Aihe: Miten saa rahaa kitaraan?
1 2 3 4 5
Jucciz
05.12.2014 12:27:28
Seba: Joo kyllä tuo vanhin tytär 5 vuotta viulua soitti kunnes lopahti.
Pienen sähkiksen ja basson ostin vaan varalta kun halvalla sain.
Rummut on itsellä ja oli tuo vanhin salaa käynyt opettelemassa peruskompit jne itsekseen.

onpahan vehkeitä jos yhtäkkiä innostuvat enempi, soittotilakin missä on kitara, basso ja rumpukamatkin on. Voivat pistää vaikka bändin pystyyn halutessaan.
Pitää varmaan virittää vielä laulukamat sinne kun tuntuu olevan siihen eniten intoa.

Ei voi sitten isompana ainakaan valittaa ettei ollut mahdollisuuksia musiikkia harrastaa :)

Ilmeisesti varmin keino saada lapset soittamaan on kertoa, että soittaminen se sitten vasta onkin turhaa hommaa, vaarallista ja typerää ja älkää nyt hyvänen aika sitä ruvetko tekemään.

Sit voi hykerrellä mielessään kun ne yhä useammin hakeutuvat sinne ulkorakennukseen paukuttamaan ja rämpyttämään.
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
azlag
05.12.2014 12:38:59
Tsugu Way: Ei ole aloittajajuniori käynyt m.netissä pariin päivään postauksen jälkeen. Taitaa haiskahtaa vähän samanmoiselta syöttiketjulta ku mm. silloin se legendaarinen "miehelle lahjaksi kahden tonnin kitara". Muistatteko? Melko mittavasti annettiin ohjeita ja intettiinkin, että mitä järkee. Aloittajaa ei tainnu enää kiinnostaa edes seurata ja naureskella ketjulle..

Let's face it, ei kukaan muista enää edes tämän ketjun aloitusviestiä ;) Ja onko sillä nyt niin väliäkään. Tässähän tulee jatkuvasti mainioita pointteja mm. lasten kasvatukseen. Jos niitä itsellekin jokin päivä siunaantuisi kun hinkkaisi edes joskus jotain muutakin kuin kitaraa.
kekkuliheikki
05.12.2014 12:43:48
Jucciz: Ilmeisesti varmin keino saada lapset soittamaan on kertoa, että soittaminen se sitten vasta onkin turhaa hommaa, vaarallista ja typerää ja älkää nyt hyvänen aika sitä ruvetko tekemään.

Sit voi hykerrellä mielessään kun ne yhä useammin hakeutuvat sinne ulkorakennukseen paukuttamaan ja rämpyttämään.

Just noin. Niinkun syominen. 'Et sitten syo sita kaikkea'. Varmasti syo.
En allekirjoita.
Funkånaut
05.12.2014 12:48:53

kekkuliheikki: Just noin. Niinkun syominen. 'Et sitten syo sita kaikkea'. Varmasti syo.

Monien ruokien kohdalla toi olis mukulalle siunaus, jos ei tartte tyhjäksi lautasta syödä.

Herkkujen suhteen sit toinen juttu.
"Entinen naisystäväni soitti matkalla, että ei suostu valehtemaan. Kärjistyin. En ole valehtelija. Olen minä. Minulla on piipero Miljoona Tivoli ja Powerpark on super." - Vesa Keskinen Laatumusaa
Seba
05.12.2014 15:50:52

Funkånaut: Monien ruokien kohdalla toi olis mukulalle siunaus, jos ei tartte tyhjäksi lautasta syödä.

Herkkujen suhteen sit toinen juttu.

Joo, mutta kun ei oo pakko, tai se ei ole suotavaa niin vetää naamaan vaikka herneet vielä kieltäjänkin lautaselta.
jhlamm
05.12.2014 19:55:09
Kalju Pitkätukka: Mihin ei ole varaa, sitä ilman täytyy olla...

Tuon ikäisenä itsekin olin totaalisen peeaa.

Jos on satanen rahaa kitaraan, täytyy hankkia satasen kitara tai jatkaa säästämistä.

Itse haluan varoittaa halvan kitaran vaaroista. Helpolla voi kuolla harrastus paskalla kitaralla. Toki oikeassa oot, että vähempikin kuin 400e riittää kitaraan.

Mitä itse topikkiin niin kaikkea hanttihommia ja sitten jouluna yms muina pyhinä voi rahoitusta pyydellä. Esim. jos maksan 200e niin kysy äidiltä joskos äiti rahoittaisi sen viimeisen satasen. Torilta saa käytettynä halvalla sitten hyvän pelin. Onnea rahan keruuseen!
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
freakingenius
05.12.2014 20:44:00
jhlamm: Itse haluan varoittaa halvan kitaran vaaroista. Helpolla voi kuolla harrastus paskalla kitaralla. Toki oikeassa oot, että vähempikin kuin 400e riittää kitaraan.

Jos on kunnon palo soittamiseen niin kyllä 2 kielinen akkarinkin pitäisi kelvata,
Mr. Speed
05.12.2014 20:53:49
freakingenius: Jos on kunnon palo soittamiseen niin kyllä 2 kielinen akkarinkin pitäisi kelvata,

Se kunnon palo kyllä sammuu aika äkkiä jos kitara ei pysy vireessä, on todella paska soittaa ja on vielä paskasoundinenkin. Ei hommista tarvi turhan vaikeaa tehdä.
http://www.sieni.us/?id=38
iPadGuitarist
05.12.2014 21:13:43
Aloitellessa se vireen pysyminen ei todellakaan ole se tärkein asia - soitettavuus ja meininki, niistä on hyvä aloitus tehty. Muistan kun ekan bändini aikoina vehkeet olivat vireessä -epäsellaisessa ja vielä toisiinsa nähden. Yleensä basisti yritti virittää vehkeensä kitaran mukaan - kun oli vähemmän kieliä viritettävänä - ja silti oli ihan hiton hauskaa, surkea myrkyn vihreä vireessä pysymätön hinnat alkaen SG -kopio EKO toi paljon iloa elämään.

Heti vaan se satasen kitara kouraan ja soittamaan!
Kalju Pitkätukka
05.12.2014 21:16:05
jhlamm: Itse haluan varoittaa halvan kitaran vaaroista. Helpolla voi kuolla harrastus paskalla kitaralla. Toki oikeassa oot, että vähempikin kuin 400e riittää kitaraan.

Mitä itse topikkiin niin kaikkea hanttihommia ja sitten jouluna yms muina pyhinä voi rahoitusta pyydellä. Esim. jos maksan 200e niin kysy äidiltä joskos äiti rahoittaisi sen viimeisen satasen. Torilta saa käytettynä halvalla sitten hyvän pelin. Onnea rahan keruuseen!

En tarkoittanut, että satanen riittäisi hyvään kitaraan.

Peräänkuulutin vain realismia, joka tuntuu nykynuorisolta(hymiö tähän, nuorisohan on ollut pilalla ainakin viimeiset 2000 vuotta) tällaisen vanhan kääkän mielestä puuttuvan.

Satanen taskussa tarkoittaa, että voi käyttää satasen.

On siis tyydyttävä siihen, mitä satasella saa, tai jatkettava säästämistä, jos 400e on tavoittamattomissa, rajan voi siis laskea 200euroon, kuten on ehdoteltukin.
Juha
jhlamm
05.12.2014 21:17:48
Kalju Pitkätukka: En tarkoittanut, että satanen riittäisi hyvään kitaraan.

Peräänkuulutin vain realismia, joka tuntuu nykynuorisolta(hymiö tähän, nuorisohan on ollut pilalla ainakin viimeiset 2000 vuotta) tällaisen vanhan kääkän mielestä puuttuvan.

Satanen taskussa tarkoittaa, että voi käyttää satasen.

On siis tyydyttävä siihen, mitä satasella saa, tai jatkettava säästämistä, jos 400e on tavoittamattomissa, rajan voi siis laskea 200euroon, kuten on ehdoteltukin.

Totta turiset, mutta kyllä varmasti sen muutaman satasen saa säästettyä tai sitten lahjaksi nykyisin. Se on kannattavampaa sijoittaa se 100e sitten johonkin muuhun kuin paskaan kitaraan imo :)
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
jarna68
05.12.2014 21:21:52
Mr. Speed: Se kunnon palo kyllä sammuu aika äkkiä jos kitara ei pysy vireessä, on todella paska soittaa ja on vielä paskasoundinenkin. Ei hommista tarvi turhan vaikeaa tehdä.

Eipä tuo palo sammunut vaikka, aikonaan junnuna teipattiin lankapuhelimen mikki landolaan ja soitettiin mankan tai radion läpi.
freakingenius
05.12.2014 21:37:53
jarna68: Eipä tuo palo sammunut vaikka, aikonaan junnuna teipattiin lankapuhelimen mikki landolaan ja soitettiin mankan tai radion läpi.

Nimenomaan. Siitä ainakin huomaa että on innostusta toisinkuin jos vanhemmat passittavat luutun kouraan.
Mr. Speed
05.12.2014 21:44:12
jarna68: Eipä tuo palo sammunut vaikka, aikonaan junnuna teipattiin lankapuhelimen mikki landolaan ja soitettiin mankan tai radion läpi.

Heh. Seuraavaksi kai kerrot, ettei tupakointi aiheuta terveysongelmia kun sullakaan ei ole syöpää?
http://www.sieni.us/?id=38
freakingenius
05.12.2014 22:28:19
Mr. Speed: Heh. Seuraavaksi kai kerrot, ettei tupakointi aiheuta terveysongelmia kun sullakaan ei ole syöpää?

Pointti varmaan on että ei ole niin väliä kunhan jotain pääsee hakkaamaan ja purkamaan intoa ja energiaa. Mun mielestä ainakin yksi juttu minkä muistan alottaessa että haaveili aina siitä hienosta unelmien kitarasta, mutta en tiiä sit jos sen ois heti saanu niin oisko innostusta jatkunut niin pitkään. Ei toki siinä mitään väärää ole jos on mahdollisuus ostaa paremmat vehkeet.
Master Of The Universe
05.12.2014 22:44:42
pekkari: Okei elikkäs mä oon 14 ja tarttisin tommosen 400 euroo kitaraan mut ku ei oo mitään hajuu mistä saan rahaa ku oon jo kaiken turhan tavaran myyny ja ssanu kerättyy niillä vaan satasen.

1. Pyydä korotusta viikkorahaan/siivoot enemmän.
2. Hommaa puuma joka maksaa kepin.
3. Varasta. Mielellään kokoomuslaiselta kitaristilta.
4. Osta 400€ halvempi luuttu.
5. Myy porukoides auto.
6. Tingi 400€
7. Unohda kitaran soitto ja kato Star Trekkejä.
Less is more...How can less be more?! It's imbossible! More is more! -Yngwie fucking Malmsteen-
Laulava Kylätohtori
06.12.2014 09:36:51
Komppaan sitä, että jos soittohommat oikeasti kiinnostaa, niin ei sillä ole väliä, millä soittaa, kunhan on joku, jolla soittaa. Eikä asiasta tietenkään kannata liian vaikeaa tehdä, mutta jos soittohommat lopahtavat, koska ei ole täydellisesti virettä pitävää, täydellisesti säädöissä pysyvää, hyväsoundista, helpposoittoista ja kevyttatsista kitaraa, niin kyllä ne olisivat lopahtaneet joka tapauksessa.

Itse soittelin aluksi yli 20 vuotta mummulan vintillä olleella Landolalla, jonka sattumalta löysin. Yli 3 vuotta sillä vedettiin korvakuulolta Santanaa, Deep Purplea ja Judas Priestiä. Nykynuoriso vaatii juutuupit ja huippukitarat, toista se oli ennen wanhaa kun ne muutamat olemassa olevat nuottikirjat kaukolainattiin kirjastosta... ;)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
tender.insanity
06.12.2014 09:46:52
Mä vetelin viime bänditreenit Squier Stratolla, josta uutena maksoin 270e (ovh yli 400e, oli huntin alennuksessa ja pienen lakkavirheen takia vielä sain muutaman pinnan takas). Oikein hyvin toimi ja tykkäsin sillä soitella. Oli Jemikin mukana varmuuden vuoksi kun ekat treenit stratolla, mutta eipä tarttenut kaivaa Jemiä esiin.
kekkuliheikki
06.12.2014 10:25:45
Ma aloitin isan venalaisella akustisella. Nakit huusi hoosiannaa, mutta kylla siita kipinaa tarpeeksi sai.
En allekirjoita.
jarna68
06.12.2014 14:54:25
Mr. Speed: Heh. Seuraavaksi kai kerrot, ettei tupakointi aiheuta terveysongelmia kun sullakaan ei ole syöpää?

Mistä tiedät että, mulla ei ole syöpää?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)