atct 02.05.2019 00:42:56 | |
---|
Vahvistimien markkinointi on kautta linjan todella surkeaa. Ei pitäisi olla ylivoimaista laittaa verkkoon monipuolisia esittelyvideoita. Ainoa tietämäni poikkeus on Roland. Esimerkiksi Roland Cube vahvistimia esittelee Alex Hutchings soittaen upeasti ja eri tyyleillä. |
hallu 02.05.2019 09:34:08 | |
---|
atct: Vahvistimien markkinointi on kautta linjan todella surkeaa. Ei pitäisi olla ylivoimaista laittaa verkkoon monipuolisia esittelyvideoita. Ainoa tietämäni poikkeus on Roland. Esimerkiksi Roland Cube vahvistimia esittelee Alex Hutchings soittaen upeasti ja eri tyyleillä. Tietty käyttäjät tekevät innolla esittelyvideoita, jotka monesti ovat havainnollisempia kuin jonkun mestarin tekemät. Taitamattoman käyttäjän tekemä video paljastaa vahvistimesta sen soittotuntumasta, että kuinka helposti se soundi sieltä irtoaa vai pitääkö se soittaa sieltä ulos. Mutta ainakin MesaBoogiella on kaikista malleistaan todella hienoja esitteylyvideoita esim. Andy Timmons on niitä tehnyt. Bluetonella on todella hienoja ja havainnollisia videoita, mutta en ole varma onko ne käyttäjien tekemiä vai ihan virallisia. Mutta onhan noita videoita vaikka kenellä...... tai no hmmmm..... Naamakirja markkinointi on kehittynyt ja mun mielestä Bluetonella ja Monsterilla on tyylikkään ja kansainvälisen näköistä meininkiä sillä puolella nykyisin. Monster on minusta tosi hienosti aktivoitunut markkinointihommellissa ja mielikuva niistä on täsmentynyt ja viesti selkeytynyt. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
atct 02.05.2019 22:39:31 | |
---|
Täytyy myöntää etten ole aiemmin käynyt Monsterin fb-sivuilla ja noi Mesan esittelyvideot myös OK. |
Exhausted 03.05.2019 18:38:16 (muokattu 03.05.2019 18:38:31) | |
---|
Mä tein aikanaan vuoden 2010 Monster El Monarcasta pienen esittelyn https://www.youtube.com/watch?v=OfV6vgOB9NU Noin yleensäottaen tuossa vahvarissa on Hiwattin tyylinen laaja taajuusvaste isolla botnella ja selkeällä artikulaatiolla, mutta myös Orange-henkinen rouhea särö. Eri modeilla saa paljon erilaisia saundeja. Modernit hevisaundit ei kyllä irtoa oikein edes boostereilla. |
parek 09.05.2019 12:49:19 | |
---|
No niin, tuli tehtyä kaupat El Mariachista. Jokin tossa on kiehtonut jo vuosikausia. En viitsi paljastaa hintaa, mutta samalla hinnalla on mennyt torilla esim. DIY Tweed Deluxe kloonejakin... En ymmärrä miksi Monstereita löytää välillä niin edullisesti. Tai en minä tiedä onko ne edullisia, mutta mun mielestä todellakin välillä hinnat on älyttömän halpoja kun ottaa huomioon laitteiden olevan kotimaisia pomminvarmoja p2p vehkeitä joiden designikin on aivan hiton hieno. En mä tota tarvinnut, mutta halusin... Olen heikko, myönnän. |
Sarko 09.05.2019 13:57:12 | |
---|
o0o: No niin, tuli tehtyä kaupat El Mariachista. Jokin tossa on kiehtonut jo vuosikausia. En viitsi paljastaa hintaa, mutta samalla hinnalla on mennyt torilla esim. DIY Tweed Deluxe kloonejakin... En ymmärrä miksi Monstereita löytää välillä niin edullisesti. Tai en minä tiedä onko ne edullisia, mutta mun mielestä todellakin välillä hinnat on älyttömän halpoja kun ottaa huomioon laitteiden olevan kotimaisia pomminvarmoja p2p vehkeitä joiden designikin on aivan hiton hieno. En mä tota tarvinnut, mutta halusin... Olen heikko, myönnän. Ei tarpeeksi mojoa, eikä tarpeeks näkyvä brändi. Siinä ksi ne olennaisimmat syyt. Kitarasankarit harvemmin on vetäneet Monstereilla, jolloin nää ei oo ns. shortlistilla jengillä. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
parek 09.05.2019 14:55:29 (muokattu 09.05.2019 15:01:49) | |
---|
Sarko: Ei tarpeeksi mojoa, eikä tarpeeks näkyvä brändi. Siinä ksi ne olennaisimmat syyt. Kitarasankarit harvemmin on vetäneet Monstereilla, jolloin nää ei oo ns. shortlistilla jengillä. No jaa, mun mielestä noissa on eniten mojoa kaikista kotimaisista vahvareista. Pitkä historia, design (ulkoinen ja tekninen puoli) vetoaa muhun. Itse en tiedä Lyytiäisen lisäksi ketään tunnettua Monsterilla soittavaa kitaristia. Lyytiäisen musaa en kuuntele. Onhan Mäntymaa täystyöllistetetty noiden vahvareitten kanssa, joten uusinahan niitä siis ilmeisesti menee kaupaksi hyvin. Sen vuoksihan uudet nettisivutkin antavat odottaa itseään kun aika menee vahvareita rakentaessa (eikös Juha jossain näin maininnut). Uutena menee kaupaksi customien hinnoilla, mutta käytettyinä noita löytää tasaisin väliajoin bulk laitteiden hinnalla. Jännää. E: Oma Mariachi maksoi n. 55-70% siitä mitä vastaavat AC15/Matchless tyyliset vahvarit maksaa käytettynä torilla eri merkeillä. |
Exhausted 09.05.2019 15:47:52 (muokattu 09.05.2019 15:48:24) | |
---|
o0o: No jaa, mun mielestä noissa on eniten mojoa kaikista kotimaisista vahvareista. Pitkä historia, design (ulkoinen ja tekninen puoli) vetoaa muhun. Itse en tiedä Lyytiäisen lisäksi ketään tunnettua Monsterilla soittavaa kitaristia. Lyytiäisen musaa en kuuntele. Itse kuulin Monstereista ekaa kertaa kun näin kamat Calliston keikalla joskus 2004 ja kysyin että mikä vahvari tuo S-logoinen on. Sen jälkeen omista kotimaisista suosikkibändeistä ja -kitaristeista Disco Ensemblen Jussi ja Abduktion Zuge siirtyi myös Monsterin "mannekiineiksi", tosin Jussi siirtyi Mad Professorin remmiin vajaa kymmenen vuotta takaperin (ja Zuge yläkerran orkesteriin). |
Sarko 09.05.2019 16:37:14 | |
---|
o0o: No jaa, mun mielestä noissa on eniten mojoa kaikista kotimaisista vahvareista. Pitkä historia, design (ulkoinen ja tekninen puoli) vetoaa muhun. Itse en tiedä Lyytiäisen lisäksi ketään tunnettua Monsterilla soittavaa kitaristia. Lyytiäisen musaa en kuuntele. Onhan Mäntymaa täystyöllistetetty noiden vahvareitten kanssa, joten uusinahan niitä siis ilmeisesti menee kaupaksi hyvin. Sen vuoksihan uudet nettisivutkin antavat odottaa itseään kun aika menee vahvareita rakentaessa (eikös Juha jossain näin maininnut). Uutena menee kaupaksi customien hinnoilla, mutta käytettyinä noita löytää tasaisin väliajoin bulk laitteiden hinnalla. Jännää. E: Oma Mariachi maksoi n. 55-70% siitä mitä vastaavat AC15/Matchless tyyliset vahvarit maksaa käytettynä torilla eri merkeillä. Kai juuri nuo mainitsemani seikat vaikuttavat käytettyjen hintoihin. Helpompi ja varmempi ostaa Vox, Fender tai Marshall käytettynä, kun on joku muistijälki tai kokemus noiden isojen merkkien vahvareista. Laatuun en ottanut kantaa, varmasti hyviä vehkeitä ja hyvin rakennettuja. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
parek 12.05.2019 09:02:50 (muokattu 12.05.2019 09:12:44) | |
---|
Nettiarkistosta selvisi, että n. 2005 sivuilla on näkynyt hinnatkin esillä. https://muusikoiden.net/dyn/users/161454.jpg Mietin mistä oma kiinnostus Monstereihin on alkanut ja muistan sen olleen jo vuosituhannen vaihteessa kitaranrakennuskurssilla kun kuulin puhuttavan uusista Monstereista. Kurssin vetäjällä oli VOX AC50 nuppi ja kaappi jonka sain vintage AC30 kuumeessa lainaan. Lopulta ostin itselle pari AC50 settiä kun sopivaa AC30 ei löytynyt (olivat liian kalliita, kiitos pinnalla olleen Agentsien). Jo tuolloin, ennen Monster Mexican sarjaa kuulin kurssin vetäjältä, että jos haluat hyvää AC30 soundia niin tsekkaappa sellainen merkki kuin Monster... Jo noista ajoists lähtien olen gasittanut Monsterin AC15/30 tyylistä komboa. |
parek 12.05.2019 14:16:35 | |
---|
|
Sarko 12.05.2019 14:40:23 | |
---|
En oikeen lämpene tolle Dumble-lookille :( "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
parek 12.05.2019 14:51:51 | |
---|
Sarko: En oikeen lämpene tolle Dumble-lookille :( Itsekään en aikanaan pari vuotta sitten aluksi lainkaan lämmennyt Pineland lookille, mutta mitä useammin noita olen nähnyt sitä enemmän olen lookistakin oppinut pitämään. Aika epätyypillisä väriyhdistelmiä, mutta mun mielestä toimii tosi hyvin ja on esteettisesti hyvää jatkumoa vanhoille Monster vahvareille. |
parek 28.05.2019 18:30:03 | |
---|
Pari viikkoa nyt soitellut El Mariachilla ja onhan toi kyllä tosi hyvä vahvari. Ja huippukunnossa. Tässä vain kävi niin, että ruuvaan siitä aina samat soundit mitkä kaikista muistakin vahvareista aina ja nyt mulla on pari vahvaria joista saan samat soundit. Että mikäs pointti olikaan ostaa tämä El Mariachi? :D Mietinkin pitäiskö heittää jo torille. |
Pinewood 28.05.2019 20:16:14 | |
---|
o0o: Pari viikkoa nyt soitellut El Mariachilla ja onhan toi kyllä tosi hyvä vahvari. Ja huippukunnossa. Tässä vain kävi niin, että ruuvaan siitä aina samat soundit mitkä kaikista muistakin vahvareista aina ja nyt mulla on pari vahvaria joista saan samat soundit. Että mikäs pointti olikaan ostaa tämä El Mariachi? :D Mietinkin pitäiskö heittää jo torille. Tai sitten nakkaat ne muut torille ja pidät Monsterin. Varsinkin, jos se on halvempi ja tarjoaa samat tehot ja soundit, niin sehän ois vallan fiksu veto. |
Exhausted 31.05.2019 15:01:39 | |
---|
Mä en ole saanut samaa jykevän kuulasta saundia muista vahvareista kuin El Monarcasta. Ja toisaalta siinä on tosi paljon säätövaraa erilaisiin saundeihin. |
parek 11.01.2020 08:56:59 | |
---|
https://www.youtube.com/channel/UC7FWRSHagjJdTOLlImDASyw Youtubeen näköjään tullut demoja. Vaikka laatu on videoissa vielä kovinkin vajavaista (iPhonella äänitetty) niin kyllä noista kuulee, että soundit on enemmän kuin kohdillaan. Kelpais noista kyllä mikä tahansa omaan käyttöön. Mun mielestä noi on kaikki älyttömän mojokkaita vekottimia! |
Stone 11.01.2020 22:13:00 | |
---|
Sarko: Ei tarpeeksi mojoa, eikä tarpeeks näkyvä brändi. Siinä ksi ne olennaisimmat syyt. Kitarasankarit harvemmin on vetäneet Monstereilla, jolloin nää ei oo ns. shortlistilla jengillä. Erja Lyytinen ainakin ennen pääsääntöisesti soitti Monsterilla. En tiedä tänä päivänä, että vieläkö vaiko Fender tullut enempi kuvioihin... "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Kuha 11.01.2020 22:47:23 | |
---|
Stone: Erja Lyytinen ainakin ennen pääsääntöisesti soitti Monsterilla. En tiedä tänä päivänä, että vieläkö vaiko Fender tullut enempi kuvioihin... Fender Super Reverb hällä nykyään käytössä. Old Fenders never die |
Stone 12.01.2020 08:03:02 | |
---|
Kuha: Fender Super Reverb hällä nykyään käytössä. No niin, näin vähän epäilinkin, kiitosta! "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |