Aihe: Rikstone vahvistimet
1 2 3 4
Juzpe
09.08.2017 09:05:23

Ei kellää mittään soundiklippejä saati videoita näistä ois?
Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice
Metalkallo
09.08.2017 15:28:28 (muokattu 09.08.2017 15:28:54)
Juzpe: Ei kellää mittään soundiklippejä saati videoita näistä ois?

Mulla on Y-tubessa useita videoita omasta Rikstonesta, löytää nimellä Rämpyttäjä. Aika paskaa soittoa niissä, mutta ainakin soundit käy ilmi. :)

Tässä jotain puhdasta räpellystä 65 Creamback kajarilla https://www.youtube.com/watch?v=I-VeocE4VDU
Vähemmän on nykyään enemmän
Juzpe
09.08.2017 16:56:35

Metalkallo: Mulla on

Kiitos tästä. Vois olla kokeilemisen arvonen juttu ottaa styrkkari ihan "studiomikityksellä" talteen. Toi kameran mikki ei oo ihan paras mahtollinen antamaan realistista kuvaa asioista. Mutta plussaa silti siitä että näytettä löytyi.
Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice
Metalkallo
09.08.2017 20:31:34
Juzpe: Kiitos tästä. Vois olla kokeilemisen arvonen juttu ottaa styrkkari ihan "studiomikityksellä" talteen. Toi kameran mikki ei oo ihan paras mahtollinen antamaan realistista kuvaa asioista. Mutta plussaa silti siitä että näytettä löytyi.

Joo,totta ei oo vaan jaksanut säätää shuren kaa, kun koskaan sillä tunnu saavan haluttua soundia nauhalle. Pitäis varmaan hankkia kunnon äänikortti, kun nyt äänikortin virkaa toimittaa line 6 ux2 joka sellaisena toimii, mutta ei ehkä niin hyvin kuin normi äänikortti.
Vähemmän on nykyään enemmän
Metalkallo
11.10.2019 20:18:48
Nyt oma Rikstone on ollut jo tovin Marshall 1987 JMP ja tyytyväinen olen ollut. Aikaisemmin olin ihan tyytyväinen Bassmaninakin, mutta sitä kaipasi sitten lopulta sitä plexin ärhäkkyyttä.

Laitoin KT66 putket ja nyt on ollut todella hieno soundinen vehje! Tuossa vertailin omassa 5881, EL34 ja KT66 pääteputkia ja KT66 oli suosikki JMP:ssä. 5881 meni ruvelle liian aikaisin, EL34 taas oli turhan middlekäs ja särökäs, mutta KT66 on puhtaampi, hiukan skuupimpi muttei tumppu, hieno putki marsussa.

Normit 12AX7 etusputket KT66 kanssa toimii hienosti tuoden särökkyyttä ja potkua, kun 66 on muuten suht puhdas. EL34:n kanssa taas tykkäsin enempi 12AY7.sta V1:ssä, joka vähän puhdisti soundia.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
parek
25.11.2019 15:50:58 (muokattu 25.11.2019 16:07:13)
Tämä EI OLE Rikstone vaikka sitä sillä nimellä myydään: http://www.kitarakuu.fi/vahvistimet/rikstone-prinssitone-tweed/

Se on tuntemattoman tekijän DIY kampe, jonka Risto on vain modannut. Kotelo oli alunperin punainen ja tweed päällysteen tein minä. https://muusikoiden.net/dyn/users/163630.jpg

Ihan tiedoksi, jos joku on harkitsemassa ton ostamista. Ja jos olet laitteen omistaja ja luet tätä, niin voisin olla kiinnostunut ostamaan ton takaisin. Laita viestiä.
Metalkallo
11.11.2023 20:18:20
Oma demo Rikstonen H18 (Marshall 2061) vahvarista. Soitto ei ole ihan joidenkin taitavampien tasoa, mutta jotain sentäs.

Demo https://www.youtube.com/watch?v=TFTLwvCFFD4

Käyn läpi kanavat lähinnä, koska eihän tuossa oikein muuta ole tone säätimien lisäksi eli ei mitään turhaa, paitsi omasta löytyy VVR sekä cathode kytkin mitkä ei todellakaan ole turhia :)
mpekkanen
10.05.2024 16:29:50
Tilasin just Rikstone H1 nupin ja innolla odotan peliä. Kuulemma ptp vahvistin ja pohjautuu marsun 1 wattiseen malliin. Kotona varmasti ihan tarpeeksi äänekäs laite, että sen puoleen tuskin tulee ongelmia. Itse asiassa mietin olisiko sitä voinut modata vieläkin pienempi tehoiseksi, mutta siinä on kuitenkin etu ja pääteasteelle omat volumet, joten arvelin että soi myös hiljaa tarvittaessa. Siihen saa myös kuulokkeet, että se on aika hyvä juttu.
mpekkanen
14.05.2024 11:00:01 (muokattu 14.05.2024 19:51:36)
Eli nyt tuli Rikstonen H1 nuppi ja pikaisella testauksella ihan toimiva kone. Vielä en ehtinyt testata kuin telecasterilla, mutta soundi oli varsin hyvä ja minkäänlaisia kohinoita tai surinoita ei kuulunut. Aika monesti putkivahvarista kuuluu jotain pientä pohjapihinää, mutta tämä oli hiljainen.
Puhdasta soundia en ehtinyt vielä kunnolla testaamaan kuin ainoastaan niin, että oli molemmat boosterit päällä. Ehkä kunnollinen puhdas soundi vaatii myös hieman volumea ja en kokeillut tätä täysillä volumeilla. Eli tästä saa kerrostaloon ihan riittävästi ääntä ja se riittää minulle. Särösoundi oli hyvä varsinkin Bossin SD1 pedaalin kanssa. Ei mikään överi särö, mutta moneen menoon varsin hyvä soundi. Kuulokeliitäntää en ehtinyt vielä kokeilemaan.
Ainakin näin pikaisen kokeilemisen jälkeen olen ostokseen varsin tyytyväinen. Tämä on hyvä peli kotisoittoon tai miksei tällä voisi soitella vaikka kansanmusaa bändissä, jossa on akustisia soittimia tai jossain muissa tilaisuuksissa, jossa volumetaso on maltillinen.

Vahvistimessa on volume, tone, master säädöt ja kaksi erillistä boosteria joille kummallekin omat on/off kytkimet. Takana on 8 ohmin kaiutinlähtö ja kuulokelähtö.
Etuasteputki 12AX7 ja pääteputki 12AU7. Etuasteeseen käy myös 12AY7.

Kiitokset Ristolle kaupoista!
Metalkallo
18.05.2024 01:07:30
Tässä mun Rikstonen Riston tekemä Marshall 2061X:n perustuva combo hiljaisemmilla volumeilla.
https://www.youtube.com/watch?v=tQIRhBDcmW8
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)