Aihe: Himavahvistinta päivittämässä.
1 2 3 4
Ziggy Bubba
14.10.2014 20:34:26

hallu: Ehkä noissa kalliimmissa Kempereissä ja AXEissa voi olla muun maan leimat, mutta tietokoneitahan ne ovat joten kiinasta pohjimmiltaan nekin täytyy olla. Mesaboogie taitaa olla ainakin USA leimoilla.

Strymonin tuotteet on myös USA-leimoilla, mutta sieltä idästähän nekin digi-osat varmasti tulevat.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
hallu
14.10.2014 21:45:00
Ziggy Bubba: Strymonin tuotteet on myös USA-leimoilla, mutta sieltä idästähän nekin digi-osat varmasti tulevat.

No minähän en oikeasti tietenkään mitään tiedä, mutta muistaakseni USA:sa tutteesta pitää olla yli puolet tehty USA:sa, että saa laittaa sen made in USA leiman. Sitä en tosin tiedä, että miten sitä valvotaan, miten se määritellään tai onko se edes totta. Tämähän on se sama joutsenmerkkiparadoksi jonka kanssa me täällä pohjolassa olemme ihmetelleet. Globaalissa maailmassa kaikki tuotteet valmistetaan enemmän tai vähemmän hajautetusti, niin on monesti yksiselitteisesti mahdotonta arvailla missä mikäkin on tehty.

Kuitenkin ne valmistusmaa leimat tarkoittavat meille kuluttajille jotakin ja olemme tottuneet että mm. made in USA tarkoittaa korkeaa laatua. Olemme vasta hiljalleen oppimassa, että made in china ei tarkoita välttämättä huonoa laatua. Muistan ajan kun made in japan oli lähinnä sekundan merkki ja nykyisin se arvostetaan ihan aiheesta aika korkealle.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
pappasfin
15.10.2014 09:46:57
Tuli sellainen mieleen noista putkivehkeistä puhuttaessa kera keinokuorman niin eikös se keinokuorman käyttö syö niitä putkia ja näin ollen aiheuta sen myötä putkien osalta rahanmenoa?

Toinen asia sitten vielä eli eikös nuo myös syö sitä soundiakin?
Toisaalta eihän se välttämättä ole huonokaan asia jos vaan soundista tykkää ja soundi on hyvä siitä huolimatta.

Itse jos ostaisin putkarin niin hankkisin sellaisen, jossa homma toimii myös pienillä volyymeillä kuten aikaisemmin mainittu Switchblade tai muu vastaava.

Nykyisin kyllä tekniikka on aika monipuolista kun löytyy valmiina vaikka mitä.

Ite edelleen tuuletan tuon 11R:n, se vaan on hyvä soundinen, ainakin yli puolet halvempi kuin Axe tai oikeastaan enempikin jos vertaa uuteen ja uusimpaan ja mukana tulee vielä Protools 11 softa.
PappaSFin
sustain65
15.10.2014 10:00:41 (muokattu 15.10.2014 10:01:33)
pappasfin: Tuli sellainen mieleen noista putkivehkeistä puhuttaessa kera keinokuorman niin eikös se keinokuorman käyttö syö niitä putkia ja näin ollen aiheuta sen myötä putkien osalta rahanmenoa?

Toisaalta eihän se välttämättä ole huonokaan asia jos vaan soundista tykkää ja soundi on hyvä siitä huolimatta.

Itsellä ei ole vielä käytännön kokemusta kuinka paljon keinokuorman käyttö syö putkia, mutta käsittääkseni putkien kuluttamisen mielessä tilanne on sama kuin jos soittaisit namiskat samoissa asennoissa ilman keinokuormaa kun keinokuorman kanssa soitat. Eli siis jos soittaisit kovaa ilman keinokuormaa. Joten siis kääntäen ajatellen, keinokuorman käyttö kuluttaa putkia enemmän kuin se että soittelee master volume pienemmällä, jos ulostulevan metelin määrä on kummassakin tapauksessa sama.

Kuorma vaikuttaa sointiin jonkin verran, itse pitää korvilla todeta onko sointi parempi kuormalla vai ilman.
hallu
15.10.2014 15:13:32
pappasfin: Tuli sellainen mieleen noista putkivehkeistä puhuttaessa kera keinokuorman niin eikös se keinokuorman käyttö syö niitä putkia ja näin ollen aiheuta sen myötä putkien osalta rahanmenoa?

Itse jos ostaisin putkarin niin hankkisin sellaisen, jossa homma toimii myös pienillä volyymeillä kuten aikaisemmin mainittu Switchblade tai muu vastaava.

Nykyisin kyllä tekniikka on aika monipuolista kun löytyy valmiina vaikka mitä.

Ite edelleen tuuletan tuon 11R:n, se vaan on hyvä soundinen, ainakin yli puolet halvempi kuin Axe tai oikeastaan enempikin jos vertaa uuteen ja uusimpaan ja mukana tulee vielä Protools 11 softa.

Itse tuolla aikaisemmin jo kommentoin soundin syömistä ja putket tietenkin kuluvat enemmän jos vahvistinta ajaa kovempaa, mutta muuten keinokuorma ei vaikuta putkien kulumiseen. Jos itse olisin ostamassa kotiin vahvistinta "puhtaalta pöydältä" niin ilman muuta ottaisin esimerkiksi juurikin mainitsemasi 11R:n. Mutta jos putkivahvistin on jo valmiiksi olemassa (ja omalla kohdallani vieläpä laite jonka kanssa on jo vuosikausia tottunut työskentelemään), niin keinokuorma mahdollistaa sen käyttämisen myös kotona. Mitään järkeä en itse näe siinä, että ostaa sikakalliin ylimitoitetun vahvistimen ja siihen sikakalliin keinokuorman, jos sitä vahvistinta ei tarvitse muualla.

Toisaalta jos nimenomaan haluaa jonkun tietyn klassikkovahvarin, niin kyllähän nuppi+keinokuorma on kotiinkin ihan kompakti ratkaisu ilman sitä 2x4 kaappiläjääkin. Itse vaan en siihen lähtisi.

Mutta kuten todettua jos vahvistin on jo valmiiksi olemassa, niin keinokuorma laajentaa sen kayttömahdollisuuksia merkittävästi ja itse olen todella tyytyväinen tuohon Koch LB120 lodjuun.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Gabe
15.10.2014 15:40:46

Ei se keinokuorma pääteputkia mitenkään "syö". Ihan samaan tapaan ne putket kuluu ilman kuormaakin jos sitä vahvistinta oikein kunnolla luukuttaa. Itse käytän kuormaa eikä ole ollut mitään ongelmia putkien kanssa vaikken volumen avaamista varokaan. Mulla on sellainen periaate että ostan sellaisen vahvistimen joka kuulostaa parhaalta ja kuormalla hillitsen niin ettei naapurit tule ovelle. Omaan korvaan juuri se putkien säröytyminen on niin maukasta että satsaan ihan mielelläni hieman useamminen niihin pääteputkiin, tästä en tingi. Putkien vaihdot lasken muutenkin putkivahvistimien kanssa niihin pakollisiin menoihin, kuten kitaran kielet jne.

Weberin Mass ei minusta syö soundiakaan juuri ollenkaan. Sillä saa myös kätevästi korjattua vaimennoksesta johtuvaa yläpään häviämistäkin. Ei kannata pelätä kuormia. :)
Stalkah
15.10.2014 15:50:06 (muokattu 16.10.2014 09:43:47)

Gabe: Weberin Mass ei minusta syö soundiakaan juuri ollenkaan. Sillä saa myös kätevästi korjattua vaimennoksesta johtuvaa yläpään häviämistäkin. Ei kannata pelätä kuormia. :)

On myös eri käsityksiä siitä, että mitä tuo soundin "syöminen" kuorman yhteydessä tarkoittaa. Jotkut käsittävät sen meinaavan, että soundista häviää jotai sellaista, mitä sieltä ei todellakaan pitäisi kadota, tai ihan jopa sitä, että soundi ylipäänsä muuttuu edes jonkun vertaa rankemmilla vaimennoksilla.

Jos joku pelkää tuota jälkimmäistäkin, niin voin sanoa, että eihän oikea kajarikaan kovalla tuutattuna kuulosta samalta, kuin pienellä teholla. Sikäli on vähän epärationaalista, kun ihmiset etsivät kuormaa, joka ei vaikuta soundiin *yhtään*. Helvetti, kitarasignaaliketjussa joka ikinen komponentti vaikuttaa soundiin! :D
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
sustain65
15.10.2014 17:26:27
Stalkah: Sikäli on vähän epärationaalista, kun ihmiset etsivät kuormaa, joka ei vaikuta soundiin *yhtään*. Helvetti, kitarasignaaliketjussa joka ikinen komponentti vaikuttaa soundiin! :D

No juu, tuo on erittäin epärationaalista, sitä "parempaa" soundiahan kuormilla haetaan (niin ettei mekkala särje korvia ja pilaa mahdollisen miksaajan onnistumisen mahdollisuuksia).
Captain Farrell
17.10.2014 08:42:53
Mulla on kotisoitossa Tech21 Blonde -pedaali (Fender mallintaja), jolla vetelen suoraan aktiivimonitoriin. Saundaa hyvältä, on analoginen & yksinkertainen - mun näköinen laite. Ei siitä ihan putkivahvistimen dynamiikkaa löydy, mutta muuten saundeiltaan oiva peli.
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
tomaattiorava
21.10.2014 18:56:35
Mites tuo IRT-studion keinokuorma, siinä ei ilmeisesti oo mitään varsinaista säätöä vaan toimii jotenkin defaulttina kun kytkee soittimen 1W-inputtiin, vai kuinka?

Kyl skidisti mietityttää kun luvataan monikäyttöinen putkikone keinokuormineen ja alta 500e. Onko näissä säästetty sitten sähkökomponeittien laadussa vai mistä on tingitty...
WanhaWihtahousu
21.10.2014 19:52:56

tomaattiorava: Mites tuo IRT-studion keinokuorma, siinä ei ilmeisesti oo mitään varsinaista säätöä vaan toimii jotenkin defaulttina kun kytkee soittimen 1W-inputtiin, vai kuinka?

Kyl skidisti mietityttää kun luvataan monikäyttöinen putkikone keinokuormineen ja alta 500e. Onko näissä säästetty sitten sähkökomponeittien laadussa vai mistä on tingitty...

Mielestäni soundi tuossa laitteessa ei ollut hyvä. Monipuolinen tekniikan osalta, mutta cleani oli aivan kuollut, reverb keskinkertainen ja säröt hyvin yksitoikkoiset. Sai jatkaa matkaa.
Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru
Kontiak
22.10.2014 17:16:48
Tämmöinenkin tuli markkinoille:

http://www.positivegrid.com/bias-desktop/
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)