunarososoundi, jonka tolla rahalla saa. Täytyy varmaan hommata itellekin tälläinen reissuun kaveriksi, jos ei jaksa roudata isompaa setuppia.
fugue
11.12.2016 14:05:22
Terve

Hommasin Katana 50, paripäivää sitten ja kiva "leikkikalukalu" kotisoittoon, on monipuolinen ja tykkään!

Asensin Boss Tone Studion ja ajurit yms...
Sitten kun yhdistän vahvistimen tietokoneeseen niin herjaa tämmöistä:
Please update your katana amp with latest system program.
Mielestäni tein tämän päivityksen ohjeiden mukaan, vaan sama herja jatkuu.

Olisko vinkkiä mikä meni vikaan?
BugBadWolf
11.12.2016 14:50:14
fugue:...Olisko vinkkiä mikä meni vikaan?

Olet asentanut tietokoneellesi kaiken tarvittavan. Nyt se ohjelmisto haluaa sinun päivittävän myös vahvistimen laiteohjelmiston uusimpaan versioon.

Mikään ei siis ole varsinaisesti pielessä.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
fugue
11.12.2016 15:22:08
BugBadWolf: Olet asentanut tietokoneellesi kaiken tarvittavan. Nyt se ohjelmisto haluaa sinun päivittävän myös vahvistimen laiteohjelmiston uusimpaan versioon.

Mikään ei siis ole varsinaisesti pielessä.

Kiitos pikaisesta vastauksesta! Sain päivitettyä vahvistimen ja boss tone studio pelittää!

Tässä vielä bossin ohjeet jotka nyt tuli luettua...: https://www.boss.info/global/suppor … a1f675-cdcc-49f3-ae33-1d8d9466bf91/
ammonra
31.12.2016 20:19:55
Minulla hävisi precense potikasta säädöt, ei vaikuta mitään vaikka kuinka ruuvais ja tehds reset tehty, taitaa mennä huoltoon! Onko muilla ilmennyt ongelmia?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)