![]() 05.08.2014 11:01:20 (muokattu 05.08.2014 11:48:18) | |
---|---|
Itse en myöskään ymmärrä, että harrastelijoita leimataan ikävillä termeillä ja yritetään hakea katu-uskottavuutta sillä, että soitetaan halvoilla vehkeillä. Kamarunkkaus ja itse soittaminen eivät myöskään sulje toisiaan pois, vaan ovat ennemminkin varsin läheisessä suhteessa toisiinsa. Ei siinä, kyllä jokainen saa soitella, millä huvittaa, mutta pitäisi muistaa, että se oma tyyli ei ole ainut oikea... -joo, no tää pätee kyllä ihan myös toisinpäin. kyllä sitä tuhahtelua halvoille kamoille tulee myös sieltä kama***n osastolta. niin sitä mua on ainakin nimitelty mnetissä esimerkiksi "peeringermieheksi", vaikka itse en olekaan nimitellyt ketään henkilökohtaisesti. ei kannata luulla että joku "koskemattomuuden" sädekehä lankeaa butiikkikamojen kanssa vehtaavien ylle sen enempää kuin halpisten kanssa leikkivien. molempia nimitellään jne. en usko että tää tästä mihinkään muuttuu sen enempää kuin köyhyys tai sodat maailmasta poistuvat. -mut tohtori, tuo oli hyvä kommentti tuolla minkä sanoit aiemmin että joku heebo otti peruskamoista irti soundit joita et itse saa. mä oon kanssa nähnyt ihan samaa, tollaisen ammattikitaristin tapauksessa, että sellainen joka osaa soittaa todella hyvin saa ällistyttävän hyvät soundit ulos kamoista jotka ei oo kummoiset. paljon se on tatsista kiinni. siinä mielessä on hauskaa että kyseinen ammattikitaristi naureskeli kama*lle ja pilkkasi heitä.. jopa yhtä henkilöä nimeltä mainiten selän takana ;) heh. niin että joo, onhan tätä ivailua puolin ja toisin. -mut onhan molemmissa koomisia piirteitä. jos ajatellaan että ahonen hyppäisi vaikka puusuksilla tai sitten että vaari pukee vireenin lenkarit päälle suunnistaessaan rollaattorilla vanhainkodin ruokailutilaan. kaippa sitä molemmista tilanteista noin rehellisesti tutkittuna löytyy vähän huvittavia piirteitä. kummelisketsin aineksia molemmissa. | |
![]() 05.08.2014 11:09:56 | |
antnis: Itsehän ratkaisin asian niin, että ostin kaksi sen verran hyvää vahvistinta, että niistä saa erinomaiset soundit ihan perusputkillakin. Suosittelen, säästää aikaa, vaivaa ja rahaa! Ja miltä moiset vehkeet kuulostaisivatkaan laatuputkilla! ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 05.08.2014 11:52:27 | |
Tääkin thread ois huomattavasti kivempaa luettavaa jos innokkaimmilla kommentoijilla ei ois tori täynnä NOS-putkia. Tiukempaa moderointia mainostuksen suhteen kaivattais. | |
![]() 05.08.2014 12:05:41 (muokattu 05.08.2014 12:06:44) | |
Laitetaan tänne ny vähän puukorvakommenttia tosta Brimarista joita uraltonelta saa. En saanu ko. putkesta hirveän isoa fiilistä kummassakaan, puhtaassa tai särökanavassa. Lopulta putki jäi särokanavan 2 slotiin vähän tasapainottamaan ärjyä tung solia. Toisaalta olen taas miettinyt pitäsikö tuo putki vaihtaa kun välillä vahvari tuntuu nuhaiselta. No yhden putken otos, mutta ei tehny mua autuaaksi. Ehkä jossain keskirosohommassa kirkkaalla vahvarilla vois toimia. | |
![]() 05.08.2014 12:21:39 | |
antnis: Itsehän ratkaisin asian niin, että ostin kaksi sen verran hyvää vahvistinta, että niistä saa erinomaiset soundit ihan perusputkillakin. Suosittelen, säästää aikaa, vaivaa ja rahaa! En ymmärrä kuinka hyvä vahvistin ja hyvä putki poissulkee toisensa. Toki mulla on hyvät putket sekä Mesassa että VHT:n kiinapaskassa. Paranee soundi molemmissa. "I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end" | |
![]() 05.08.2014 12:29:32 | |
kojones: Tääkin thread ois huomattavasti kivempaa luettavaa jos innokkaimmilla kommentoijilla ei ois tori täynnä NOS-putkia. Tiukempaa moderointia mainostuksen suhteen kaivattais. No Jukkiksella on nyt ollu vuosia myynnissä noita putkia, mitä sitte? Aika moni tyytyväinen ostaja/harrastaja on senkin kautta saanu haluamaansa soundia vahvistimeensa. Itekki oon jokusen ylimääräisen putken myyny torilla, kai sitä silti voi kuitenkin kokemuksensa kertoa. Siitä oon yllättyny kuinka tää voi olla näin kuuma keskustelun aihe. Kyllähän hyvä soittaja kuulostaa paremmalta kuin minä oli kamat mitkä hyvänsä. Mutta ei se sitä totuutta muuta, että eri vehkeillä on erilainen soundi. "I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end" | |
![]() 05.08.2014 12:31:11 | |
Oman kokemukseni mukaan samanmerkkisten putkiyksilöiden välillä voi esiintyä huomattavia saundi- ja laatueroja merkistä riippumatta. Tämä kannattaa ottaa huomioon kun kokeilee eri putkia eri paikkoihin vahvarissa. Jos on aikaa ja intoa, voi eri putkiyksilöitä eri paikkoihin kokeilemalla saada saundit muuttumaan kohtuullisen paljon. Tämä sama pätee yhtälailla uusin putkiin kuin nosseihinkin. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi | |
![]() 05.08.2014 12:47:10 (muokattu 05.08.2014 12:48:24) | |
antnis: Itsehän ratkaisin asian niin, että ostin kaksi sen verran hyvää vahvistinta, että niistä saa erinomaiset soundit ihan perusputkillakin. Suosittelen, säästää aikaa, vaivaa ja rahaa! Erinomaisia saundeja saa vaikka mistä. Vintagesaundia saa vintageasioista. Se on sitten ihan mitä hakee. Modernit vehkeet on toki erittäin mukavia ja luotettavia käyttää. jpjanhun: heh. niin että joo, onhan tätä ivailua puolin ja toisin. En kerta kaikkiaan ymmärrä tätä asennetta. Jos joku asia on väärin niin se pitää vaan hyväksyä ja liittyä kerhoon. Miksi ihmeessä? Onko se ihan jees, että asia on näin? Jos ei ole, niin pitäskö tehdä asialle jotain? Esimerkiksi olla itse edesauttamatta tuommosta nihkeilyä. Asioista ihan oikeesti voi keskustella kunnioituksella torppaamatta muiden näkemyksiä. Toki sorrun itsekin piikittelyyn niin kun varmaan suurin osa internet-sotureista, mutta että pitää ruveta vielä puolustelemaan veemäisyyttä. "Toi alotti" -ajattelutavassa on kyse ihan puhtaasti kostamisesta, eikä se ole terve reaktio mihinkään. harryk: Oman kokemukseni mukaan samanmerkkisten putkiyksilöiden välillä voi esiintyä huomattavia saundi- ja laatueroja merkistä riippumatta. Tämä kannattaa ottaa huomioon kun kokeilee eri putkia eri paikkoihin vahvarissa. Jos on aikaa ja intoa, voi eri putkiyksilöitä eri paikkoihin kokeilemalla saada saundit muuttumaan kohtuullisen paljon. Tämä sama pätee yhtälailla uusin putkiin kuin nosseihinkin. Tämä on kanssa syytä pitää mielessä! Ainoastaan epätieteellisiä suunnannäyttäjiä on nämä välineet millä keskustelua käydään. Se ei toki tarkoita, etteikö niissä olisi mitään perää. When in doubt, lower your expectations. | |
![]() 05.08.2014 12:51:17 | |
Ostanko mää nyt CV4004:sia vai mitä mitä mitä? Helvetti, missä se mnetin oraakkeli on, kun sitä kipeimmin tarvitaan? Jumalat puhuvat hullujen suulla... | |
![]() 05.08.2014 13:10:16 | |
VIPMetal: No Jukkiksella on nyt ollu vuosia myynnissä noita putkia, mitä sitte? Aika moni tyytyväinen ostaja/harrastaja on senkin kautta saanu haluamaansa soundia vahvistimeensa. Itekki oon jokusen ylimääräisen putken myyny torilla, kai sitä silti voi kuitenkin kokemuksensa kertoa. Siitä oon yllättyny kuinka tää voi olla näin kuuma keskustelun aihe. Kyllähän hyvä soittaja kuulostaa paremmalta kuin minä oli kamat mitkä hyvänsä. Mutta ei se sitä totuutta muuta, että eri vehkeillä on erilainen soundi. Sä näköjään omat putkes otit pois myynnistä, eilen näytti vielä olevan. Ja joo, eri putket soundaa erilaisilta, mutta mun mielestä tuo 10-15-kertainen hintaero ei ole perusteltu, vallankin kun 20€ hintaan saa jo niin hyvän etuasteputken ettei siitä voi enää soundin tai kestävyyden puolesta parantaa. Paitsi tietty tällaisella: http://tubeworldexpress.com/search?q=ecc803s+telefunken | |
![]() 05.08.2014 13:33:53 | |
Oon huomannut, että tässä ketjussa saa hyväksyvää nyökyttelyä osakseen lähinnä ne, joiden mielestä koko homma on huuhaata, ts. ei ole mitään järkeä käyttää rahojaan vanhan tuotannon putkiin. Mörökölli hänet vieköön, joka rohkenee olla ääneen sitä mieltä, että vanhan tuotannon putkissa on jotain hyviäkin puolia - saati mitään, miksi niistä kannattaisi maksaa enemmän kuin perus-JJ:stä. Eihän tää toisaalta eroa tilanteesta, jossa kiistellään siitä, miksi maksaa kitarasta 2000 euroa kun kahden sadan soitin ajaa jonkun mielestä täysin saman asian. Virkistävää vaan, että välillä väittelyn kohteena ovat soittimien sijasta lasiputket. Vai oisko kumminkin viime kädessä tärkeintä se, kokeeko ostaja itse saavansa rahoilleen vastinetta, olivatpa sivusta huutelijat mitä mieltä tahansa? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 05.08.2014 13:40:21 | |
Olis vissiin pitäny laittaa se hymiö mukaan, ehkä teilläkin on vähän sellaista puolustusasemissa oloa mukana joka on ihan turhaa. Ei noiden vanhojen putkien käyttöä kukaan tuomitse. | |
![]() 05.08.2014 13:42:22 | |
Jucciz: Vai oisko kumminkin viime kädessä tärkeintä se, kokeeko ostaja itse saavansa rahoilleen vastinetta, olivatpa sivusta huutelijat mitä mieltä tahansa? Niin, eihän tää soitinrunkkauksen maailma käytännössä eroa laitekuuntelijoiden maailmasta jossa jengi maksaa tuhansia euroja virtapiuhasta. Eihän se edelleenkään oo tyhmä joka pyytää :) | |
![]() 05.08.2014 13:44:02 | |
kojones: Sä näköjään omat putkes otit pois myynnistä, eilen näytti vielä olevan. Ja joo, eri putket soundaa erilaisilta, mutta mun mielestä tuo 10-15-kertainen hintaero ei ole perusteltu, vallankin kun 20€ hintaan saa jo niin hyvän etuasteputken ettei siitä voi enää soundin tai kestävyyden puolesta parantaa. Paitsi tietty tällaisella: http://tubeworldexpress.com/search?q=ecc803s+telefunken Otin ilmoituksen pois joo, kun ajattelin pitää itellä varaputkina loput. Oon eri mieltä tuosta, että 20€ saa yhtä hyvän putken kuin nuo NOSsit on. Mitä eri putkia olet vertaillut? Toki jokainen kuulostaa erilaiselta, että eihän sitä absoluuttista totuutta voi sanoa. Eroa kuitenkin on useimmiten vanhemman hyväksi. Eikä sitä hintaeroa nyt noin paljon ole... "I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end" | |
![]() 05.08.2014 13:45:47 (muokattu 05.08.2014 13:46:52) | |
Jucciz: Oon huomannut, että tässä ketjussa saa hyväksyvää nyökyttelyä osakseen lähinnä ne, joiden mielestä koko homma on huuhaata, ts. ei ole mitään järkeä käyttää rahojaan vanhan tuotannon putkiin. Mörökölli hänet vieköön, joka rohkenee olla ääneen sitä mieltä, että vanhan tuotannon putkissa on jotain hyviäkin puolia - saati mitään, miksi niistä kannattaisi maksaa enemmän kuin perus-JJ:stä. Eihän tää toisaalta eroa tilanteesta, jossa kiistellään siitä, miksi maksaa kitarasta 2000 euroa kun kahden sadan soitin ajaa jonkun mielestä täysin saman asian. Virkistävää vaan, että välillä väittelyn kohteena ovat soittimien sijasta lasiputket. Vai oisko kumminkin viime kädessä tärkeintä se, kokeeko ostaja itse saavansa rahoilleen vastinetta, olivatpa sivusta huutelijat mitä mieltä tahansa? En usko että NOS-putkien hyvyys ja kestävyys on täyttä huuhaata, hinnat ovat vain todella rajuja, varsinkin ottaen huomioon pointin että niin yksittäisten nyky- kuin NOS-putkien välillä on olemassa eroja. Nykytuotannostakin löytyy hyväsoundisia ja kestäviä putkia, niitä on tälläkin palstalla demonisoitu ehkä jo liiankin kanssa. Ihan kestävän kehityksen nimissä olisi erittäin OK ostaa vanhoja etuaste- ja pääteputkia, mutta omalle opiskelijan lompakollnie ne alkaa olemaan ihan liian ronskin hintaisia. Jos tuntuu että ostaja saa paljon irti NOS-putkista, niin se on hieno homma. Mutta mun mielestä ei sais myöskään unohtaa että tällaiset kokemukset ovat puhtaasti subjektiivisia, se ei vähennä kokemuksen arvoa muttei myöskään muuta sitä miksikään jumalalliseksi totuudeksi. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 05.08.2014 13:55:55 | |
kojones: Niin, eihän tää soitinrunkkauksen maailma käytännössä eroa laitekuuntelijoiden maailmasta jossa jengi maksaa tuhansia euroja virtapiuhasta. Eihän se edelleenkään oo tyhmä joka pyytää :) No eroaa se näiden putkien osalta siinä, että 100 eur/kpl maksavat pidikkeet, jotka nostavat virtajohdon ylös lattiasta, eivät vaikuta soundiin mitenkään, mutta nos putket vaikuttavat. En siis ole kiihkomielinen tässä kumpaankaan suuntaan. Kiinnostunut kylläkin ja yritän tutkia asiaa mahdollisimman objektiivisesti avoimin mielin. Mutta kyllä Telefunken Dusty Roadin v1:ssä kuulostaa oikeasti ja kiistattomasti paremmalta (vai pitäisikö sanoa, että erilaiselta, niin kukaan ei pääse näsäviisastelemaan paremmuuden suhteellisuudesta) kuin JJ:n ECC803S, joka sekin on hyvä soundinen putki, eipä siinä mitään. Erot ovat siis kiistatta todellisia ja on valheellista väittää, että eroa ei huomaa. Erojen suuruudet ja niiden arvostus taas ovat subjektiivisia, eikä niistä päästä koskaan yksimielisyyteen. Toinen ei koe eroa rahan arvoiseksi, toinen kokee ja molemmat yhtä oikeassa. En ymmärrä, miksi tällaisesta pitää edes kinata. Aivan kuin kinattaisiin, onko kinkku oikea pitsan täyte vai ei.... Jumalat puhuvat hullujen suulla... | |
![]() 05.08.2014 13:58:26 (muokattu 05.08.2014 14:01:56) | |
En kerta kaikkiaan ymmärrä tätä asennetta. Jos joku asia on väärin niin se pitää vaan hyväksyä ja liittyä kerhoon. Miksi ihmeessä? Onko se ihan jees, että asia on näin? Jos ei ole, niin pitäskö tehdä asialle jotain? Esimerkiksi olla itse edesauttamatta tuommosta nihkeilyä. Asioista ihan oikeesti voi keskustella kunnioituksella torppaamatta muiden näkemyksiä. Toki sorrun itsekin piikittelyyn niin kun varmaan suurin osa internet-sotureista, mutta että pitää ruveta vielä puolustelemaan veemäisyyttä. "Toi alotti" -ajattelutavassa on kyse ihan puhtaasti kostamisesta, eikä se ole terve reaktio mihinkään. -sitä nyt vaan sellaista ivailua muailmassa esiintyy eikä sitä voi estää. ihan niin kuin sotiakin. ja niinkuin itsekin myönnät, pata kattilaa soimaa ;) -mutta välillä asiasta toiseen, mulla on muuten etuaste ladattu telefunkeneilla ;) toivottavasti ne nyt kestää sitten sitten kanssa kun olivat niin kalliita. soundiin oon ihan tyytyväinen. kyllä mä tykkään niistä kiinan uusiotuotantoputkistakin mutta sanovat että ne telefunkenit kestävät moninkertaisesti pidempään.. oon siksi toiveikas ettei tarvis etuasteputkia tohon vahvistimeen enää koskaan vaihtaa. | |
![]() 05.08.2014 13:59:42 | |
Laulava Kylätohtori: Aivan kuin kinattaisiin, onko kinkku oikea pitsan täyte vai ei.... Enpä tiedä, mutta joulukinkku on vuoden tärkein ruoka. Isolla kinkulla pärjää pääsiäiseen asti. Old Fenders never die | |
![]() 05.08.2014 14:04:30 (muokattu 05.08.2014 14:05:46) | |
mun vahvistimissa on alkuperäiset putket etuasteissa, eikä mitään syytä vaihtaa niitä mihinkään. (siksihän ne vahvistimet olen ostanut että ne kuulostaa hyvältä) ja ne kestää vuosikymmeniä, joten ei kauheasti ehdi tulla aihetta edes. täältä saa halvalla kuka haluaa vaihtaa niitä. http://tubeworldexpress.com/collections/preamp/12AX7?page=1 " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. | |
![]() 05.08.2014 14:06:07 | |
jpjanhun: pata kattilaa soimaa ;) Ero tulee siinä, että toiset myöntää virheensä ja pyrkii tietoisesti korjaamaan ne jatkossa kun taas toisten mielestä homma on ok, koska kaikki muutkin ja ei muutakun lisää koneeseen ja samalla voi epäsuorasti leimata muut tekopyhiksi. Huomaatko miten mun tekstiin tulee ihan yhtä hyökkäävä sävy, vaikka sitä ei kohdista suoraan nimillä varustettuna. Mutta minäpä jätän tämän offtopicin taas tähän kun taidettiin vähän samaa jo vääntää toisessa ketjussa, eikä se tästä tule mihkään etenemään. Kippis! When in doubt, lower your expectations. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)