headhead 22.07.2016 15:44:05 | |
---|
Haltsi: Kiitti, kattellaan keinokuormaa tai tuommoista signal padia. Kolvia en ole käyttänyt sitten yläasteen, ei oikein ollut minun laji silloinkaan.. Tosin ihan ensimmäiseksi koetan totutella ilman lisävehkeitä tuohon. :) Paitsi saisikohan tuollaiseen keinokuormaan kiinni kuulokkeet (line out)? Kuulokevahvistinta ei ole, mutta onhan tuossa tuo oma leveli, kääntäisi kaiuttimen nollille ja kuulokkeet kiinni, toimisikohan? Saa kuulokkeet kiinni, mutta se kuulostaa kolkolta ja sirkkelimäiseltä. Se kaiutin kaappeineen ja tiloineen viimeistelee soundin. Keinokuorman line outin ja kuulokkeiden väliin tarvitsee kaiutinsimulaation mutta yleensä se ei siltikään kuulosta yhtä hyvältä kuin oikea kaiutin. Hyvä kitarasoundi kuulokkeisiin on yllättävän vaikea ja kallis juttu. EDIT: Ja tuo signal pad menisi siis nimenomaan efektilooppiin eikä kitaran ja nupin väliin? Sen verran olen ymmärtänyt, että overdrivet ym. menee ennen nuppia, reverbit ja delayt ym. menee looppiin, joten taitaapa se vaimennin kuulua tosiaan myös looppiin. Looppiin joo. Kitaran jälkeen laitettuna se vähentää särön määrää, loopissa äänenvoimakkuuttaa. |
headhead 22.07.2016 15:50:02 | |
---|
azlag: JCA on omalla kohdalla ollut erikoinen tapaus sen vuoksi että yleensä kun olen uuden vahvistimen hankkinut, ensimmäisenä kaiken muun alleen pettävänä aivotyönä on ollut pähkäillä (viikkoa tai pari/kuukausia) sitä, miten saan sen kuulostamaan paremmalta. JCA aiheutti vain pakonomaista tarvetta päästä soittamaan, hienosäädöt sikseen, ne ehtii sitten joskus. Mäkin kuolaan aina pitkin viikkoa uusia vahvistimia mutta kun pääsen soittaa Jca:lla niin totean joka kerta että miksi hankkia uutta kun tämäkin kuulostaa hyvältä. |
Haltsi 23.07.2016 10:20:20 | |
---|
headhead: Saa kuulokkeet kiinni, mutta se kuulostaa kolkolta ja sirkkelimäiseltä. Se kaiutin kaappeineen ja tiloineen viimeistelee soundin. Keinokuorman line outin ja kuulokkeiden väliin tarvitsee kaiutinsimulaation mutta yleensä se ei siltikään kuulosta yhtä hyvältä kuin oikea kaiutin. Hyvä kitarasoundi kuulokkeisiin on yllättävän vaikea ja kallis juttu. Ah, niinpä tietysti. Kieltämättä noissa mallintavissakin kuulokesoundi on aina ollut huonompi, toki kelvollinen iltasoitteluun mutta muuten aina mieluummin soittelin ilman luureja. Eipä tuo paha puute ole, onhan mulla tuo THR vaikka Rolandin myisinkin (luultavasti). Pitää hommailla tuommoinen signal pad, kyselinkin jo torilta. This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. |
hevuorenmaa 23.07.2016 13:26:21 | |
---|
Hyvältä tuo JCA kuulosti muuten Youtubessa kun vilkaisin. Metallista en tiedä, mutta luulis että rokkihommat taipuu oikein hyvin. |
petrin1 01.09.2016 07:52:47 | |
---|
olen aikeissa ostaa tuon 20w jet city nupin ja siihen 2x12 kaapin v30 elementeillä. riittäkö tuossa yhdistelmässä potku bändi hommiin kovakätisen rumpalin kanssa? vai pitääkö ostaa suosiolla se 50w? jotenkin semmonen fiilis että se 20w kuulostais paremmalta..mut ihan mutulla mennään.. Petri Rintala |
Laulava Kylätohtori 01.09.2016 09:03:59 (muokattu 01.09.2016 09:04:50) | |
---|
petrin1: olen aikeissa ostaa tuon 20w jet city nupin ja siihen 2x12 kaapin v30 elementeillä. riittäkö tuossa yhdistelmässä potku bändi hommiin kovakätisen rumpalin kanssa? vai pitääkö ostaa suosiolla se 50w? jotenkin semmonen fiilis että se 20w kuulostais paremmalta..mut ihan mutulla mennään.. Toisille tuo riitää, toisille ei. Asiassa on soittotilasta lähtien niin monta muuttujaa, että yksiselitteistä vastausta ei ole. Melkein väitän, että joudut itse kokeilemaan. Se, kuinka paljon desibelejä 20 watin nimellisteholla saa missäkin tilassa, voi vaihdella todella paljon... Ps. itselle 20 w ei riitä ja minun mielestäni vahvistin kuulostaa samalla äänenpaineella sitä paremmalta, mitä enemmän siinä on tehoa.. They pass too much electricity. -SRV |
hallu 01.09.2016 09:18:43 | |
---|
azlag: Mahtavaa että valinta lyötiin lukkoon!!! :) Ja Hallulle, ymmärtääkseni Bugeroissa on ollut ongelmia kautta linjan. Mutta nämä vain kuulopuheita. Omani eivät ole koskaan temppuilleet ihmeemmin mutta enpä niitä ole pitänytkään kuin kotioloissa. Itse hankkisin monessakin tilanteessa Bugeraa originaalin sijaan, kuten nyt vaikka Triple Rectifierin jos sellaista tarvitsisin/haluaisin. ..................... Tulee vähän myöhässä tämä vastaus, mutta pakko mainita kun satuin tämä kirjoituksen näkemään. Kesällä yhdellä keikalla näin Bugeran stäkin tositoimissa ja se ullahti kesken soundtsekin.... ihan vaan mykistyi koko laitos, mikä lienee tullut. Muut vahvaimet toimivat ihan täyttä päätä. Voihan se olla, että siitä meni vaan sulake, mutta kun sulakkeet eivät koskaan mene turhaan. Se oli toisaalta semmoinen mesta, että siellä saattoi olla huonoa sähköä ja jos se oli sulake, niin se on voinut olla vaan joku jännitepiikki. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Gabe 01.09.2016 09:24:19 | |
---|
Itselleni 15-20w on ollut aina enemmän kuin tarpeeksi. Viiden watin Swartillakin pärjäsi kun oli iso kaappi jossa herkät elementit. Tuota sadan watin konetta käytän aina variac päällä ja masteri alle puole välin.. hallu: Tulee vähän myöhässä tämä vastaus, mutta pakko mainita kun satuin tämä kirjoituksen näkemään. Kesällä yhdellä keikalla näin Bugeran stäkin tositoimissa ja se ullahti kesken soundtsekin.... ihan vaan mykistyi koko laitos, mikä lienee tullut. Muut vahvaimet toimivat ihan täyttä päätä. Voihan se olla, että siitä meni vaan sulake, mutta kun sulakkeet eivät koskaan mene turhaan. Se oli toisaalta semmoinen mesta, että siellä saattoi olla huonoa sähköä ja jos se oli sulake, niin se on voinut olla vaan joku jännitepiikki. Minä olen myös todistanut omin silmin yhden Bugeran simmahtamisen. Soundi oli kyllä ihan hyvä siihen saakka.. Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps. |
hallu 01.09.2016 10:10:46 | |
---|
Gabe: Itselleni 15-20w on ollut aina enemmän kuin tarpeeksi. Viiden watin Swartillakin pärjäsi kun oli iso kaappi jossa herkät elementit. Tuota sadan watin konetta käytän aina variac päällä ja masteri alle puole välin.. Olen samaa mieltä, että vahvistin on kokonaisuus ja ne wattimäärät ei kerro suorituskyvystä paljonkaan.... tai ainakaan kaikkea. Gabe: Minä olen myös todistanut omin silmin yhden Bugeran simmahtamisen. Soundi oli kyllä ihan hyvä siihen saakka.. Joo, nykyaikaiset vahvistimet on niin hyviä, että tuollainen herättää huomiota :-). Harvoinhan näissä mikään menee...... tai no enemmän keikkailevilla saattaa olla tähän vaihtoehtoinenkin näkemys. Mutta varmaan keikkapaikoilla sähkönlaatu on varmaan yleisesti ottaen parempaa kun on tuulisähkökin ja ja ja Fortum :-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
BulletFace 01.09.2016 10:42:47 | |
---|
Täältä ääni tuon Blackstarin ht-5:n puolesta. Comboa joskus testaillut ja vaikutti ihan hyvältä peliltä. Muuten kotona ollut jo 5 vuotta tuo sama nuppina ja alla 2x12 kaappi. Ja tehoja riittää enemmän kuin tarpeeksi. Yllättävän monipuolinen ja kova peli. |
headhead 01.09.2016 16:57:08 | |
---|
petrin1: olen aikeissa ostaa tuon 20w jet city nupin ja siihen 2x12 kaapin v30 elementeillä. riittäkö tuossa yhdistelmässä potku bändi hommiin kovakätisen rumpalin kanssa? vai pitääkö ostaa suosiolla se 50w? jotenkin semmonen fiilis että se 20w kuulostais paremmalta..mut ihan mutulla mennään.. Mulla on juurikin tuo jca22h 20w nuppi ja harley bentonin 2x12 kaappi v30 elementeillä. Crunch-kanavan master on noin 2,6 asteikolla 0-9. Ääntä lähtee riittävästi rokkihommiin, rumpali soittaa isoilla kapuloilla ja keikoilla kysytään "voisitteko soittaa vähän hiljempaa?". Volume nousee about kuuteen asti masterissa, sen jälkeen lähtee säröytymään. Jos soitat jotain äärimetallia niin sitten voi olla että 50w on parempi. Mulla on vain kokemusta tuosta nupista. Meilläkin oli treenikämpällä yksi bugera. Se hajosi. |
Antso 01.09.2016 17:18:05 | |
---|
Yksi sana: Engl Screamer. |
naavanka_ 01.09.2016 18:58:00 | |
---|
petrin1: olen aikeissa ostaa tuon 20w jet city nupin ja siihen 2x12 kaapin v30 elementeillä. riittäkö tuossa yhdistelmässä potku bändi hommiin kovakätisen rumpalin kanssa? vai pitääkö ostaa suosiolla se 50w? jotenkin semmonen fiilis että se 20w kuulostais paremmalta..mut ihan mutulla mennään.. Hyvä vehje, riittää meteli varsinkin jos nostaa kaappia ylemmäks. Bitmo Sufra mod kitti kannattaa hommata ja asentaa/asennuttaa, tuo lisää headroomia ja "avaa" soundia. Itse käytän ja suosittelen. Kellopuhtaaseen, tai edes semipuhtaaseen tuolla ei pääse ilman tuota modia bändin kanssa. |
headhead 01.09.2016 20:42:44 (muokattu 01.09.2016 20:49:55) | |
---|
naavanka_: Hyvä vehje, riittää meteli varsinkin jos nostaa kaappia ylemmäks. Bitmo Sufra mod kitti kannattaa hommata ja asentaa/asennuttaa, tuo lisää headroomia ja "avaa" soundia. Itse käytän ja suosittelen. Kellopuhtaaseen, tai edes semipuhtaaseen tuolla ei pääse ilman tuota modia bändin kanssa. Mä pääsen puolitetulla humpparilla semipuhtaaseen bändivolumella. Kellopuhdasta en ole kokeillu. E: mutta siis puhtaat ei ole se juttu tässä vahvistimessa. |
petrin1 02.09.2016 10:00:11 | |
---|
täytyykin ostaa sitten tuo 20w jet city! äärimetallia ei juuri tule soiteltua..riittää kun lähtee hyvät rokkisäröt. luulen että toi kaappi toimii paremmin kun sen laittaa pystyasentoon ja pyörät alle niin kaappi nousee pikkasen ylemmäs.. Petri Rintala |
heviäijä 02.09.2016 21:31:58 | |
---|
Gabe: Itselleni 15-20w on ollut aina enemmän kuin tarpeeksi. Viiden watin Swartillakin pärjäsi kun oli iso kaappi jossa herkät elementit. Tuota sadan watin konetta käytän aina variac päällä ja masteri alle puole välin..
Minä olen myös todistanut omin silmin yhden Bugeran simmahtamisen. Soundi oli kyllä ihan hyvä siihen saakka.. Sulla Gabe näyttäis olevan Mesan Recto. Minkäslaisessa musassa käytät, mun silmiin olet ainakin profiloitunut vähemmän rankan musiikin soittajaksi, tämä yleistys sillein hyvässä mielessä ;) SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
headhead 03.09.2016 14:43:54 | |
---|
petrin1: täytyykin ostaa sitten tuo 20w jet city! äärimetallia ei juuri tule soiteltua..riittää kun lähtee hyvät rokkisäröt. luulen että toi kaappi toimii paremmin kun sen laittaa pystyasentoon ja pyörät alle niin kaappi nousee pikkasen ylemmäs.. Mulla on kaappi pystyssä ja irti maasta n. 40cm. Kätevän kokoinen ministäkki. Jos päädyt ostamasn niin kerro mitä tykkäät kun tulee perille. |
Gabe 03.09.2016 20:55:18 | |
---|
heviäijä: Sulla Gabe näyttäis olevan Mesan Recto. Minkäslaisessa musassa käytät, mun silmiin olet ainakin profiloitunut vähemmän rankan musiikin soittajaksi, tämä yleistys sillein hyvässä mielessä ;) Joo.. harvoinpa minä soittelen mitään raskaampaa. :) Telellä veivaan pääasiassa blues/rock osastolla.. aika paljon tulee myös kevyempää pop/iskelmä osastoa soiteltua. Swartin AST on vahvistimista eniten käytössä mutta Roadster ja pikkurectokin saavat kyllä aika paljon soittoa.. "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
sustain65 03.09.2016 21:17:04 | |
---|
Rectothan ovat hyviä moneen muuhunkin kuin raskaaseen musiikkiin. Niissähän on mainio omankuuloisensa kliini. |
heviäijä 03.09.2016 21:18:13 | |
---|
sustain65: Rectothan ovat hyviä moneen muuhunkin kuin raskaaseen musiikkiin. Niissähän on mainio omankuuloisensa kliini. No näin minä vähän muistelinkin kuulleeni. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |