hollstro 25.03.2015 09:36:52 (muokattu 25.03.2015 09:37:04) | |
---|
Gibson on lankkukitaroissa peesannut Fenderiä alusta asti. Esim. juuri nämä Historicit tulivat sen jälkeen kun fender aloitti Vintage-sarjan. En laske noita ennen 1996 tehtyjä mukaan koska niissä oli niin iso ero vanhoihin, vaikkakin Heritaget ja pre-historicit usein manioita soittimia ovatkin. Samoin relikointi lähti käyntiin vasta kun Fender näytti että sille on kysyntää. Minulle noi kolhitut ja kulutetut ei ole mikään juttu, koska se kitara ei siitä vanhaksi muutu. Ihan sama monta tuntia se murphy on siihen aikaa kuluttanut maalia raapien. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Jukka Häikiö 26.03.2015 21:00:55 | |
---|
Jatketaas aiheesta: http://muusikoiden.net/dyn/users/133941.jpgTommottine es-335 1959 reissue 50th Anniversary (250/made) Täytyy sanoa, et on kyllä aivan eri peli kuin nää perus CS-essit, tahi muut vanhemmat, 2kpl on ollut 70-luvun pelejä ja lukuisia on tullut testattua, tästä täytyy sanoa, että ero on huikea, ABM:n talla tuli tuohon vaihdettua (on muuten radikaali muutos kipponin kura-abr:ään), Peter Florance Voodoo 59 Paf:it mikkeinä. Peki-vainaan sanoin:Jos tästä parempi, pitää olla sit ehta -59. NOT FOR SALE! Terveisiä pizzerian nurkasta.... |
J-PPP 26.03.2015 21:42:12 | |
---|
Hieno ES! Itse ajattelin metsästää G0:n keväällä. Kyseessä Guitar Center versio R0:sta, erona pitkälti plain top loimun sijaan ja hinnasta pois pari kiloa. |
JeKo 26.03.2015 22:26:11 | |
---|
J-PPP: Itse ajattelin metsästää G0:n keväällä. Kyseessä Guitar Center versio R0:sta, erona pitkälti plain top loimun sijaan ja hinnasta pois pari kiloa. Onko noita miten paljon kaupan ulkolaisilla forumeilla? Perhana kun tuo ero R9:n ja R0:n kaulan välillä on niin suuri. Oma ideaali-Gibson-kaula olis varmaan nätisti just siinä välissä. Jos noita oikein monta yksilöä pääsisi kokeilemaan niin varmaan sieltä joku ohutkaulainen R9 löytyisi, taikka sitten paksukaulainen R0/G0. "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa |
Mr. Speed 26.03.2015 22:30:51 | |
---|
JeKo: Onko noita miten paljon kaupan ulkolaisilla forumeilla? Perhana kun tuo ero R9:n ja R0:n kaulan välillä on niin suuri. Oma ideaali-Gibson-kaula olis varmaan nätisti just siinä välissä. Jos noita oikein monta yksilöä pääsisi kokeilemaan niin varmaan sieltä joku ohutkaulainen R9 löytyisi, taikka sitten paksukaulainen R0/G0. R0:ssahan on kolme eri kaulaa: V1 = Se perus R9 V2 = Jotain V1:sen ja 3:sen välistä V3 = 60s slimtaper |
JeKo 26.03.2015 22:34:57 | |
---|
No perhana! Tuollainen R0 (V2) vois olla just mun juttu. Ei näissä pysy oikeasti perässä kun on miljoona ja yksi mallia samasta kitarasta... "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa |
J-PPP 26.03.2015 22:58:56 | |
---|
JeKo: No perhana! Tuollainen R0 (V2) vois olla just mun juttu. Ei näissä pysy oikeasti perässä kun on miljoona ja yksi mallia samasta kitarasta... Tämäpä se. Meni alkutalvi näitä katsellessa, kunnes selkeni kuviot. |
J-PPP 26.03.2015 23:04:06 (muokattu 26.03.2015 23:05:02) | |
---|
|
Numb 27.03.2015 08:48:47 | |
---|
Noista RI-kauloista sen verran, että speksien mukaan mulla on slim taper, mutta ei se mikään kovin ohut taikka kapea ole. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Mr. Speed 27.03.2015 11:30:31 | |
---|
Numb: Noista RI-kauloista sen verran, että speksien mukaan mulla on slim taper, mutta ei se mikään kovin ohut taikka kapea ole. Joo, hyvä pointti. Toi Custom Shopin tekemä slim taper taitaa olla jonkun verran isompu kuin Gibson USA -kitaroissa olevat. |
Numb 27.03.2015 11:34:34 | |
---|
Mr. Speed: Joo, hyvä pointti. Toi Custom Shopin tekemä slim taper taitaa olla jonkun verran isompu kuin Gibson USA -kitaroissa olevat. Mulle ei USA slim taper oikein istu, mutta toi CS on spot on. Se ei soittaessa tunnu miltään. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Vilpur1 29.03.2015 13:10:12 | |
---|
Jukka Häikiö: ABM:n talla tuli tuohon vaihdettua (on muuten radikaali muutos kipponin kura-abr:ään), Peter Florance Voodoo 59 Paf:it mikkeinä. Ulkomaan foorumeilta saa lukea kuinka jengi vaihtaa käytännössä kaiken mitä tehtaalta tullessaa kitarasta irti lähtee, potikat, konkat, mikit, virikoneet, muoviosat yms. Jotta oltaisiin entistä lähempänä auteettisen alkuperäistä vuosikertakitaraa. Mitä te olette CS kitaroihinne vaihtaneet ja mistä syystä? I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline |
hollstro 29.03.2015 18:44:03 | |
---|
Vilpur1: Ulkomaan foorumeilta saa lukea kuinka jengi vaihtaa käytännössä kaiken mitä tehtaalta tullessaa kitarasta irti lähtee, potikat, konkat, mikit, virikoneet, muoviosat yms. Jotta oltaisiin entistä lähempänä auteettisen alkuperäistä vuosikertakitaraa. Mitä te olette CS kitaroihinne vaihtaneet ja mistä syystä? CS:siin en ole vaihtanut mitään, mutta ABM-talla on ilman muuta parannus mihin tahansa Gibsonin omaan verrattuna. Mikit on aina makuasia tuossa laatuluokassa, potikat ja kytkimet on CS-malleissa ihan OK. Samoin virittimet. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Jukka Häikiö 29.03.2015 20:09:13 | |
---|
Vilpur1: Ulkomaan foorumeilta saa lukea kuinka jengi vaihtaa käytännössä kaiken mitä tehtaalta tullessaa kitarasta irti lähtee, potikat, konkat, mikit, virikoneet, muoviosat yms. Jotta oltaisiin entistä lähempänä auteettisen alkuperäistä vuosikertakitaraa. Mitä te olette CS kitaroihinne vaihtaneet ja mistä syystä? Eipä noissa muuta "pakollista" vaihdettavaa ole kuin talla, mikit nyt on ihan makuasia, 57 Classicit on ihan jees, Burstbuckereista en itse tykkää, vaikkei niissä mitään vikaa ole, mutta omaan makuun parempia mikkejä on ja ihan kiva kokeilla kaikkea. Terveisiä pizzerian nurkasta.... |
Arms 29.03.2015 20:57:13 | |
---|
Ihan silkasta mielenkiinnosta kysyn, että miksi ja millä tavoin ABM-talla on selkeä parannus? Itselläni siis kokemusta vain ns. normi tallasta. Kiitoksia. ja nimenselvennys |
Mr. Speed 29.03.2015 20:59:46 | |
---|
Arms: Ihan silkasta mielenkiinnosta kysyn, että miksi ja millä tavoin ABM-talla on selkeä parannus? Itselläni siis kokemusta vain ns. normi tallasta. Kiitoksia. ABM:n kamat on yhdestä palasta sorvattu, joten osat istuu melkoisen nätisti toisissaan. Itte oon kans huomannut, että tallan vaihtaminen ABM:n tuotteisiin jotenkin avaa sointia ihan älyttömästi. |
MusikMan 29.03.2015 21:26:44 | |
---|
Mr. Speed: ABM:n kamat on yhdestä palasta sorvattu, joten osat istuu melkoisen nätisti toisissaan. Itte oon kans huomannut, että tallan vaihtaminen ABM:n tuotteisiin jotenkin avaa sointia ihan älyttömästi. Allekirjoitan. Omaan R7:aan vaihdoin 2 kk sitten ABM 2500 nickel aged tallan. Soundaa selkeästi voimakkaammin, jotenkin lujempaa ja kirkkaammin. Itse olin kyllä ihan tyytyväinen alkuperäiseenkin, mutta se alkoi soitettaessa alkoi "rämisemään" todella häiritsevästi. Poistin mm. tallapalat kiinnittävän rautalangan, putsailin tallapaloja yms. mutta jatkoi rämisemistä. K-Pajalla suosittelivat ABM:ää, eikä ole ei-toivotut räminät enää vaihdon jälkeen vaivanneet. "People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than bikers." |
hollstro 29.03.2015 22:18:50 | |
---|
ABM-talla ei rämise tai resonoi. On napakka ja avaa kitaran sointia. Se on tehty paremmin ja tiukoilla sovituksilla. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Osmo 29.03.2015 23:13:21 | |
---|
hollstro: ABM-talla ei rämise tai resonoi. On napakka ja avaa kitaran sointia. Se on tehty paremmin ja tiukoilla sovituksilla. Nämä alkoi kiinnostamaan minuakin. Noita talloja näyttäisi olevan jos millä mallinumerolla, mikähän menis ihan perus Standardiin 2005 vuodelta? |
Arms 29.03.2015 23:25:25 (muokattu 29.03.2015 23:26:03) | |
---|
Kiitoksia infosta. Muistin juuri, että minullahan on omassa LP:ssä Tone Prosin lukittava talla ja se peräkappale, jotka siihen vaihdatin. Eli ei ihan normi setti. Täytynee pohtia noita ABM talloja. ja nimenselvennys |