Aihe: Positive Grid BIAS FX
1 2 3 4 5 613 14 15 16 17
Marzi
26.06.2015 16:34:06 (muokattu 26.06.2015 16:38:00)

En mä sitä latenssia edes huomaa vaikka verellään langattomankin läpi. Tosin, oon ite soittanut 2000-luvun alusta erinäköisillä digimallintajilla ja ehkä mä oon vaan tottunut. Laite itsessään vaikuttaa siihen latenssiin enemmän kuin interface. Ja ton Airin speksin on aika samat kuin Mini 3:sen, eli pitäs olla ihan ok. Itella Air 2 ja kyl se sukkelammin vaihtaa patchit ja päivittää grafiikat.
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
Marzi
02.07.2015 01:27:40

On muuten kaverit PG:llä duunailleet aika hauskoja juttuja plugariversioon. Pääsin nypläämään Pro-version kanssa kun pyysivät arvostelemaan niiden uudet pedaalit. On mm. Klon Centaur, Deluxe Memory Man yms. Piti oikein juutuubista kaivella noita vehkeitä vertailuun ja aika perkuleen hyvin ovat onnistuneet. Kopioin huvikseen jonkun Centaur-videon Voxin soundin ja testasin siihen purkkia päälle. Oli lähellä. Ja niiden Big Muff on mun mielestä eka, joka oikeesti kuulostaa siltä miltä sen pitää. Saas nähdä koska nää putkahtaa markkinoille.
Ägräs
04.07.2015 02:51:51

Ostin ite hiljan suurilta osin tän ohjelman takia iPad Airin, ku oli Gigantissa edukkaasti tarjouksessa. Sillä ainaki pyörii hyvin ja jytisee. Pientä latenssia kuultavissa mikäli on useampi ohjelma päällä, ilman taustalla pyöriviä ohjelmia ei ongelmia. Käytän kans ideoiden tallenteluun niin, että otan skebasoundin Bias FX:stä ja sieltä Inter App Audiolla Garagebandiin. Garagebandista otan yleensä jonkun kompin taustalle, ne tosin on aika käppäsiä. Osaisko joku kertoa jonku appin mistä sais enemmän komppeja metallihommiin?

Maksoin tosta ohjelmasta kaiketi 30e, ja siihenkin hintaan aivan älytön diili. Tekemistä riittää pitkäks aikaa ja säätämällä saa saundeja laidasta laitaan. Vähän niinku loputon lego-laatikko, mistä saa alkaa kokoomaan sitä täydellistä saundia. Sitä perus versiota Biasista en edes vielä omista, mutta kaipa sekin on hankittava. Siitäki sais lisää säätövaraa. Nii ja kitara on iPadissa kiinni Apogee Jamilla.

Huomenna aattelin testata miten toimii reeniksellä PA:n läpi.
http://mario3lohja.bandcamp.com/ http://80cntdays.blogspot.fi/
Robbo
04.07.2015 14:36:42
Kannattaakohan ostaa tota Bias Ampia tässä vaiheessa vai venailla FX:n desktop-versiota? Nauhottelukäyttö Logicissa kiinnostelis lähinnä. Efektejähän piisaa Logicissa (ja mulla guitar rigissäkin) aika reippaasti. Vai liekö riemua omistaa sekä Bias Amp että Bias FX molemmat?
Marzi
05.07.2015 15:52:59

Robbo: Kannattaakohan ostaa tota Bias Ampia tässä vaiheessa vai venailla FX:n desktop-versiota? Nauhottelukäyttö Logicissa kiinnostelis lähinnä. Efektejähän piisaa Logicissa (ja mulla guitar rigissäkin) aika reippaasti. Vai liekö riemua omistaa sekä Bias Amp että Bias FX molemmat?

Noi täydentää toisiaan. Desktop-versiolla luodut rigit voi siirtää iPadiin ja päinvastoin. Ja Bias Amps on musta ihan must, koska sillä luotuja vahvistimia voi käyttää Bias FX:ssä. Amps on siis ainoastaan vahvistimien twiikkaamiseen tarkoitettu asia ja FX on sit se missä niihin lisätään efektiikka. Suurin hupi/hyöty on Bias Desktop Pro + Bias Amps iOS + Bias FX iOS. Voit matchata melkein minkä tahansa vahvistimen tai äänitetym soundin ja siirtää sen iPadiin.
mize7
06.07.2015 11:13:09

Juuri näin!
Täytyy vain ihmetellä, että iPadissa kulkee mukana tämän tasoiset kitarasaundit. Olen itse tehnyt amp matcheja omista Axe FX II:n saundeista ja ollut tyytyväinen lopputuloksiin. Bias desktop Pro on ihan ehdoton palikka Bias FX:n kanssa.

Tuossa on yksi vertailu 5150 tonesta, josta tein Amp Matching hiljattain:
https://soundcloud.com/mediumplayer/comparison-afxii-vs-pg-5150-mk3

Eron Axen ja Biasin välillä varmasti kuulee, mutta lopputulos on tarpeeksi lähellä alkuperäistä, että tyytyväinen olen. Enkä nähnyt edes pahemmin vaivaa hienosäätöön Biasissa. Pikku EQ nuljaamisella pääsisi vieläkin lähemmäksi, jos haluaisi.
https://soundcloud.com/dead-queens
Marzi
22.07.2015 03:19:22

Bias Desktopiin on vissiin tulossa IR loader/mittausosasto.
https://www.facebook.com/positivegrid/posts/1019525981399065:0
Marzi
16.08.2015 18:36:14

Ja tulihan se sieltä, sain beetan. Tuntuisi toimivan tosi hyvin ja nyt voi kaappi-IR:n lisäksi tehdä vielä amp matchin, eli IR Loader on vaihtoehtona normaalille cabille. Kenenkään soundi ei ole enää saavuttamaton, hahaa! :)
Zammy
16.08.2015 21:53:01
Marzi: Ja tulihan se sieltä, sain beetan. Tuntuisi toimivan tosi hyvin ja nyt voi kaappi-IR:n lisäksi tehdä vielä amp matchin, eli IR Loader on vaihtoehtona normaalille cabille. Kenenkään soundi ei ole enää saavuttamaton, hahaa! :)

Mielenkiintoista, tuo tuli siis Bias amppiin muttei Bias FX:ään? Oon demotellu tässä Bias FX:aa, Studio Devilin Amp Modeler Prota (Amplifire softaversiona?) ja Scuffham Ampsin S-Gear 2.5:ta ja jälkimmäinen on soundin puolesta ylivertainen ja Bias FX vakuutti vähiten. Toisaalta Bias FX:n efektivalikoima kiinnostaa kun noissa kahdessa muussa se on vähän vajavainen, olisi edes fuzzia mukana niin sillä menis jo pitkälle. Bias ampsia en oo vertailuna kokeillut, mutta tavallaan se ei niin hirveästi kiinnosta kun siinäkään ei efektejä tule mukana. Paitsi tietenkin jos soundit on ylivertaiset muihin nähden. Tiedän toki myös, että Bias FX ja Bias Amp synkkautuvat keskenään, mutta tolle setille kertyy hintaa jo liikaa tähän tilanteeseen.

Pitäisi ehkä vielä kokeilla Bias FX vaikka tuolla NadIR:n ilmaisella kaappi-IR loaderilla että tulisiko siihen uutta eloa.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Marzi
17.08.2015 01:07:31

Toistaiseksi Bias Ampsille, mutta tulee varmasti myöhemmin Bias FX:ään. Mulle se amps on SE juttu, noi tehdasstyrkkarit ei oo ikinä vakuuttaneet, niitä on pakko säätää aika paljon ennenkuin taika alkaa tapahtua. Ja se on nimenomaan styrkkarien tekemiseen ja säätämiseen tarkoitettu, ei livehommiin. (Paitsi jos haluaa väsätä: http://youtu.be/Ld-y1G-JnrY )

Noita hyviä IR:iä on netti pullollaan ja muutamat mitä oon ehtiny testailla vaikutti kyl erittäin hyviltä Biasin kanssa.
Zammy
28.08.2015 08:46:11
Marzi: Mulle se amps on SE juttu

No okei, olihan siinä mallinnokset jotensakin tota FX:aa edellä ja aika helvetin hyvät ylipäätään joten ostoon meni sekä Amppi, että FX perus-desktop versioina.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
mize7
01.09.2015 07:47:05 (muokattu 01.09.2015 07:47:28)

Täältä kannattaa napata ILMAISET ja laadukkaat Mesa 4x12 Traditional/Stiletto kaapin IR filut. Tekijänä Mikko Logren, joka työskentelee Fractal Audiolla Kaappi-impulssien tuottajana. En itse juuri muita IR:ä enää käytä, kuin hänen tekemiään.

http://forum.fractalaudio.com/axe-f … rs-clark-kent-job-generation-y.html

Testailin myös iPadilla Bias FX:n kanssa ja toimi loistavasti.
klobasa
01.09.2015 10:27:56
Tuli testattua eri softia ja ostin Bias systeemit. Muuten ovat kyllä hyviä ja realistisia soundeja, mutta cleanit ei ole kyllä yhtään oikean vahvarin kuuloisia. Sellasta feikkiä soundia, vähän kuin yrittäisi pedaalilla saada sähkiksen kuulostamaan akustiselta. No, kyllä noilla treenimielessä soittelee paljon mielummin kuin ilman vahvistusta.
Marzi
02.09.2015 21:11:44

Pro-käyttäjille tuli just virallinen IR loader -päivitys. Nyt pölähtää. :)
mize7
03.09.2015 07:17:54

Marzi: Pro-käyttäjille tuli just virallinen IR loader -päivitys. Nyt pölähtää. :)

Tiedätkö Marzi saako Bias Amp:n vahvarin liitettyä Bias FX:ään custom IR:n kanssa?
madu
03.09.2015 08:17:42
Bias FX Pro tuli hankittua muutama viikko sitten myös plugarina heti kun se tuli julkisesti saataville. Apogee One ja Quad Core Mac Mini setupilla olen saanut käytännössä täysin latenssittomaksi. Omaan käyttöön täydellinen kitaraplugari ja äänittelyssä ja kotisoittelussa aivan huikea. Pitänee varmaan vielä satsata Bias AMP desktop plugarina ja tutustua IR-loaderiin kunhan saa päivitettyä tuon uusimman plugarin.

Vielä kun saisi iPadilla ton Bias FX ja Bias AMPin toimimaan latenssitta. Oma iPad Air ja iRig HD kombo on suhteellisen latenssinen edelleen vaikka laitetta pitäisi lentokonetilassa jne.
Marzi
08.09.2015 12:06:53 (muokattu 08.09.2015 12:09:04)

mize7: Tiedätkö Marzi saako Bias Amp:n vahvarin liitettyä Bias FX:ään custom IR:n kanssa?

Saa, ainakin betaversiossa se on jo. Eli tulee varmaan seuraavassa päivityksessä. Tää siis desktop-puolella. IOS:stä ei oo vielä tietoa, mut luulisin, että se tulee sinnekin ennenpitkää. Jos noi meinaa olla "cross platform" oikeesti.

Tein tossa testiä btw. Erään artistin käyttämä vahvistin, sen studiossa käyttämän kaapin IR ja levyraidasta vielä Amp Match päälle. Nyt mennään jo niin lähellä, ettei erota orkkista Biasista millään.
Zammy
10.09.2015 09:21:27
Eilen tuli testattua PA:n läpi ja kyllä siinä oikean kitaravahvistimen fiilis oli. Aika hyvä setti, tässähän pitää varmaan alkaa aktiivimonitoriin säästämään, josko sillä ja BIAS:lla hoitelis jatkossa kitaravahvaritarpeet.
F_Lame
10.09.2015 10:23:17
Mitäs interfaceja teillä on ipadin kanssa käytössä? Onko Apogeen Duet ainoa validi ratkasu? Onko kenelläkään kokemuksia esim Presonuksen iTwo:sta? Mites footswitchpuoli?

Itteä kiinnostais testailla näitä mutta ihan hirveesti ei kehtais rahaa laittaa kiinni ku lähinnä kyse on vaan kikkailusta.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
Zammy
10.09.2015 10:28:35
Mulla ainakin on tuo PC-versio käytössä ja Line6 UX1 äänikorttina, toimii ihan jees. Mutta muakin kiinnostaisi tuo Presonus, koska Ipad löytyy ja olishan se vielä helpompi setti padia ja äänikorttia roudata.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)