hallu 14.08.2014 14:24:36 | |
---|
Minulla kitarakama GAS kuoli joskus puolitoistavuotta sitten, mutta olen sen jälkeen pikkuisen täydentänyt äänityskamojani, mutta niihin ei liity sitä pakonomaista ostohimoa kuin kitaroihin. Samoin tuon prätkän kanssa puuhatessa menee rahaa, mutta siihenkään ei liity ihan samanlaista tärisevää himoa kuin kitaroihin. Kitarakama GAS ei liittynyt oikein mihinkään. Se tuli tyhjästä ja yllätti itsenikin ja sitä jatkuin muutaman vuoden ja sitten se katosi tyhjään enkä oikein vieläkään ymmärrä mistä siinä oli kyse. Valistunein veikkaukseni on, että olen mainonnan uhri. Nyt puolisentoista vuotta myöhemmin uskallan sanoa että GAS pitää ainakin tauon. Ehkä olen hiljalleen oppinut uudelleen jo unohtamani asenteen, että hienoista kitaroista voi iloita ja niitä voi ihailla ilman, että kaikkea tarvitsee omistaa. Itse otsikkoon "Less is more" voisi sanoa, että se pitää mielestäni paikkaansa, mutta en usko että tavaranostohimosta paranee ostamalla tavaraa, vaan pikemminkin päinvastoin. Jossain vaiheessa pitää vain luopua siitä ostamisesta. En usko, että jossakin onnelassa olisi sellainen taikakitara, että sen jälkeen ei tekisi enää mieli ostaa kitaraa. Pitää vain päättää, että se käsillä oleva tavara on riittävän hyvä. Pitää lakata tavoittelemasta sitä alkurakkauden huumaa, joka koskaan ei kuitenkaan kestä ja oppia löytämään onni arjen pienistä iloista ja rutiineista. Hyväksyä rakkaansa pienet puutteet ja vanheneminen luottaen että sekin tekee samoin. Siinä se on pitkän liiton salaisuus. Seuraavaa GAS:ia odotellessa:-). Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
tuquoque 14.08.2014 15:50:20 (muokattu 14.08.2014 15:50:52) | |
---|
Varmaan just noin. Itselläni kyse ei oikeastaan ole omistamisesta. On vaan mukava kokeilla kaikenlaisia soittimia ja laitteita. Sitä kautta oppii aika paljon ja jokainen kitara inspiroi soittamaan vähän eri juttuja eri tavalla. Sen takia tämä m.netti on loistava paikka. Halutessaanhan täältä pystyy ostamaan niin että myydessään saa melkein omansa takaisin vähennettynä pienellä "kokeilukorvauksella". Omistamisvimma on sitten ihan toinen juttu. m. |
Laulava Kylätohtori 14.08.2014 17:31:50 | |
---|
Nyt on vähän ristiriitaista, kun pirun kova Jazzmaster-gas aiheuttaa pedaalipuolella antigasia. Siellä ne nyt ovat, kaikki rakkaudella ja hellyydellä vaalimat aarteet, torilla. Menköön. Kyllä Jazzmaster painaa nyt vaakakupissa enemmän kuin kasa polkimia.... Jumalat puhuvat hullujen suulla... |
Gabe 14.08.2014 17:55:16 | |
---|
hallu: Itse otsikkoon "Less is more" voisi sanoa, että se pitää mielestäni paikkaansa, mutta en usko että tavaranostohimosta paranee ostamalla tavaraa, vaan pikemminkin päinvastoin. Jossain vaiheessa pitää vain luopua siitä ostamisesta. En usko, että jossakin onnelassa olisi sellainen taikakitara, että sen jälkeen ei tekisi enää mieli ostaa kitaraa. Pitää vain päättää, että se käsillä oleva tavara on riittävän hyvä. Pitää lakata tavoittelemasta sitä alkurakkauden huumaa, joka koskaan ei kuitenkaan kestä ja oppia löytämään onni arjen pienistä iloista ja rutiineista. Hyväksyä rakkaansa pienet puutteet ja vanheneminen luottaen että sekin tekee samoin. Siinä se on pitkän liiton salaisuus. Plussan arvoinen tekstinpätkä, siinä tuli taas paljon asiaa. Oma viimeiset pari vuotta kestänyt kamarumba oli näin taakse päin katsottuna jonkinlainen etsintäretki mikä olisi varmaan pitänyt tehdä jo aikaa sitten. Toisaalta ehkä tästä kaikesta sai nyt enemmän irti kun olen jo ehtinyt oppimaan itsestäni ja omista mieltymyksistäni yhtä ja toista soittajana. No kuitenkin, itse en ole ostellut vain ostamisen ilosta vaan taustalla on ollut kova kiinnostus erilaisia soundeja ja välineitä kohtaan. Nyt olo on erittäin seesteinen kun tiedän että ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella vaan voin olla täysin tyytyväinen valintoihini ja seistä niiden takana. Omalla kohdallani ratkaiseva muutos osto-myynti kierteeseen oli kun painoin hankintoihin vähän jarrua ja kävin ennen ostopäätöstä testailemassa mahdollisimman kattavasti eri vaihtoehtoja ja tämänkin jälkeen pohdiskelin vielä rauhassa ja annoin ensi innostuksen hieman laantua. Näin muodostui hiljalleen aika hyvä käsitys sekä siitä mitä on tarjolla kuin myös siitä mistä pidän ja mistä en. Tämän enempää rompetta en oikeastaan edes haluaisi omistaa ainakaan niin kauan kuin valtaosa soittelusta tapahtuu kotona, liika tavaran paljouskin tuppaa ahdistamaan pidemmän päälle ja tunneside yksilöitä kohtaan tuntuu vähän laimenevan jos arsenaali on liian mittava. ps. Eikä se alkuhuuma ole loppujen lopuksi ole yhtään mitään verrattuna niihin moniin yhdessä vietettyihin vuosiin ja lukemattomiin yhdessä koettuihin seikkailuihin. Itse pidän siitä että tunnen oman kitarani ihan läpikotaisin. Antaa yhdessä kuljettujen kilometrien näkyä niin soittajassa kuin soittimessa. |
VIPMetal 14.08.2014 17:55:52 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt on vähän ristiriitaista, kun pirun kova Jazzmaster-gas aiheuttaa pedaalipuolella antigasia. Siellä ne nyt ovat, kaikki rakkaudella ja hellyydellä vaalimat aarteet, torilla. Menköön. Kyllä Jazzmaster painaa nyt vaakakupissa enemmän kuin kasa polkimia.... Tuttu tarina täälläkin... =) "I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end" |
tuquoque 14.08.2014 18:50:14 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt on vähän ristiriitaista, kun pirun kova Jazzmaster-gas aiheuttaa pedaalipuolella antigasia. Siellä ne nyt ovat, kaikki rakkaudella ja hellyydellä vaalimat aarteet, torilla. Menköön. Kyllä Jazzmaster painaa nyt vaakakupissa enemmän kuin kasa polkimia.... Taisi olla hinnat kohdallaan kun tuntia myöhemmin oli jo kaikki myyty. m. |
darrell 14.08.2014 19:12:18 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt on vähän ristiriitaista, kun pirun kova Jazzmaster-gas aiheuttaa pedaalipuolella antigasia. Siellä ne nyt ovat, kaikki rakkaudella ja hellyydellä vaalimat aarteet, torilla. Menköön. Kyllä Jazzmaster painaa nyt vaakakupissa enemmän kuin kasa polkimia.... No kun pedaalit meni nopeesti, niin onko sulla nyt Jazzmaster ja mikä mielenkiintoisinta ... kyykyttyikö GAS??! :-D Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Laulava Kylätohtori 14.08.2014 21:43:12 | |
---|
Hinnat oli ihan ok. Ei mitään superhalpoja, mutta hinnoiteltu myytäväksi. Olen itse asiassa yllättynyt, että menivät näin helposti ja nopeasti. Tosin, olihan ne vähän keskivertoa parempia ja halutumpia pelejä... darrell: No kun pedaalit meni nopeesti, niin onko sulla nyt Jazzmaster ja mikä mielenkiintoisinta ... kyykyttyikö GAS??! :-D Ensi viikolla pitäisi saapua. Kyllä jonkinlaista unenomaista rauhallisuutta olen huomaavinani. Tosin se gas vaihtui ennemminkin kuumeiseen odotukseen. :) Jumalat puhuvat hullujen suulla... |
kihtaristi 15.08.2014 08:51:11 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ensi viikolla pitäisi saapua. Kyllä jonkinlaista unenomaista rauhallisuutta olen huomaavinani. Tosin se gas vaihtui ennemminkin kuumeiseen odotukseen. :) Saako udella millainen jazzmaster on tulossa? |
Laulava Kylätohtori 15.08.2014 09:14:39 (muokattu 15.08.2014 09:15:40) | |
---|
kihtaristi: Saako udella millainen jazzmaster on tulossa? Japsifender 80-luvulta. Jotain pientä parantelua tehty. Edellispäivänä tosiaan päätin, että unohdan koko Jazzmasterin, mutta sitten eilen tuli torille juuri täydellinen yksilö, joten pakkohan se oli ostaa. Täytyy antaa erityiskiitos jäsen Sarolle, joka jaksoi odotella meikäläisen pedaalikauppoja ja varailla kitaraa minulle, vaikka rahalla noutajiakin olisi ollut... http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=907710 e. siltä varalta, että myynti-ilmoitus poistetaan, niin mainitaan nyt, että kyseessä siis 80-luvun car japsifender pienillä parannuksilla... Jumalat puhuvat hullujen suulla... |
73nd3r 15.08.2014 09:49:53 | |
---|
Mitäs nää juopot remuaa AA-kerhon kokouksessa, täällähän piti kyykyttää jano eikä mainostaa viinaa... (Tohon CARiin sopii valkoinen helmiäispleksi nätisti. Ja kromatut mikkikuoret. Tallaan puolitettava humppari. Ja jääkarhunnahkahihna. Eiku.) |
darrell 15.08.2014 09:56:52 (muokattu 15.08.2014 10:02:20) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Japsifender 80-luvulta. Puh-puh, onko tää nyt niin säälittävää, että tuli Jazzmaster-kuume. 80-luvulla Japanissa tehtiin hyviä kitaroita. Mulla on e-sarjan Squier Strato ja Tele, jotka ostin aikoinaan pilkkahintaan eBaystä Japanista. Rahteineen yms. muine maksuineen pari hunttia kpl. http://muusikoiden.net/dyn/users/98135.jpg Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Stalkah 15.08.2014 09:59:50 | |
---|
Niin eikös täällä kuulunut keskustella siitä, kuinka pärjätään vähemmällä eikä tarvitse antautua GASin valtaan? :D "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" |
darrell 15.08.2014 10:01:48 | |
---|
Stalkah: Niin eikös täällä kuulunut keskustella siitä, kuinka pärjätään vähemmällä eikä tarvitse antautua GASin valtaan? :D Kyllä, ja Tohtorihan juuri vähensi kamaa. :-) Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Gabe 15.08.2014 10:05:12 | |
---|
Laulava Kylätohtori: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=907710 e. siltä varalta, että myynti-ilmoitus poistetaan, niin mainitaan nyt, että kyseessä siis 80-luvun car japsifender pienillä parannuksilla... Täytyy jälleen todeta että on kyllä ihan älyttömän hieno kitara, ja varmasti kova peli myös muuten. Tyylikkäästi pikkuisen härski. Tykkään tosi paljon tuosta plektrasuojan väristä tuon CAR värisen rungon kanssa. Kun kerran strato maistuu niin tuon ei noilla mikeillä pitäisi olla mikään hirveä sokki myöskään soundiensa puolesta. Saapa nähdä lähteekö tohtorin gas tällä. :) |
Stalkah 15.08.2014 10:11:36 (muokattu 15.08.2014 10:53:58) | |
---|
darrell: Kyllä, ja Tohtorihan juuri vähensi kamaa. :-) No joo, totta. Hieman tuo suhteellisen voimaisa suun vaahtoaminen Jazzmasteriin liittyen vei huomion tästä tosiseikasta, että mieshän lähinnä optimoi varusteitaan. E: Vaikka eihän tässä mitään pyhimyksiä itsekkää olla tämän suhteen... On nimittäi ruvennut entisestään kiinnostamaan tuollainen minimikontrolleilla varustettu dynaaminen pikkucombo tai nuppi. 5E3 -tyyppiset on ihan huippuja ja tän takia Swart Space Tone sekä ihan Fenkun oma re-issue 57 Deluxesta kiinnostavat kovasti (joskin tuo eka enemmän). Jos tuo Bluetone menisi kaupaksi, niin kehtaisi tuollaista miettiäkin ihan vakavissaan. "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" |
Sarko 15.08.2014 10:57:15 | |
---|
Tää lankahan meni yhtä hyvin kuin AA-kerhon pikkujoulut! Myykääpä joku mulle Strymon Flint. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Laulava Kylätohtori 15.08.2014 11:21:17 | |
---|
Tosiaan, nyt on focus lipsunut urhollisesta kaman vähennyksestäni lillukan varsiin kuten kitaran ostoon. Kerrotaan ennemmin tarinoita siitä, miten selkäranka kesti ja pistin romut myyntiin, vaikka välillä epäilytti ja meinasi jo tulla katumuskin. Kunhan nyt tuo Texas Ranger menisi ennen kuin tulen katumapäälle ja otan sen torilta... Eipä sitä enää jäänyt säröpedaaleista kuin Fulltonen Secret Freq, joka menee lautaan ja samoin Sam's Fuzztool. Tuosta fuzzista en vielä tiedä, että jääkö lautaan vai meneekö laatikkoon Maxonin VOP-9:n seuraksi. Olkoon nyt yksi aito kunnon tubescreamerkin talossa. Loput on muljuttimia, joita osaa tulee käyteltyä harvakseltaan, osaa useammin, joten ei kosketa niihin... Jumalat puhuvat hullujen suulla... |
nikovirtala 15.08.2014 11:54:54 (muokattu 15.08.2014 11:55:59) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Japsifender 80-luvulta. Jotain pientä parantelua tehty. Edellispäivänä tosiaan päätin, että unohdan koko Jazzmasterin, mutta sitten eilen tuli torille juuri täydellinen yksilö, joten pakkohan se oli ostaa. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=907710 e. siltä varalta, että myynti-ilmoitus poistetaan, niin mainitaan nyt, että kyseessä siis 80-luvun car japsifender pienillä parannuksilla... Tämä kitara aiheutti meikäläisellekin melkoista kuumostusta ja ehdin jo miettiä mitä laitan kiertoon saadakseni tuon. :D No, hyvään kotiin(?) meni eli onnittelut uudesta kitarasta. Kommetteja, kun kitara on käsissä ei liene tarvetta erikseen pyytää? Indiepoppari vailla bändiä. Laita viestiä, jos bändisi on vailla tyylitajuista rytmikitaristia. |
teukka 15.08.2014 12:14:36 | |
---|
Ei mulla kaasu ainakaan helpota. Välillä hieman laimenee mutta Koko ajan kyttään torilta keppejä,kaappeja,nuppeja sekä projekteja. Samaan aikaa polttelee kustomin tilaus. onneksi olen perseauki jatkuvasti. Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita? |