harpist 30.11.2014 00:35:13 | |
---|
Gabe: Todella perseestä että torillakin vilisee näitä väärennöksiä näin usein. :/ Kommenttini menee hieman ohi alkuperäisestä aiheesta - mutta kun puhutaan torilla kaupan olevista väärennöksistä .... Jos kaikki käytettynä kaupan olevat Shuren SM 58 - mikitkin otettaisiin "tarkempaan syyniin" - käyrä nousisi kyllä entisestään. Tosin - kaikista omistamistani SM 58:sta - "piraatti" on ollut ollut itselle se kaikkein parhaiten soveltuva yksilö .... että joskus näinkin. " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |
kosoha-7 01.12.2014 15:50:37 | |
---|
Mä ostin täältä palstalta sellaisen Les paul kiinan version ihan suorastaan kiskurihintaan 280 €. Se oli siitä hyvä , että sillä oli täsmälleen sama paino, kuin täällä myynnissä ollella aidolla Gibsonin olikos se se Corsa vai joku punainen versio kuitenkin, mutta sillä oli hintaa sellaiset 3000 €, vaikka oli siis onnistuttu valikoimaan erityisen kevyt versio noista kaikista maailmalla myynnissä olleista ja painoa oli vain sen lähellä 3,5 kg. Mutta siinä oli kyllä aitous todistukset mukana. Mulla lukee selkeesti siinä lavassa GIBSUN, kun tarkemmin kattoo, niin se "o" ei ole täysympyrä. En koe tulleeni millään lailla petetyksi kuitenkaan, kun sehän ei edes ollut lähellä soitettavassa kunnossa. Esim talla heilui 0,5 cm edes takas, kun vähän heilutti. No se on helppo asemoida, kun tein jyrsimellä siihen sellaiset siivut tavallisesta mutterista ja kiristin ne tapit, ruuvaamalla mutterit tiukalle. ihan OK soitettava se on ja pysyy hyvin vireessäkin, kun sain kaulan ruuvattua pois notkolta. Ja kun painokin on sama kun tuolla aidolla Corsalla näköjään, niin täähän on löytö, eikä tarttenut ettiä sitä maailman keveintä versiota niistä kaikista aidoista Slash versioista, joka painaa saman 3,5 kg. Heh. |
Gary the pine 01.12.2014 16:01:24 | |
---|
kosoha-7: Mä ostin täältä palstalta sellaisen Les paul kiinan version ihan suorastaan kiskurihintaan 280 €. Se oli siitä hyvä , että sillä oli täsmälleen sama paino, kuin täällä myynnissä ollella aidolla Gibsonin olikos se se Corsa vai joku punainen versio kuitenkin, mutta sillä oli hintaa sellaiset 3000 €, vaikka oli siis onnistuttu valikoimaan erityisen kevyt versio noista kaikista maailmalla myynnissä olleista ja painoa oli vain sen lähellä 3,5 kg. Mutta siinä oli kyllä aitous todistukset mukana. Mulla lukee selkeesti siinä lavassa GIBSUN, kun tarkemmin kattoo, niin se "o" ei ole täysympyrä. En koe tulleeni millään lailla petetyksi kuitenkaan, kun sehän ei edes ollut lähellä soitettavassa kunnossa. Esim talla heilui 0,5 cm edes takas, kun vähän heilutti. No se on helppo asemoida, kun tein jyrsimellä siihen sellaiset siivut tavallisesta mutterista ja kiristin ne tapit, ruuvaamalla mutterit tiukalle. ihan OK soitettava se on ja pysyy hyvin vireessäkin, kun sain kaulan ruuvattua pois notkolta. Ja kun painokin on sama kun tuolla aidolla Corsalla näköjään, niin täähän on löytö, eikä tarttenut ettiä sitä maailman keveintä versiota niistä kaikista aidoista Slash versioista, joka painaa saman 3,5 kg. Heh. WTF? Meinaat että se paino oli tässä nyt se oleellisin juttu? Ei muuta ku GO! Tulin, näin, paskoin housuun. |
Numb 02.12.2014 15:20:20 | |
---|
|
Funkånaut 02.12.2014 16:46:20 | |
---|
Gary the pine: WTF? Meinaat että se paino oli tässä nyt se oleellisin juttu? Ei muuta ku GO! Vois itsekin aloittaa kitaroiden ostamisen pelkän vaa'an perusteella. Säästäis melkosesti aikaa ja vaivaa. "Entinen naisystäväni soitti matkalla, että ei suostu valehtemaan. Kärjistyin. En ole valehtelija. Olen minä. Minulla on piipero Miljoona Tivoli ja Powerpark on super." - Vesa Keskinen
Laatumusaa |
Laulava Kylätohtori 02.12.2014 20:33:36 | |
---|
Funkånaut: Vois itsekin aloittaa kitaroiden ostamisen pelkän vaa'an perusteella. Säästäis melkosesti aikaa ja vaivaa. Loppuu se kinaaminenkin, kun saadaan kitarat viimein absoluuttiseen paremmuusjärjestykseen... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
sustain65 02.12.2014 21:45:03 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Loppuu se kinaaminenkin, kun saadaan kitarat viimein absoluuttiseen paremmuusjärjestykseen... Enää ei tule kinaa kuin siitä, että ovatko ne painavimmat vai kevyimmät niitä parhaita ja mistä syistä. |
käsi 10.12.2014 15:20:25 | |
---|
Mjoo-o. Paino. Sen verran puolustan tuota ajatusta, että sen jälkeen kun saatte ensimmäisen välilevyn pullistuman selkään alkaatte miettimään soittokaoje painoa ihan erilailla. Ei se ensimmäinen kriteeri ole, mullakaan. Mutta kokonaisuutta kun tarkastelen myös paino kuuluu siihen nykyään. Tietenkin voi leveämpää hihnaa jne hommata. Ja tukivyötä ja sen sellaista. Mutta silti kun ajat 500km keikalle istuen huonosti autossa. Ja kyllä silloin kun selkä on paskana autossa ei saa hyvää asentoa. Roudauksen ja muun härdelliä jälkeen kun itse keikka alkaa niin huomaa kyllä sen kitaran painon. Vaikka selkä on romuna soittelen silti kohtuu painavalla kitaralla. Ja soitan niin pitkään kun pystyn, mutta on ollut pakko hommata myös kitaroita joiden yksi kriteeri on ollut paino. MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa |
hallu 10.12.2014 15:50:10 | |
---|
käsi: Mjoo-o. Paino. Sen verran puolustan tuota ajatusta, että sen jälkeen kun saatte ensimmäisen välilevyn pullistuman selkään alkaatte miettimään soittokaoje painoa ihan erilailla. Ei se ensimmäinen kriteeri ole, mullakaan. Mutta kokonaisuutta kun tarkastelen myös paino kuuluu siihen nykyään. Tietenkin voi leveämpää hihnaa jne hommata. Ja tukivyötä ja sen sellaista. Mutta silti kun ajat 500km keikalle istuen huonosti autossa. Ja kyllä silloin kun selkä on paskana autossa ei saa hyvää asentoa. Roudauksen ja muun härdelliä jälkeen kun itse keikka alkaa niin huomaa kyllä sen kitaran painon. Vaikka selkä on romuna soittelen silti kohtuu painavalla kitaralla. Ja soitan niin pitkään kun pystyn, mutta on ollut pakko hommata myös kitaroita joiden yksi kriteeri on ollut paino. Eikös nuouudet paulit ole aika kevyitä, meinaan niitä ontoiksi koverrettuja stankkuja. Kävin sellaista joskus käpistelemässä fasulla, niin hyvä etten paiskannut kitaraa kattoon samantien:-D ihan kuin jotastain pahvista tehty Gibsoni tai styroksista:-) siis todella kevyt. Meinaan, että on selkävaivaisenkin soittopojan tarpeet huomioitu noissa uusissa Gibsoneissa. Sinällään ymmärrän kyllä pointtisi soittimen painosta. Itse tykkää painavemmista kitaroista (sikäli kun sillä on väliä, mutta ei ihan höyhen kuitenkaan saisi olla), mutta kyllä pidemmässä vedossa sen painon alkaa tuntea vaikka ei olisi selkävaivaakaan. Olisipa jo kevät |
Generalissimo 10.12.2014 16:03:45 | |
---|
käsi: Mjoo-o. Paino. Sen verran puolustan tuota ajatusta, että sen jälkeen kun saatte ensimmäisen välilevyn pullistuman selkään alkaatte miettimään soittokaoje painoa ihan erilailla. Ei se ensimmäinen kriteeri ole, mullakaan. Mutta kokonaisuutta kun tarkastelen myös paino kuuluu siihen nykyään. Tietenkin voi leveämpää hihnaa jne hommata. Ja tukivyötä ja sen sellaista. Mutta silti kun ajat 500km keikalle istuen huonosti autossa. Ja kyllä silloin kun selkä on paskana autossa ei saa hyvää asentoa. Roudauksen ja muun härdelliä jälkeen kun itse keikka alkaa niin huomaa kyllä sen kitaran painon. Vaikka selkä on romuna soittelen silti kohtuu painavalla kitaralla. Ja soitan niin pitkään kun pystyn, mutta on ollut pakko hommata myös kitaroita joiden yksi kriteeri on ollut paino. Ootkos miettinyt, että keikkakitaraksi hommaat jonkun oikein kevyen ja nauhoituksiin sitten vaikka painavampi jos tuntuu, ettei soundaa kevyt niin hyvältä? Keikoilla kun yleensä niin lujaa tuutataan, ettei se pieni soundiero kuulu varmaan kellekään ellei nyt jotain livelevyä ole väsäämässä. :) |
käsi 10.12.2014 16:06:44 | |
---|
hallu: Eikös nuouudet paulit ole aika kevyitä, meinaan niitä ontoiksi koverrettuja stankkuja. Kävin sellaista joskus käpistelemässä fasulla, niin hyvä etten paiskannut kitaraa kattoon samantien:-D ihan kuin jotastain pahvista tehty Gibsoni tai styroksista:-) siis todella kevyt. Meinaan, että on selkävaivaisenkin soittopojan tarpeet huomioitu noissa uusissa Gibsoneissa. Sinällään ymmärrän kyllä pointtisi soittimen painosta. Itse tykkää painavemmista kitaroista (sikäli kun sillä on väliä, mutta ei ihan höyhen kuitenkaan saisi olla), mutta kyllä pidemmässä vedossa sen painon alkaa tuntea vaikka ei olisi selkävaivaakaan. Piti vähän viisastella kun ammuttiin täällä aika rajusti alas tuo paino. Ei se kyllä mulla mikään ensisijainen pointti ole miksi valitsen kitaran. Noi uudet lespauli on kyllä paljon kevyempiä kuin mun nykyinen noin kymmenen vuotta vanha lespaul Classic. Silti sillä vedän ihan mielelläni keikat. Mutta johtuen selästä on pakko olla kevyempikin vaihtoehto. En vaan osaa "kantaa" kevyitä kitaroita. Pidän siitä että se hieman painaa. MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa |
Sarko 10.12.2014 17:51:10 | |
---|
SG vaan kehiin, ei paino paljoa selkää rassaa. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
mattim 10.12.2014 21:56:37 | |
---|
Sarko: SG vaan kehiin, ei paino paljoa selkää rassaa. Vahava selekä sietää pariiki gibbonnii . |
Sarko 10.12.2014 22:02:57 | |
---|
mattim: Vahava selekä sietää pariiki gibbonnii Kaks SG:tä sit. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
mattim 10.12.2014 22:14:52 | |
---|
Sarko: Kaks SG:tä sit. Hyvii lebulit myös ;-) . |
planeta55 30.04.2017 18:41:42 | |
---|
Omistan kiinasta tilatun Gibson Les Paulin ja Gibson J200 akustisen. Olen tilannut useemmanki kitaran kiinasta muunmuassa martin malleja ja Fendereitä.En pidä itseäni rikollisena vaan miksi ei tilata muualta kun soittokelposen kepin saa huokeemmalla?. Laatu on aivan hyvä noissa kiinan soittimissa eikämikään laki kiellä niitä myymästä eteenpäin suomessa kyllä täällä piraatteja myydä saa pitää vain ilmoittaa ostajalle että kyseessä ei ole aito. Suosittelen aloittelijalle tilaamaan kiinasta kun hyvä lepa tulee tulleineen ja kovan kotelon kera kotiovelle toimitettuna hintaan 360 euroa. |
hallu 30.04.2017 18:46:54 | |
---|
planeta55: Omistan kiinasta tilatun Gibson Les Paulin ja Gibson J200 akustisen. Olen tilannut useemmanki kitaran kiinasta muunmuassa martin malleja ja Fendereitä.En pidä itseäni rikollisena vaan miksi ei tilata muualta kun soittokelposen kepin saa huokeemmalla?. Laatu on aivan hyvä noissa kiinan soittimissa eikämikään laki kiellä niitä myymästä eteenpäin suomessa kyllä täällä piraatteja myydä saa pitää vain ilmoittaa ostajalle että kyseessä ei ole aito. Suosittelen aloittelijalle tilaamaan kiinasta kun hyvä lepa tulee tulleineen ja kovan kotelon kera kotiovelle toimitettuna hintaan 360 euroa. Päätit sitten kirjautua mnettiin kertoaksesi tuon totuuden aloittajalle, joka pari vuotta sitten on asiaa pähkäillyt ? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
LaMotta 30.04.2017 18:47:45 | |
---|
hallu: Päätit sitten kirjautua mnettiin kertoaksesi tuon totuuden aloittajalle, joka pari vuotta sitten on asiaa pähkäillyt ? Asia on vieläkin ajankohtainen koska ketju on elossa tai jotain? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Ikihonka 30.04.2017 19:10:05 | |
---|
planeta55: Laatu on aivan hyvä noissa kiinan soittimissa eikämikään laki kiellä niitä myymästä eteenpäin suomessa kyllä täällä piraatteja myydä saa pitää vain ilmoittaa ostajalle että kyseessä ei ole aito. Jaa ei laki kiellä :-DDD Luepas nyt tarkemmin niitä pykäliä... Tässä ehkä Mnetin pahin tähänastisin vatipää.. -Absoluuttinen puukorva- |
TTV 30.04.2017 19:18:59 | |
---|
J2280: ... Tässä ehkä Mnetin pahin tähänastisin vatipää.. Ja kuinka nopeasti hän tämän arvonimen saikaa :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |