Aihe: Mesa Express vs Nomad
1 2 3 4
hallu
09.06.2016 11:39:53 (muokattu 10.06.2016 00:13:01)
aimoo: Ei pahempi idea kuitata osamaksulla / visalla just sellanen mesa jonka haluat, ja jättää turhat laitekokeilut välistä poies.
Ja on oikeesti hyvä idea ottaa se kaveri mukaan säätämään markkia kun soitat itse samalla.
Ramopunk mainitsit musatyyliksi. En ehkä roadsteria / rectifieriä tohon ottaisi, mutta suosittelen tsekkaamaan, melkosen monipuolinen laite kyseessä kuitenkin loppujen lopuksi, roadsteria saa combona 112 sekä 212, rectoa vain nuppina jos et tiennyt vielä. Mutta markilla ja rectolla on se oma saundi mikä ei muuksi muutu, molemmat on kivoja.

Mark V vs 5:35 combo. Bean there done that. Combon isoin puute on toimimaton volume. Eli siinä ei ole master volumea, on vain kanavavolume, sekä solovolume.
Tällä et tee mitään kotikäytössä, todella äänekäs. Kun saat hyvän särösaundin, meteli on kova. muissa mesan tuotteissa on master volume, jolla voisit säätä kokonaisvolumea alaspäin ilman että saundi olennaisesti muuttuu.
Säröt...Mielestäni tietty botne uupuu, saundista uupuu jotain, combossa on avoin takakansi joka vaikuttaa myös tähän.
eikä auta tehon lasku 35->10w, saundi muuttuu ohkaisemmaksi ja sama ongelma yhä. Ehkä tämä 535 palvelee enempi kotistudionauhottelijaa, kun live muusikkoa. Koitin itselleni tosta saada cover-apinaorkesteriin työkalua, mission failed. Roadsterilla mennään, ja saundipaletti on melkoinen.
Eli unohda combo, sen sijaan poimi samalla rahalla 2nd hand mark 5 torilta, sekä 212 kaappi.
Tai hakee mun roadster joka on totakin halvempi;)

Täytyypä tutustua noihin. Sen verran olen lyönyt vastauksia lukkoon, että 1x12 kombo on rakenne josta en ihan helpolla ole valmis luopumaan. Tuo iso markki vitonen on tietenkin vaihtoehto silloin kun lähdetään vekseleitä tekemään, mutta lähinnä markV 35 tarjoaa sisäänrakennetun keinokuorman (olisikohan se se syy miksi siitä se masteri puuttuu), joka pitäisi kyllä laajentaa mahdollisuuksia käyttää kotona ja äänittämiseen vaikka mykkään soittoon. Jos soundi ei vastaa sitä odotusta minkä saan isommasta markista, niin se tietenkin mutkistaa tätä palettia. MarkV 35 on lisäksi painoltaan jokseenkin sitä mitä 1x 12 tulee ollakin joten tosi sääli jos se soundit on huonot..... tai ei toimi kuin luukuttaessa.

Avoin kaappirakenne on itselleni ihan mieluisa ja pidän sen ilmavasta soinnista ja olen ymmärtänyt, että suljettu rakenne tulee kyseeseen lähinnä isompien säröjen napakoittamiseen. Ajattelin, että voin sen kombon liittää tarvittaessa suljettuun kaappiin jos joskus tulee tarvetta sellaiselle soundille. Olen kuitenkin ikäni soittanut avoimella kaapilla joten en keksi miksi en pärjäisi tästä eteenkinkin päin. Ramopunk ei ole kauhen kranttu minkälaisilla soundeilla sitä soittaa ja kummiskin mulla on ajatus lähestyä sitä aika kevyillä säröillä telekasterilla ja vähän niinkö näkkäriosastoa.

E: kävin katsomassa Mark V 5:35 kuvia ja kuvissa ainakin näytti olevan "master" säädin ?!? onko se siis joku muu ja varsinainen master uupuu vai mitä en nyt tuossa ymmärrä?
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)